Wat vinden jullie van deze naam?

28-01-2019 14:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels over de helft van mijn tweede zwangerschap, en alles gaat goed!

Alleen namen bedenken is nogal een ding voor ons. Het leek van te voren zo makkelijk, maar nu het echt wordt, vind ik het toch wel moeilijk worden!

Gisteren op televisie hoorde wij een naam waarvan we dachten; ja! Die is best leuk. Alleen zou er zo graag eens met iemand over willen kletsen. Dat kan natuurlijk niet echt met iemand van mijn vriendenkring.

De naam die wij leuk vinden is; Fyra

Wat zegt deze naam als jullie die zien staan? Ben gewoon heel benieuwd. :-)
Ik denk aan kapotte treinen en een mislukt project.
Niet heel positief dus.
Da's een inkoppertje toch? Trein.
AnAppleADay schreef:
28-01-2019 15:00
Ik denk aan kapotte treinen en een mislukt project.
Niet heel positief dus.
ai, voor mij ook
Hm, niet zo mooi. Erg hard en natuurlijk de treinen!
Robin

Jens

Giovanni

Tonny

Jordy

Kenneth

Dat zijn mooie namen
Ik ben trouwens benieuwd in welke context je de naam op tv zag :proud:
Ik zou niet weten of het een jongen of meisje is. Bij nader inzien, waarschijnlijk een meisje?
Trein.
SVB kent het niet als naam
Google alleen van de treinen

Bedoel je niet Freya oid??
Ondanks dat ik het voor een meisje wel een mooie naam vind, denk ik ook meteen aan kapotte treinen als ik hem zo lees
Ik vind het niet makkelijk uitspreken. Ik denk dat het om een meisje gaat?

Vind je Kyra, Mira of Feije misschien nog iets?
Zweeds voor het getal vier. Dus voor een tweede kind lijkt het me minder geschikt. :)
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik dacht ook aan de treinen...
Mijn eerste ingeving: hoe spreek je dit uit en is het een jongen of een meisje...? En: is het een buitenlands kindje? (Niet dat dat uitmaakte, maar dat is wat door mijn hoofd schiet).

Mijn ‘eisen’ toen ik de namen voor mijn kinderen uit zocht: maar op 1 manier uit te spreken, geen onduidelijkheid over schrijfwijze en direct duidelijk of het een jongentje of meisje betreft.

Denk dat daaruit wel duidelijk wordt dat de naam Fyra zeker niet mijn naam zou zijn.
AnAppleADay schreef:
28-01-2019 15:02
Ik ben trouwens benieuwd in welke context je de naam op tv zag :proud:
Haha! Bij een vrouw in een praat progamma. En die heette Fira maar wij vonden Fyra mooier geschreven :proud:
Ik denk bij deze naam inderdaad ook als eerste aan de hogesnelheidstrein en de problemen die daarmee, van een aantal jaar geleden. (Google maar eens, als het je niets zegt)

Andere namen die erop lijken en die niet zulke associaties opnoemen, waar ik zo aan denk zijn:
Kyra
Vera
Myra
fasjon schreef:
28-01-2019 15:08
Haha! Bij een vrouw in een praat progamma. En die heette Fira maar wij vonden Fyra mooier geschreven :proud:
Ooooh, ik zou de y als een y uitspreken. Fira vind ik al wat vriendelijker klinken. Maar toch vind ik het nog niet alles. Dan zou ik voor Vera gaan.
Ik denk aan treinen die niet rijden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vind het wel wat hebben hoor , er zijn veel meisjes die Kyra heten of Myra dus een keer een andere letter ervoor ..en je hebt een apartere naam .

Ik hou zelf van korte namen
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Westerpaviljoen schreef:
28-01-2019 15:01
Robin

Jens

Giovanni

Tonny

Jordy

Kenneth

Dat zijn mooie namen
Werkelijk! :O
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Ik zou dit persoonlijk niet kiezen voor mijn eigen kinderen, maar vind het ook lastig om te beoordelen. Het is zooo smaakgebonden.

Ik hou dan wel weer van aparte namen. Ik vond Vure voor een meisje mooi. Maar mijn vriend niet dus dit wordt 'm sowieso niet.
Ik vraag me dan af of het fijra of fiera is.
Verder is het niet super lelijk maar ik wordt er ook niet enthousiast van
Om verwarring te voorkomen spreek je het inderdaad uit als Fira. Maar wij vonden Fyra leuker staan.

Zelf zijn we er ook nog niet helemaal uit. Misschien zegt dat ook wel genoeg haha!
Ik vind het een mooie naam! Ik zou het uitspreken als Fira en ik vind het een naam voor een meisje, niet voor een jongetje. En ik denk ook niet gelijk aan treinen. Ik moest dat zelfs even googlen om te kijken wat het was.
En anders misschien Freya als naam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven