Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!

Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.

Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.

*Tabel verwijderd*

- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!

- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
@Lavendel. Ik had er een goed gevoel over, maar dat gevoel ebt langzaam wat weg.

Vraagje. Heb jij last van de hormonen die je moet spuiten?
@ Kamille, wat balen van je slechtere gevoel! Ik heb niet heel veel last van de hormonen. Alleen met name de eerste dagen hoofdpijn en mijn humeur is wat minder stabiel (sneller boos en verdrietig), maar ik denk ook dat dat komt door alle spanning er omheen die erbij komt kijken. Zie je op tegen de hormonen en het spuiten? Het went heel snel vind ik.
@ Lavendel, idd IUI poging nr 4! Het is allemaal nog wat onwerkelijk maar het begint allemaal een beetje door tot ons door te dringen!

Liefs xxx Maartje
Lavendel: ja het is ook snel gegaan!! Ik had alleen gehoopt dat iedereen in de tussentijd wel een keer over was gegaan naar het volgende topic! Lekker struisvogelen jij! Groot gelijk.

Maartje: Wat leuk, gefeliciteerd!! Goed nieuws! Geeft ook weer hoop voor alle iui'ers hier! Ga lekker genieten meid!!

Kamille: wat jammer dat je goede gevoel alweer wegebt. Ik duim nog even voor je hoor!

Evia: ik weet niet of je hier af en toe nog meeleest maar hoe is het met jou? Zijn jullie inmiddels al verder?
@ Selectia: Begrijp ik nu goed, dat jullie eerst nog een jaar zelf aan de gang moesten? Voordat jullie een doorverwijzing naar FA kregen? Toen ik naar HA ging, kreeg ik meteen doorverwijzing, mocht binnen 1 week komen en na 2 weken had ik al gesprek met uitslagen van diverse onderzoeken. Maar hoe was jou intake? Meteen onderzoeken gehad? Wanneer krijgen jullie de uitslagen?

@kamillie: Wat fijn dat jullie mogen beginnen met IUI! Spannend, snap je enge gedachte, maar meis zet het van je af. Jullie gaan een stapje verder en dat duurt niet lang meer!! De natuur een handje helpen!

@oempa: heftige periode achter de rug! maar jullie hebben t overleefd. Liefde is sterk! wat fijn dat jullie vrijdag gesprek hebben, gekke vraag misschien maar valt het te combineren met het werk? aangezien er vele bezoekjes plaats zullen vinden.. lijkt mij lastig om continue op het lichaam/ziekenhuis tijd naar het ziekenhuis te moeten.

@maartje: gefeliciteerd!! geniet van je zwangerschap!

@lavendel: Fijn dat het goed is gegaan vrijdag. Je bent goed bezig, heerlijk je aandacht op andere dingen richten. Hou die flow vast!! En ondertussen maken we het gezellig op het wachtbankje.

Ik zit op wachtbankje, naja zit, ben erg onrustig, verdrietig, down.. Van de week weer 2 zwangeren in mijn omgeving erbij.. Ben oprecht blij, maar denk ook waarom ik niet... Ook het afvallen is ff bagger.. Durf niet op de weegschaal te staan en ben bang dat er niks af is of juist bij is gekomen. Ik probeer weer op mn eten te letten, maar door down gevoel snaai ik inmiddels naar ongezonde dingen. Voorheen nooit last van, maar zo frustrerend/down/verdrietig ben ik dus.

Mag ik mij toevoegen aan de tabel?

Mijn gegevens:

27jr, 1e, start: aug'12, NOD 12-07, cyclus 28 dgn, bzh geen, afspraak: zelf proberen evt in okt weer naar FA
@ Piena, een big hug voor jou. Ik denk dat het down wat in het weer zit. Want ook hier is de blijdschap ver te zoeken. En idd die gedachte, "waarom ik niet", is heel heel naar.

Ik zei laatst tegen mijn oma "is er iets gratis te krijgen, lukt dat ons weer niet" .

En ondanks dat we met de IUI mogen starten ben ook ik nu even niet happy en ik denk dat we daar recht op hebben Piena hoor!

(pakt je hand vast en blijven rustig op het bankje zitten).

@Lavendel. Knap hoor hoe jij je kop in het zand kan steken, heb je voor mij ook zo'n bultje zand?

Ja ik zie er wel wat tegenop dat spuiten, maar ik doe het met alle liefde . Ik vind het allemaal wel spannend.
Lieve meiden,

@Maartje: gefeliciteerd! Wat geweldig voor je zeg, geniet ervan! En dit geeft toch ook weer hoop en vertrouwen voor ons, dat het gewoon goed kan komen met IUI. Heb je nog een magische tip?

@Lavendel: geen zorgen om mij hoor, maar wat ben je toch ontzettend lief dat je zo aan me denkt. Ik zal zo een update geven. Wat goed dat je je rustig voelt! Wat was de bijdrage van man? Focus jij je maar lekker op andere dingen! Het is allemaal al moeilijk genoeg, dus als er periodes zijn dat we ons beter voelen moeten we daarvan genieten! O ja, ik heb geen plaatje omdat ik niet snap hoe dat moet Maar misschien ga ik het zo weer proberen (of gewoon hulp van man inroepen).

@Piena: Wat vervelend dat je je zo onrustig voelt Dat is niet leuk zeg. Maar je horoscoop klonk zo goed! Houd moed, 31% is toch best veel (wij hadden ook zoiets, bij ons is het alleen niet gelukt, dan heb jij nu misschien 62 % kans, werkte het maar zo hè? ).

@Kamillethee: Ik heb ook geen last gehad van de hormonen, heb niet de indruk dat ik er ook maar iets van heb gemerkt (terwijl ze - gezien de twee eitjes - wel effect hadden). Het prikken vond ik de eerste twee keer eng en daarna al helemaal niet meer. Spannend hoor, IUI, een nieuwe fase, ook voor jou! Kom op, we doen het samen!!!

@Oempa: wat een gave reis zeg! Helemaal te gek. En nu ICSI, ik ben ZO benieuwd voor je! Naïef misschien: maar waarom ga je daarvoor aan de pil? Dan maak je toch geen eitjes of ben ik gek?

@Selectia: Welkom hier Hoe was het bij de gyn gisteren? Enne...45% is toch best veel? Ik bedoel: als iemand mij zou zeggen dat er 45% kans was dat ik morgen onder de tram zou lopen zou ik niet echt lekker slapen denk ik Wat goed dat jij en je man er samen uit zijn gekomen qua kinderwens. Ik weet niet eens wat een loepje is, dus heb je topic niet gelezen, maar waarom krijg je kritiek over je heen? Zo vreemd is dit toch niet. Ik vind het juist goed en een teken van een krachtige relatie dat je je verlangens en gevoelens - of juist de afwezigheid ervan - met elkaar deelt en samen een bewuste keuze maakt. Beter dan veel mensen die er niet over nadenken en na een paar jaar erachter komen dat ze dit misschien toch niet wilden. Niks van aantrekken!

@Phon: wat vervelend dat je je zo rot voelt lieverd. Een dikke voor jou. Gaat het inmiddels weer een ietsie pietsie beter?

@Hier: Ik heb me even afzijdig gehouden omdat ik me na IUI1 even echt op andere dingen wilde focussen. En dat is ook wel gelukt, het wachten was minder zwaar dan ik dacht. Maar helaas wel gisteren ongesteld geworden, al 10 dagen na de inseminatie, wat echt heel vroeg is (normaal ben ik altijd 14 of 15 dagen na ovuleren ongesteld).

Maar er gaat natuurlijk weer niets normaal bij mij (sorry er komt nu een plastisch 'bloed'verhaal, je mag nu stoppen met lezen als je wilt , maar ik moet het even kwijt ). Normaal begint het bij mij met heel kleine beetjes, die ik alleen zie als ik een tampon in heb gedaan. Die doe ik alleen in om te kijken of het al 'drupt', want het is op zich niet nodig. Dat duurt ongeveer twee dagen, wordt telkens een heel klein beetje meer en breekt dan door. Als het doorbreekt is dat dag 1 van mijn cyclus. Nu had ik gisteren ineens echt even bloedverlies waarvoor ik een tampon nodig had en ik dacht: dit is dus dag 1, wat ontzettend vroeg. Maar daarna is het eigenlijk weer veel minder geworden en bijna gestopt.

Ik heb vandaag maar even het spreekuur van de kliniek gebeld (of ik dit nu als dag 1 moet tellen) en de verpleegkundige zei: "Nee, dit klinkt meer als een innestelingsbloeding. Ik zou even wachten en dan over een paar dagen een zwangerschapstest doen". Ik vind het echt verbazingwekkend dat ze dit zo zei, omdat je er toch veel hoop mee schept en je daarom zou denken dat ze heel erg terughoudend zijn met dit soort mededelingen.

Maar goed, heeft één van jullie ervaring met vroeg ongesteld worden na IUI (met alleen Puregon, geen Pregnyl). Ik kan me overigens echt niet voorstellen dat ik zwanger ben, dus ik heb niet echt hoop.

Ik ga maar gewoon Argentinië - Nederland kijken. Dat is pas spannend!!!

XXXXX Dames
Lieve meiden! Ik breek even in om jullie allemaal een hart onder de riem te steken. Ik lees nog steeds regelmatig mee in jullie topic en vind jullie allemaal zo sterk!! Vind het ook zo lief dat jullie ons komen feliciteren in ons topic dus dan is dit wel het minste wat ik kan doen.

Ik duim voor jullie allemaal dat jullie topic snel leegstroomt en het doorstromerstopic snel overvol is.

Liefs
@ Millen: ik heb ff doorgelezen na je waarschuwing ;) en waarschuw nu andere hahah. maar jij rekent dus de dag van echt doorbreken als dag 1?! Ik reken de dag dat ik bloedverlies.. dus ook dat als ik iets wat bruinig heb al als dag 1 .. mhm toch maar de komende maanden ff anders gaan bekijken/berekenen.

Maar meis, houdt moed! Wie weet heet de Vpk gelijk en is het innestelingsbloed wat het best zou kunnen zijn. Maar wat je zegt ze, juist zij, zouden daar zo terughoudend mee moeten zijn.

Vanavond ff gesprekkie gehad met vriendlief.. Hij `polsde` ff hoe ver ik in mijn cyclus was.. Hij heeft zo´n sterk voorgevoel dat het deze rond raak is. Dat gevoel heeft hij nog niet eerder gehad. Ik hoop t zo, maar mijn onderbuikgevoel heeft de negatieve gedachte. We wachten te af....

Iedereen veel kijkplezier vanavond. Ben niet zo´n voetbal fan, maar met een WK wel haha. Vooral de sfeer rondom het gebeuren.
Nou ik ben ongesteld geworden. Hartelijk dank aan de kliniek voor het geven van valse hoop waardoor de klap nog veel harder aankomt. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat het mij / ons gewoon niet is gegeven, alle anderen wel, maar ons is het om wat voor reden dan ook niet gegund. Ik ben echt ontzettend bang dat het nooit goedkomt en dat ik me voor altijd zo zal voelen. Dat ik nooit normaal contact meer zal krijgen met mensen met kinderen.

O dames, sorry, maar ik ben echt zo intens verdrietig

xxx
Ooooh Millen. Kom op, we geven de moed niet op!
Ooh Millen wat een oetlullen bij de kliniek!! Ik kan me voorstellen dat je nu helemaal verdrietig bent! Het liefst zou ik nu naar je toe komen om je een dikke knuffel te geven en een flink stuk chocola in je mond te stoppen. He bah ik heb echt met je te doen. Maar lieverd jij wordt echt wel moeder hoor!! Dat moet gewoon!

Misschien hebben de andere iui'ers het ook zo ervaren maar de keer dat ik ongesteld werd bij de 1e iui was ik ook bijna niet te troosten. Je hebt toch (onbewust) je hoop erop gevestigd omdat je nu eindelijk geholpen wordt en dan is de dreun van het ongesteld worden nog harder. Trouwens de iui met spuiten ben ik ook 10/11 dagen na inseminatie ongesteld geworden en ik heb het wel vaker gelezen hier op het viva forum.
Ah millen.... Kom hier, dikke knuffel!! Ik snap dat t nu dubbel zo hard aan komt, echt rotstreek van vpkundige om je valse hoop te geven. Moed houden meis!! Er zijn nog zoveel wegen die naar een kindje leiden!! Knuffel
Ik moet aan de pil omdat ze het zo beter kunnen inplannen. Deze kliniek werkt samen met een ander laboratorium en zo kunnen ze al een beetje vooruit plannen. Daarnaast is het inderdaad om de boel even plat te leggen (hier krijg ik straks ook hormonen voor) zodat als het stimuleren begint alles (hopelijk) tegelijkertijd gaat groeien.

Piena: wat lief dat je vriend zo betrokken is! Ik vertrouw ook altijd alleen op mijn eigen gevoel haha maar ik hoop dat je vriend gelijk heeft! Jammer dat ze verloren hebben gister he! Het lijkt mij trouwens ook wel heel lastig om in zo'n stressvolle tijd te moeten afvallen. Knap van je hoor! Gewoon weer oppakken en niet schuldig voelen lees ik altijd op internet! . Op mijn werk weten ze ervan en gaan ze er heel makkelijk mee om (moet ook wel want ik heb een flinke reistijd). Kan altijd vrij krijgen als ik wil/moet gelukkig.

Kissy: wat lief van jou! Ik lees ook altijd bij jullie mee! Geniet van je meisje!

Kamille: ik vind het soms ook zo apart dat iets zo 'vanzelfsprekends' wat mensen al eeuwen lukt bij ons allemaal niet vanzelf gaat. Maar niet teveel bij nadenken.
@ Millen, knuffel voor jou! Wat stom dat die verpleegkundige jou zoveel hoop heeft gegeven met zo’n opmerking! Ik snap dat je nu heel verdrietig bent hoor, je hoopt toch op een wonder en dat het je gegund is om bij de groep te horen die bij de eerste iui zwanger raakt. Dat dit nu niet zo is, is gewoon erg verdrietig! Ik heb mijn eerste iui poging ook maar een korte lutale fase gehad, veel korter dan ik gewend was. Zorg maar goed voor je zelf meis en eet lekker een stuk chocolade in zon!

@ Oempa, ja ik had ook gehoopt dat er inmiddels wel wat meer doorstromers zouden zijn… Maar helaas niet! Succes morgen met je gesprek!

@ Piena, wat naar dat je je zo down voelt! Ik kan me voorstellen dat afvallen in een moeilijke periode juist erg moeilijk is hoor! Wees maar een beetje lief voor jezelf. Je nod is al bijna, spannend of niet? Ik hoop dat het goede gevoel van je vriend klopt! En je moet inderdaad beginnen met tellen op de eerste dag dat je helderrood bloed verliest.

@ Kamille, ik zit daar ook mee hoor, het gevoel dat iets wat zo natuurlijk is niet lukt! Heel frustrerend en verdrietig! Ik moet erg mijn best doen om me bewust op andere dingen te richten en dan lukt het me wel om een tijdje mijn kop in het zand te steken. Maar soms is het ook opeens weer over en overvalt het mij ook heel erg. Ondertussen doe ik een paar flinke scheppen zand jouw kant op! Steek je hoofd er maar in en enjoy the sun!
Hi dames,

@Millen, heel veel sterkte! Inderdaad erg niet-tactisch van die verpleegster, dit geeft valse hoop. Gaan jullie volgende maand weer door? Je moet er maar vanuit gaan dat ze IUI niet zouden doen als je geen kans zou hebben op succes.

@Kamillethee, mooi gezegd over iets gratis kunnen krijgen en het onbegrip van "waarom wij". Ik keek net op UitzendingGemist Vier handen op Een Buik. Ik vind het een mooi gemaakt programma, maar het laat wel situaties zien van mensen die in mijn ogen totaal incapabel zijn tot het opvoeden van kinderen. Dan komt inderdaad de gedacht op dat jij en ik betere ouders zouden zijn.

@overige dames, ik probeer jullie verhalen te gaan volgen maar vind het soms even lastig bijhouden wat ieders verhaallijn is. Ik doe mijn best

@Piena01, sterkte met afvallen. Ben zelf wat kilo's aangekomen sinds verhuizing naar buitenland en ander (warme lunch!) eetpatroon. Ondanks dat ik nog best slank ben, probeer ik ook 3 kg kwijt te raken. Klinkt beetje ordi, maar ik wilde een klein hartje met nagellak op een nagel maken, elke keer als je iets lekkers wilt eten dan denk je er misschien aan dat wat kilootjes kwijt raken beter is voor je vruchtbaarheid.
En nog een update over mijn gyn bezoek: dit was mijn eerste bezoek -ever- bij een gyn. Ik woon in het buitenland, en hier is het blijkbaar gebruikelijk dat je 1e afspraak bij de Prof. Dr. Chef van de kliniek is. OK dan...

Was wel een erg aardige en zakelijke (houd ik van haha) man, gelukkig kon ik hem ook goed verstaan, als er dan ook nog een taalbarriere is wordt het lastiger.

Hij heeft een algemene amnese gedaan, met name doorgevraagd op feit dat ik veel hoofdhaar verlies (kan duiden op hoormoonstoornis, maar in eerder onderzoek bij dermatoloog was alles goed). Verder gelijk een inwendige echo, en het zag er allemaal goed uit. Ook nog bloedtest op 3 parameters, op dag 3-5 van volgende cyclus kunnen pas de overige testen gedaan worden.

Ik ben enigszins opgelucht over de goede echo, aan de andere kant dus nog steeds geen oorzaak. Man moet nu sperma laten onderzoeken, daarna eventueel eileider doorgang onderzoek.

Misschien nog even 2 punten toelichten:

- over kansberekening, het is niet zo dat bij ons 45% kans is vastgesteld, het was gewoon een berekening die ik zelf op de site van Freya had gedaan. Verbind er voor jezelf dus absoluut geen conclusies aan.

- @Piena01, het is niet zo dat we nog een jaar moesten proberen voor 1e onderzoek. Mijn gedachte was meer dat ik het liefste voordat je begint met zwanger worden, zou willen weten hoe het met onze vruchtbaarheid gesteld is.
Lieve meiden,

Als eerste een dikke knuffel voor iedereen! En millen speciaal, wat rot zeg! Helemaal omdat je door de opmerking van de kliniek toch hoop krijgt...bah!

Hier was de controle goed en alles gaat goed van start. Het zegt natuurlijk nog helemaal niks in mijn geval, want dit heb ik alle keren gehad, maar ik ga toch afscheid nemen hier en proberen wat vertrouwen te krijgen dat het dit keer misschien wel goed gaat.

Lieve meiden bedankt voor jullie steun en ik hoop ontzettend op positieve testen en juichende poppetjes!

X
Veel geluk Oceanne! Hopelijk heb je begin volgend jaar een gezond kindje!
Heel veel succes oceanne en de groeten daar in de doorstromerstopic! Wij komen er ook snel aan
@ Oceanne, heel veel geluk bij de doorstromers!!

@ Millen, hoe gaat het met je?

@ Selectia, de verhalen leer je vanzelf kennen!

@ Oempa, hoe ging het vrijdag? Of was het meer een formaliteit?

Fijne dag!
Oceanne: wat fijn van de goede echo!! Ik duim voor nog meer goede echo's! Succes bij de doorstromers!

Selectia: fijn dat alles er in eerste instantie goed uitziet. Nu dus nog het bloedonderzoek en het sperma afwachten! Spannend allemaal!

Millen: hoe is het?

Gesprek vrijdag ging goed! Gek om daar weer te zijn na een half jaar haha. Ik moet eind deze week ongesteld worden en dan begin ik met de pil. Halverwege augustus begint pas het hele prikcircus. Dus nog ca. 4 weken pil slikken. Wel jammer, ik had gehoopt dat het wat sneller zou gaan!
Lieve meiden,

@Oceanne: heel veel geluk, plezier, liefde en alles wat mooi, fijn en goed is voor jou!

@Oempa: Wat fijn dat het gesprek goed ging! En na al jouw geduld kunnen deze vier weken er ook nog wel bij! En dan....ooooow wat spannend!

@Lavendel: hoe zit je? Ik hoop lekker connfortabel en goed! Hoe vind je mijn plaatje?

@Selectia: Mooi dat het gesprek goed was, op naar de volgende onderzoeken. Is daar al een datum voor?

@hier: het gaat wel weer. Maar ik heb het nog nooit zo k*t gehad als deze keer. Toch kennelijk wel hoop en zo

Ik heb mezelf het hele weekend in de weg gezeten. Ik zei al tegen mijn moeder: ik kan beter werken dan weekend hebben. Want vandaag lekker drukke dag op werk en ik merk dat ik me weer beter voel. Even zinnen verzetten, aan iets anders denken en een goed ritme. En Millen is weer wat blijer Ik ben vandaag weer begonnen met spuiten en dan zaterdag de eerste echo. Alles weer opnieuw dus. O! Dus DAAROM heet het de medische malleMOLEN

Liefs lieverds

XXX Millen
Ik schaam me diep! Al zolang niks meer laten horen. Inmiddels 2 mislukte iui's achter de rug.

Zit nu op dag 5 en ben zondag weer begonnen met spuiten.

Oceanne gefeliciteerd! Hoop dat je er van kan genieten.

Millen, zo herkenbaar dat jezelf in de weg zitten. Ik doe dat ook heel erg. Als je maar wat te doen hebt he? Ik zit thuis zonder werk dus ik moet echt dingen verzinnen om te gaan doen, wat soms lastig is als je je zo klote voelt om de hele situatie waar we in zitten..

Ik ga straks even inloggen op de pc om op iedereen te reageren! Op mijn telefoon zie ik de eerdere reacties niet.
Lieve dames,

Met de meeste van jullie heb ik niet eens geschreven maar het voelt nog steeds een beetje als 'mijn' topic terwijl ik al bevallen ben.

Ik lees nog steeds mee en wil jullie allemaal even een knuffel geven omdat jullie allemaal dapper zijn!

Verlies nooit de hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven