We gaan proberen!

06-05-2017 10:26 107 berichten
Hey goedendag!

Ik ben Nathalie, 23 jaren jong en ik heb een lieve vriend van 29. We zijn inmiddels 5,5 jaar samen en hebben beiden een kinderwens.

We wonen samen in een leuke hoekwoning met onze huisdiertjes en hebben besloten dat we klaar zijn voor de volgende stap. (Spannennnnnd!)

Ik liep al langer met d'r gedachte dan m'n vriend, dus ik ben ook even super enthousiast nu! ^.^

Ik heb gisteren een bestelling geplaatst voor foliumzuur tabletten, ovulatietesten en zwangerschapstesten, dus we kunnen er gelijk tegenaan!

Helaas ben ik wel vrij onregelmatig ongesteld wat het wat lastiger zou kunnen maken, en het word even afwachten hoe lang het zal duren, maar hopelijk mogen we hier over tijd(je) ons blije nieuws ook vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Proficiat
Dankje!
Waarom in hemelsnaam nu al aan de ovulatietesten? Nergens voor nodig als je het nog niet eens geprobeerd hebt.
Meid, ga gewoon lekker seks hebben zonder al dat gedoe er omheen. Zonde om nu al pret te gaan bederven door ovulatietesten te gaan gebruiken. Laat het nog een beetje spontaan en leuk zijn nu. Later kan je altijd nog naar de hulpmiddelen grijpen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Oh en succes natuurlijk! Er is hier vast wel een groep te vinden waar je je bij kan aansluiten.
Omdat ik heel onregelmatig ongesteld word, er is geen pijl op te trekken, de ene keer duurt de cyclus 4 weken, dan 5 weken, soms zelfs 6-7 weken.

Maar heel eerlijk, we gebruiken al zeker een half jaar zo eigenlijk niet echt bescherming meer! ;)

We vonden het beide wel best, maar van de week wilde ik er toch even serieus over praten of we gewoon "relaxed" geen condoom bleven gebruiken of dat we echt gaan proberen zwanger te worden en daarmee zijn we tot de conclusie gekomen dat we wat meer ons best willen gaan doen en dus echt gaan proberen!
quote:Nathalie114 schreef op 06 mei 2017 @ 11:07:

Omdat ik heel onregelmatig ongesteld word, er is geen pijl op te trekken, de ene keer duurt de cyclus 4 weken, dan 5 weken, soms zelfs 6-7 weken.

Maar heel eerlijk, we gebruiken al zeker een half jaar zo eigenlijk niet echt bescherming meer! ;)

We vonden het beide wel best, maar van de week wilde ik er toch even serieus over praten of we gewoon "relaxed" geen condoom bleven gebruiken of dat we echt gaan proberen zwanger te worden en daarmee zijn we tot de conclusie gekomen dat we wat meer ons best willen gaan doen en dus echt gaan proberen! Vergeet niet dat seks leuk en fijn is in plaats van je leven te laten leiden door een stom tekstje. Pas als je een jaar regelmatig onbeschermde seks hebt en je bent nog steeds niet zwanger, dan zou ik met dit soort dingen gaan beginnen. Voor je het weet heb je je seksleven en je relatie omzeep geholpen.
Een half jaar geen bescherming maar dan geen foliumzuur slikken vind ik wel wat onverstandig. Maar goed, ieder zo z'n idee daarover, blijkbaar. Hopelijk lukt het snel en ook bij onregelmatige cycli kun je gewoon makkelijk zwanger raken.

Succes!
Eens met Lady Vintage. Bij ons duurde het ook lang. En geloof me, op een gegeven moment is er geen zak meer aan. Alle spontaniteit verdwijnt en frustratie verschijnt. Komt ook vaak wel weer goed. Maar soms ook niet. Om dat laatste te voorkomen zou ik die testen lekker ver weg stoppen! Maak plezier!
Oh nee hoor, het is ook niet zo dat ik het enkel en alleen om de testen en zwanger worden wil laten draaien! :P

Maar ik hoop wel een beetje een indicatie te hebben welke dagen ik de meeste kans heb!

Mijn vriend heeft een wat lager libido als ik, dus dat wil ik niet forceren, een paar keer per week word hem teveel, dan vind hij het niet leuk meer, dus om te voorkomen dat hij er genoeg van krijgt pluk ik de beste dagen eruit! ;)
Weet ik JonathanStrange, dat was ook de reden dat ik erover begonnen ben met mijn vriend. Ik had er wel al eens mee in m'n handen gestaan, maar omdat we nooit het woord hebben gezegd bleef het een beetje onduidelijk, het was elke keer, condoom? Nah is niet nodig, laat maar zitten...

Maar ik zou zoiezo met foliumzuur zijn begonnen nu hoor, wat er ook uit het gesprek was gekomen.
Hoe wil je dat dan aanpakken? "Schat, ik ovuleer! Je moet me nu bespringen!" Je hebt seks omdat je zin hebt, niet omdat het moet. Als zijn libido al laag/lager is, creeer je dan nu niet juist problemen door nog meer druk te leggen op dat het soms moet?
Leuk dat jullie willen gaan beginnen! Je moet het zelf weten maar ik denk dat die ovulatietesten niet veel goeds doen aan jullie seksleven. Heb je wel eens met hem gepraat over jullie verschillende libido's? Kan me voorstellen dat dat soms best frustrerend is (ongeacht of je baby's wil of niet)
Haha als je het zo zegt gaat dat niet werken nee!

Maar als ik weet wanneer ik kans maak en ik laat hem voor de tijd "met rust", heeft hij tegen die tijd misschien meer zin, en kan ik het proberen, ik ben degene die vaak het heft in handen neemt in onze relatie. En heeft hij dan geen zin, dat kan, dan niet, nogmaals ik wil het ook niet alleen laten draaien om het zwanger worden.

En als we zin hebben als ik niet ovuleer dan doen we natuurlijk ook gewoon lekker wat we willen!
Ja songforyourheart, daar hebben we het wel eens over gehad, soms inderdaad wel vervelend, maar in een relatie draait het ook niet alleen om seks.

Ik heb geleerd mij "koest" te houden tot ik bepaalde signalen opvang, ik wil niks afdwingen want daar word alles alleen maar vervelend van.

Verder hebben we het prima, kunnen lachen en huilen, goed praten, laten elkaar lekker ons gang gaan enzo, dus het is niet echt een issue.

Alleen in deze situatie misschien wel enigszins onhandig.

De reden voor de testen zit daar dus achter, want als je maar 1X per week seks hebt, of soms minder, dan is het al lastig zwanger te worden, en al helemaal als je ook nog eens onregelmatig ongesteld word, want ja, wanneer is dan je vruchtbare periode?

Ik wil de testen ook niet gebruiken om alles daarop vast te pinnen, maar ik hoop mijn cyclus te kunnen gaan snappen, misschien dat ik ook rond die tijd bepaalde dingen op ga merken en dat ik dan weet waar ik op moet letten, welke dingen erop wijzen dat mijn eisprong op komst is bijvoorbeeld.
TO, veel plezier en succes! Ik vind ovulatietesten juist anti-stress werken omdat je precies weet waar je aan toe bent. ZEKER met een onregelmatig cyclus! Je wilt toch niet een jaar lang zwanger willen worden en er dan achter komen dat je altijd precies op de verkeerde momenten bezig was. Zeker als je zoals TO al een halfjaar bezig bent met spontaan zwanger worden. Dat anti-testen gedoe snap ik niet zo goed. Ik vind het wat anders als je cyclus elke maand precies 28 dagen is, dan heb je gewoon seks in het midden en klaar.
Ik denk ook niet dat de ovulatietesten perse negatief zijn voor je relatie. Je hoeft hem niet te vertellen wanneer je vruchtbare dagen zijn, je kunt hem ook gewoon verleiden. Veel plezier
Fijn Nathalie dat jullie een fijne relatie hebben waarin je op elkaar kan bouwen! Ik herken het wel een beetje, mijn vriend heeft ook minder libido dan ik en dat heeft wel eens tot frustraties geleid. Maar uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat timing niet alles zegt. Wij hebben in februari misschien 3 keer seks gehad, ook onder het mom van 'mwah condoom hoeft niet meer denk ik' (ik meen mij eisprong te kunnen voelen). Die maand ben ik zwanger geworden (we hadden al langer de kinderwens maar dachten 'het perfecte moment nog niet gevonden te hebben om te beginnen). Nou weet ik dat 'mijn vruchtbaarheid' niks over de jouwe zegt, maar ik geloof echt dat kinderen zich lastig plannen laten en dat de natuur je nog best kan verrassen

Als ovulatietesten jou rust geven zou ik ze zeker gebruiken. Ik kan me voorstellen dat als de wens zo groot is, je ook niet lang meer wilt wachten op een zwangerschap. Veel geluk gewenst in ieder geval en vooral veel plezier
Bedankt allemaal ook voor de goede wensen! :D

En songforyourheart, het is inderdaad altijd iets wat je uiteindelijk aan het lot moet overlaten, zou wel makkelijk zijn als je het gewoon kunt inplannen hé, laten we na oud en nieuw doen, dan zit je volgend jaar met de feestdagen niet zo onhandig met die grote buik en kun je gewoon meedoen met een wijntje enzo haha!

Ik hoop natuurlijk stiekem dat het snel raak is, maar als het nog even op zich laat wachten is het ook geen ramp!

Mijn schoonzus (tweeling van mijn vriend) is momenteel ook in blijde verwachting, begin juni is ze uitgerekend, spannend dus! ^.^

Kan ik ook weer even oefenen met flesjes geven en luiers verschonen! :P
Als je geen ac gebruikt of onzorgvuldig bent, omdat een kind welkom is, dan ben je wat mij betreft al 'begonnen'
Ja eigenlijk wel hé Valerievaldera?

Maar het voelde nog niet echt zo omdat het onbesproken was, nou kennen we elkaar wel goed, dus ik denk dat we het beide wel wisten, maar het voelt toch anders nu we hebben gezegd "ja, we gaan ervoor!".
Waarom heb je ovulatietesten en zwangerstesten besteld? Je stopt gewoon met de pil. En als je overtijd bent ga je naar de winkel voor een test.

Maak er nou niet meteen zo'n project van.

En 'als het even op zich laat wachten'? Het kan ook nooit gebeuren he?!
Omdat een aantal testen goedkoper is dan elke keer 1 halen, dan heb ik ze op voorraad ????

Ik ben zoiezo goed in overdrijven, komt misschien omdat ik autisme heb, maar als ik eenmaal ergens voor ga wil ik het liefst alles helemaal tot in de nopjes voorbereid hebben.

De pil slik ik overigens al jaaaaaren niet meer, we gebruikten eerst altijd een condoom, daarna werd ie af en toe maar weggelaten, tot we ze eigenlijk helemaal niet meer gebruikten.

En ja ook dat snap ik, daarom is de titel ook "we gaan proberen!", ik hoop dat het me gegund is natuurlijk! Moeder worden is voor mij wel mijn grootste wens. Als ik moest kiezen tussen moeder worden en de loterij winnen is die keuze niet moeilijk! Al is dat ook een beetje een soort van loterij winnen natuurlijk! :D
Hoi Nathalie, wat spannend dat jullie nu voor je gevoel echt gaan beginnen. Ik snap helemaal dat je de ovulatietesten wilt gebruiken hoor! Zit in hetzelfde schuitje. Afgelopen jaar heeft mijn cyclus ook geschommeld tussen de 28 en 43 dagen en hebben daarnaast niet heel frequent seks. In het begin probeerden we het zonder tests, maar dit gaf veel meer frustratie, doordat ik continue dacht overtijd te zijn, terwijl ik dan ineens een week later ongesteld werd en teruggerekend niet eens zwanger had kunnen worden omdat we niet op het juiste moment seks hadden gehad. Door op het verkeerde moment wat vaker te proberen, had mijn vriend daarna inderdaad net als bij jou weinig zin meer en bij een verlate ovulatie was de kans dan ook verkeken.

Vorige maand voor het eerst met ovulatietesten aan de slag en doordat ik een goede duidelijke piek had, wisten we goed waar we aan toe waren en mijn vriend vond het dan ook leuker om seks te hebben (mannelijke voortplantingsdrift?) Helaas deze maand geen piek kunnen vinden, dus weer wat gissen naar de NOD.. Maar ga volgende maand ook gewoon weer de ovulatietesten gebruiken, want geeft toch houvast.

Heel veel succes en plezier bij get zwanger worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven