Welke spiraal?

08-01-2015 18:45 13 berichten
Dit is alleen even om me erin te verdiepen, maar welk soort spiraal is het beste om te laten plaatsen?

Van de VK heb ik wel allemaal folders meegekregen maar wordt er niet veel wijzer van. De Mirena schijnt goed te zijn maar las ergens dat die 5 jaar moet blijven zitten tot hij eruit kan en niet eerder?

Wat zijn jullie ervaringen met spiraaltjes en hoe snel is de menstruatie weer op gang gekomen na het verwijderen hiervan?
Mirena moet je na 5 jaar laten vervangen anders is hij niet meer betrouwbaar. Maar eerder kan ook hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee keer een mirena gehad, twee keer laten verwijderen ivm kinderwens. 1e keer na 5 jaar, 2e keer na 3 jaar. Beide keren kwam mijn menstruatie binnen een paar weken op gang. Het grote voordeel van de mirena vind ik dat ik (op den duur) niet meer ongesteld werd. Succes met kiezen!
Basmatirijst (als ik even kort mag inbreken): hoe is het verwijderen? Ik moet bijna eraan geloven en ik vond het plaatsen erg pijnlijk.
Natuurlijk kun je de Mirena er eerder uit laten halen. Na 5 jaar is ie alleen "op" en is de werking niet goed meer.

Ik heb sinds driekwart jaar een Mirena en ben er blij mee. Ik heb eerder een koperspiraal gehad en in de tijd dat ik het ding had heb ik geen dag zonder bloedverlies gehad.

Nadeel is dat de draadjes waarschijnlijk te kort zijn afgeknipt en ze niet meer te vinden zijn(spiraal zit er nog wel, gecontroleerd met een echo), dus over een jaar of 4 moet dat ding er weer uitgesloopt en daar verheug ik me niet bepaald op.
quote:apestaartje30 schreef op 08 januari 2015 @ 19:07:

Basmatirijst (als ik even kort mag inbreken): hoe is het verwijderen? Ik moet bijna eraan geloven en ik vond het plaatsen erg pijnlijk.Oh, dat was bij de koperspiraal een fluitje van een cent. Stelt echt niks voor vergeleken bij het plaatsen. Zal bij de Mirena niet heel anders zijn(tenzij de draadjes dus onvindbaar zijn )
Ik las laatst ook ergens dat er een spiraal is die in je bovenarm geplaatst werd? Even zoeken wat het was
Ik heb een Mirena gehad na de geboorte van mijn zoon. Na een jaar er weer uit laten halen ivm kinderwens. Voor mijn idee voelde het als het verwijderen van een tampon, deed geen zeer. Het zetten ook niet trouwens, maar ik was dan ook net bevallen.

Na de geboorte van tweede zoon neem ik er weer één. Ik vond het ideaal. Ik ben vanaf dag één niet meer ongesteld geworden en ik had geen klachten meer van mijn pcos.

Mijn beste vriendin is bnnenkort toe aan haar derde, zij heeft geen kinderen en gaf aan dat het zetten onprettig was en dat ze nog een dag of twee "naweeën" had. Verder is ze er zeer tevreden over en wil ze niet anders meer.
quote:noespoes schreef op 08 januari 2015 @ 19:26:

Ik las laatst ook ergens dat er een spiraal is die in je bovenarm geplaatst werd? Even zoeken wat het wasDat is een Implanon. Ik geloof dat ze nu wel betrouwbaar zijn, maar toen ze net op de markt waren heeft de fabrikant aardig wat schadeclaims aan zijn broek gekregen van een hoop ongewenst zwanger geworden Implanongebruiksters.

Basmatirijst (als ik even kort mag inbreken): hoe is het verwijderen? Ik moet bijna eraan geloven en ik vond het plaatsen erg pijnlijk.De eerste keer plaatsen deed echt heel erg pijn (het lukte ook pas bij de vierde poging), maar verwijderen was zo gebeurd. Even hoesten en hij was eruit. Het plaatsen van de nieuwe direct erna was weer pijnlijk, maar goed te doen.
quote:Lughnasadh schreef op 08 januari 2015 @ 19:31:

[...]

Dat is een Implanon. Ik geloof dat ze nu wel betrouwbaar zijn, maar toen ze net op de markt waren heeft de fabrikant aardig wat schadeclaims aan zijn broek gekregen van een hoop ongewenst zwanger geworden Implanongebruiksters.Bedankt voor dit berichtje! Heb er eigenlijk ook niemand ooit wat van horen zeggen.. laat ik die maar niet zetten
Mirena

Plaatsen was niet fijn, daarna twee dagen krampen zoals bij menstruatie gehad. Vervolgens 5jr niet ongesteld geweest. Verwijderen was pijnloos, na enkele weken ongesteld en daarna zwanger.

Basmatirijst (als ik even kort mag inbreken): hoe is het verwijderen? Ik moet bijna eraan geloven en ik vond het plaatsen erg pijnlijk.Het verwijderen stelde niks voor, in vergelijking met het plaatsen. Was echt een eitje (no pun)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven