Wat heb jij gegeten vandaag?

28-09-2017 13:52 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger en constant misselijk. Maar ik eet dus ook heel veel om dat gevoel weg te krijgen.

Nu zag ik in een ander (heel oud) topic allemaal lijstjes van wat andere zwangeren (en niet zwangeren) tot nu toe hadden gegeten die dag. Dat vond ik eigenlijk wel heel fijn om te lezen, zodat ik me niet zo heel schuldig voel (en abnormaal).

Ik begin met mijn eigen lijstje en hopelijk volgen er meer :)

Tot nu toe gegeten vandaag:

3 kleine chocolaatjes
2 pakjes mini crackertjes van LU
1 pakje (light) chocomel
2 mandarijnen
1 tosti kaas
1 bakje kippensoep
2 kaassoufles
1 mini donut
tussendoor wat kopjes groene thee met munt.

Klinkt echt belachelijk als ik het zo opschrijf :facepalm: Denk dat de kaassoufles het minst slim waren. Heb ik nog geen 10 minuten geleden naar binnen gewerkt..

Wel een goede aftrap voor de rest, zullen er niet veel zijn die mij kunnen overtreffen haha. Hoor graag van jullie!
anoniem_355520 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 14:00
0.72% gewijzigd
Ik ben niet zwanger, maar als ik dat zou eten in een ochtend, zou ik ook constant misselijk zijn.
je moet op je eten letten met name als je zwanger bent.
pas op dat je niet te veel kilo's bij eet want ik woog bijna 100 kilo aan het einde en kan je vertellen dat dat echt super zwaar is!
FiIee schreef:
28-09-2017 13:54
Ik ben niet zwanger, maar als ik dat zou eten in een ochtend, zou ik ook constant misselijk zijn.
Meeste van dit was net voor de lunch / tijdens de lunch. Als ik niet eet, ben ik dus steeds misselijk :( Had dit normaal niet, dus denk dat je echt zwanger moet zijn om dit te begrijpen.
boterhammie schreef:
28-09-2017 13:55
je moet op je eten letten met name als je zwanger bent.
pas op dat je niet te veel kilo's bij eet want ik woog bijna 100 kilo aan het einde en kan je vertellen dat dat echt super zwaar is!
Thanks voor de tip. Ik doe echt mijn best, maar op sommige dagen herken ik mezelf niet. Ik weeg overigens 52,5 kilo.
Tot nu toe vandaag ongeveer in de goede volgorde.
1 glas water
2 flinke stukken melk chocola van côte d'or
1 kop kamille thee
2 broodjes met boter, leverworst en plakjes ei (2 eieren)
1 groot glas sinaasappel kiwi sap
1 appel
1 glas water
Hoi nena!
Ik ben nu in week 8..
Herkenbaar! Ik moet zowat elk uur eten wil ik de misselijkheid beetje onder controle hebben.

Vandaag ben ik in bed begonnen met pakje van die kleine crackers.

Daarna een appel
Smoothie met halve banaan yoghurt en blauwe bessen
Half blikje cola voor misselijkheid
Heb een aardappel craving dus Mn lunch was een handje oven friet met chili saus.

Normaal eet ik echt heel anders maar mijn complete smaak is omgedraaid. Heel lastig!

Probeer gezond te eten maar vind het super lastig. Omdat Mn smaak zo specifiek is.

Wat ook goed gaat is zelfgemaakte soep met veel groenten en zelfgemaakte ballen. Misschien ook tip voor jou.

Lekker appeltje in partjes met Citroën sap.

Ga zo paar augurken eten, heerlijk en is ook groente ;)
Het schommelde mijn vorige zwangerschap heel erg, soms had ik de hele tijd honger en soms had ik geen eetlust en vooral geen zin in warm eten. Tuurlijk moet je een beetje opletten met wat je eet (gevarieerd en gezond) maar ga je niet gek maken en honger lijden!

Je hebt zo te lezen een gezond gewicht dus aan de 100 kilo zal je heeeeeeeel moeilijk gaan komen! ;) Bij vorige zwangerschap ben ik 12 kilo aangekomen (startgewicht 62 kilo). Nu ben ik 17 weken zwanger en waar ik in het begin heel hongerig was valt het nu voor mijn gevoel reuze mee. Startgewicht 60 kilo dit keer en weet eigenlijk niet waarop ik nu zit maar volgens mij gaat het prima.

Even denken, dit heb ik tot nu (14 u) gehad:
1 bakje aardbeien
1 boterham met pasta
2 chocolade kikkers (weet je wel dat mierzoete sinterklaas snoep :facepalm: )
2 cappuchino
2 groene thee
5 crackers (2 kaas en 3 jam)
2 boterhammen kaas

Vandaag zal er nog wel een stroopwafel (of 2) en nog een paar kikkers bijkomen. En avondeten. En een appel (denk ik), en een cappuchino (weet ik zeker) en......een toetje.

Succes, maak je niet gek en blijf ook genieten van eten. Met andere woorden, stop je niet ongemerkt vol maar ga ook niet alles zomaar laten staan. En....gefeliciteerd!! :heart:
Live life to the fullest
Ik was even vergeten dat ik vanmorgen om ongeveer half 6 of 6 uur enorme trek had en toen twee worstenbroodjes heb gegeten en ook al een stukje chocola.
Nena227 schreef:
28-09-2017 13:56
Meeste van dit was net voor de lunch / tijdens de lunch. Als ik niet eet, ben ik dus steeds misselijk :( Had dit normaal niet, dus denk dat je echt zwanger moet zijn om dit te begrijpen.
Maar er is toch een verschil tussen meuk bunkeren en gezond eten? Dit hoeft echt niet hoor.
Dat je daar zin in hebt als je misselijk bent. Ik ben nu 31 weken zwanger, maar wilde in het begin bijna niet eten. Zo is iedereen anders denk ik. Ik at gewoon m'n boterham en avondeten.
Vandaag: 4 sneeen bruin brood met kaas en hagelslag. Grote mok chocomel. 1 suikerwafel en 3 glazen water. Maargoed, ik ben ook 'pas' 3.5 kg aangekomen. Niet zoveel snacks en gezond eten helpt wel.
Nu 23 weken zwanger en inmiddels heb ik niet meer dat ik telkens misselijk word als ik niet eet, maar dat heb ik tot ongeveer week 10 wel gehad.
Toen had ik telkens erg veel zin in tomatensoep.
Maar juist gefrituurde dingen kon ik niet verdragen, ik werd al misselijk als ik iets gefrituurds rook.

Daarna vaak snacht's nog ineens een hongeraanval, waarbij het voelde alsof ik in 1 keer leeg werd getrokken.
Maar dat is nu ook minder.
Meestal at ik dan brood met kaas of ham of yoghurt met noten en honing.

Inmiddels ben ik toch al wel ongeveer 8 kilo aangekomen.
Ik was ongeveer 63 kilo bij 1.75
Amber10 schreef:
28-09-2017 14:15
Hoi nena!
Ik ben nu in week 8..
Herkenbaar! Ik moet zowat elk uur eten wil ik de misselijkheid beetje onder controle hebben.

Vandaag ben ik in bed begonnen met pakje van die kleine crackers.

Daarna een appel
Smoothie met halve banaan yoghurt en blauwe bessen
Half blikje cola voor misselijkheid
Heb een aardappel craving dus Mn lunch was een handje oven friet met chili saus.

Normaal eet ik echt heel anders maar mijn complete smaak is omgedraaid. Heel lastig!

Probeer gezond te eten maar vind het super lastig. Omdat Mn smaak zo specifiek is.

Wat ook goed gaat is zelfgemaakte soep met veel groenten en zelfgemaakte ballen. Misschien ook tip voor jou.

Lekker appeltje in partjes met Citroën sap.

Ga zo paar augurken eten, heerlijk en is ook groente ;)

Thanks, Amber! Soep ga ik ook proberen :) Met lekker veel groenten inderdaad.. Ik denk dat ik ook maar gewoon een fruitmand mee ga slepen naar werk, zodat het snoepen beperkt blijft. Die smoothie klinkt nu ook heel lekker :-$
loveden schreef:
28-09-2017 14:16
Het schommelde mijn vorige zwangerschap heel erg, soms had ik de hele tijd honger en soms had ik geen eetlust en vooral geen zin in warm eten. Tuurlijk moet je een beetje opletten met wat je eet (gevarieerd en gezond) maar ga je niet gek maken en honger lijden!

Je hebt zo te lezen een gezond gewicht dus aan de 100 kilo zal je heeeeeeeel moeilijk gaan komen! ;) Bij vorige zwangerschap ben ik 12 kilo aangekomen (startgewicht 62 kilo). Nu ben ik 17 weken zwanger en waar ik in het begin heel hongerig was valt het nu voor mijn gevoel reuze mee. Startgewicht 60 kilo dit keer en weet eigenlijk niet waarop ik nu zit maar volgens mij gaat het prima.

Even denken, dit heb ik tot nu (14 u) gehad:
1 bakje aardbeien
1 boterham met pasta
2 chocolade kikkers (weet je wel dat mierzoete sinterklaas snoep :facepalm: )
2 cappuchino
2 groene thee
5 crackers (2 kaas en 3 jam)
2 boterhammen kaas

Vandaag zal er nog wel een stroopwafel (of 2) en nog een paar kikkers bijkomen. En avondeten. En een appel (denk ik), en een cappuchino (weet ik zeker) en......een toetje.

Succes, maak je niet gek en blijf ook genieten van eten. Met andere woorden, stop je niet ongemerkt vol maar ga ook niet alles zomaar laten staan. En....gefeliciteerd!! :heart:

Moest heel erg lachen om die chocokikkers :biggrin: Klinkt ook echt als iets wat ik zo random tussendoor zou nemen. Thanks! Jij ook gefeliciteerd!! :heart:
Nena227 schreef:
28-09-2017 14:32
Moest heel erg lachen om die chocokikkers :biggrin: Klinkt ook echt als iets wat ik zo random tussendoor zou nemen. Thanks! Jij ook gefeliciteerd!! :heart:
Ik zag ze gisteren liggen bij de Hema en kon ze niet weerstaan. Ze liggen in de auto dus ik had er rond half 9 vanmorgen al twee achter de kiezen haha. Ik laat ze bewust daar liggen want als ik op mijn bureau op t werk had liggen had ik ze allemaal al achter de kiezen gehad. Ach ja...cravings. Zo lang het binnen de perken blijft. Ik heb gelukkig ook veel behoefte aan dingen als smoothies en yoghurt.
Live life to the fullest
Ik ben inmiddels weer in een fase dat ik heerlijk kan eten!

Tot nu toe heb ik het volgende gehad:
- 4 sneetjes brood met kaas als ontbijt
- 2 kopjes thee
- 1 noodle-soep als lunch
- 2 kiwis en een mandarijn
Oja, ik ben 28w 3d en inmiddels 8 kilo aangekomen
shisha schreef:
28-09-2017 14:26
Nu 23 weken zwanger en inmiddels heb ik niet meer dat ik telkens misselijk word als ik niet eet, maar dat heb ik tot ongeveer week 10 wel gehad.
Toen had ik telkens erg veel zin in tomatensoep.
Maar juist gefrituurde dingen kon ik niet verdragen, ik werd al misselijk als ik iets gefrituurds rook.

Daarna vaak snacht's nog ineens een hongeraanval, waarbij het voelde alsof ik in 1 keer leeg werd getrokken.
Maar dat is nu ook minder.
Meestal at ik dan brood met kaas of ham of yoghurt met noten en honing.

Inmiddels ben ik toch al wel ongeveer 8 kilo aangekomen.
Ik was ongeveer 63 kilo bij 1.75

Ik hoop dat het straks ook over is bij mij! Lijkt alsof het nu op zn hoogtepunt is, dus wie weet is het straks voorbij over een week of 2. Ik heb voor 's nachts vaak een banaan op mn nachtkastje liggen, mocht dat voorkomen. Ben bananen zo veel meer gaan waarderen haha. Succes met je zwangerschap verder!
Bebis schreef:
28-09-2017 14:43
Ik ben inmiddels weer in een fase dat ik heerlijk kan eten!

Tot nu toe heb ik het volgende gehad:
- 4 sneetjes brood met kaas als ontbijt
- 2 kopjes thee
- 1 noodle-soep als lunch
- 2 kiwis en een mandarijn

Blij voor je! Hoop dat ik die fase ook snel bereik, hihi. Klinkt heerlijk jouw lijstje. Wou dat ik daar genoeg aan kon hebben :biggrin:
Hi! Ook ik ben nieuw en nu 10 weken en 3 dagen zwanger. Ik heb écht meer honger dan normaal, voornamelijk tussen ontbijt en lunch en na het avondeten en daarbij helemaal geen misselijkheid. Ik heb licht overgewicht (BMI van 26,5) dus ik wil niet teveel aankomen, maar die continue trek maakt het wel echt lastig. Vorige week viel ik 1,5 kilo af terwijl ik best wel veel at. Afgelopen week heb ik echt veel te veel gesnoept. Geen flauw idee wat ik nu weeg. Ik moet nog 30 weken en de verloskundige raadt een gewichtstoename van maximaal 8 kilo aan en niet teveel koolhydraten, dus ik wil (en moet!) er echt meer om denken.

Vandaag:

6:30 - wakker worden met koffie en een glas versgeperste citroen- en sinaasappelsap.
8:30 - overnight oats (gewoon flink wat havermout gemixt met water en dat een nachtje in de koelkast laten staan, haha) met ongezoete cacaopoeder, een geprakte banaan en wat kaneel
9:00 - grote mandarijn
10:00 - grote appel
11:30 - havermoutreep
13:00 - kom magere yoghurt, twee volkoren crackers met boter en kaas, een mok kruidenbouillon

straks neem ik een schaal druiven en kerstomaatjes en vanavond eet ik shoarma en een boterham met ijsbergsla en groenten.
Nena227 schreef:
28-09-2017 14:48
Blij voor je! Hoop dat ik die fase ook snel bereik, hihi. Klinkt heerlijk jouw lijstje. Wou dat ik daar genoeg aan kon hebben :biggrin:
Ik hoop het ook voor je! Ik kon tot week 13 ongeveer alleen fruit eten, moest meerdere keren per dag overgeven door elk geurtje of plaatje van eten. Medicijnen hielpen ook niet :"-(
Ik ben dus ook erg blij dat ik weer kan eten!
Honingbij_ schreef:
28-09-2017 14:17
Maar er is toch een verschil tussen meuk bunkeren en gezond eten? Dit hoeft echt niet hoor.
Tijdens mijn zwangerschap kon ik vette meuk ook het beste verdragen, iets anders kreeg ik niet naar binnen. Na 12 weken was het over en kon ik weer gewoon eten. Daarvoor at ik waar ik zin in had of ik at niet: en niet eten zorgde voor misselijkheid.
Zijn er trouwens meer zwangere dames die voor hun zwangerschap gek waten op koffie en nu al misselijk worden van de geur? Hoor dat het wel vaker voorkomt. Zo apart, ben normaal echt een koffieleut!
Je hebt niet gegeten, ge hebt gesnoept. Geen wonder dat je misselijk bent :facepalm:
Haha, sorry. Maar met jou lijstje zou ik ook ontzettend misselijk geweest zijn!

Wat dat gewicht betreft. Ik woog 68 kg toen ik zwanger werd, aan het eind 95. Na 4 maanden was ik mijn zwangerschapskilo's kwijt en nu we 8 maanden verder zijn zit ik zelfs ruim onder mijn pre-zwangerschapsgewicht (61 kg) Maar persoonlijk zou ik het wel iets gezonder aan gaan pakken als ik jou was.

Wat hier goed hielp tegen misselijkheid waren sinaasappels. Garantie voor misselijkheid alles waar chocolade in of op zat. Die kaassouflés zijn wel herkenbaar, ik heb heel wat doosjes leeggegeten tijdens mijn zwangerschap ;-D Sommigen kunnen in de koekenpan ipv frituurpan, dat scheelt in vet (en wellicht ook misselijkheid)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven