Welk matrasje voor ledikant?

12-02-2017 16:04 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!!

Kan iemand mij vertellen welke matrasje het beste is voor een ledikantje....

Ik hoor veel goeds over die van de ikea (koudschuim 39.95)

Aerosleep ook veel over gehoord maar is meteen zo duur....

Wat zijn jullie ervaringen?
Wij hebben er een van baby dump. Niet helemaal de goedkoopste, die was meer bedoeld voor logeren aldus de verkoper maar die daarna komt. Niet zo duur
Tvp
quote:charriejj schreef op 12 februari 2017 @ 16:09:

Je kan ook een "gewoon" matrasje nemen en een Aerosleep topper kopen.

Je kraamzorg wordt trouwens niet zo blij ban aerosleep. Stel dat kruiken lekken of je kindje flink spuugt dan blijft dat "drijven" in de aerosleep en kan je kindje "verdrinken".

Zelfs als ik mijn ervaring en mijn gezond boerenverstand gebruik zie ik dit nog niet voor me.

Een baby drinkt nog geen 100 ml, zijn die kruiken van tegenwoordig dan zo groot?
Wij hebben de koudschuim van de Ikea, earosleep word niet aangeraden omdat de lucht eronder blijft circuleren en pasgeboren baby's zich dan niet goed warm kunnen houden. Dat is mij verteld.
Aerosleep. Ze slaapt drie tot vier jaar zeker op dat matrasje dus ik vond t geld wel waard. Begonnen in wieg maar sinds zes maand op de aerosleep kraamzorg zei er biets negatiefs over en dochter is een fanatiek buikslaper dus wel fijn
where ever you go, go with your heart
quote:jusa schreef op 12 februari 2017 @ 18:17:

[...]

Zelfs als ik mijn ervaring en mijn gezond boerenverstand gebruik zie ik dit nog niet voor me.

Een baby drinkt nog geen 100 ml, zijn die kruiken van tegenwoordig dan zo groot?

Ik begreep dat het er om gaat dat het water niet kan weg lopen, zoals wel in een gewoon matras gebeurt. Het water loopt naar het diepste punt van het matras, waardoor de baby dus verbrand. Verdrinken lijkt me sterk. Ik denk dat als je twee kruiken met kokend water (2 keer een liter volgens mij) in de wieg hebt en er gaat er 1 lekken, je baby dit niet overleeft.

Bij mijn kraamzorg organisatie mochten ze niet zolang er kruiken gebruikt werden. Ook het matras in mijn kinderwagen werd op de kop gelegd omdat deze ook aerosleep achtig was.

Ik zou eerst eens kijken hoe beweeglijk je kindje is in bed en afhankelijk daarvan eventueel een aerosleep kopen. Mijn zoon is 7 maanden en ligt op zijn rug en heeft nog nooit een draai geprobeerd in bed. Ik vind hem in bed, zoals ik hem er in leg. Wel lekker voorspelbaar.
Dat verbranden verhaal kan ik helemaal inkomen, in de kruikenperiode heb ik inderdaad ook geen zeiltje of aerosleep gebruikt in het bedje.

Maar voor daarna zeker een aerosleepmatje, anders had ik zeker maandelijks een nieuw matrasje kunnen aanschaffen.
Wij hadden een middenmoot IKEA matras, wel met afritsbare hoes zodat die in de was kon.
Thanks voor jullie reacties! Er is ook teveel keus eigenlijk! Maar over het matrasje molton en Hoeslaken toch? En lakentje met dekentje....
quote:Danny1989 schreef op 12 februari 2017 @ 23:17:

Thanks voor jullie reacties! Er is ook teveel keus eigenlijk! Maar over het matrasje molton en Hoeslaken toch? En lakentje met dekentje.... Jep! Succes met uitzoeken.
Wij hebben deze

http://www.greenjump.nl/P ... s/Matrasmaat.60%20x%20120

Het is even een investering, maar als je bedenkt hoeveel uur een kindje de eerste jaren in zijn bed doorbrengt en kijkt naar de voordelen van zo'n matras... ik ben in ieder geval heel erg tevreden! Voor een tweede kopen we hem in ieder geval weer als de eerste hem nog niet ontgroeid is tzt

Thanks voor jullie reacties! Er is ook teveel keus eigenlijk! Maar over het matrasje molton en Hoeslaken toch? En lakentje met dekentje....

Ja klopt. Plus een hydrofiel voor onder het hoofd. Er zit trouwens verschil tussen de afmetingen van lakentjes en dekentjes voor in het ledikant. Ik zou de grootste nemen, dan kan je goed instoppen. Ik heb een aantal kleinere en die blijven niet goed zitten.

Je mag de eerste 6 maanden ook niet een bedzeiltje gebruiken.
Oke super! Maar mag een ledikant deken 100×100 zijn? Of te klein?
Beetje klein.

Volgens mij is de standaard maat iets van 100*150. Dit deken moet dan ingestopt worden.

Ledikant en wiegdekentjes hebben wij overigens bij de Prenatal gekocht. Daar staat precies op hoe het moet.
hier ook Ikea matras met vering en een aerosleep topmatras. Ik heb de aerosleep zonder onderkant...

uhm, er zit dus geen zeiltje voor plas en kots in. Dat zou dus doorsijpelen naar het gewone matras. Dus geen kans op verdrinken.

In het wiegje zat trouwens wel een aerosleep met zeiltje erin. Nooit geweten dat dat gevaarlijk kon zijn.

Hier mocht dus weer geen molton. Zou te warm zijn... Heb het wel in de kast liggen.

Als je trouwens na een tijdje een slaapzakje nodig hebt: koop er twee. Nu ligt er een in de was ivm doorlekken/ scheve luier en heb ik er dus geen extra....
Wanneer gebruik je een slaapzakje? En heb je dan nog een deken nodig?
Je gebruikt óf een slaapzak óf dekentjes.

Net wat de baby t fijnst vindt. Wij zijn voor de dekentjes gegaan, omdat dat in t boekje stond .

Je kunt altijd nog snel een slaapzakje kopen (Maar dat is met alles).

Is er al iemand van de kraamzorg langs geweest? Deze leggen je alles uit. Schrijf de vragen die je hebt vast op en stel ze dan.

Zij geven je advies.

Hoever ben je nu?
Wij hebben de vyssa vinka van IKEA. Beste matrasje volgens de consumenrenbond en zeer goedkoop. Ze slapen er heerlijk op. Geloof zelf niet zo in aerosleep
quote:1590 schreef op 13 februari 2017 @ 12:48:

Wij hebben de vyssa vinka van IKEA. Beste matrasje volgens de consumenrenbond en zeer goedkoop. Ze slapen er heerlijk op. Geloof zelf niet zo in aerosleep

Oke ik dacht dat die andere het best getest was met koudschuim :-) dankje!

Ben nu 23 weken... er is nog niemand van de kraamzorg geweest en wil het toch allemaal gaan kopen (controle freak) ;)
Ooo nee hoor, heel begrijpelijk! Ik was ook echt een leek. Gelukkig wisten mijn vriendinnen heel veel en stond in het boekje van de kraamzorg vanalles.

Ik ben 32 weken, maar moet ook nog een kamertje kopen (Ikea ).
Ik zou eerst alleen dekentjes doen. Zo'n klein babietje moet je niet in een slaapzak hijsen, dat is alleen maar vervelend. Pyjama en slaapzak zijn we pas na 3 of 4 maanden gaan doen. Wij doen trouwens slaapzak met dekens. Het is behoorlijk koud in zijn kamer, dus dat kan prima.
quote:Tinkeltje30 schreef op 13 februari 2017 @ 20:49:

Ik zou eerst alleen dekentjes doen. Zo'n klein babietje moet je niet in een slaapzak hijsen, dat is alleen maar vervelend. Pyjama en slaapzak zijn we pas na 3 of 4 maanden gaan doen. Wij doen trouwens slaapzak met dekens. Het is behoorlijk koud in zijn kamer, dus dat kan prima.Dat is heel persoonlijk, wij hebben van af het begin juist slaapzakken gebruikt. Ik vond het ideaal, geen gedoe met het lastig in stoppen/proppen van dekentjes en kind bleef lekker warm tijdens de nachtvoeding. Een gedoe om ze aan te trekken vond ik het ook helemaal niet.
Pff vind het best lastig.. je hebt zoveel nodig. Ook slaappakjes? Boxpakje? Zie door de bomen het bos niet meer! Het matrasje is in ieder geval besteld en heb een leuk slaapzakje bij zeeman gekocht.
quote:my-little-appletree schreef op 13 februari 2017 @ 21:24:

[...]

Dat is heel persoonlijk, wij hebben van af het begin juist slaapzakken gebruikt. Ik vond het ideaal, geen gedoe met het lastig in stoppen/proppen van dekentjes en kind bleef lekker warm tijdens de nachtvoeding. Een gedoe om ze aan te trekken vond ik het ook helemaal niet.Klopt hoor. Mijn zoon brulde alles bij elkaar met omkleden, dus deden we het liever niet. Hij vond het alleen maar vervelend. Maar hij werd uiteindelijk ingebakerd, vandaar ook dat we slaapzak en deken nu doen. Hij ligt dan steviger ingepakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven