Wanneer ben ik het meeste vruchtbaar

27-12-2016 17:18 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu twee dagen gestopt met de pil ( heel kort geleden dus nog) ik zat aan het einde van mijn strip die ik dus net niet heb afgemaakt. Nou moet ik inderdaad ongesteld worden. Maar wanneer ben ik nou vruchtbaar? Is dat vanaf nu elke keer gelijk of is dat nog tijdens de 11-15 e dag tijdens de menstruatiecyclus? Aangezien ik ook niet weet wanneer ik nu ongesteld wordt

En moet ik foliumzuur slikken?
Laat maar.
Wil je maar één keer per cyclus met je man/vriend/donor neuken? Zaad leeft een dag of 5 in je vagina. Doe even de aanname dat je net voor en net na je je menstruatie niet vruchtbaar bent, dan zit je met 4x per maand neuken goed hoor.
Hoe moeten wij dat nou weten als je niet eens weet wanneer je ongesteld wordt en of je een regelmatige cyclus hebt? Bovendien, je lichaam is geen atoomklok, het kan per maand variëren.
Tja, het zou kunnen dat je cyclus meteen weer op gang is en je meteen vruchtbaar bent. Kan ook even duren. Is per vrouw verschillend. Foliumzuur slikken kan volgens mij geen kwaad, dus zou ik zeker doen als je probeert zwanger te worden.
Eerst moet je een menstruatie hebben, daarna is het nogal van belang dat je direct een regelmatige cyclus hebt... heb je die niet? Dan kan je het allemaal niet voorspelle / uitrekenen.

Je bent in elk geval niet prompt zwanger, uitzondering daar gelaten.

Google maar eens op ontpillen
quote:Amand schreef op 27 december 2016 @ 17:23:

Wil je maar één keer per cyclus met je man/vriend/donor neuken? Zaad leeft een dag of 5 in je vagina. Doe even de aanname dat je net voor en net na je je menstruatie niet vruchtbaar bent, dan zit je met 4x per maand neuken goed hoor.En dat. Ik zie een stel voor me met kalender en horloge in de hand: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Ja schat, nú bent ik vruchtbaar, spring er maar op.
Bij sommige vrouwen duurt het een half jaar voor hun cyclus weer op gang is gekomen. Dus ik zou rekenen op 15 juni. Tot die tijd hoef je dus geen sex te hebben. Totaal nutteloos.
quote:nerdopviva schreef op 27 december 2016 @ 17:25:

[...]

En dat. Ik zie een stel voor me met kalender en horloge in de hand: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Ja schat, nú bent ik vruchtbaar, spring er maar op.
Je begint best nu met foliumzuur.

Je bent het vruchtbaarst de dag voor je eisprong, maar ook de dag zelf en de dag erna. Jouw eisprong is 14 dagen voor jouw menstruatie. Daar wringt het schoentje, want je weet niet hoe lang jouw natuurlijke cyclus is. Je weet dus niet wanneer jouw eisprong is. Deze cyclus afwachten en misschien symptomen bijhouden.

Ik weet dat mijn eisprong is geweest wanneer ik erg gevoelige tepels heb.
De bloeding die je nu nog gaat krijgen is geen echte menstruatie, dus die moet je niet echt meetellen. Ik zal je vertellen hoe ik het destijds aangepakt heb.

Je kunt de eerstvolgende echte menstruatie afwachten en bijhouden in een app. Dan weet je hoelang het duurt voordat je ongesteld wordt en of je cyclus een beetje regelmatig is. Dat kan even duren na pilgebruik maar je kunt ook meteen volgende maand ongesteld worden. Na een paar maanden bijhouden kun je zien of je een regelmatige cyclus hebt en op basis daarvan geeft de app ook de dagen weer dat je de grootste kans hebt om vruchtbaar te zijn. Dit is helaas niet waterdicht, iedereen is anders. Ik voel zelf mijn eisprong meestal wel, je lichaam geeft vaak wel signalen zoals kramp en meer afscheiding. Ga je er gewoon eens een beetje in verdiepen dan leer je het vanzelf.

Je kunt nu al wel proberen zwanger te worden maar nu is nog niet te zeggen wanneer je vruchtbare dagen zijn, dan moet je echt even je eerste ongesteldheid afwachten. (en dat is dus niet de bloeding die je nu gaat krijgen). Als je onveilig seks hebt kun je zwanger worden als er een ei springt maar het is onmogelijk om te zeggen wanneer dat is.

Foliumzuur gaan slikken is verstandig. Vooral als je vanaf nu onveilige seks hebt, dan meteen beginnen. Het advies is om eerst een spiegel op te bouwen (4 weken foliumzuur slikken) en daarna pas te starten.

Kortom mijn advies aan jou, begin nu met foliumzuur, wacht je eerste menstruatie af, noteer het in een app, luister naar de signalen van je lijf en ga je alvast een beetje verdiepen in hoe je zwanger wordt enzo. En dan bedoel ik geen standjes maar wanneer je vruchtbaar bent en hoe een cyclus in elkaar zit. Veel plezier!
quote:teletubbie1234 schreef op 27 december 2016 @ 17:25:

Google maar eens op ontpillenOntpillen is een fabel. Ook van één keer de pil vergeten kun je al zwanger worden.
Als je het iedere dag doet dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. Ook niet bij een onregelmatige cyclus.
geen enkel risico nemen. Net als Joris Driepinter, gewoon 3 x per dag
ow ja, regelmatig is goed, krijgt je vriend / man de loop blank, en krijg je ook geen kids met rood haar
quote:montblanc schreef op 27 december 2016 @ 17:29:

Bij sommige vrouwen duurt het een half jaar voor hun cyclus weer op gang is gekomen. Dus ik zou rekenen op 15 juni. Tot die tijd hoef je dus geen sex te hebben. Totaal nutteloos.

echt niet nutteloos, zoals hier boven al beschreven, op 't moment dat 't gebeuren moet, moet de loop blank zijn, mag geen spatje roest meer inzitten.......................

verder eens
Dat weet je pas na een paar cyclussen. Mijn ei was altijd pas dag 20 of 21 dus ik was dag 19-20 het meest vruchtbaar. Je bent het meest vruchtbaar op de dag vóór je ei.

Gewoon seksen, niet over piekeren en dan merk je het vanzelf wel.
quote:nerdopviva schreef op 27 december 2016 @ 17:25:

[...]

En dat. Ik zie een stel voor me met kalender en horloge in de hand: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Ja schat, nú bent ik vruchtbaar, spring er maar op.

Zo is mijn eerste wel gekomen

Maar toen had ik een cyclus als een klok en een man met bar weinig goesting.

To, gewoon iedere dag twee keer. En veel eieren eten.
quote:Elianora schreef op 27 december 2016 @ 17:30:

Je begint best nu met foliumzuur.

Je bent het vruchtbaarst de dag voor je eisprong, maar ook de dag zelf en de dag erna. Jouw eisprong is 14 dagen voor jouw menstruatie. Daar wringt het schoentje, want je weet niet hoe lang jouw natuurlijke cyclus is. Je weet dus niet wanneer jouw eisprong is. Deze cyclus afwachten en misschien symptomen bijhouden.

Ik weet dat mijn eisprong is geweest wanneer ik erg gevoelige tepels heb.

Hoeft helemaal niet zo te zijn.

Mijn cyclus is 30 dagen en mijn eisprong altijd rond dag 9-10
Ab imo pectore
Je had vorig maand al met foliumzuur moeten beginnen
En dat ontpillen? Volgens mij bestaat dat helemaal niet. Ik had ooit mijn stopweek 1 dagje langer gemaakt, hoppa zwanger! Geen idee wanneer ik dan überhaupt een eisprong had moeten krijgen, maar de natuur doet dus wel eens gek.
quote:MinkeDeWit schreef op 27 december 2016 @ 19:33:

En dat ontpillen? Volgens mij bestaat dat helemaal niet. Ik had ooit mijn stopweek 1 dagje langer gemaakt, hoppa zwanger! Geen idee wanneer ik dan überhaupt een eisprong had moeten krijgen, maar de natuur doet dus wel eens gek.

Mwah. :

Dat vind ik wel makkelijk gezegd, bij mij duurde het bijna een jaar voor ik weer een beetje een cyclus had, jij was zwanger door een "vergeten pilletje" ik had graag met je geruild en kunnen zeggen dat ontpillen niet bestaat.
quote:jadaiswa schreef op 27 december 2016 @ 19:38:

[...]

Mwah. :

Dat vind ik wel makkelijk gezegd, bij mij duurde het bijna een jaar voor ik weer een beetje een cyclus had, jij was zwanger door een "vergeten pilletje" ik had graag met je geruild en kunnen zeggen dat ontpillen niet bestaat.

Dat snap ik. Maar het lijkt me dus wel logischer dat de pil vrij snel uit je lijf is, aangezien je na 36 uur al niet meer beschermd bent. Dat je cyclus er langer over doet om weer op gang te komen ligt dan eerder aan het feit dat hij jarenlang is stil gelegd.

Is het uiteindelijk wel gelukt bij je?
quote:MinkeDeWit schreef op 27 december 2016 @ 19:42:

[...]

Dat snap ik. Maar het lijkt me dus wel logischer dat de pil vrij snel uit je lijf is, aangezien je na 36 uur al niet meer beschermd bent. Dat je cyclus er langer over doet om weer op gang te komen ligt dan eerder aan het feit dat hij jarenlang is stil gelegd.

Is het uiteindelijk wel gelukt bij je?

En dan is ontpillen dus geen complete onzin en komen we op een andere discussie uit.

Nog niet zwanger na een jaar geen pil, maar mijn cyclus komt langzaamaan terug.
Vervelend voor jou dat zwanger worden niet lukt, maar ontpillen bestaat niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven