Welke naam

30-11-2019 23:04 60 berichten
bijna 39 weken zwanger en we zijn er nog steeds niet uit welke naam het moet gaan worden voor ons kleine mannetje. Onze andere kinderen heten Mees en Madelief. Namen die we in gedachten hebben zijn
- Vince
- Hugo
- Dex

Welke vinden jullie het mooiste/stoerste?
Alle reacties Link kopieren
Ja Hugo natuurlijk ❣
Hugo! Hele mooie naam.
Mag hij geen dier of plant zijn?
Mats 😍. Uit de genoemde drie namen kan ik er geen kiezen die ik het mooist vind.
Hugo, absoluut.

Qua nog een M, zou ik ergens ook verwachten maar voelt ook wel een beetje kwik-kwek-kwak. Daarnaast krijg je dan twee keer 'de heer M. de Vries', dat is misschien onhandig.

Ik heb zelf een naam met een M en mijn broertje ook. Mijn andere broertje heeft een andere voorletter en toch klinkt dat voor ons heel logisch.

Ik vind Vince en Dex trouwens ook niet echt bij de namen van jullie andere kinderen passen.
Best apart dat als Madelief en Mees je smaak is dat je dan ook Dex en Vince overweegt.

Die namen horen voor mijn gevoel bij een ander soort mensen.

Hebben je oudste 2 een andere vader?

Hugo past het best bij de andere 2.

Menno, Mats, Mathijs, Maas vindt je niets?
Hugo, past erg goed bij de andere namen.
Wij hadden bij onze tweede de naam al weken vast staan en gingen met 38 weken ineens twijfelen of onze tweede keus niet beter bij het kind zou passen (lieflijk versus stoer en baby was nogal 'stoer' en aanwezig in de buik zeg maar). We hebben toen besloten het maar gewoon even af te wachten. Dat na de geboorte ook gezegd toen ze vroegen hoe ze ging heten: dat moeten we nog even aankijken. Na tien minuten toch de eerste naam gekozen, daar waren we al aan gewend en waarschijnlijk wordt het nu gewoon een stoere druktemaker met een lieflijke naam. Ik kreeg daar verder geen stress van, maar dat komt misschien omdat de opties en bijbehorende gevoel heel concreet waren.
sugarmiss schreef:
01-12-2019 00:21
Best apart dat als Madelief en Mees je smaak is dat je dan ook Dex en Vince overweegt.

Die namen horen voor mijn gevoel bij een ander soort mensen.

Hebben je oudste 2 een andere vader?

Hugo past het best bij de andere 2.

Menno, Mats, Mathijs, Maas vindt je niets?

Maas? Die ene heet al Mees en die krijgt dan een broertje Maas🤨
Hugo! :flirting: Hele mooie naam!
Vince kan ook nog, maar hoor je wel veel tegenwoordig.
Dex vind ik persoonlijk echt helemaal niks. :nope:
Olivier.
Hugo!
Ik zou dus nooit voor nog een naam die begint met de M kiezen.
gsleutel schreef:
01-12-2019 00:24
Wij hadden bij onze tweede de naam al weken vast staan en gingen met 38 weken ineens twijfelen of onze tweede keus niet beter bij het kind zou passen (lieflijk versus stoer en baby was nogal 'stoer' en aanwezig in de buik zeg maar). We hebben toen besloten het maar gewoon even af te wachten. Dat na de geboorte ook gezegd toen ze vroegen hoe ze ging heten: dat moeten we nog even aankijken. Na tien minuten toch de eerste naam gekozen, daar waren we al aan gewend en waarschijnlijk wordt het nu gewoon een stoere druktemaker met een lieflijke naam. Ik kreeg daar verder geen stress van, maar dat komt misschien omdat de opties en bijbehorende gevoel heel concreet waren.
Haha, herkenbaar, ik heb een zoon met een heel stoere naam en een voorliefde voor roze en knuffelbeesten.
Hugo, natuurlijk.
Wat een vreselijk lompe, oubollige en ongeïnspireerde naam vind ik Hugo toch. Bijzonder dat zoveel dames hier het een mooie naam vinden.

Ik vind zowel Dex als Vince mooier, maar minder passend bij de andere namen. Ik zou inderdaad voor iets in de lijn der 'M' gaan. Mats, Marius of Matthijs lijkt me een prima suggestie.
Levi
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mats/Mads is toch wel echt een enorme trendnaam. Heb in mijn directe omgeving al drie Mats-kleuters lopen. En daarnaast hoor ik het ook opvallend veel.
Tickel schreef:
01-12-2019 11:51
Levi
Vreselijk tokkie. Past echt niet bij Mees en Madelief (vind ik)

Ik stem voor Hugo!
Nitflex schreef:
01-12-2019 11:56
Mats/Mads is toch wel echt een enorme trendnaam. Heb in mijn directe omgeving al drie Mats-kleuters lopen. En daarnaast hoor ik het ook opvallend veel.
Achja, zelfde geldt voor Mees en Madelief.
Lachattenoir schreef:
01-12-2019 12:08
Achja, zelfde geldt voor Mees en Madelief.
Da’s waar. En Dex ook.
Mugo.
Morris.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
https://www.parool.nl/nieuws/olivier-en ... gle.com%2F

Hugo in de top 3. Geen idee waar je woont, maar ik zou mijn kind zelf niet zo'n veelgekozen popijopie naam geven. Nog los van het feit dat ik het echt geen mooie naam vind.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 01-12-2019 12:18
0.16% gewijzigd
Nouschi schreef:
01-12-2019 12:16
Morris.
Oh die is mooi ja!
Nouschi schreef:
01-12-2019 12:16
Morris.
Mooie naam ja. Ook prachtig in het Engels en Frans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven