Willen jullie meedenken? Ik snap er niets meer van.

20-02-2020 20:30 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Heel graag wil ik even mijn verhaal delen, ik ben behoorlijk in de war op het moment. Nu, omdat ik na een positieve test zaterdag, weer negatieve testen had. Maar nu net weer een positieve test in handen had :@@: . Weinig goede hoop hoor, ik ben vooral even helemaal lost. Dus wat wijsheid, ervaring of inzicht is meer dan welkom.

Mijn verhaal. (ik heb de directe vraag even vetgedrukt gemaakt - maar wat context is misschien wel handig).

Vorig jaar in mei ben ik (direct) zwanger geraakt. Toen met 6 weken een spontane miskraam gekregen. Die was fysiek niet zo heftig, een dag flinke bloedingen en de dag erna bij de echo (die al gepland stond) was mijn baarmoeder weer schoon. Even slikken was het wel natuurlijk.

Ik wilde graag zo snel mogelijk weer zwanger worden, en dat lukte. Begin augustus had ik weer een positieve test. Helaas bleek dit bij de eerste echo om een lege vruchtzak (windei) te gaan. Een enorme teleurstelling, en uiteindelijk werd dit ook een wat meer medische toestand omdat de miskraam na wachten en cytotecpillen niet op gang kwam. Uiteindelijk wel.. maar toen was het niet compleet, dus alsnog een curettage moeten ondergaan.

Hierna duurde het even voordat mijn cyclus weer op gang kwam. Daarna (vanaf november) wel steeds een regelmatige cyclus gehad, met ongeveer 12 dagen na de ovulatie (getest) een bloeding. Dit was maar heel weinig, veel minder dan voor de curettage. Alleen wat oud bloed ook meestal. Bij elkaar nog geen inlegkruisje. Het voelde nog niet 'goed'.

In januari had ik een paar dagen na die 'menstruatie' opeens toch een positieve test. Maar daarna niet meer.. ook niet meer gebloed.

2 weken geleden heb ik een echo gehad, waarop mijn baarmoederslijmvlies erg dun bleek (4mm.). De echoscopiste was vrij duidelijk: "Hiermee word je niet zwanger". De gyn zag het iets genuanceerder, omdat ik nog in de eerste helft van mijn cyclus zat. Maar omdat mijn menstruatiepatroon zo was veranderd na de curettage, wilde ze wel graag een hysteroscopie (kijkoperatie) plannen om te onderzoeken of er geen verklevingen zijn opgetreden - die kunnen er oa voor zorgen dat je baarmoederslijmvlies dun blijft. En voorkomen dat je zwanger raakt ;).

De kijkoperatie staat voor volgende week woensdag gepland.

Deze maand heb ik geen ovulatietesten gedaan. Ik wilde er even niet meer zo mee bezig zijn.. was wat verdrietig na die echo. Nou ja. Volgens de app zou mijn ovulatie ook zijn op het moment dat mijn vriend in het buitenland zat, dus sowieso weinig kans. En dat was wel even goed zo.

Ik had vorige week dinsdag of woensdag (11 of 12 februari) ongesteld moeten worden. Dat werd ik niet. Uiteindelijk deed ik zaterdagochtend een test - want ik wilde niet meer vroeg testen :facepalm: . Daarop verscheen een licht maar duidelijk streepje. Hè?? Ik was dus weer zwanger. Dat betekende wel dat het NA de reis van mijn vriend moet zijn gebeurd en dat het toen pas een dag of 10 na de ovulatie was. Late eisprong.. So far voor niet te vroeg willen testen ;).

Voorzichtig blij bracht ik de zaterdag door. Zondagochtend weer een testje... niets. Wel een druppel bloed. Zou ik toch ongesteld worden? Maandag ook niets, terwijl het hcg toch hoort toe te nemen. De test van zaterdag nog eens bekeken maar die was echt zo duidelijk positief.
Nou ja.. niet blijven plakken dus. Heel eerlijk, ik werd er toch wel verdrietig van. Niet zozeer deze keer op zichzelf, maar van alles op elkaar.

Ik wacht mijn menstruatie af en ben me mentaal aan het voorbereiden op die kijkoperatie. Nog geen menstruatie.

Net vroeg mijn vriend of ik een wijntje wilde. Voelde toch raar omdat ik nog niet ongesteld ben geworden en inmiddels 9 dagen 'overtijd' ben. Dus ik plas toch even om 7 uur 's avonds over een action test (again, gemoedsrust). Net daarvoor al geplast, dus matig en heel helder plasje :biggrin: .

En nu zie ik dus wéér een streep! En echt geen hysterisch tuurlijntje, ik zweer het. Ik wou dat ik foto's kon posten haha.

Maar hoe kan dit? Ik snap er echt helemaal niets meer van. Wil heel graag duidelijkheid.. niet zwanger mag ook.


Zie ik iets over het hoofd?
mindsey wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:35
1.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend to! Kan me voorstellen dat je jezelf zowat opvreet ondertussen..
Ik zou ook morgen of overmorgen nog eens testen. Hoop echt voor je dat het deze keer goed zit!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen :) even een update van het front ;-).

Gisteren begonnen mijn borsten pijn te doen en voelde ik me ook misselijk, maar durfde nog niet echt te vertrouwen.

Vanochtend toch 2 testen gedaan, het resultaat:

https://imgur.com/a/NA9NJZO

De bovenste test is van gisteren, de onderste twee (kv en action) van vandaag. Ik hoop dat het goed te zien is.

De actiontest is iets donkerder dan gisteren (terwijl ik iets meer had gedronken en korter ervoor had geplast).

De kruidvattest heeft ook een duidelijke streep. Die van vorige week (nu) ook, maar daar was na 5 minuten misschien een heel dun lijntje te zien.. dat uiteindelijk wel vrij donker opdroogde.
Deze was meteen binnen de tijd flink donker.

Ze lopen dus toch op.

Of ze eerst afliepen of dat die eerste test gewoon gek deed, is nog even een mysterie.

Mijn beste gok is dat ik minder lang zwanger ben dan ik dacht en nu rond mijn NOD zit. En dat die eerste test mogelijk wel iéts opving vorige week (en bizar donker opdroogde ;-) ), maar dat het toen nog zo pril was dat zondag en maandag het er nog niet uitkwam. Die testen heb ik weggegooid trouwens, dus ik weet niet of daar uiteindelijk nog iets is verschenen.

Ik laat het nu even met testen dit weekend :) en kijk maandag met de gyn hoe nu verder.

De oplopende testen geven wel wat voorzichtig vertrouwen (voor nu).
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
21-02-2020 22:17
Kwam die lijn niet meteen dat je zegt 'binnen 5 minuten'? Ik weet het, een streep is een streep, maar bij mij werkte de test altijd direct dus ben nieuwsgierig.
Deze vraag zette me aan het denken over de test vorige week zaterdag. Ik dacht toen na 5 minuten wel iets te zien (dat was wel echt turen), ben toen nog even gaan slapen en toen ik weer wakker werd stond er een dun maar wel zichtbaar lijntje. Dat uiteindelijk dus echt donker opdroogde.

De test vanochtend was meteen binnen 5 minuten zo duidelijk als op de foto.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals dank ook allemaal voor het meedenken, zowel de hoopgevende situaties als de reality checks :)! Voel me echt gesteund en wat minder alleen erin.
Alle reacties Link kopieren
mindsey schreef:
22-02-2020 10:41
Nogmaals dank ook allemaal voor het meedenken, zowel de hoopgevende situaties als de reality checks :)! Voel me echt gesteund en wat minder alleen erin.
Dat is voor nu het belangrijkste!
Ik blijf voor je duimen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd to , hoop dat alles zo voorspoedig mag blijven verlopen. Kan me voorstellen dat het spannend is als je negatieve ervaringen hebt gehad maar er komt een moment dat het wel goed gaat.
Tenminste, dat is mijn ervaring:)
Alle reacties Link kopieren
mindsey schreef:
22-02-2020 10:38
Deze vraag zette me aan het denken over de test vorige week zaterdag. Ik dacht toen na 5 minuten wel iets te zien (dat was wel echt turen), ben toen nog even gaan slapen en toen ik weer wakker werd stond er een dun maar wel zichtbaar lijntje. Dat uiteindelijk dus echt donker opdroogde.

De test vanochtend was meteen binnen 5 minuten zo duidelijk als op de foto.
Je mag na de afleestijd niet meer vertrouwen op dat resultaat.

Maar gefeliciteerd :heart:
Het streepje verdwijnt niet !!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt dat ik ongelijk heb hoor, maar wilde met mijn ervaring toch even wat tegengas geven. Ik werd toen ook echt zo hoopvol door de berichten van iedereen, goedbedoeld natuurlijk, terwijl het gewoon echt niet goed zat en ik dat eigenlijk ook wel wist vanbinnen. Ik hoop voor jou dat het vanaf nu gewoon goed oploopt maar ik zou zeker nog een slag om de arm houden... :redrose:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
22-02-2020 11:47
Ik hoop echt dat ik ongelijk heb hoor, maar wilde met mijn ervaring toch even wat tegengas geven. Ik werd toen ook echt zo hoopvol door de berichten van iedereen, goedbedoeld natuurlijk, terwijl het gewoon echt niet goed zat en ik dat eigenlijk ook wel wist vanbinnen. Ik hoop voor jou dat het vanaf nu gewoon goed oploopt maar ik zou zeker nog een slag om de arm houden... :redrose:
Snap ik heel goed en ik waardeer die intentie ook :redrose:. .

Na één of meerdere miskramen weet je dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. En eerlijk, zelfs oplopende testen zeggen dan niet alles (de tweede zwangerschap ging hormonaal nog door, ook toen ik al wist dat het een missed abortion was).

Voor vanochtend was dit het beste nieuws dat ik kon krijgen. Ik weet dat het nu gewoon afwachten is :).

En als het afgelopen jaar me iets heeft gebracht, is het wel dat ik het meer kan 'overgeven'.. it's out of my hands :heart: . Maar een beetje stille hoop voorkom je niet, en dat zou ik ook niet willen. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik met de eerdere testen die je hebt laten zien sceptisch was lijken me dit prima testen!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat ziet er hoopvol uit TO. Duim voor je dat je gewoon heel vroeg was!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er zeker hoopvol uit! Hoop voor je dat dit je plakker is!
Maandag heb je belafspraak toch?
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
22-02-2020 13:16
Ziet er zeker hoopvol uit! Hoop voor je dat dit je plakker is!
Maandag heb je belafspraak toch?
Klopt :)
Alle reacties Link kopieren
Een voorzichtige gefeliciteerd van mijn kant dan! Het ziet er inderdaad goed uit zolang ze oplopen.
Weet wel dat al die testen echt wel gekke dingen kunnen doen soms hoor. Zo heb ik eens een kruidvat test die 2v5 gedaan, waar een horizontale streep tevoorschijn kwam, echt geen geintje. Uiteindelijk niet zwanger en die streep was later verdwenen maar hij was echt horizontaal, heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er goed uit! Ik duim voor je :).
Vind je het niet fijn alsnog een clearblue digitale test te doen die ook aangeeft hoe lang je zwanger bent? Kan je in ieder geval ophouden met streepjes turen.
Alle reacties Link kopieren
dnk schreef:
22-02-2020 15:25
Een voorzichtige gefeliciteerd van mijn kant dan! Het ziet er inderdaad goed uit zolang ze oplopen.
Weet wel dat al die testen echt wel gekke dingen kunnen doen soms hoor. Zo heb ik eens een kruidvat test die 2v5 gedaan, waar een horizontale streep tevoorschijn kwam, echt geen geintje. Uiteindelijk niet zwanger en die streep was later verdwenen maar hij was echt horizontaal, heel apart.

O_o noujaaaaaa!
Was dat een teken dat je weer horizontaal moest met je man...? :hihi:
Alle reacties Link kopieren
En, TO, nog getest?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd !
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend niet :). Sla even een dagje over en dan morgenochtend weer, voordat de gyn me belt.

K hou jullie op de hoogte haha!
annanasbaby schreef:
20-02-2020 23:34
Ik deed op mijn NOD 's morgens een test en die was heel licht positief. De ochtend erna een test en die was negatief! De dag erna weer heel licht positief. Uiteindelijk clear blue gekocht, die zei gewoon 'zwanger'.
Toen ik na een paar dagen mn 'negatieve' test bekeek zag ik toch een heeeel licht streepje. Maar die was er echt niet binnen de afleestijd.
Ik ben nu 11 weken zwanger! Had wel een late innesteling dus ik bleek een week minder ver te zijn dan ik dacht (ondanks wel ovulatietest te hebben gebruikt). Mijn 2 lichte en de 'negatieve' test kwamen dus doordat ik toch een week te vroeg was met testen.
Een streep is een streep!
Late innesteling kan er niet voor zorgen dat je minder lang zwanger bent, als je zeker bent van eisprong. Late innesteling zorgt er alleen voor dat je later hCG aanmaakt. Niet dat een embryo zich trager ontwikkelt. Vind dat zo'n vreemde opvatting, die hier op viva wel vaker te lezen is.

TO, ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij en sluit me aan bij BAM. Vind het bewonderenswaardig dat je zo positief weet te blijven :)
Alle reacties Link kopieren
https://imgur.com/a/aM6pmkO

Vanmorgen :).
Geen twijfel over mogelijk, die loopt goed op! Wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie test! Steeds donkerder. Ik duim met je mee.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa TO, super goed nieuws, je was gewoon heel vroeg denk ik! Gefeliciteerd!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wow Mindsey dat noem ik gewoon een knaller!
Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven