Wie heeft mijn salami gezien? - zwangerschapsdementie
woensdag 12 juni 2013 om 20:52
Juist ja, ik ben dus mijn salami kwijt. Hij moest in plakjes door de pasta, en ik had er een ovenbroodje mee gemaakt vanmiddag ( jaja ik eet het heel braaf alleen verhit). Maar nu is mijn salami kwijt! Nergens te bekennen, niet in de koelkast, alle keukenkastjes gecheckt, ligt nergens in de keuken, niet in de woonkamer, zelfs niet op het toilet. Iemand nog ideeën waar mijn salami kan zijn? Ik vind hem liever niet over een paar dagen terug aan de hand van de geur...
En anderen nog leuke verhalen over zwangerschapsdementie, nu ik toch bezig ben?
En anderen nog leuke verhalen over zwangerschapsdementie, nu ik toch bezig ben?
woensdag 12 juni 2013 om 21:07
Ik meen me ook iets te herinneren dat je geen salami mag eten als je zwanger bent.
http://www.voedingscentru ... dens-de-zwangerschap.aspx
http://www.voedingscentru ... dens-de-zwangerschap.aspx
woensdag 12 juni 2013 om 21:11
quote:Penelope_ schreef op 12 juni 2013 @ 21:04:
Salami is per definitie niet rauw. Of hoort dat ook bij zwangerschapsdementie?
Tja, ik lees overal tegenstrijdige berichten, dus ik dacht, uit de oven is ook lekker en dan weet ik zeker dat het mag.
Heb hem gevonden trouwens! Lag in de broodzak, op de koelkast. Eigenlijk best logisch
Bedankt voor de tips! Heb eerder deze week ook al mijn sleutels uit de koelkast moeten vissen....
Salami is per definitie niet rauw. Of hoort dat ook bij zwangerschapsdementie?
Tja, ik lees overal tegenstrijdige berichten, dus ik dacht, uit de oven is ook lekker en dan weet ik zeker dat het mag.
Heb hem gevonden trouwens! Lag in de broodzak, op de koelkast. Eigenlijk best logisch
Bedankt voor de tips! Heb eerder deze week ook al mijn sleutels uit de koelkast moeten vissen....
woensdag 12 juni 2013 om 21:21
Even gegoogled en kwam dit tegen op een site van gyneacologen.
• In (half)rauw vlees en in ongewassen groenten en fruit komt soms een parasiet voor die toxoplasmose kan veroorzaken. Dit is een infectieziekte die nogal eens tot aangeboren afwijkingen bij het kind leidt. Als u eerder toxoplasmose hebt gehad, bent u tegen deze ziekte beschermd. Dit is door bloedonderzoek aan te tonen. Besmetting tijdens de zwangerschap kan gevolgen hebben voor het kind. Eet daarom geen halfrauwe rosbief, fricandeau of tartaar, filet américain of ossenworst. Andere vleeswaren als rauwe ham, rookvlees of salami kunnen geen kwaad omdat zij een speciale behandeling hebben ondergaan.Was groenten en fruit goed.
• In (half)rauw vlees en in ongewassen groenten en fruit komt soms een parasiet voor die toxoplasmose kan veroorzaken. Dit is een infectieziekte die nogal eens tot aangeboren afwijkingen bij het kind leidt. Als u eerder toxoplasmose hebt gehad, bent u tegen deze ziekte beschermd. Dit is door bloedonderzoek aan te tonen. Besmetting tijdens de zwangerschap kan gevolgen hebben voor het kind. Eet daarom geen halfrauwe rosbief, fricandeau of tartaar, filet américain of ossenworst. Andere vleeswaren als rauwe ham, rookvlees of salami kunnen geen kwaad omdat zij een speciale behandeling hebben ondergaan.Was groenten en fruit goed.
woensdag 12 juni 2013 om 21:31