Wanneer zwangerschapsbuik bij jullie?
woensdag 17 oktober 2018 om 22:18
Hi,
Ik ben erg benieuwd wanneer bij jullie de zwangerschapsbuik zichtbaar werd
?
Ik ben zelf nu 11+6 weken zwanger en er is nog helemaal niets te zien, ook geen bollere onderbuik ofzo.
Ik ben slank, klein gebouwd en sportte voorheen 3-4x per week. Ik ben benieuwd wanneer het bij mij zichtbaar zal worden
Ik ben erg benieuwd wanneer bij jullie de zwangerschapsbuik zichtbaar werd
Ik ben zelf nu 11+6 weken zwanger en er is nog helemaal niets te zien, ook geen bollere onderbuik ofzo.
Ik ben slank, klein gebouwd en sportte voorheen 3-4x per week. Ik ben benieuwd wanneer het bij mij zichtbaar zal worden
woensdag 17 oktober 2018 om 22:48
Had ik ook hoor. En die irritante wijven maar die zeiden ‘wacht maar’. Gloeiende hekel had ik eraan en zo ging ik nooooooooit worden...Anoniempje- schreef: ↑17-10-2018 22:42Haha snap best dat je na een tijdje het weer moe bent.
Maar nu vind ik het jammer dat je nog niks ziet eigenlijk. Dacht dat bij slanke bouw je het sneller zou zien. Maar denk dat ik niet die lucky person ben haha.
Kan ook niet wachten tot het getrap! Maar kan me voorstellen dat het niet fijn is als je 's nachts wakker geschopt wordt en dit dan ook nog pijn doet![]()
Dus, ‘wacht maar’
Komt goed meid, voor je het weet loop je met een enorme toeter en kan niemand er meer omheen
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 17 oktober 2018 om 22:52
Mijn sportieve slanke nicht had bij 41 weken een even dikke buik als ik bij 30 weken. Postuur zegt niks. Zat trouwens wel 4200 gram baby in bij haar, terwijl onze baby heel gemiddeld was. Zegt dus allemaal niks.Anoniempje- schreef: ↑17-10-2018 22:42Haha snap best dat je na een tijdje het weer moe bent.
Maar nu vind ik het jammer dat je nog niks ziet eigenlijk. Dacht dat bij slanke bouw je het sneller zou zien. Maar denk dat ik niet die lucky person ben haha.
Kan ook niet wachten tot het getrap! Maar kan me voorstellen dat het niet fijn is als je 's nachts wakker geschopt wordt en dit dan ook nog pijn doet![]()
woensdag 17 oktober 2018 om 22:52
Dat kon ik ook weer in de kraamweek. Misschien een troost voor als je wel een complete uitbouw aan de voorkant krijgt. Hoeft niet te betekenen dat het niet meer bijtrekt.Springkikker schreef: ↑17-10-2018 22:48Bij de eerste pas rond 25 weken.. bij de tweede wel wat sneller.. hoewel ik ging bijna met verlof en toen viel het sommige patiënten pas op dat ik zwanger was (toen was ik al 34 weken zwanger).. maar ik dacht altijd maar zo; wat er niet aankomt hoeft er ook niet af.
2 dagen na de bevalling kon ik al mijn oude kleding weer aan en zag je geen buik meer; en geloof me dat is ook heel wat waard ipv een heel snel groeiende buik
woensdag 17 oktober 2018 om 23:30
Jouw postuur zegt niet zoveel. Het ligt er echt aan hoe je draagt zeg maar. Bij mij zag je het vrij snel, zo rond de 14/15 weken. Ik droeg onwijs naar voren. Ik had geen extreem grote buik op het einde (normaal), maar omdat ik zo naar voren droeg zag je van achteren niet dat ik zwanger was en had ik nog steeds taille.
Mijn buik ging ook alle kanten op als ik ging slapen 's avonds, je zag de kleine gewoon bewegen. Soms ging het er zo lomp aan toe dat ik er een bloeduitstorting van kreeg
Mijn buik ging ook alle kanten op als ik ging slapen 's avonds, je zag de kleine gewoon bewegen. Soms ging het er zo lomp aan toe dat ik er een bloeduitstorting van kreeg
woensdag 17 oktober 2018 om 23:57
Bij 25 weken volgens mij, wel vrij laat.
Pas toen ik de laatste weken voor mijn verlof zat begon het mensen die verder van mij afstonden pas op te vallen.
Al met al heb ik denk ik de laatste twee weken met een echte buik rond gelopen.
En ik ben slank, droeg naar voren, van de achterkant was er niks aan me te zien.
De laatste weken ben ik gewoon uitgewoond van binnen.
Leuk als je op het werk achter een bar staat waar gasten aan zitten
Maar al deed het soms vreselijk zeer die buik op het laatst van de zwangerschap, het was serieus het mooiste gevoel wat je in je kunt hebben.
Pas toen ik de laatste weken voor mijn verlof zat begon het mensen die verder van mij afstonden pas op te vallen.
Al met al heb ik denk ik de laatste twee weken met een echte buik rond gelopen.
En ik ben slank, droeg naar voren, van de achterkant was er niks aan me te zien.
De laatste weken ben ik gewoon uitgewoond van binnen.
Leuk als je op het werk achter een bar staat waar gasten aan zitten
Maar al deed het soms vreselijk zeer die buik op het laatst van de zwangerschap, het was serieus het mooiste gevoel wat je in je kunt hebben.
donderdag 18 oktober 2018 om 06:39
Ik ben met 20-21 weken overgegaan op positiebroeken. Vanaf 24 weken vond ik het zelf echt zichtbaar als zwangerschapsbuikje. Nu (33 weken) vragen mensen nog wel eens 'waar ik het laat'. Al komt dat denk ik vooral door mn wat ruim vallende werkkleding. Ben van gemiddeld postuur en heb nooit echt een mega platte buik gehad.
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:58
Ik heb ook een heel slank postuur, platte buik, maar beide zwangerschappen zag je pas vanaf week 20 pas echt een beetje. Echo's waren tot week 12 ook heel lastig lagen diep weg, baby's lagen zeg maar in mijn rug, maar vanaf week 24 werden het echt bolle buikjes. Wel 6 pond kindjes, niet heel zwaar.
En na de bevallingen eigenlijk gelijk geen buik meer
En na de bevallingen eigenlijk gelijk geen buik meer
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:29
Volgens mij zegt dit niet zo veel. Ik was gigantisch maar wel maar 14 kilo aangekomen en ook binnen 2 weken terug op gewicht.Rurow schreef: ↑20-10-2018 12:58Ik heb ook een heel slank postuur, platte buik, maar beide zwangerschappen zag je pas vanaf week 20 pas echt een beetje. Echo's waren tot week 12 ook heel lastig lagen diep weg, baby's lagen zeg maar in mijn rug, maar vanaf week 24 werden het echt bolle buikjes. Wel 6 pond kindjes, niet heel zwaar.
En na de bevallingen eigenlijk gelijk geen buik meer![]()
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:22
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:42
Met een week of 16-17 vond ik het zelf heel duidelijk een zwangerschapsbuik, daarvoor droeg ik al wel positiebroeken of zwangerschapspanty's, want dat zat gewoon comfortabeler.
Voor de buitenwereld werd het rond de 20 weken duidelijk.
Uiteindelijk was het een behoorlijke buik, ruim 20kg aangekomen en was ik binnen 2 weken weer op mijn oude gewicht. Kind woog 4,5 kg en verder was het heeeeel veel vruchtwater en een grote placenta.
Mijn buik is redelijk in oude vorm teruggekeerd. Op naar de volgende zwangerschap
Ben wel benieuwd of het dan eerder zichtbaar is!
Voor de buitenwereld werd het rond de 20 weken duidelijk.
Uiteindelijk was het een behoorlijke buik, ruim 20kg aangekomen en was ik binnen 2 weken weer op mijn oude gewicht. Kind woog 4,5 kg en verder was het heeeeel veel vruchtwater en een grote placenta.
Mijn buik is redelijk in oude vorm teruggekeerd. Op naar de volgende zwangerschap
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:50
Ik ben slank, maat 36, maar bij mij zag je het beide keren pas toen ik al 20 weken zwanger was. Mensen die mij niet kenden durfden pas na een week of 30 voorzichtig te vragen of ik zwanger was. Zelf merkte ik het overigens al veel eerder, na een week of 12 bij de eerste en bij de tweede droeg ik na acht weken al mijn zwangerschapsbroeken.
Ik heb nooit een gigantische buik gehad en een week of twee na de bevalling was mijn buik weer zo plat. De kilo's vlogen er ook echt af. Ik blijf het een wonder vinden dat je lichaam daartoe in staat is
Ik heb nooit een gigantische buik gehad en een week of twee na de bevalling was mijn buik weer zo plat. De kilo's vlogen er ook echt af. Ik blijf het een wonder vinden dat je lichaam daartoe in staat is
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:53
Bij de eerste pas rond de 20 weken, toen kon ik mijn broeken ook niet meer aan. Dit keer bij 7 weken al oncomfortabel in mijn jeans en met 10 weken over gegaan op zwangerschapsbroeken.. dat is geen pretje, ik ben normaal heel slank en nu lijkt het alsof ik permanent veel te veel gegeten heb. Het is nog geen schattig “zwangerschapsbuikje”. Dus geniet er nog even van! Straks heb je niks meer om aan te trekken en loop ook jij met een mooie bal onder je trui
zondag 21 oktober 2018 om 08:43
Beide zwangerschappen was ik ook 14 kilo aangekomen, maar dat zat ook op mijn armen, benen enzo. Want hoewel mijn buik wel gelijk vrij plat was na de bevallingen (had wel echte buik hoor eind zwangerschap) bleef er beide keren wel heel poosje nog 5 kilo kleven. En na de tweede zwangerschap heeft het wel nog bijna jaar geduurd voor ik weer mijn oude maat terug had..
Lag alleen dus niet aan mijn buik, maar aan mijn dikkere bovenbenen.
zondag 21 oktober 2018 om 15:06
Bij eerste zat het alleen op mijn buik. Nu overal want ja druk en minder tijd/energie om te koken.Rurow schreef: ↑21-10-2018 08:43Beide zwangerschappen was ik ook 14 kilo aangekomen, maar dat zat ook op mijn armen, benen enzo. Want hoewel mijn buik wel gelijk vrij plat was na de bevallingen (had wel echte buik hoor eind zwangerschap) bleef er beide keren wel heel poosje nog 5 kilo kleven. En na de tweede zwangerschap heeft het wel nog bijna jaar geduurd voor ik weer mijn oude maat terug had..
Lag alleen dus niet aan mijn buik, maar aan mijn dikkere bovenbenen.
zondag 21 oktober 2018 om 15:11
De verloskundige gaf aan dat je het bij slanke vrouwen die sporten vaak later zag omdat ze strakkere buikspieren hebben (dit zou dan trouwens ook gelden voor wat dikkere vrouwen met sterke buikspierenAnoniempje- schreef: ↑17-10-2018 22:24Oh dat is laat zeg, die 18 weken! Vind zo jammer dat je nóg niks kan zien. Dacht altijd dat bij smallere dames je het eerder zou zien![]()
zondag 21 oktober 2018 om 19:40
Ik kreeg vorige week van zowel man als een familielid te horen dat ik een zwanger buikje heb. Moest zo ongeveer ongesteld worden, dus test er tegenaan gegooid en inderdaad zwanger. Dus met 4-5 weken al een klein buikje.
Bij de eerste had ik ook al een buikje voor ik wist dat ik zwanger was, toen kwam ik er achter bij 7 weken. En met 9 weken paste ik al geen enkele broek meer.
Ik ben wel heel klein en de verloskundige zei dat je het dan ook vaak sneller ziet.
Bij de eerste had ik ook al een buikje voor ik wist dat ik zwanger was, toen kwam ik er achter bij 7 weken. En met 9 weken paste ik al geen enkele broek meer.
Ik ben wel heel klein en de verloskundige zei dat je het dan ook vaak sneller ziet.
zondag 21 oktober 2018 om 19:48
Nu met 24 weken begint er een buikje te komen. Tot vorige leek het meer op dat ik te zwaar getafeld had. Mijn gewone broeken zaten vanaf 8 weken al niet lekker meer en bij 6 weken moest ik aan de zwangerschapsbeha's. Inmiddels zitten die niet fijn meer dus zal weer een maatje groter moeten. Aan mijn borsten zie je het dus beter dan aan mijn buik.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard