We gaan proberen!

06-05-2017 10:26 107 berichten
Hey goedendag!

Ik ben Nathalie, 23 jaren jong en ik heb een lieve vriend van 29. We zijn inmiddels 5,5 jaar samen en hebben beiden een kinderwens.

We wonen samen in een leuke hoekwoning met onze huisdiertjes en hebben besloten dat we klaar zijn voor de volgende stap. (Spannennnnnd!)

Ik liep al langer met d'r gedachte dan m'n vriend, dus ik ben ook even super enthousiast nu! ^.^

Ik heb gisteren een bestelling geplaatst voor foliumzuur tabletten, ovulatietesten en zwangerschapstesten, dus we kunnen er gelijk tegenaan!

Helaas ben ik wel vrij onregelmatig ongesteld wat het wat lastiger zou kunnen maken, en het word even afwachten hoe lang het zal duren, maar hopelijk mogen we hier over tijd(je) ons blije nieuws ook vertellen!
quote:Nathalie114 schreef op 06 mei 2017 @ 15:23:

Omdat een aantal testen goedkoper is dan elke keer 1 halen, dan heb ik ze op voorraad ????

Ik ben zoiezo goed in overdrijven, komt misschien omdat ik autisme heb, maar als ik eenmaal ergens voor ga wil ik het liefst alles helemaal tot in de nopjes voorbereid hebben.

De pil slik ik overigens al jaaaaaren niet meer, we gebruikten eerst altijd een condoom, daarna werd ie af en toe maar weggelaten, tot we ze eigenlijk helemaal niet meer gebruikten.

En ja ook dat snap ik, daarom is de titel ook "we gaan proberen!", ik hoop dat het me gegund is natuurlijk! Moeder worden is voor mij wel mijn grootste wens. Als ik moest kiezen tussen moeder worden en de loterij winnen is die keuze niet moeilijk! Al is dat ook een beetje een soort van loterij winnen natuurlijk! :D

Begin maar vast met dat loslaten. Plannen en voorbereiden is mij niet meer gelukt nadat kind kwam.

Verder eens met de andere.

Hou het leuk voor jezelf en je vriend.

Succes gewenst!
Ja dat Is het hem inderdaad dolfijntje!

Ik weet liever of ik wel of niet goed zit, dan weet je waar je aan toe bent!

@ Lucylucille, jup, dat snap ik haha! Dat zal ook best even wennen worden, gelukkig is mijn vriend stronteigenwijs en valt er met hem ook weinig te plannen, dus ben ik lichtelijk voorbereid!

Maar er zijn natuurlijk wel dingen waar je je wel op voor kunt bereiden, ik ben van het extra spul in slaan voor het geval dat.

Ik heb een keer een nestje van onze poes meegemaakt, ook prachtig mooi, ik had een hele doos vol spullen die ik helemaal niet nodig heb gehad, maar voor het geval dat had ik het in elk geval en zou niet nog naar de winkel hebben moeten racen ofzo! :P
quote:hannaeva schreef op 06 mei 2017 @ 15:12:

Waarom heb je ovulatietesten en zwangerstesten besteld? Je stopt gewoon met de pil. En als je overtijd bent ga je naar de winkel voor een test.

Maak er nou niet meteen zo'n project van.

En 'als het even op zich laat wachten'? Het kan ook nooit gebeuren he?!De meeste vrouwen raken uiteindelijk wel zwanger. En leuk toch dat TO er goed voorbereid mee bezig is. Snap al die negatieve reacties niet zo..alsof anderen er problemen mee hebben dat TO ovulatietesten wil gebruiken.
Ben ik het mee eens Luna. Gun haar het geluk van de voorbereiding, al die negativiteit hierom. Iedereen is anders, er is geen goed of slecht. Ik heb net mijn 2e ronde gehad en ben ook begonnen met ovulatietesten en ik vind het prettig.

leuk om te lezen dat jij ook jong een kinderwens hebt, ik ben zelf 24 en kan niet wachten!

Ik wens jullie veel plezier en hopelijk hebben jullie snel een positieve test!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Er bestaan ook speciale mama-vitaminepillen
Bedankt allemaal!

Bebis, ja die heb ik ook nu geloof ik, van devitamon foliumzuur en vitamine D smelttabletjes, ben vandaag begonnen!
Ik gebruikte ook de laatste maanden ovulatietesten. 4 maanden zonder en daarna 4 maanden met ovulatietesten. Ik had erg lange en onregelmatige cyclussen. Ik werd er enorm onzeker van. Ik deed de ovulatietesten oa om mijn cyclus te leren kennen en te weten wanneer mijn menstruatie dan zou komen. En ja, natuurlijk ook om mijn vruchtbare dagen te vinden.

Seks was niet altijd even spontaan maar daar konden wij juist vreselijke lol om hebben. En ja, als je allebei fulltime werkt en de ene ook nog wisselende diensten heeft, dan is seks sowieso niet altijd spontaan haha.

Heel veel succes! Spannende tijd!
En inderdaad, wat een negativiteit meteen. Geniet ervan. Doe wat voor jou goed voelt. En als het even op zich last wachten, zullen er vast ook nog wel baaldagen komen. Maar geniet er vooral van.
Jemig Nathalie, ik vind het knap hoe je elke keer zo rustig reageert want wat een aanvallende reacties!

Wat een spannende tijd voor jullie! Doe vooral wat voor jullie goed voelt en wees welkom om mee te schrijven in 'Zwanger worden vanaf april/mei 2017'
Goedkoper? Maar waarom zou je meerdere testen nodig hebben? Je test 1 keer als je overtijd bent en meestal ben je overtijd omdat je zwanger bent.
Hannaeva, sorry maar waar maak jij je druk om? Ongelooflijk.
quote:Esther93 schreef op 06 mei 2017 @ 19:17:

Hannaeva, sorry maar waar maak jij je druk om? Ongelooflijk. Ik maak me niet druk. Ik begrijp gewoon oprecht niet waarom je een berg zwangerschapstesten in huis moet halen van tevoren. Als je overtijd bent, ga je toch naar de winkel? Ik had maar 1 test nodig. Als je overtijd bent ben je nl meestal zwanger.
quote:hannaeva schreef op 06 mei 2017 @ 19:20:

[...]

Ik maak me niet druk. Ik begrijp gewoon oprecht niet waarom je een berg zwangerschapstesten in huis moet halen van tevoren. Als je overtijd bent, ga je toch naar de winkel? Ik had maar 1 test nodig. Als je overtijd bent ben je nl meestal zwanger.TO heeft dus onregelmatige cyclussen. Lijkt me logisch dat je dan wat vaker test dan wanneer je cyclus elke maand hetzelfde is. Je weet dan dus niet wanneer je over tijd bent. Wat een naïviteit om te denken dat je meestal zwanger bent als je overtijd bent
Veel negativiteit idd. Waarom is "lekker ontspannen proberen" perse beter? Dat is toch heel persoonlijk?

Als hier een kindje mag komen ga ik ook mijn cyclus volgen en testen zodat we op de juiste momenten vrijen. Ik oefen immers al jaaaren zeer ontspannen hoe je baby's maakt, en wanneer het eenmaal mag wil ik ook dat we de kansen optimaliseren. En of ermee bezig zijn wel of niet mijn relatie om zeep helpt ligt niet aan een ovulatietest. Je kunt toch prima je man verleiden zonder dat je hoeft te zeggen: "ik ovuleer NU schatje!!" Daarnaast betekent het niet dat je enkel seks hebt op vruchtbare momenten. En mijn vriend is het daarmee eens.

On topic: Spannend! Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent.
quote:El0ise schreef op 06 mei 2017 @ 19:39:

Veel negativiteit idd. Waarom is "lekker ontspannen proberen" perse beter? Dat is toch heel persoonlijk?

Dit. Wie zegt dat met ovulatietesten en sowieso op de juiste momenten vrijen niet ontspannen is.
ik had geen idee hoe lang mijn cyclus was. Maar als ik al weken geleden ongesteld had gedacht te zijn, deed ik een test.

Cyclussen variëren inderdaad maar veel meer dan 10 dagen verschil zit er niet tussen hoor. Op een gegeven moment weet je wel dat je over tijd bent. En ja: dan ben je meestal zwanger.

Het is nl niet over tijd als je cyclus erg varieert en het is 2 dagen later dan de maand ervoor.

Ik vind jullie naief met het maken van zwanger raken tot een project.
quote:Luna_ schreef op 06 mei 2017 @ 19:42:

[...]

Dit. Wie zegt dat met ovulatietesten en sowieso op de juiste manieren vrijen niet ontspannen is.Natuurlijk is het niet ontspannen als je vrijt omdat je net een ovulatietest hebt gedaan. En op de juiste manier vrijen??? Wat de hell is dat??
quote:hannaeva schreef op 06 mei 2017 @ 19:43:

[...]

Natuurlijk is het niet ontspannen als je vrijt omdat je net een ovulatietest hebt gedaan. En op de juiste manier vrijen??? Wat de hell is dat??Autocorrect. Juiste moment.
quote:Luna_ schreef op 06 mei 2017 @ 19:33:

[...]

TO heeft dus onregelmatige cyclussen. Lijkt me logisch dat je dan wat vaker test dan wanneer je cyclus elke maand hetzelfde is. Je weet dan dus niet wanneer je over tijd bent. Wat een naïviteit om te denken dat je meestal zwanger bent als je overtijd bent Waarom is dat logisch? Ook dan kun je toch gewoon vrijen en wachten of je zwanger wordt?
quote:Luna_ schreef op 06 mei 2017 @ 19:45:

[...]

Autocorrect. Juiste moment.Wat is het juiste moment dan? Alleen als je vruchtbaar bent? Lekker ontspannen.
quote:hannaeva schreef op 06 mei 2017 @ 19:42:

ik had geen idee hoe lang mijn cyclus was. Maar als ik al weken geleden ongesteld had gedacht te zijn, deed ik een test.

Cyclussen variëren inderdaad maar veel meer dan 10 dagen verschil zit er niet tussen hoor. Op een gegeven moment weet je wel dat je over tijd bent. En ja: dan ben je meestal zwanger.

Het is nl niet over tijd als je cyclus erg varieert en het is 2 dagen later dan de maand ervoor.

Knap hoor. Dat jij het zo deed.

En wat betreft ontspannen vrijen met ovulatietesten, het kan wel. Dat jij dat niet kan is jammer voor je, dat hoef je dan anderen niet op te leggen.

En ja. Als je zwanger wilt raken is het juiste moment inderdaad als je vruchtbaar bent.
quote:hannaeva schreef op 06 mei 2017 @ 19:43:

[...]

Natuurlijk is het niet ontspannen als je vrijt omdat je net een ovulatietest hebt gedaan. En op de juiste manier vrijen??? Wat de hell is dat??Wie bepaalt dat? Je hoort vaak dat seks de eerste maanden van proberen een nieuwe dimensie lijkt te krijgen, wellicht vindt TO het wel réte geil om te seksen als er een hoge(re) kans is dat dit tot de gewenste zwangerschap leidt.
Ik ben benieuwd hoe haar man het vindt om te vrijen vanwege de positieve test.
quote:Luna_ schreef op 06 mei 2017 @ 19:46:

[...]

Knap hoor. Dat jij het zo deed.

En wat betreft ontspannen vrijen met ovulatietesten, het kan wel. Dat jij dat niet kan is jammer voor je, dat hoef je dan anderen niet op te leggen.

En ja. Als je zwanger wilt raken is het juiste moment inderdaad als je vruchtbaar bent.

Welnee. Het juiste moment is wanneer je zin hebt.

En ik heb nooit testen gebruikt.
quote:hannaeva schreef op 06 mei 2017 @ 19:42:

Je reinste bullshit. Er zijn ook vrouwen met wisselende cycli tussen de 30-90 dagen.

En heul knap dat het jou allemaal niet zo boeide en dat je geduld had om die weken te wachten, maar dat maakt jouw manier niet beter dan die van een ander. Nogmaals; dat is heel persoonlijk. Je hoort ons niet zeggen dat jouw manier verkeerd is. Ondertussen is dat wél wat jij tegen TO zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven