Wie heeft mijn salami gezien? - zwangerschapsdementie

12-06-2013 20:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Juist ja, ik ben dus mijn salami kwijt. Hij moest in plakjes door de pasta, en ik had er een ovenbroodje mee gemaakt vanmiddag ( jaja ik eet het heel braaf alleen verhit). Maar nu is mijn salami kwijt! Nergens te bekennen, niet in de koelkast, alle keukenkastjes gecheckt, ligt nergens in de keuken, niet in de woonkamer, zelfs niet op het toilet. Iemand nog ideeën waar mijn salami kan zijn? Ik vind hem liever niet over een paar dagen terug aan de hand van de geur...

En anderen nog leuke verhalen over zwangerschapsdementie, nu ik toch bezig ben? :-D
Heb je 'em gewoon niet naar binnen gewerkt en dat je dat vergeten bent ?
Sja, waar zag je hem het laatst?

Is ie al op?

In de wasmand/kledingkast/oven/diepvries?

Ik was tijdens de zwangerschap altijd mijn sleutels kwijt. Vooral die van de auto. Negen vd tien keer zaten ze nog in het contact, en de deuren op slot...
Vuilnisbak? Vriezer? Schuur? Kelderkast? Dressoir? Je doos? Wiegje voor de baby? Box?
mag je salami niet "rauw" eten dan? Kom ik ook een beetje laat achter. Hij ligt denk ik bij de snijplanken, of verkoold in de oven
Fietstas ??

O nee, je hebt hem al gebruikt vandaag lees ik net.

Wat was je aan het doen toen je bord enzo ging opruimen, ging misschien de deurbel ? Dan ligt ie misschien wel in de meterkast of op de trap
Salami is per definitie niet rauw. Of hoort dat ook bij zwangerschapsdementie?
Ik meen me ook iets te herinneren dat je geen salami mag eten als je zwanger bent.

http://www.voedingscentru ... dens-de-zwangerschap.aspx
quote:Penelope_ schreef op 12 juni 2013 @ 21:04:

Salami is per definitie niet rauw. Of hoort dat ook bij zwangerschapsdementie?

Tja, ik lees overal tegenstrijdige berichten, dus ik dacht, uit de oven is ook lekker en dan weet ik zeker dat het mag.

Heb hem gevonden trouwens! Lag in de broodzak, op de koelkast. Eigenlijk best logisch

Bedankt voor de tips! Heb eerder deze week ook al mijn sleutels uit de koelkast moeten vissen....
Je kan wel bezig blijven. Het is gedroogd.
Ik ben nu 34 weken zwanger en heb heel vaak salami en cervelaatworst gegeten. Wat nu??!!!
Ik denk dat je een klein Italiaantje krijgt Jalisa.
In de badkamer? Op tafel? Bij de telefoon? Of de tv?
O echt?! Zal zijn Surinaamse vader leuk vinden... Pfff heb ik weer.
Ik heb even de link naar het voedingscentrum bekeken en ik kan me niet voorstellen dat cervelaat en salami rauwe worst zijn.

Rauwe ham is een aantal maanden gedroogd, vind het heel tegenstrijdig.
quote:Jalisa schreef op 12 juni 2013 @ 21:17:

O echt?! Zal zijn Surinaamse vader leuk vinden... Pfff heb ik weer.
Oh, mijn vriendin (zwanger) zegt: "Heb je het hele ding misschien opgegeten?" Haar overkomt het dat ze iets helemaal heeft opgegeten en het zich niet herinnert.

Of een huisdier dat het heeft opgegeten?

In de handtas gestopt?
Even gegoogled en kwam dit tegen op een site van gyneacologen.

• In (half)rauw vlees en in ongewassen groenten en fruit komt soms een parasiet voor die toxoplasmose kan veroorzaken. Dit is een infectieziekte die nogal eens tot aangeboren afwijkingen bij het kind leidt. Als u eerder toxoplasmose hebt gehad, bent u tegen deze ziekte beschermd. Dit is door bloedonderzoek aan te tonen. Besmetting tijdens de zwangerschap kan gevolgen hebben voor het kind. Eet daarom geen halfrauwe rosbief, fricandeau of tartaar, filet américain of ossenworst. Andere vleeswaren als rauwe ham, rookvlees of salami kunnen geen kwaad omdat zij een speciale behandeling hebben ondergaan.Was groenten en fruit goed.
herkenbaar hoor... had boodschappen gedaan, boodschappen thuis uitgepakt en opgeruimd. En had zo´n gevoel van... `ik ben iets vergeten`. Ja hoor, hond zat nog bij de supermarkt...
quote:pokkewijf schreef op 12 juni 2013 @ 21:27:

herkenbaar hoor... had boodschappen gedaan, boodschappen thuis uitgepakt en opgeruimd. En had zo´n gevoel van... `ik ben iets vergeten`. Ja hoor, hond zat nog bij de supermarkt...

Hopelijk had je hond intussen de salami van TO gevonden dan
Het Voedingscentrum lult weer eens. Salami is bewerkt. Kan gewoon gegeten worden.

En verder, je hebt 'm opgegeten TO, duidelijk
in je voorraadkast
Als ik dat lijstje van het voedingscentrum bekijk, maakt het niet uit waar je salami ligt. Je mag alleen nog maar droog brood eten. Met gebotteld water.
En vergeet je borden niet te steriliseren!
Tussen de kussens van de bank. Daar vind ik altijd alles terug.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven