Willen jullie meedenken? Ik snap er niets meer van.

20-02-2020 20:30 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Heel graag wil ik even mijn verhaal delen, ik ben behoorlijk in de war op het moment. Nu, omdat ik na een positieve test zaterdag, weer negatieve testen had. Maar nu net weer een positieve test in handen had :@@: . Weinig goede hoop hoor, ik ben vooral even helemaal lost. Dus wat wijsheid, ervaring of inzicht is meer dan welkom.

Mijn verhaal. (ik heb de directe vraag even vetgedrukt gemaakt - maar wat context is misschien wel handig).

Vorig jaar in mei ben ik (direct) zwanger geraakt. Toen met 6 weken een spontane miskraam gekregen. Die was fysiek niet zo heftig, een dag flinke bloedingen en de dag erna bij de echo (die al gepland stond) was mijn baarmoeder weer schoon. Even slikken was het wel natuurlijk.

Ik wilde graag zo snel mogelijk weer zwanger worden, en dat lukte. Begin augustus had ik weer een positieve test. Helaas bleek dit bij de eerste echo om een lege vruchtzak (windei) te gaan. Een enorme teleurstelling, en uiteindelijk werd dit ook een wat meer medische toestand omdat de miskraam na wachten en cytotecpillen niet op gang kwam. Uiteindelijk wel.. maar toen was het niet compleet, dus alsnog een curettage moeten ondergaan.

Hierna duurde het even voordat mijn cyclus weer op gang kwam. Daarna (vanaf november) wel steeds een regelmatige cyclus gehad, met ongeveer 12 dagen na de ovulatie (getest) een bloeding. Dit was maar heel weinig, veel minder dan voor de curettage. Alleen wat oud bloed ook meestal. Bij elkaar nog geen inlegkruisje. Het voelde nog niet 'goed'.

In januari had ik een paar dagen na die 'menstruatie' opeens toch een positieve test. Maar daarna niet meer.. ook niet meer gebloed.

2 weken geleden heb ik een echo gehad, waarop mijn baarmoederslijmvlies erg dun bleek (4mm.). De echoscopiste was vrij duidelijk: "Hiermee word je niet zwanger". De gyn zag het iets genuanceerder, omdat ik nog in de eerste helft van mijn cyclus zat. Maar omdat mijn menstruatiepatroon zo was veranderd na de curettage, wilde ze wel graag een hysteroscopie (kijkoperatie) plannen om te onderzoeken of er geen verklevingen zijn opgetreden - die kunnen er oa voor zorgen dat je baarmoederslijmvlies dun blijft. En voorkomen dat je zwanger raakt ;).

De kijkoperatie staat voor volgende week woensdag gepland.

Deze maand heb ik geen ovulatietesten gedaan. Ik wilde er even niet meer zo mee bezig zijn.. was wat verdrietig na die echo. Nou ja. Volgens de app zou mijn ovulatie ook zijn op het moment dat mijn vriend in het buitenland zat, dus sowieso weinig kans. En dat was wel even goed zo.

Ik had vorige week dinsdag of woensdag (11 of 12 februari) ongesteld moeten worden. Dat werd ik niet. Uiteindelijk deed ik zaterdagochtend een test - want ik wilde niet meer vroeg testen :facepalm: . Daarop verscheen een licht maar duidelijk streepje. Hè?? Ik was dus weer zwanger. Dat betekende wel dat het NA de reis van mijn vriend moet zijn gebeurd en dat het toen pas een dag of 10 na de ovulatie was. Late eisprong.. So far voor niet te vroeg willen testen ;).

Voorzichtig blij bracht ik de zaterdag door. Zondagochtend weer een testje... niets. Wel een druppel bloed. Zou ik toch ongesteld worden? Maandag ook niets, terwijl het hcg toch hoort toe te nemen. De test van zaterdag nog eens bekeken maar die was echt zo duidelijk positief.
Nou ja.. niet blijven plakken dus. Heel eerlijk, ik werd er toch wel verdrietig van. Niet zozeer deze keer op zichzelf, maar van alles op elkaar.

Ik wacht mijn menstruatie af en ben me mentaal aan het voorbereiden op die kijkoperatie. Nog geen menstruatie.

Net vroeg mijn vriend of ik een wijntje wilde. Voelde toch raar omdat ik nog niet ongesteld ben geworden en inmiddels 9 dagen 'overtijd' ben. Dus ik plas toch even om 7 uur 's avonds over een action test (again, gemoedsrust). Net daarvoor al geplast, dus matig en heel helder plasje :biggrin: .

En nu zie ik dus wéér een streep! En echt geen hysterisch tuurlijntje, ik zweer het. Ik wou dat ik foto's kon posten haha.

Maar hoe kan dit? Ik snap er echt helemaal niets meer van. Wil heel graag duidelijkheid.. niet zwanger mag ook.


Zie ik iets over het hoofd?
mindsey wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:35
1.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, eigenlijk is vooral die vroege kruidvat test een beetje de outlier.

Moet wel zeggen dat die een stuk donkerder is opgedroogd. Zaterdag was hij minder duidelijk dan de action test die ik vandaag heb.
Alle reacties Link kopieren
Aan een zwangerschapstest kun je geen miskraam voorspellen. Je bent gewoon zwanger en onzeker Wat logisch is. Op het verloop heb je geen invloed.
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
21-02-2020 16:40
Aan een zwangerschapstest kun je geen miskraam voorspellen. Je bent gewoon zwanger en onzeker Wat logisch is. Op het verloop heb je geen invloed.
Wel degelijk kan dat. Testen die lichter worden betekent niet veel goeds.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
21-02-2020 16:40
Aan een zwangerschapstest kun je geen miskraam voorspellen. Je bent gewoon zwanger en onzeker Wat logisch is. Op het verloop heb je geen invloed.

Ik kon er zelfs mijn bbz mee voorspellen.

Lieve TO, ik wens je vanaf nu mooi oplopende testen.
Alle reacties Link kopieren
Gatochpoetsen schreef:
21-02-2020 17:00
Wel degelijk kan dat. Testen die lichter worden betekent niet veel goeds.
Dan moet je neem ik aan wel altijd op hetzelfde moment testen, en niet de ene keer 's nachts al geplast hebben en een slokje water genomen hebben en de andere keer niet, altijd hetzelfde merk gebruiken, et cetera. Ik kan me voorstellen dat het geen goed teken is, maar het lijkt me geen waterdichte methode.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weleens zo'n licht streepje gehad als TO en die was dan later helemaal weg.
Dus wel zwanger geweest maat niet lang.
En dan gewoon elke ochtend met zelfde merk inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Vraag maandag even aan de gynaecoloog of je bloed (HCG) mag prikken?
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
21-02-2020 17:18
Vraag maandag even aan de gynaecoloog of je bloed (HCG) mag prikken?
Zou ik alleen doen als de testen nu gaan oplopen.
Alle reacties Link kopieren
mindsey schreef:
21-02-2020 08:59
Ja vanmorgen weer getest :). De tweede streep verscheen binnen 5 minuten en is wat dikker dan gisteravond (maar lijkt logisch, want dit was na een nacht slapen, gisteravond had ik vlak daarvoor geplast.)

Ik heb ze even naast elkaar gelegd, met de test van zaterdag er ook bij. Een beetje misleidend want allemaal positief, tussen die kv2v5 en de action testen zaten dus twee negatieve testen ;).

https://imgur.com/a/YXvNfvO

Werkt dit linkje?
Oh wauw! Gefeliciteerd TO! Wat super!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, wat een pech heb jij gehad zeg. Ik zou nog een keer testen met digitale clearblue test. Deze heb ik altijd gebruikt nadat ik een (goedkope) positieve test in handen had. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
21-02-2020 17:07
Ik kon er zelfs mijn bbz mee voorspellen.

Lieve TO, ik wens je vanaf nu mooi oplopende testen.
Waarom zou ze nog moeten testen. Je kunt er niets mee bezweren. Ze weet nu dat ze zwanger is. Gefeliciteerd zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
21-02-2020 18:29
Waarom zou ze nog moeten testen. Je kunt er niets mee bezweren. Ze weet nu dat ze zwanger is. Gefeliciteerd zou ik zeggen.
Omdat je HCG enorm toeneemt en je dat kunt zien aan de strepen natuurlijk.
De strepen die TO tot nu toe heeft gehad mogen wel wat duidelijker.
Daarom.
Zie je geen streep meer dan heeft het niet doorgezet. Wat vaak gebeurt.
Lopen de strepen op dan word je wat zekerder van je zaak dat het goed gaat.
justagirly wijzigde dit bericht op 21-02-2020 18:36
17.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
21-02-2020 18:29
Waarom zou ze nog moeten testen. Je kunt er niets mee bezweren. Ze weet nu dat ze zwanger is. Gefeliciteerd zou ik zeggen.

Ik ben met je eens dat je er niets mee kunt bezweren, maar stellen dat ze niet moet testen zal haar er niet van weerhouden het te doen. Felicitaties lijken me wat prematuur in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
21-02-2020 17:20
Zou ik alleen doen als de testen nu gaan oplopen.
Wij doen dat juist bij twijfel wel omdat je ook rekening moet houden met de mogelijkheid van een ZOL (zwangerschap onbekende locatie).
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
21-02-2020 19:07
Wij doen dat juist bij twijfel wel omdat je ook rekening moet houden met de mogelijkheid van een ZOL (zwangerschap onbekende locatie).
:idee: niet bij stilgestaan.
Verstandig inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
De streepjes zijn wel erg licht idd voor 6 dagen. Ik zou idd die van clear blue halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook nog heel lichte streepjes toen ik al een week overtijd was, dat hoeft op zich niks te zeggen. Volgens mij heb ik ook nooit een streepje gehad dat net zo donker was als de controlestreep. Het streepje wordt in elk geval niet lichter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je hoop hebt maar bescherm jezelf en ga ervan uit dat het niet goed zit. Mijn strepen liepen donkerder op tot half zo donker als de test streep en pas na minstens een week werden ze lichter en werd ik ongesteld. Echt, maak jezelf niet gek, dit zit hoogstwaarschijnlijk gewoon weer niet goed.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
21-02-2020 20:40
Ik snap dat je hoop hebt maar bescherm jezelf en ga ervan uit dat het niet goed zit. Mijn strepen liepen donkerder op tot half zo donker als de test streep en pas na minstens een week werden ze lichter en werd ik ongesteld. Echt, maak jezelf niet gek, dit zit hoogstwaarschijnlijk gewoon weer niet goed.
Waarom zou ze niet gewoon afwachten?
Ik snap dat het niet handig is als ze er zonder meer vanuit gaat dat het goed zit, maar ik kan me ook niet voorstellen dat dit nou helpt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het is zoals het is, 9 vd 10 keer zit het gewoon niet goed met niet oplopende testen plus ze heeft al een verleden. Het is niet gemeen bedoeld ofzo, maar al die hoopgevende reacties zijn niet echt realistisch (behalve die enkele keer dat het wel goed zat ondanks lichte streepjes)..
bam_1984 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 21:35
0.00% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
21-02-2020 21:30
Het is zoals het is, 9 vd 10 keer zit het gewoon niet goed met niet oplopende testen plus ze heeft al een verleden. Het is niet gemeen bedoeld ofzo, maar al die hoopgevende reacties zijn niet echt realistisch (behalve die enkele keer dat het wel goed zat ondanks lichte streepjes)..
Ik ben het hier wel mee-eens. Het is ook nog eens zo dat het streepje lichter is geworden. Mijn ervaring is trouwens dat action testen duidelijker zijn dan Kruidvat maar ik heb ook andersom gehoord. Komende dagen krijg je vast wel duidelijkheid.
Wat betreft alle adviezen voor een ClearBlue test, ik had dat (zoals eerder aangegeven) ook gedaan omdat ik m’n twijfels had over de zwangerschap. Uit de test kwam keurig ‘zwanger, 2-3 weken’, precies zover als ik zou moeten zijn. Enkele weken later bleek bij de echo dat er een leeg vruchtzakje zat en dat mijn twijfels wel degelijk terecht waren. Oftewel, die ClearBlue heeft me alleen maar valse hoop gegeven en je kunt er dus geen pijl op trekken.

Misschien is het juist beter jezelf de komende dagen niet gek te maken met nog meer testen, proberen wat afleiding te zoeken (hoe lastig het ook is) en maandag gelijk de verloskundige te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maandagochtend nog eens testen met Action test. Dan zou het streepje echt donkerder moeten zijn.
Kun je daarna alsnog h.a. bellen of verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
mindsey schreef:
21-02-2020 08:59
Ja vanmorgen weer getest :). De tweede streep verscheen binnen 5 minuten en is wat dikker dan gisteravond (maar lijkt logisch, want dit was na een nacht slapen, gisteravond had ik vlak daarvoor geplast.)

Ik heb ze even naast elkaar gelegd, met de test van zaterdag er ook bij. Een beetje misleidend want allemaal positief, tussen die kv2v5 en de action testen zaten dus twee negatieve testen ;).

https://imgur.com/a/YXvNfvO

Werkt dit linkje?
Kwam die lijn niet meteen dat je zegt 'binnen 5 minuten'? Ik weet het, een streep is een streep, maar bij mij werkte de test altijd direct dus ben nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hoe dan ook hierover bellen met de gynaecoloog. Ook als het streepje niet donkerder is geworden.

Volgens mij had ze trouwens een belafspraak, dus ik neem aan dat ze gelukkig sowieso gaat bellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven