Welke flessenwarmer?

17-04-2017 11:48 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik kom er geen wijs uit! Wie heeft er een tip voor een goede universele flessenwarmer, waar ook bv in opgewarmd kan worden?

Vooral voor onderweg....
Wellicht is dit iets? https://www.mamaloesbabys ... K4DNtsit316S1ihoCCr7w_wcB

Heb er alleen geen ervaring mee. Maak water altijd warm in magnetron (kv).

Succes!
quote:Xervy schreef op 17 april 2017 @ 11:52:

Wellicht is dit iets? https://www.mamaloesbabys ... K4DNtsit316S1ihoCCr7w_wcB

Heb er alleen geen ervaring mee. Maak water altijd warm in magnetron (kv).

Succes!Dankjewel! Mis je geen flessenwarmer?
.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 17-04-2017 11:58
Reden: In verkeerde topic terechtgekomen
% gewijzigd
N
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 16:21
0.00% gewijzigd
quote:Danny1989 schreef op 17 april 2017 @ 11:54:

[...]

Dankjewel! Mis je geen flessenwarmer?

Neej totaal niet. Maar ik geef alleen kunstvoeding. Flesje water 30 sec. op 600 watt in de magnetron, schepjes melkpoeder erbij en klaar.

En als we op terras zitten. Ze hebben overal wel een magnetron.
Je kan het inderdaad net zo goed in een beker warm water zetten en zelf even voelen. Als het om onderweg gaat, zou ik een thermoskan met warm/heet water meenemen en het daarin opwarmen.
Zelf stopte ik onderweg gewoon even en voedde ik de baby zelf op een parkeerplaats ofzo. Dat is juist het handige van borstvoeding!

Borstvoeding mag je ook opwarmen in de magnetron, dat doen ze in het ziekenhuis ook. Bij tankstations onderweg en bij veel wegrestaurants staat een magnetron. En gewoon op kamertemperatuur vinden de meeste baby's ook prima.
Hadden een duur ding en het duurde 10 tot 15 minuten voor het dus een beetje goed was. Wat een miskoop!

Mijn zoon gaf ook nooit signalen af en ging dus ineens krijsen als hij de fles wilde. Nou dan duren die 10 minuten lang hoor.

In een pannetje water op het vuur ging sneller. En later had ik een tweedehands beaba bib expresso gekocht,ideaal!

Dit alles was allemaal niet nodig geweest als ik gewoon een magnetron had gekocht maar daar hadden we niet echt plek voor toendertijd.
quote:Marie87 schreef op 17 april 2017 @ 12:08:

Je kan het inderdaad net zo goed in een beker warm water zetten en zelf even voelen. Als het om onderweg gaat, zou ik een thermoskan met warm/heet water meenemen en het daarin opwarmen.Deed ik voor onderweg ook. Thermosflesje heet water,plastic flesje koud water mee en mengen.
Ik had ook de beabib espresso ideaal!! Maar gewoon magnetron voldoet ook prima.

Nooit een flessenwarmer gehad en nooit gemist maar geen ervaring met borstvoeding
In de magnetron opwarmen wordt met borstvoeding geloof ik niet aangeraden.
Ik gaf bv en als mijn man op pas was met baby, dan stopte hij het flesje ongeveer 10 minuten voor hij verwachtte dat de baby honger kreeg in zijn broekzak. In 10 minuten had hij dan melk vrijwel op lichaamstemperatuur. En als je het langzaam en op laag wattage verwarmt, kan bv best een keer in de magnetron. Als je fulltime kolft, zou ik het niet doen, maar een enkel flesje onderweg kan echt geen kwaad.

(wij hebben dus nooit een flessenwarmer gehad en ook nooit gemist)
Ja, natuurlijk kan het best een keer in de magnetron.
Wij hadden die van Topcom en dat vond ik een waardeloos ding. We geven kunstvoeding en warmen dat nu op in een pannetje. Met de flessenwarmer duurde het echt 10 minuten voordat het warm was, dat is erg lang met een hongerige baby. Die dus niet nemen
Wij hebben de dokter brown flessenwarmer die schijnt in 2/3 min op de juiste temperatuur te zijn.

Zelf nog niet getest, ben op het moment nog zwanger.

Maar van meerdere mensen gehoord dat het een super ding is!
Heel erg bedankt voor de tips! Dan weet ik nog niet of we die gaan aanschaffen...
Hier bij beide kinderen geen flessenwarmer gehad en ook niet gemist. Lang bv gegeven en het flesje gekolfde melk altijd in een bak heet water gezet (zo warm met de waterkoker). In minder dan een minuut is de melk op temperatuur, sneller dan met een flessenwarmer. De enkele keer dat het flesje onderweg warm gemaakt moest worden nam ik gekookt water mee in een thermosfles en een bakje om de fles tijdens het opwarmen in te zetten. Ging goed, maar je moet het wel allemaal meenemen. Onderweg gaf ik er daarom de voorkeur aan om zelf te voeden, als er een rustig plekje te vinden was. Later met poedermelk nam ik soms ook in de thermosfles heet water mee en een flesje koud water om de fles ter plekke klaar te maken. Als er ergens geen magnetron was, bijvoorbeeld in de natuur..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven