Wat draag je NA bevalling in ZKH?

12-11-2019 15:52 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo’n tshirt-pyjama-ding, neem ik aan?

Goed, volledige verhaal: binnen enkele weken ga ik voor het eerst bevallen. Het wordt een medische bevalling in het ziekenhuis (POP poli). Als alles goed gaat mag ik vrij snel naar huis (geen observatie plicht want geen medicatiegebruik), maar er wordt toch vanuit gegaan dat ik even blijf.

Inmiddels ben ik de bevaltas aan het klaarzetten. Ik heb al mega onderbroeken van de Zeeman, voedings BH (2 goedkopies op de groei), wat houdbaar eten (ontbijtkoek, kauwgum voor vriend, pakjes limonade, fles voor water, dat soort dingen), camera, eerste setje kleding baby, etc.

Maar goed, ik moet zelf natuurlijk ook wat aan NA de bevalling. Tijdens stel ik me volledig in op naakt + warme sokken (check). Ik neem aan dat een lange soepjurk lekker zit na een bevalling (en dat charmante net broekje + kraamverband verhult), maar waar haal je die dingen?? Ik slaap nooit in iets en de ijdele kant in mij zegt dat ik toch ook een enigszins normaal gewaad aan wil voor de eerste familiefoto’s (en van die roze oma pyjama van de Zeeman werd ik nog bleker dan normaal. Overigens: de praktische kant in mij zegt: Niet te duur, want er komen zo veel vlekken in dat je dat ding meteen weer weggooit).

Is het handig als er knoopjes in zitten voor de borstvoeding bijvoorbeeld? Wat zie ik over het hoofd? Wat trokken andere vrouwen aan?

Mijn hormonen nemen een loopje met me inmiddels. Vond een prima ding bij Livera (zwart, ook handig!!), maar vond 25€ wat veel voor het doel. De Zeeman hier gaat dicht en heeft heel veel niet meer. Behalve dus zo’n roze oma pyjama met frutseltjes waarin ik er nu al uitzie als een half lijk.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
12-11-2019 16:02
Inderdaad, gewoon een lekkere zachte losse joggingbroek en een shirt erboven. Als je een shirt kan vinden met een lange ris knoopjes kan dat handig zijn maar ik was nooit zo'n discrete voedster. Gewoon, shirt omhoog en kind aan de borst. Bij mij was alleen de kleding die ik tijdens de bevalling aan had bevlekt maar dat is er in de was gewoon uitgegaan en zo enorm dik zijn die verbanden niet. Ik denk dat je het allemaal een beetje te groot maakt in je hoofd.

Bevalze alvast enneeeh, niet teveel stress hè?


Haha, ja ik zit bij de POP poli om een reden :D

Ben verder erg relaxed, maar zie ONWIJS tegen de bevalling op. Gelukkig liggen signaleringsplan etc nu klaar.
Alle reacties Link kopieren
Juul2014 schreef:
12-11-2019 16:02
Een maatje grotere onderbroeken vond ik wel prettig voor die enorme lappen kraamverband, die passen volgens mij niet eens in m'n normale onderbroeken..

Dit is ook de reden dat ik een paar goedkopen grote onderbroeken heb gekocht. Daar past een kraamverband in, en dat zie ik in mijn normale (die ik nu nog steeds aanheb) niet gebeuren.
Because schreef:
12-11-2019 16:03
En heel eerlijk: ik ging met mn spijkerbroek het ziekenhuis uit.... Ik ben niet veel aangekomen tijdens mn zwangerschappen en ik vond het heerlijk om mn gewone kleding aan te hebben. Ik heb ook niet in een kraambed gelegen, ik voelde me prima beneden. Alleen van 12 tot 24 even rusten en op tijd naar bed.
Ik neem aan dat je niet 12 uur in bed lag, als ik de stelling van je verhaal volg ;-) :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook heel dikke sokken meenemen voor tijdens/na de bevalling. Ik heb echt liggen bibberen erna.
Pergamon schreef:
12-11-2019 16:06
Dit is ook de reden dat ik een paar goedkopen grote onderbroeken heb gekocht. Daar past een kraamverband in, en dat zie ik in mijn normale (die ik nu nog steeds aanheb) niet gebeuren.
Ik had die netjes aan, zag het anders niet gebeuren met normaal ondergoed.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
12-11-2019 16:03
Pyjama afdeling op de primark! Kost geen kont, ziet er best leuk uit (sommige pyjama’s) en alle soorten hebben ze.
Succes met de bevalling!
En doe niet net als ik. Had een prachtige zijden pyjama bij me bij de eerste, met knoopjes. Borstvoedingsvlekken, bloedvlekken van doorlekken en knoopjes die loeistrak zaten omdat mijn normaal, vrij kleine cup opzwol naar Bobby Eden formaat.... Uitgedaan en weggedonderd thuis.

Ha, ja, dat is waarom ik aan iets goedkoops dacht :D
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
12-11-2019 16:07
Ik zou ook heel dikke sokken meenemen voor tijdens/na de bevalling. Ik heb echt liggen bibberen erna.

Die liggen al klaar!
Emma95 schreef:
12-11-2019 16:07
Ik zou ook heel dikke sokken meenemen voor tijdens/na de bevalling. Ik heb echt liggen bibberen erna.
Ja ik had een heel mooie bevaloutfit.
Maar ben bevallen in een jurkje wat ik aanhad (het zat alleen onder mijn oksels) en twee paar sokken aan.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-11-2019 16:07
Ik had die netjes aan, zag het anders niet gebeuren met normaal ondergoed.

Die heb ik ook klaarliggen, maar heb ook een paar van die Mady’ s gekocht voor 3 euro. Daar kan ik me geen buil aan vallen en heb ik wat keuze. Ofzo. Geen idee. Mijn brein werkt wat gek op het moment.
Pergamon schreef:
12-11-2019 16:08
Ha, ja, dat is waarom ik aan iets goedkoops dacht :D

Zoiets?

https://www.hema.nl/dames/nachtmode/pyj ... 17319.html
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
12-11-2019 16:08
Ha, ja, dat is waarom ik aan iets goedkoops dacht :D
Klein tipje: het hemd van de Primark dat ik heb gekocht, was achteraf heel warm synthetisch. Ik baalde echt dat ik niet iets meer had uitgegeven. Dus als je het financieel kan missen, zou ik voor een iets betere kwaliteit gaan, echt katoen.
Alle reacties Link kopieren

Ook heel prima! Dat wordt morgen H&M, Primark en Hema bezoeken!
Pergamon schreef:
12-11-2019 16:09
Die heb ik ook klaarliggen, maar heb ook een paar van die Mady’ s gekocht voor 3 euro. Daar kan ik me geen buil aan vallen en heb ik wat keuze. Ofzo. Geen idee. Mijn brein werkt wat gek op het moment.
Rustig aan, komt goed!
Ik deed de dag na mijn keizersnede een zwangerschapslegging aan en een trui met 3/4e mouwen ivm infuus. Ik had het speciaal gekocht om dan aan te doen.
Ik wilde echt niet een week lang in een pyjama liggen.
Alle reacties Link kopieren
SanPellegrino schreef:
12-11-2019 16:10
Klein tipje: het hemd van de Primark dat ik heb gekocht, was achteraf heel warm synthetisch. Ik baalde echt dat ik niet iets meer had uitgegeven. Dus als je het financieel kan missen, zou ik voor een iets betere kwaliteit gaan, echt katoen.

Goeie tip :) We kunnen het missen, dus zal er zeker even op letten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een lekkere joggingbroek en
t'-shirt en zonodig een vest. Tijdens de bevalling had ik een lang t-shirt van mijn man aan, dus niet helemaal bloot.
Alle reacties Link kopieren
Ik had van die hele losse flubber harem-achtige broeken in een maat groter, die vond ik heerlijk!
Verder vond ik een shirtjes die nog een beetje leuk waren met zo'n rijtje knoopjes (henley shirts noemt H&M die geloof ik) erg fijn, met lange en korte mouw.

Over hele grote onderbroeken kan ik niet meepraten, ik had een KS, daarmee waren hoog zittende onderbroeken dan wel weer heel fijn en dat kraamverband moet er natuurlijk wel inpassen.

Gewoon zachte, fijn zittende voedingsbh's waren voor mij prima. Niet alleen maar een maat groter kopen hoor als dat echt te groot is. Die van mij bleven gewoon precies dezelfde maat.

Ik had vooraf twee van die grote lange nachtshirts gekocht want dat leek me zo superhandig maar in de praktijk vond ik dat helemaal niks.
zilver_ wijzigde dit bericht op 12-11-2019 16:17
5.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-11-2019 16:11
Rustig aan, komt goed!

Dank :) ik hoop dat baby nog even blijft zitten, zodat ik mentaal nog wat meer aan het idee kan wennen.
Vergeet je oplader niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik had een lekkere large jogging broek aan. Niet charmant, maar wel heel comfortabel. Ik had een C-Section en wilde ook niet iets dat op de wond drukte. En verder XL ondergoed en een sweater erover heen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja! Labello! Ik vind droge lippen echt verschrikkelijk en was zo blij met mijn labello.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
12-11-2019 16:16
Vergeet je oplader niet ;-)

Mijn man heeft een extra set aangeschaft :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Spaghettibandjes en vest, dan hoef je niks uit te doen bij het voeden.

Maar goed, ik had cup a en kon het hemd zo naar beneden doen. Ik weet niet of dat bij iedereen lukt.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
12-11-2019 16:17
Ik had een lekkere large jogging broek aan. Niet charmant, maar wel heel comfortabel. Ik had een C-Section en wilde ook niet iets dat op de wond drukte. En verder XL ondergoed en een sweater erover heen.

Ik ben de h&m site aan het uitpluizen en ik denk inderdaad dat ik voor zoiets ga!
Alle reacties Link kopieren
Zilver_ schreef:
12-11-2019 16:18
Oh ja! Labello! Ik vind droge lippen echt verschrikkelijk en was zo blij met mijn labello.

Zit in de tas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven