Wanneer bevrucht?

27-12-2014 23:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger. (7 Januari 2015 heb ik afspraak staan voor eerste controle/ echo)

13 November was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Nu is mijn vraag, wanneer heeft de bevruchting dan plaatsgevonden?

Op een website zag ik dat ik dan tussen 24 en 28 November moet zijn bevrucht. Maar dit klopt toch niet? Dan zou ik nu toch 4 weken zwanger moeten zijn ipv 6? Of ben ik nu heel blond

Ik zou eerder denken dat ik dan ben bevrucht in de week voor mijn laatste menstruatie op 13 November?

Alvast bedankt!
Je krijgt altijd twee weken cadeau omdat ze niet zeker kunnen weten wanneer jij jouw eisprong hebt gehad. Daarom ben je ook a terme (geen vroeggeboorte) als je met 38 weken bevalt.
Er wordt geteld vanaf de eerste dag van de menstruatie, je hebt dus twee weken kado gekregen. :-)
Begin zwangerschap is niet de dag van de bevruchting maar de eerste dag van je laatste menstruatie. Je krijgt twee weken 'cadeau'.
De zwangerschapsduur wordt berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus je krijgt (ongeveer) 2 weken 'cadeau'. Dus de bevruchting heeft 2 weken na de eerste dag van je laatste menstruatie plaatsgevonden (of om precies te zijn: 14 dagen voordat je volgende menstruatie zou zijn opgetreden).
Zo hé, dacht ik snel te zijn, ben ik alweer mosterd.
Je bent heel blond. Je krijgt twee weken "cadeau", omdat er vanaf de laatste menstruatie wordt gerekend.
aaah oke thanks!!
De reden waarom ik ook dacht dat de bevruchting in Oktober had plaatsgevonden was omdat ik toen een aantal dagen smorgens misselijk ben geweest en mijn gezicht onder de pukkels / puisten zat. De pukkels zijn sinds 3 weken verdwenen. Ben afgelopen Juli gestopt met de pil en tot Oktober geen enkele puist / pukkel gehad.

Je hoort wel eens dat sommige vrouwen nog 1 of 2 x ongesteld worden als ze zwanger zijn.

Was even benieuwd naar jullie meningen / ervaringen.
Leuk, gefeliciteerd! Vraag het 7 jan aan de verloskundige. Op basis van de echo kan zij inschatten hoelang je zwanger bent. Dat geeft weer een referentiepunt voor de bevruchting.
Fortis et liber
@dreamer pas zo'n 2 weken na bevruchting kun je symptomen gaan krijgen , vanaf je laatste menstruatie geteld ben je nu 6 weken en 4 dagen zwanger.. ongv 14 dagen na 1e menstruatie dag is je eisprong ,dus op/rondom 27 november ben je bevrucht !
Bevruchting vindt toch plaats tot max 24 uur na eisprong? Even om mijn eigen gedachten te toetsen.
Fortis et liber
kan.. maar het kan zelfs van seks zijn in de week voor de eisprong zo lang kan zaad soms overleven
quote:laury89 schreef op 28 december 2014 @ 13:01:

kan.. maar het kan zelfs van seks zijn in de week voor de eisprong zo lang kan zaad soms overlevenDat begrijp ik, maar staat toch los van mijn vraag. Of begrijp ik je niet goed?
Fortis et liber
Ah nu snap ik je !

ik begreep je vraag verkeerd, ja klopt max 24 u na het daadwerkelijk springen van je ei blijft je ei in leven en kun je bevrucht worden
Bedankt voor je antwoord!
Fortis et liber

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven