Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
@pompedom: Thanks voor je opbeurende woorden ! Tja, het zit bij mij op de uni gewoon echt helemaal niet mee qua mensen om dingen goed mee te bespreken, en mijn ervaring is wel dat echt iedereen druk, druk druk is.. Maar goed, heb zelf nu wel duidelijk plan welke kant het op moet, maar het ontbreekt me gewoon aan de tijd.. en dan wordt het druk in mn hoofd omdat ik denk dat ik ook moet gaan solliciteren etc.. en ik kan gewoon niet alles tegelijk.. dus eerst weer focus op proefschrift.. (en daarnaast hoop ik dus samen te gaan wonen met mn lief en dan een stabiel leven waarin er ruimte is voor kids.. )
Ik snap je helemaal hoor ukkie! ik heb gister ook weer een beetje paniek gekregen of ik wel kan blijven hier aan de uni. En hoe het dan met de kinderen moet enz enz.
Dames, lastig lijkt me dat. Ukkie, ik denk dat pom je al goede tips heeft gegeven maar ik wil je wel ff een geven en zeggen dat je het echt kunt!!

Update over mijn studieshit. Mailtje gehad van docent met contactgegevens van iemand die me bijles kan geven (gaf vroeger ook les bij ons) en hij heeft gezegd dat ik hem maar moet laten weten als ik er klaar voor ben en dat we dan de herkansing plannen!!! Jeeeeeeeej. Ik kan gewoon mn tijd nemen om het goed voor te bereiden en misschien haal ik dit jaar mn BA nog!

Hier: laatste werkweek, gelijk maar 36 uur werken (dan sluit je het goed af he ) best erg maar ik bloei helemaal op van werken vs. studeren. Zit na 3 dagen werken weer vol energie, slaap lekker, pieker niet te veel.

Beetje jammer dat ik nog niet klaar ben maar he...je moet meer jaren van je leven werken dan studeren meestal dus opzich is het een goed teken. Beter dan andersom iig.
Orzoo: wat fijn dat de docent begrip toont! En wat fijn dat je toch je BA nog kunt halen dit jaar. Hopelijk geeft dit je wat positieve motivatie om weer verder te gaan.

Mijn vriend was gister eerder klaar met werken als ik en ik vroeg hem of hij even boodschappen kon halen. Avondeten voor 2 personen dat in de oven kan. Komt ie thuis met een 1 persoonsverpakking canneloni, zucht! Op zo'n manier kan ik het beter zelf doen, dan kost het minder energie.

Ik ben heel erg gek op mijn vriend, maar ik vind het soms wel lastig dat hij geen aas heeft gegeten van een huishouden runnen.
Sorry pom maar ik moest wel ff lachen om je vriend
Ik nu ook wel hoor. Gister alleen niet. Soms denk ik wel: hoe moet dat straks als we kinderen hebben, kan hij de zorg dan wel aan als ik er eens niet ben. Kunnen we wel een eerlijke verdeling maken?

Soms ik het ook heel grappig, als ik bijv vraag of hij de oven aan kan doen en dan doet hij het gas aan.

En ik vraag me ook wel eens af of ik niet veel te kritisch ben bij zulke dingen.
Ach joh kinderen zijn ook geen porseleinen popjes. Als hij dan vergeet eten te halen prop je er een boterham of iets in.

Het is fijn als het perfect gaat, maar als dat niet zo is....soit.
hahaha, geweldig, ik moet er ook wel om lachen pom dat je vriend het gas aan doet ipv de oven. Snap wel dat het irritant is hoor.

Hier gaat het zn gangetje, huis van vriend is helaas nog niet verkocht dus iwj kunnen samen nog geen huis kopen. ( terwijl ik zoveel leuke,mooie,geweldige,top locatie huizen zie)

Morgen naar de dokter, voor ander anticonceptiemiddel en ik ben toen ik 14 was op mijn rug gevallen, afgelopen weekend waren vriend en ik aan het stoeien, val ik weer op mn rug, precies die bplek. Dus weer even kijken ernaar
Oh Pom, ik moet er wel om lachen hoor-;) Kan me voorstellen dat je het op het moment dat het gebeurd niet zo leuk vindt!

Wat koken en huishouden betreft, vriend is erg goed opgevoed op dat gebied-;) Is meer op het huishouden gericht dan ik..Vind het ook niet vervelend, wat ook weer scheelt. Hij mag het meeste koken van ons, is eerder thuis dan ik ( oh wat is dat toch vervelend-;)).

Snoep_tomaat, hoe lang staat het huis al te koop? Frustrerend zeg!
Mijn vriend kookt bijna nooit, heel soms als ik het vraag. Hij kan pasta met 3 soorten saus maken. En 1 soort hartige taart. Maar als hij kookt komt hij 3 keer vragen hoe hij iets moets doen. Hoe groot de uien gesneden moeten worden, hoeveel water er in de pan moet om de pasta koken, welke kruiden hij moet gebruiken.

Samen koken is een beter idee. Bovendien heb ik nu een slowcooker, die kookt het eten in 8 uur terwijl ik aan het werk ben, dat is veel handiger.

Schoonmaken kan hij wel beter als ik trouwens.

@snoep, stom dat jullie het huis neit verkocht krijgen!
Het huis staat pas sins 13 maart te koop! haha, heel kort nog maar !

Vriend en ik doen meestal samen boodschappen en dan gaat hij koken! Hij is eerder thuis van zijn werk dan ik, heerlijk. Niet altijd hoor, vaak ook samen koken, of dat hij gaat sporten en dan ga ik alvast koken.

Schoonmaken kan mijn vriend ook beter dan ik, of ik moet echt een schoonmaakbui hebben, dan vind ik hem een slons
@Snoep, ik heb het even niet onthouden hoor maar woonden jullie nou al samen?

@koken/huishouden, vriend kan alles. En hij kan het goed. Hij doet het in de praktijk alleen weinig omdat ik veel meer thuis ben dan hij.
@Orzoo, ja! Alleen het appartement waar we nu in wonen had hij al gekocht en is vrij klein.
Zijn er al plannen voor het paasweekend?
@paasweekend, niet zo heel veel interessants. Vooral RUST. Even tijd voor elkaar. Wel bij schoonmoeder langs die weer opgenomen is in het ziekenhuis maar voor de rest wil ik vooral genieten van ons nieuwe bankstel, morgen ff naar ikea voor een nieuw tafelje, e.e.a. op marktplaats zetten en de gordijnen eindelijk afmaken. Moeten uiteindelijk 4 losse stroken gordijn worden, er hangen er nu 2 (en toen was ik het inkorten zat ) en dan kun je net niet het hele raam afdekken.
Klussen,klussen,schoonmaken, klussen. Na het paasweekend moet het af zijn!

Wat is klein snoep? wij wonen nu op 72 m2 en we gaan ervanuit dat er hier 1 of 2 kinderen geboren gaan worden.
Jep, zeker plannen:)

Zaterdag de hele dag naar Amsterdam, naar Ziggodome om Mumford & Sons te aanschouwen met vriend:) Weer een dagje uit dus.

Eerste paasdag standaard bij mij thuis ( alle eerste feestdagen zijn bij mij thuis-;)),waar we standaard hetzelfde eten, champignonsoep, rollade, salade, komkommer en als toetje vienetta ijs en bitterkoekjespudding-;) Daarna, avond eerste paasdag Tapas eten. 2e paasdag naar de Mattheus Passion met mijn moeder en daarna richting schoonfamilie:) Leuke dagen voor de boeg al zeg ik het zelf!
@ Pom: Mijn vriend deed dat dus juist anders om. Die kookte voor 6 personen inplaats van 2. Inmiddels heeft hij wel beter geleerd wat voor hoeveelheden nodig zijn.

@ paasweekend: Wij blijven lekker thuis en gaan verder met de keuken en misschien ook een begin maken met de tuin. Verder gewoon lekker uitslapen.
@ vriend en huishouden; tsja daar kan ik ook nog wel een boekje over open doen. Ik kook meestal maar vriend ook wel eens. Koken meestal voor twee dagen omdat we beide lange dagen maken, wel zo makkelijk! Scheelt een hoop tijd.

@ paasweekend; morgenavond eten met collega's, zaterdag feestje en verder bij de ouders op bezoek! En idd net zoals tara UITSLAPEN! Verheug ik me nu al op!
En ik heb me vandaag ingeschreven voor mijn master! Nou, als dat icm rammels geen stok achter de deur is...?

En UITSLAPEN idd. Nu kan het nog dames
Ga je dan na je master eraan beginnen Orzoo?

Naar dat je schoonmoeder weer is opgenomen.

@Vriend en huishouden: hij doet het huishouden beter dan ik. Incluus koken enzo, no problemo. Gelukkig maar want ik zou geen zin hebben in een man die dat zogenaamd allemaal niet kan. Dat vind ik onzin.

Las gisteren ergens een post van een moeder die na een week na de geboorte alweer volop het huishouden stond te doen omdat man het niet wou/kon. Ik snap niet dat mensen in zo'n relatie kunnen leven.

Wij gaan morgennacht op weg naar Oostenrijk! Heb er zin in. Pasen doen we sowieso al niet aan, dus dat zou verder niets uitmaken.

Voor de rest niet veel nieuws.
@paddle, ja het enige wat ons tegenhoudt is dat ik nog moet afstuderen dus als ik klaar ben met mn master zal het denk ik niet lang duren.

@mannen en huishouden. Ik vind het echt zielig als mannen het huishouden niet willen...maar nog erger als ze het niet kunnen. Dat wordt dan nog wat als de vrouw ervandoor gaat/sterft/ernstig ziek wordt.

Veel plezier in Oostenrijk!!!
@ huishouden: Vriend en ik hebben de zelfde hekel aan huishouden en proberen het te verdelen. De ene keer doet de ene wat meer dan de ander en anders om. De laatste paar dagen heb ik toevallig gekookt. Morgen is hij dus weer aan de beurt. Hij kan prima koken. Alleen pannenkoeken bakken kan hij niet zo goed, maar dat is omdat hij heen geduld heeft en het gas te hoog zet.

@ haken: Net twee kleine rondjes gehaakt als oefening. Als ik was door gegaan had ik vanzelf een pannenlap gekregen. Ik oefen nog even verder voor ik aan een echt project begin.
@ Orzoo, sterkte met je schoonmoeder. Hoe gaat het met haar? Vervelend dat ze weer is opgenomen, niets ernstigs hoop ik?

@ koken en huishouden, Ik doe het meeste in het huishouden omdat ik het minste werk en altijd eerder thuis ben. Maar af en toe als ik later thuis ben begint hij alvast met koken En als ik in het weekend werk, wordt er door hem standaard de was gedaan en gedweild. Erg fijn dat hij dat uit zichzelf doet! Misschien wel een luxepositie. En als ik eens een keer vraag of hij me even wilt helpen doet hij het ook meteen.

@ Haken, leuk dat je al een paar rondjes hebt Tara. Succes ermee

Ik ben bezig met het haken van een colsjaal. Maar heb erg last van mijn arm, die al een tijdje overbelast is. Dus heb het even op een laag pitje gezet omdat ik steken in mijn arm krijg tijdens het haken. Wel jammer, want hij wordt mooi
@ Pasen, heb 4 dagen vrij, dus ga heerlijk relaxen het weekend en Uitslapen!:D Moet de komende maanden een extra functie op me nemen op het werk, Dus is druk en dit weekend ff niks:)

Fijn weekend alvast dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven