Willen jullie meedenken? Ik snap er niets meer van.

20-02-2020 20:30 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Heel graag wil ik even mijn verhaal delen, ik ben behoorlijk in de war op het moment. Nu, omdat ik na een positieve test zaterdag, weer negatieve testen had. Maar nu net weer een positieve test in handen had :@@: . Weinig goede hoop hoor, ik ben vooral even helemaal lost. Dus wat wijsheid, ervaring of inzicht is meer dan welkom.

Mijn verhaal. (ik heb de directe vraag even vetgedrukt gemaakt - maar wat context is misschien wel handig).

Vorig jaar in mei ben ik (direct) zwanger geraakt. Toen met 6 weken een spontane miskraam gekregen. Die was fysiek niet zo heftig, een dag flinke bloedingen en de dag erna bij de echo (die al gepland stond) was mijn baarmoeder weer schoon. Even slikken was het wel natuurlijk.

Ik wilde graag zo snel mogelijk weer zwanger worden, en dat lukte. Begin augustus had ik weer een positieve test. Helaas bleek dit bij de eerste echo om een lege vruchtzak (windei) te gaan. Een enorme teleurstelling, en uiteindelijk werd dit ook een wat meer medische toestand omdat de miskraam na wachten en cytotecpillen niet op gang kwam. Uiteindelijk wel.. maar toen was het niet compleet, dus alsnog een curettage moeten ondergaan.

Hierna duurde het even voordat mijn cyclus weer op gang kwam. Daarna (vanaf november) wel steeds een regelmatige cyclus gehad, met ongeveer 12 dagen na de ovulatie (getest) een bloeding. Dit was maar heel weinig, veel minder dan voor de curettage. Alleen wat oud bloed ook meestal. Bij elkaar nog geen inlegkruisje. Het voelde nog niet 'goed'.

In januari had ik een paar dagen na die 'menstruatie' opeens toch een positieve test. Maar daarna niet meer.. ook niet meer gebloed.

2 weken geleden heb ik een echo gehad, waarop mijn baarmoederslijmvlies erg dun bleek (4mm.). De echoscopiste was vrij duidelijk: "Hiermee word je niet zwanger". De gyn zag het iets genuanceerder, omdat ik nog in de eerste helft van mijn cyclus zat. Maar omdat mijn menstruatiepatroon zo was veranderd na de curettage, wilde ze wel graag een hysteroscopie (kijkoperatie) plannen om te onderzoeken of er geen verklevingen zijn opgetreden - die kunnen er oa voor zorgen dat je baarmoederslijmvlies dun blijft. En voorkomen dat je zwanger raakt ;).

De kijkoperatie staat voor volgende week woensdag gepland.

Deze maand heb ik geen ovulatietesten gedaan. Ik wilde er even niet meer zo mee bezig zijn.. was wat verdrietig na die echo. Nou ja. Volgens de app zou mijn ovulatie ook zijn op het moment dat mijn vriend in het buitenland zat, dus sowieso weinig kans. En dat was wel even goed zo.

Ik had vorige week dinsdag of woensdag (11 of 12 februari) ongesteld moeten worden. Dat werd ik niet. Uiteindelijk deed ik zaterdagochtend een test - want ik wilde niet meer vroeg testen :facepalm: . Daarop verscheen een licht maar duidelijk streepje. Hè?? Ik was dus weer zwanger. Dat betekende wel dat het NA de reis van mijn vriend moet zijn gebeurd en dat het toen pas een dag of 10 na de ovulatie was. Late eisprong.. So far voor niet te vroeg willen testen ;).

Voorzichtig blij bracht ik de zaterdag door. Zondagochtend weer een testje... niets. Wel een druppel bloed. Zou ik toch ongesteld worden? Maandag ook niets, terwijl het hcg toch hoort toe te nemen. De test van zaterdag nog eens bekeken maar die was echt zo duidelijk positief.
Nou ja.. niet blijven plakken dus. Heel eerlijk, ik werd er toch wel verdrietig van. Niet zozeer deze keer op zichzelf, maar van alles op elkaar.

Ik wacht mijn menstruatie af en ben me mentaal aan het voorbereiden op die kijkoperatie. Nog geen menstruatie.

Net vroeg mijn vriend of ik een wijntje wilde. Voelde toch raar omdat ik nog niet ongesteld ben geworden en inmiddels 9 dagen 'overtijd' ben. Dus ik plas toch even om 7 uur 's avonds over een action test (again, gemoedsrust). Net daarvoor al geplast, dus matig en heel helder plasje :biggrin: .

En nu zie ik dus wéér een streep! En echt geen hysterisch tuurlijntje, ik zweer het. Ik wou dat ik foto's kon posten haha.

Maar hoe kan dit? Ik snap er echt helemaal niets meer van. Wil heel graag duidelijkheid.. niet zwanger mag ook.


Zie ik iets over het hoofd?
mindsey wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:35
1.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
20-02-2020 20:41
Jeetje, wat verwarrend en wat een onzekerheid.
Misschien even morgen testen met een ander merk?

Edit: ik typ niet snel genoeg...
Je hebt al een ander merk geprobeerd dus.
Ik zou de gyn bellen morgen voor overleg zeker omdat die kijkoperatie gepland staat.
Zo fijn deze berichten :) gewoon de erkenning dat het verwarrend is doet me al heel erg goed. Ik vertel mezelf steeds dat ik er niet zo mee bezig moet zijn. Maar dat is best moeilijk als je lijf zo gek doet ;).

Mijn gyn is nog op vakantie morgen, maar maandag gelukkig al een belafspraak staan, dus nog voor de kijkoperatie. Belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
20-02-2020 20:41
Overigens: net na je menstruatie is een baarmoederslijmvlies van 3-4mm heel normaal. Rond je eisprong moet het ergens tussen 7-10mm zijn. Of iets meer.
Wat fijn om te lezen dit. Het was dag 12 van mijn cyclus ongeveer. Dus wss wel wat aan de dunne kant, maar nog niets geks (zeker als mijn eisprong dus laat was en pas een week later kwam).
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt voor jullie dat het raak mag zijn en blijven deze keer. Heftig dat je al zo lang bezig bent en zoveel teleurstellingen hebt moeten doorstaan.
Het beste hoor!
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
20-02-2020 20:35
Kan het je eisprong ook zijn? Dan test je ook positief...
Nee dit is niet zo. Het is andersom.
Als je heel pril zwanger bent kan een ovulatietest (die test op LH) het weinige HCG Verkeerd herkennen en kun je een positieve ovulatietest hebben terwijl je zwanger bent.

Een zwangerschapstest test op HCG en LH wordt hier niet op herkend. Je kunt nooit positief testen op een zwangerschapstest met LH.
Een roze streep betekent dus altijd dat er HCG in je urine zit.
Een grijze streep kan een vals positief zijn met een “voorgedrukte streep”.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
20-02-2020 20:45
Dank je. We zijn voorzichtig blij; bij zoon liepen de testen ook duidelijk op, dus hopelijk is dit weer een goede zwangerschap.

Ik zou als ik jou was overmorgen nog eens testen. Dan zou hij echt wel donkerder moeten zijn.
Het blijft spannend en bijzonder :). Ik hoop met je mee.

Mogelijk wordt het morgenochtend ;) maar dan wel echt met ochtendurine. Dan zou het idd wel een stuk duidelijker moeten zijn.

Als dat zo is, blijft het natuurlijk nog steeds een mysterie hoe er negatieve testen tussen kunnen zitten die later zijn dan de positieve.

Kan hcg ook weleens een 'pauze' hebben in de opbouw? Of dat de ingenestelde cel nog even verhuist ofzo? ;)
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
20-02-2020 20:50
Ik hoop echt voor jullie dat het raak mag zijn en blijven deze keer. Heftig dat je al zo lang bezig bent en zoveel teleurstellingen hebt moeten doorstaan.
Het beste hoor!
Superlief! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even naar de appie rijden en gewoon een aantal testen halen.
Dan weet je t nu.

Ik deed altijd eerst de goedkope en daarna zo'n weken indicator van clear blue.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zusje van die actiontest nog in huis.

'Durf' nu niet opnieuw te testen (veel thee gedronken ook), bang voor meer verwarring haha. Liever morgenochtend dan.
Alle reacties Link kopieren
Maar het was toch een duidelijke streep?
Alle reacties Link kopieren
Voor de zekerheid kun je je HCG laten prikken bij de huisarts of je gyn. Vooral omdat je al iets gepland hebt staan wat niet kan als je zwanger bent.

De Kruidvat 2 voor 5 euro testen zijn wel de meest gevoelige testen die er zijn. Ze reageren al op 10 IU/I, terwijl de meeste Early testen op 15 IU/I reageren en normale testen pas bij 25 IU/I.

Maar snap heel goed dat dit verwarrend is!
Ik hoop gewoon voor je dat je snel duidelijkheid hebt!
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
20-02-2020 20:57
Maar het was toch een duidelijke streep?
Ja, ik heb daarna weer veel gedronken. Dus denk niet dat het er vanavond duidelijker op wordt.
Alle reacties Link kopieren
Beetje zwanger bestaat niet. Nog nooit een positieve test gehad als ik niet zwanger bleek te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
20-02-2020 20:59
Voor de zekerheid kun je je HCG laten prikken bij de huisarts of je gyn. Vooral omdat je al iets gepland hebt staan wat niet kan als je zwanger bent.

De Kruidvat 2 voor 5 euro testen zijn wel de meest gevoelige testen die er zijn. Ze reageren al op 10 IU/I, terwijl de meeste Early testen op 15 IU/I reageren en normale testen pas bij 25 IU/I.

Maar snap heel goed dat dit verwarrend is!
Ik hoop gewoon voor je dat je snel duidelijkheid hebt!
Dankjewel, ik hoop het ook. Even kijken wat de testen doen :) en sowieso gelukkig maandag even met de gyn spreken.

Ik zal het nog even laten weten :).
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
20-02-2020 20:51
Nee dit is niet zo. Het is andersom.
Als je heel pril zwanger bent kan een ovulatietest (die test op LH) het weinige HCG Verkeerd herkennen en kun je een positieve ovulatietest hebben terwijl je zwanger bent.

Een zwangerschapstest test op HCG en LH wordt hier niet op herkend. Je kunt nooit positief testen op een zwangerschapstest met LH.
Een roze streep betekent dus altijd dat er HCG in je urine zit.
Een grijze streep kan een vals positief zijn met een “voorgedrukte streep”.
:facepalm: sorry TO voor deze verwarring.
Wat hierboven staat is juist, ik was in de war.
Alle reacties Link kopieren
No worries!

De positieve test van zaterdag, en de negatieve testen waren allemaal die gevoelige kruidvat 2v5euro.

Dit was de eerste action :)
mindsey schreef:
20-02-2020 20:56
Ik heb het zusje van die actiontest nog in huis.

'Durf' nu niet opnieuw te testen (veel thee gedronken ook), bang voor meer verwarring haha. Liever morgenochtend dan.
Dat is heel verstandig! Als je vanavond opnieuw een hele lichte streep test weet je nog niks. Overigens is het sowieso zenuwslopend, die eerste tijd van onzekerheid.... Ook al wil je het even loslaten, je voelt telkens van alles in je lichaam waardoor je het simpelweg niet kúnt vergeten. Erg herkenbaar, en zeker als het zo verwarrend wordt met negatieve testen tussendoor. Overigens: ik ken heel wat verhalen van vrouwen die keer op keer negatief testten maar toch zwanger bleken te zijn.

Ik had zelf trouwens, toen ik twijfelde of m’n zwangerschap wel goed was, een ClearBlue test gekocht. Volgens de assistente van de verloskundige was dat echter eigenlijk weggegooid geld omdat deze test niet betrouwbaarder is dan de goedkope testen (volgens haar zijn die van Action prima, wat ook mijn ervaring is) en zegt het ook nog niks over of het om een intacte zwangerschap gaat.

Heel veel sterkte in de komende tijd, en hopelijk heb je snel goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
mindsey schreef:
20-02-2020 20:52
Het blijft spannend en bijzonder :). Ik hoop met je mee.

Mogelijk wordt het morgenochtend ;) maar dan wel echt met ochtendurine. Dan zou het idd wel een stuk duidelijker moeten zijn.

Als dat zo is, blijft het natuurlijk nog steeds een mysterie hoe er negatieve testen tussen kunnen zitten die later zijn dan de positieve.

Kan hcg ook weleens een 'pauze' hebben in de opbouw? Of dat de ingenestelde cel nog even verhuist ofzo? ;)
Het duurt 48-72 uur voordat je hcg verdubbelt, dus om de dag testen is handiger. Al snap ik ook dat je het niet volhoudt hoor.

Een pauze; er is wel een soort embryonale ‘resting state’, wat af en toe voorkomt, maar volgens mij niet zo vroeg dan zou je geen negatieve testen verwachten tussendoor. Daarom ben ik wel benieuwd naar foto’s van je testen.

Hoe zijn ze ten opzichte van elkaar? Welke is donkerder?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
20-02-2020 21:04
:facepalm: sorry TO voor deze verwarring.
Wat hierboven staat is juist, ik was in de war.
Als ik t me goed herinner ben jij nu zwanger toch, Justagirly?
Ik ben net vorige week bevallen maar haal nog steeds van alles door elkaar ;)
lux- schreef:
20-02-2020 20:39
Ik had bij mijn vorige 2 zwangerschappen veel langzamer en minder goed opbouwend hcg; streepjes waren en bleven heel licht. Werd allebei een vroege miskraam.

Nu ben ik 4+1 en niet alleen was mijn test op 12dpo veel donkerder dan de testen op 12dpo van mijn miskramen, ook zag je een duidelijk kleurverschil toen ik gisteren nog eens testte.

(en ik weet altijd zeker hoe ver ik ben want ik kan alleen zwanger worden dmv IVF).
Sorry voor de off topic maar yay Lux, gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch een foto via tiny pic doen?
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
20-02-2020 21:10
Sorry voor de off topic maar yay Lux, gefeliciteerd!!!
Thanks, jij ook! Had al ff in je topic gereageerd gister, was benieuwd of je al bevallen was.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
20-02-2020 21:09
Het duurt 48-72 uur voordat je hcg verdubbelt, dus om de dag testen is handiger. Al snap ik ook dat je het niet volhoudt hoor.

Een pauze; er is wel een soort embryonale ‘resting state’, wat af en toe voorkomt, maar volgens mij niet zo vroeg dan zou je geen negatieve testen verwachten tussendoor. Daarom ben ik wel benieuwd naar foto’s van je testen.

Hoe zijn ze ten opzichte van elkaar? Welke is donkerder?
Ik vind het lastig om de testen te vergelijken, omdat de kruidvat test donkerder is opgedroogd en de action nog niet. Sowieso wat moeilijker af te lezen vind ik, wat meer schaduw eromheen.

Ik schat dat ze ongeveer even dik zijn.

Ik zal morgenochtend proberen een foto te posten.
Alle reacties Link kopieren
Arkansas schreef:
20-02-2020 21:07
Dat is heel verstandig! Als je vanavond opnieuw een hele lichte streep test weet je nog niks. Overigens is het sowieso zenuwslopend, die eerste tijd van onzekerheid.... Ook al wil je het even loslaten, je voelt telkens van alles in je lichaam waardoor je het simpelweg niet kúnt vergeten. Erg herkenbaar, en zeker als het zo verwarrend wordt met negatieve testen tussendoor. Overigens: ik ken heel wat verhalen van vrouwen die keer op keer negatief testten maar toch zwanger bleken te zijn.

Ik had zelf trouwens, toen ik twijfelde of m’n zwangerschap wel goed was, een ClearBlue test gekocht. Volgens de assistente van de verloskundige was dat echter eigenlijk weggegooid geld omdat deze test niet betrouwbaarder is dan de goedkope testen (volgens haar zijn die van Action prima, wat ook mijn ervaring is) en zegt het ook nog niks over of het om een intacte zwangerschap gaat.

Heel veel sterkte in de komende tijd, en hopelijk heb je snel goed nieuws!
Dankjewel. Er gebeuren wel vaker rare dingen dus... Afwachten is echt het enige dat ik kan doen natuurlijk :facepalm: :proud: .

Over die Clear Blue lees ik idd altijd dat die helemaal niet zo gevoelig zijn. :)

Ik hou het even bij die action test morgenochtend. Mocht die positief zijn, ga ik misschien nog even een vergelijkend warenonderzoek doen ;).

Gelukkig vrij morgen haha.
mindsey wijzigde dit bericht op 20-02-2020 21:35
1.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
20-02-2020 21:10
Als ik t me goed herinner ben jij nu zwanger toch, Justagirly?
Ik ben net vorige week bevallen maar haal nog steeds van alles door elkaar ;)
Jaaaa klopt ben 22 weken nu.
En heb ook veel getest met zowel ovulatie als zw.schp.testen, dus vind t wel heel stom dat ik het nu gewoon door elkaar haal.
Zwangerschapsdementie???
Alle reacties Link kopieren
[]
mindsey wijzigde dit bericht op 20-02-2020 21:34
Reden: klooien
99.13% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven