Website over mijn baby
donderdag 21 juli 2016 om 13:51
Hallo allemaal
Ik weet niet zeker of ik hier op de goede plek zit, maar ik weet ook niet zo goed waar ik het anders moet vragen...
ik las laatst het volgende verhaal: Het ging over een vrouw die een webadres had met de van haar kind: www.babyJandeVries.nl (Dit is niet de echte naam, maar als voorbeeld). Zij laat dit adres doorverwijzen naar haar Facebook, zodat haar vriendinnen daar babyfoto's kunnen kijken. Dus als je de naam intypt van de baby in de adresbalk van internet, zie je meteen daarna zijn Facebookfoto's. Dat lijkt me eigenlijk wel een heel leuke manier om foto's van mijn baby te delen. Ik ben namelijk ook net moeder geworden!!:).
Maar is het überhaupt wel veilig? En waar zou zoiets kunnen?
En ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden qua privacy enzo...
Lijkt jullie dit heel leuk? En zouden jullie het zelf willen hebben?
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
lieve groetjes!
Ik weet niet zeker of ik hier op de goede plek zit, maar ik weet ook niet zo goed waar ik het anders moet vragen...
ik las laatst het volgende verhaal: Het ging over een vrouw die een webadres had met de van haar kind: www.babyJandeVries.nl (Dit is niet de echte naam, maar als voorbeeld). Zij laat dit adres doorverwijzen naar haar Facebook, zodat haar vriendinnen daar babyfoto's kunnen kijken. Dus als je de naam intypt van de baby in de adresbalk van internet, zie je meteen daarna zijn Facebookfoto's. Dat lijkt me eigenlijk wel een heel leuke manier om foto's van mijn baby te delen. Ik ben namelijk ook net moeder geworden!!:).
Maar is het überhaupt wel veilig? En waar zou zoiets kunnen?
En ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden qua privacy enzo...
Lijkt jullie dit heel leuk? En zouden jullie het zelf willen hebben?
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
lieve groetjes!
donderdag 21 juli 2016 om 13:57
Dat en uhm hoeveel foto's denk je dat mensen willen zien? Vind kinderen van vriendinnen heel leuk, maar vind t voldoende om foto's te zien als we elkaar ziens of anders max 1 a 2 per maand (na de eerste paar weken). Lijkt me andersom voor hun ook gelden. Wil overigens ook niet teveel foto's van mijn kinderen op internet, vooral niet als ze met naam te vinden zijn. Wil ze daar later zelf in laten kiezen.
donderdag 21 juli 2016 om 13:58
Waarom zou je allerlei foto's van je baby op het internet willen gooien? Kun je niet gewoon af en toe een mailtje sturen met wat foto's? Of in het echt afspreken, zodat je vrienden je wondertje live kunnen bekijken?
En als je het dan toch doet zou ik eerder gaan voor een besloten weblog of facebook groep oid, dat niet jan en alleman (en google) lekker mee kan kijken...
En als je het dan toch doet zou ik eerder gaan voor een besloten weblog of facebook groep oid, dat niet jan en alleman (en google) lekker mee kan kijken...
donderdag 21 juli 2016 om 14:01
Laat je kind tegen de tijd dat ie volwassen is liever zelf bepalen of ie op internet wil komen of niet....
daarnaast: waarom zou dit interessant zijn? Voor jou is je kind de wereld, helemaal top natuurlijk. Maar waarom zouden anderen hem/haar zo interessant vinden dat ze de pagina steeds gaan opzoeken? Familie kun je sowieso rechtstreeks naar Facebook leiden of foto's doorsturen via whatsap als je dat leuk vindt. Ik zie de toegevoegde waarde van zo'n pagina niet eigenlijk.
daarnaast: waarom zou dit interessant zijn? Voor jou is je kind de wereld, helemaal top natuurlijk. Maar waarom zouden anderen hem/haar zo interessant vinden dat ze de pagina steeds gaan opzoeken? Familie kun je sowieso rechtstreeks naar Facebook leiden of foto's doorsturen via whatsap als je dat leuk vindt. Ik zie de toegevoegde waarde van zo'n pagina niet eigenlijk.
donderdag 21 juli 2016 om 14:01
Zijn mensen nog zo naïef in 2016..
Ik snap best dat je wat kinderfoto's wil delen, maar gewoon alles met voor- en achternaam op het internet gooien voordat je kind ook nog maar in staat is om te praten, daar over na te denken, en een eigen mening te vormen..
Het is geen fotoboek wat je in je kast zet en alleen aan bekenden laat zien.
Ik kan me heel goed voorstellen dat diezelfde baby er over 20 jaar niet op zit te wachten op het gegeven dat als bijvoorbeeld een nieuwe werkgever een beetje zijn best doet hij gewoon zelfs je persoonlijke baby foto's terug kan vinden.. Want eenmaal online is het niet zomaar verdwenen.
Ik snap best dat je wat kinderfoto's wil delen, maar gewoon alles met voor- en achternaam op het internet gooien voordat je kind ook nog maar in staat is om te praten, daar over na te denken, en een eigen mening te vormen..
Ik kan me heel goed voorstellen dat diezelfde baby er over 20 jaar niet op zit te wachten op het gegeven dat als bijvoorbeeld een nieuwe werkgever een beetje zijn best doet hij gewoon zelfs je persoonlijke baby foto's terug kan vinden.. Want eenmaal online is het niet zomaar verdwenen.
donderdag 21 juli 2016 om 14:02
quote:zonnetje1080 schreef op 21 juli 2016 @ 13:58:
Waarom zou je allerlei foto's van je baby op het internet willen gooien? Kun je niet gewoon af en toe een mailtje sturen met wat foto's? Of in het echt afspreken, zodat je vrienden je wondertje live kunnen bekijken?
Dit. Nu is het een lief klein baby'tje, over 10 jaar een pre-puber, zou jij het leuk gevonden hebben als je op die leeftijd je naam in zou tikken in Google en je hele jeugd in foto's langs zag komen?
Een besloten blog lijkt me dan een beter idee.
Dit. Nu is het een lief klein baby'tje, over 10 jaar een pre-puber, zou jij het leuk gevonden hebben als je op die leeftijd je naam in zou tikken in Google en je hele jeugd in foto's langs zag komen?
Een besloten blog lijkt me dan een beter idee.
donderdag 21 juli 2016 om 14:03
Toch leuk dat je kind later gewoon te googlen is. Dat al z'n foto's online staan en zn eerste stapjes, babyhapjes, zwemdiploma foto's en toneeluitvoeringen op school. Wie heeft straks nog Linkedinprofiel nodig, gewoon vanaf het allereerste moment zijn CV vullen. En ook vet handig dat alle foto's terug te vinden zijn via Google, je eigen PC zal maar eens crashen waarbij je alles kwijt raakt.
donderdag 21 juli 2016 om 14:08
Ik zou zoiets niet doen. Er komen op mijn Facebook wel foto's van mijn kind voorbij maar ik heb een afgeschermd profiel en geen enkele app die in mijn gegevens mag kijken. Tevens geen groepen e.d die dat kunnen. Een website met verwijzing naar openbare foto's van een kind zou ik nooit doen. Maak dan leuke fotoalbums en stuur geregeld een foto kaartje naar je familie
donderdag 21 juli 2016 om 14:11
Als jij dat leuk vind, vooral doen. Ik zou hier zelf nooit aan beginnen. Het idee alleen al om een domeinnaam te registreren voor mijn kind, wat overdreven. En die vervolgens laten doorlinken naar mijn facebook, euh waarom niet gewoon direct de link naar je facebook geven dan? En sowieso het delen van allemaal kinderfoto's op je facebookpagina, zitten je facebookvrienden daarop te wachten? En ik vind dat nogal wat ook vanuit het perspectief van je kind, dat zijn/haar foto's online staan.
Kijk maar goed uit ook dat je facebookpagina zo onzichtbaar mogelijk is voor vreemden, ivm pedofilie. Naar idee. Ik zou die foto's lekker voor mezelf houden en af en toe wat delen met mijn naasten via whatsapp en stuur bijv de familie af en toe een pakketje met leuke foto's per post.
Kijk maar goed uit ook dat je facebookpagina zo onzichtbaar mogelijk is voor vreemden, ivm pedofilie. Naar idee. Ik zou die foto's lekker voor mezelf houden en af en toe wat delen met mijn naasten via whatsapp en stuur bijv de familie af en toe een pakketje met leuke foto's per post.
donderdag 21 juli 2016 om 14:11
En hiervoor heb je je speciaal aangemeld? Riekt mij naar een onderzoekje.
In antwoord op je vraag: als je echt zo stom bent om je babyfoto's openbaar op het web te gooien, lees je dan in ieder geval in op de site waarmee je dat wil gaan doen over hun privacybeleid. Want hoe moeten wij nou in godsnaam weten wat hun privacyreglement is?
Ik vind eigenlijk dat je al geen foto's van je kinderen op fb zou moeten zetten. Kinderen mogen zelf bepalen of zij op het web willen, toch? Dat je eens een leuke familiefoto deelt waar ze opstaan, à la, maar je babyfotoboek online zou ik NIET blij mee zijn.
In antwoord op je vraag: als je echt zo stom bent om je babyfoto's openbaar op het web te gooien, lees je dan in ieder geval in op de site waarmee je dat wil gaan doen over hun privacybeleid. Want hoe moeten wij nou in godsnaam weten wat hun privacyreglement is?
Ik vind eigenlijk dat je al geen foto's van je kinderen op fb zou moeten zetten. Kinderen mogen zelf bepalen of zij op het web willen, toch? Dat je eens een leuke familiefoto deelt waar ze opstaan, à la, maar je babyfotoboek online zou ik NIET blij mee zijn.
donderdag 21 juli 2016 om 14:19
Hoe snel zou het gaan later, voordat de hele school weet dat zijn babyfotos online staan?
Dat hij gepest gaat worden om die foto waar hij met luier op staat, of whatever.
Hoe boos gaat je kind in zijn puberfase op je worden, omdat hij er zijn hele leven last van heeft gehad dat jij zijn baby fotos online hebt gezet? Terwijl andere ouders dat (waarschijnlijk) niet zo pontificaal hebben gedaan.
Dat hij gepest gaat worden om die foto waar hij met luier op staat, of whatever.
Hoe boos gaat je kind in zijn puberfase op je worden, omdat hij er zijn hele leven last van heeft gehad dat jij zijn baby fotos online hebt gezet? Terwijl andere ouders dat (waarschijnlijk) niet zo pontificaal hebben gedaan.
donderdag 21 juli 2016 om 14:22
quote:YellowLemon schreef op 21 juli 2016 @ 14:01:
+1
De deepweb is overigens maar al te blij met ouders die constant foto's van hun jong op internet plempen. Hebben ze nieuw beeldmateriaal voor hun smerige praktijken.
Vooral doen joh
+1
De deepweb is overigens maar al te blij met ouders die constant foto's van hun jong op internet plempen. Hebben ze nieuw beeldmateriaal voor hun smerige praktijken.
Vooral doen joh
donderdag 21 juli 2016 om 14:28
Wij hebben zoiets, voor de eerste babyfotos van onze kinderen.
Maar op die website hebben we geen link naar facebook maar een beperkt stukje van onze dropbox, als we dan dat stukje dropbox weghalen is op het web geen foto meer te vinden. Dus voor verre tantes nu erg leuk, maar geen smet op web van onze kinderen (als ze het vervelend mochten vinden ooit).
Maar op die website hebben we geen link naar facebook maar een beperkt stukje van onze dropbox, als we dan dat stukje dropbox weghalen is op het web geen foto meer te vinden. Dus voor verre tantes nu erg leuk, maar geen smet op web van onze kinderen (als ze het vervelend mochten vinden ooit).
donderdag 21 juli 2016 om 14:41
Ik snap de toegevoegde waarde van de website niet als je toch fb gebruikt. Ik snap ook niet dat je de privacy van je kind zo te grabbel wil gooien, denk je dat hij het leuk vindt dat in de brugklas zijn klasgenootjes in de eerste week al die foto's van zijn poepgezicht naar bovenhalen? Ik weet zeker van niet. Deel af en toe gewoon op fb eens een foto met je vrienden, app of mail de opa's en oma's wat extra foto's dat is wel genoeg. Mensen zitten sowieso niet echt te wachten op talloze foto's van jouw wonder en na de eerste maand zal waarschijnlijk niemand meer op google gaan zoeken. Jouw kind is voor jou het middelpunt van de wereld voor de meeste andere hoe lief ze je ook vinden gewoon weer de volgende baby.
donderdag 21 juli 2016 om 15:02
Volgens mij stuurde mijn moeder af en toe gewoon een fotootje naar verre familie en soms kwamen mensen zelfs langs!! (Ja echt, zo ging dat 28 jaar geleden). Ik heb iig nog nooit iemand horen zeggen dat ze te weinig foto's van mij hebben gezien.
Onthoud 1 ding als nieuwe moeder: niemand vind jouw baby net zo leuk en interessant als jijzelf. Echt, onthoud dat.
Onthoud 1 ding als nieuwe moeder: niemand vind jouw baby net zo leuk en interessant als jijzelf. Echt, onthoud dat.