Wanneer bevrucht?
zaterdag 27 december 2014 om 23:27
Hallo allemaal,
Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger. (7 Januari 2015 heb ik afspraak staan voor eerste controle/ echo)
13 November was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Nu is mijn vraag, wanneer heeft de bevruchting dan plaatsgevonden?
Op een website zag ik dat ik dan tussen 24 en 28 November moet zijn bevrucht. Maar dit klopt toch niet? Dan zou ik nu toch 4 weken zwanger moeten zijn ipv 6? Of ben ik nu heel blond
Ik zou eerder denken dat ik dan ben bevrucht in de week voor mijn laatste menstruatie op 13 November?
Alvast bedankt!
Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger. (7 Januari 2015 heb ik afspraak staan voor eerste controle/ echo)
13 November was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Nu is mijn vraag, wanneer heeft de bevruchting dan plaatsgevonden?
Op een website zag ik dat ik dan tussen 24 en 28 November moet zijn bevrucht. Maar dit klopt toch niet? Dan zou ik nu toch 4 weken zwanger moeten zijn ipv 6? Of ben ik nu heel blond
Ik zou eerder denken dat ik dan ben bevrucht in de week voor mijn laatste menstruatie op 13 November?
Alvast bedankt!
zaterdag 27 december 2014 om 23:30
De zwangerschapsduur wordt berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus je krijgt (ongeveer) 2 weken 'cadeau'. Dus de bevruchting heeft 2 weken na de eerste dag van je laatste menstruatie plaatsgevonden (of om precies te zijn: 14 dagen voordat je volgende menstruatie zou zijn opgetreden).
zondag 28 december 2014 om 10:09
De reden waarom ik ook dacht dat de bevruchting in Oktober had plaatsgevonden was omdat ik toen een aantal dagen smorgens misselijk ben geweest en mijn gezicht onder de pukkels / puisten zat. De pukkels zijn sinds 3 weken verdwenen. Ben afgelopen Juli gestopt met de pil en tot Oktober geen enkele puist / pukkel gehad.
Je hoort wel eens dat sommige vrouwen nog 1 of 2 x ongesteld worden als ze zwanger zijn.
Was even benieuwd naar jullie meningen / ervaringen.
Je hoort wel eens dat sommige vrouwen nog 1 of 2 x ongesteld worden als ze zwanger zijn.
Was even benieuwd naar jullie meningen / ervaringen.
zondag 28 december 2014 om 18:18