Wat denken jullie?

20-12-2014 07:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen. Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben en dat eigenlijk niemand iets met zekerheid kan zeggen, maar ergens zoek ik toch een soort van duidelijkheid. En ben blijkbaar niet zo goed in gewoon afwachten... (Wat ik wel zou moeten doen, ik weet het...).

Ik heb rond Sinterklaas mijn eisprong gehad en ik zou als ik niet zwanger ben gister of vandaag ongesteld moeten worden. Wij zouden heel graag een tweede kindje willen, dus ik hoop natuurlijk dat dat niet gebeurd.

Sinds vorig weekend voel ik mezelf anders; mijn borsten werden groter en gevoeliger en ik was met vlagen wat misselijk. Ik heb daarom afgelopen woensdag een zwangerschapstest gedaan en die was positief! Ik weet het, veel te vroeg getest maar ik voelde me zo anders! In andere maanden heb ik dit ook wel eens gedaan en toen was het resultaat negatief. (Ik heb van de schrik twee soorten testen gedaan, beide duidelijk positief, geen tuurstreepjes).

Gister heb ik echter bloed verloren en had ik buikpijn zoals bij een menstruatie. Het was bruin bloed. Ik was natuurlijk helemaal verdrietig en kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik zo vroeg getest had. Ik ging er vanuit dat het mis was. In de loop van de middag stopte het bloeden echter en ook waren de krampen weer weg. 's Avonds was ik erg misselijk, maar dat kan ook komen door alle spanning.

Vanochtend heb ik nog een test gedaan om te vergelijken met die van woensdag en hij is nog veel positiever / donkerder. Het bloeden is nog steeds gestopt en ik voel me beter.

Wat denken jullie er van?
Je kunt niet veel meer dan afwachten tot je bij de vk terecht kunt voor een echo.

Ik had ook licht bruinverlies op de dag voordat ik ongesteld moest worden en heb gedurende 8 weken menstruatiekrampen gehad. En nu ligt er een 5 dagen oude jongen aan mijn borst <3
Na het weekend even contact opnemen met de vk.

Dit kan van alles zijn namelijk. Ik heb in het begin ook 2 keer wat bloedverlies gehad met krampen.

Ik dacht aan een mk toen. Maar die mk is 2 weken geleden 6 geworden en ligt alweer een uurtje naar mij tv te kijken....

Zoals je zelf al aangeeft. Wij hebben geen glazen bol.

Testen kunnen een verkeerd beeld geven als het een mk is omdat je nog wel even het hcg hormoon in je hebt.

Probeer, hoe moeilijk ook, toch even af te wachten tot je maandag de vk kan bellen.

Veel succes!
Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben ook gelijk... Ik vraag me af wanneer ik bij een VK terecht zou kunnen voor een echo, want als ik zwanger ben zou het nu officieel pas 4 weken zijn. De vorige keer hadden we de eerste echo bij ca. 6 weken en toen klopte het hartje al. Dat zou dus nog in ieder geval 2 weken wachten zijn (en ja, dat is niet anders, anders kunnen ze waarschijnlijk sowieso niets zien).

Ik ga na het weekend de verloskundige bellen, pff spannend zeg...
En Flappie: Nog van harte gefeliciteerd met je zoon en geniet van de kraamweek!
Ik zou zelf toch nog wachten. Anders krijg je bij zes weken weer een wel/niet/wel kloppend hartje en weet je nog niets.

Is het mis, dan is het toch wel mis.
Ik heb bij drie afgelopen zwangerschappen bloedverlies gehad. Bij de eerste stopte het na een dag. Mijn dochter is het resultaat. Bij de twee daaropvolgende zwangerschappen bleef het bloedverlies een week aanhouden totdat ik beide keren een miskraam kreeg.

Sterkte! Je kunt niets anders doen dan afwachten.
Dankjewel voor jullie reacties. Het zegt inderdaad eigenlijk helemaal niks, al moet ik zeggen dat een verhaal zoals bij jou wel weer moed geeft Clifford. Eigenlijk zegt mijn gevoel dat het goed zit, misschien super naïef... Ik bel maandag in ieder geval de VK om even te overleggen. Ik hoop zelf dat ik dan rond zes weken toch een echo mag.

Zoals bootje op de zee zegt: Dan blijft het nog onzeker, maar dan weet ik in ieder geval wel dat ik op dat moment zwanger ben en nu weet ik het eigenlijk niet...
Bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Ik had geen idee wanneer ik toen moest testen. Maar 2 weken na dr eieisprong had ik 3 dagen helder rood bloedverlies. Ik dacht dus. Dat hey biet gelukt was. Toen ik 2 weken erna echt alle zwangerschaps klachten had. En hele pijnlijke borsten toch maar ewn test gedaan. En ik bleek echt zwanger.

Incl. Kloppend hartje bij de daarop volgende echo. En dit is ook geen miskraam geworden.

Normaal zeggen ze dat bruin bloed oud bloed is. En nog door de innesteling vrij kan komen.

Bij mij was door de innesteling. Wen vaatje gesprongen vandaar het helder rode verlies.

Heel veel succes. En toch even afwachten. Anders idd de verloskundige bellen. Al is het omdat ze je beter gerust kan stellen.

Ik hoop dat alles gewoon blijft zitten. En je een fijne zwangerschap tegemoet gaat.
Klinkt toch wel zwanger hoor. Maar ja, je moet toch echt afwachten. Maar een beetje bloedverlies en duidelijke testen klinkt mij positief in de oren.
Ik zou zeggen..zolang t geen helderrood bloed is...

Het kan innestelingsbloeding zijn. Heb ik tijdens mn eerste zwangerschap ook gehad, ik dacht toen dat ik ongesteld zou worden...maar t stopte na 1 of 2 dagen bruin en toen bleek ik zwanger.

Later is t wel fout gegaan die zwangerschap, maar dat was pas 10 weken later en had een andere oorzaak.

Je moet geduld hebben...zoals je zelf ook al wel weet....pff dat is lastig.

Ik zou geen moed verliezen zolang je geen helderrood verliest.

Ik ben nu trouwens ook zwanger (21w) en had in begin lichtroze verlies. Helemaal in paniek natuurlijk maar de vk zei: niet erg, zolang t geen helderrood bloed is!

Ik duim voor jou!
Ik had ook wat bloedverlies in het begin, later niets meer en ben nu 39 weken zwanger!! Ik zou even met de verloskundige bellen, bij die van mij kan je normaal pas terecht met 10 weken en dat vond ik veel te lang omdat ik me een beetje zorgen maakte om dat bloedverlies.. Ik mocht toen eerder komen (7weken), dat was wel fijn!!

Ik hoop dat het bij jou hetzelfde verloopt als bij mij
He ook bedankt voor jullie reacties! Fijn om zo te kunnen lezen hoe het met anderen ging en mijn verhaal te kunnendoen. Tot nu toe nog steeds geen bloedverlies meer en voel me vooral lamlendig met vlagen misselijkheid. Kan natuurlijk allemaal door de spanning komen, want spannend is het zeker!

Ik ga maandag even bellen met de VK en vragen of ik wat eerder voor een echo kan. Tot die tijd maar zoveel mogelijk leuke dingen doen en afleidingzoeken!
Jaaa gewoon positief zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven