Zes weken zwanger en rozeverlies
donderdag 22 november 2018 om 18:37
Hoi meiden,
Morgen ben ik zes weken zwanger. Afgelopen zondag hebben vriend en ik seks gehad en sinds maandag avond na het plassen rozeverlies op het wc papiertje. Ik schrok onwijs, dacht meteen dat het niet goed zat.
In april in missed abortion gehad, ik merk dat dit voor meer onzekerheid zorgt, al had ik toen geen bloedverlies en kwam
de grote schrik bij de echo.
Het rozeverlies is alleen aanwezig na het plassen en zichtbaar op wc-papier en houdt de afgelopen dagen aan, ik heb geen kramp.
Vk geeft aan nu nog weinig te kunnen zien, en het vaker voorkomt, over twee weken een echo. Ik kan bellen als het erger zou worden.
Ik snap dat ik moet afwachten en dat voorspellen lastig is. Ben benieuwd of andere een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt?
Morgen ben ik zes weken zwanger. Afgelopen zondag hebben vriend en ik seks gehad en sinds maandag avond na het plassen rozeverlies op het wc papiertje. Ik schrok onwijs, dacht meteen dat het niet goed zat.
In april in missed abortion gehad, ik merk dat dit voor meer onzekerheid zorgt, al had ik toen geen bloedverlies en kwam
de grote schrik bij de echo.
Het rozeverlies is alleen aanwezig na het plassen en zichtbaar op wc-papier en houdt de afgelopen dagen aan, ik heb geen kramp.
Vk geeft aan nu nog weinig te kunnen zien, en het vaker voorkomt, over twee weken een echo. Ik kan bellen als het erger zou worden.
Ik snap dat ik moet afwachten en dat voorspellen lastig is. Ben benieuwd of andere een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt?
moosforhappines1988 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 18:48
0.20% gewijzigd
donderdag 22 november 2018 om 18:49
donderdag 22 november 2018 om 19:09
donderdag 22 november 2018 om 20:25
donderdag 22 november 2018 om 23:11
vrijdag 23 november 2018 om 08:57
Vrolijkezomer, dat zijn nog best aardig wat weken geweest. Precies wat je zegt, helaas hebben we zo weinig invloed op het proces en is het afwachten. Maar dat is soms zo lastig als zo’n bebee zo welkom is.
Yellow, fijn om je berichtje te lezen. Wat prachtig dat je nu wel zwanger bent, ondanks je verdrietige ma. Bijna bevallen! Hoe voel je je?
Heel slopend zijn deze wachtweken. Totaal geen gevoele borsten, maakt mij dan ook weer onzeker. Enkel een wat opgeblazen buik en hele dag boeren
Nog twee weekjes wachten..
Yellow, fijn om je berichtje te lezen. Wat prachtig dat je nu wel zwanger bent, ondanks je verdrietige ma. Bijna bevallen! Hoe voel je je?
Heel slopend zijn deze wachtweken. Totaal geen gevoele borsten, maakt mij dan ook weer onzeker. Enkel een wat opgeblazen buik en hele dag boeren
Nog twee weekjes wachten..
vrijdag 23 november 2018 om 11:30
Hé Moos,
Wat vervelend he, die onzekerheid al deze weken! Ik wilde je alleen zeggen dat ik met precies 6 weken ook een eerste echo had en dat er toen een kloppend hartje te zien was. Het was zelfs een uitwendige echo. Verder zie je alleen een streepje, dat moet dan het embryo voorstellen...
Inmiddels ben ik 9 weken maar heb ik al ruim een week nauwelijks klachten meer en zit ik ook dik in de spanning voor een ma. Ik heb nog geen druppel bloed verloren, maar het gebrek aan kwaaltjes is voor mij genoeg reden om bang te zijn. Ik heb as dinsdag mijn tweede echo...
Zet m op Moos, zoek genoeg afleiding en ik hoop heel erg voor je dat alles nu goed gaat, en je snel een echo krijgt!
Xx
Wat vervelend he, die onzekerheid al deze weken! Ik wilde je alleen zeggen dat ik met precies 6 weken ook een eerste echo had en dat er toen een kloppend hartje te zien was. Het was zelfs een uitwendige echo. Verder zie je alleen een streepje, dat moet dan het embryo voorstellen...
Inmiddels ben ik 9 weken maar heb ik al ruim een week nauwelijks klachten meer en zit ik ook dik in de spanning voor een ma. Ik heb nog geen druppel bloed verloren, maar het gebrek aan kwaaltjes is voor mij genoeg reden om bang te zijn. Ik heb as dinsdag mijn tweede echo...
Zet m op Moos, zoek genoeg afleiding en ik hoop heel erg voor je dat alles nu goed gaat, en je snel een echo krijgt!
Xx
vrijdag 23 november 2018 om 12:30
Stringy, wat leuk om hier wat van je te horen. Bijzonder dat ze al zo vroeg een hartje zagen, lijkt mij een heel fijn gevoel.
Wat onzeker voelt dat, als je even iets minder kwaaltjes voelt. Vergeten niet dat kwaaltjes schommelen en je ook weer naar het aantal weken gaat dat ze langzaam afnemen.
Zelf ben ik hier ook bang voor, omdat ik ook vrij weinig voel, totaal geen gevoelige borsten. Het enige wat we kunnen doen is afwachten, en proberen wat te vertrouwen.
Laat je dinsdag even weten hoe het was? Denk aan jou.
Wat onzeker voelt dat, als je even iets minder kwaaltjes voelt. Vergeten niet dat kwaaltjes schommelen en je ook weer naar het aantal weken gaat dat ze langzaam afnemen.
Zelf ben ik hier ook bang voor, omdat ik ook vrij weinig voel, totaal geen gevoelige borsten. Het enige wat we kunnen doen is afwachten, en proberen wat te vertrouwen.
Laat je dinsdag even weten hoe het was? Denk aan jou.
vrijdag 23 november 2018 om 12:51
Lief berichtje weer, Moos
Ik denk ook aan jou!
Hopelijk betekent het beetje roze verlies en/of het uitblijven van symptomen niks en zijn wij de geluksvogels die met weinig kwaaltjes de zwangerschap doorkomen. Ik had na 7,5 week al afnemende kwaaltjes (en daarvoor ook weinig) dus tja, het kan nog alle kanten op denk ik. Maar dat kan het sowieso!
Fijn weekend alvast en ik laat van me horen dinsdag (in een pb denk ik, hier is het wat offtopic...)
Hopelijk betekent het beetje roze verlies en/of het uitblijven van symptomen niks en zijn wij de geluksvogels die met weinig kwaaltjes de zwangerschap doorkomen. Ik had na 7,5 week al afnemende kwaaltjes (en daarvoor ook weinig) dus tja, het kan nog alle kanten op denk ik. Maar dat kan het sowieso!
Fijn weekend alvast en ik laat van me horen dinsdag (in een pb denk ik, hier is het wat offtopic...)
vrijdag 23 november 2018 om 13:14
@Moos; als ik iets heb geleerd van deze zwangerschap is dat je niks kunt afleiden uit het al dan niet hebben van kwaaltjes of het afnemen of toenemen van kwaaltjes. Ik had een heftige eerste periode van de zwangerschap. Onwijs ziek (minimaal 5x per dag overgeven. Meestal vaker) Maar soms zaten er 1 of 2 dagen bij waar dit als sneeuw voor de zon verdwenen was maar met de kleine ging nog steeds alles goed gelukkig.
Daarnaast; bijna geen zwangerschap gaat hetzelfde. Je kunt het niet vergelijken met je vorige zwangerschap en ook niet met die van anderen. Waar ik vanwege ernstige misselijkheid En uitdroging in het ziekenhuis belandde, voelde mijn schoonzus aan NIKS dat ze zwanger was. Ze voelde zich helemaal niet anders dan normaal. Bij ons allebei is het ongeboren kindje- voor zover te zien natuurlijk- gezond en groeit het goed.
Sterkte de komende weken, hopelijk lees ik dan dat alles in orde is.
Tot slot; je hebt nog helemaal geen echo gehad hè? In principe zou je met deze termijn een kloppend hartje kunnen zien en zeker rond 7 wk zwangerschap. Als je echt zeker bent van je eisprong zou je de eerste echo misschien een week naar voren kunnen halen of zelf betalen voor een extra echo bij 7 weken zwangerschap.
Daarnaast; bijna geen zwangerschap gaat hetzelfde. Je kunt het niet vergelijken met je vorige zwangerschap en ook niet met die van anderen. Waar ik vanwege ernstige misselijkheid En uitdroging in het ziekenhuis belandde, voelde mijn schoonzus aan NIKS dat ze zwanger was. Ze voelde zich helemaal niet anders dan normaal. Bij ons allebei is het ongeboren kindje- voor zover te zien natuurlijk- gezond en groeit het goed.
Sterkte de komende weken, hopelijk lees ik dan dat alles in orde is.
Tot slot; je hebt nog helemaal geen echo gehad hè? In principe zou je met deze termijn een kloppend hartje kunnen zien en zeker rond 7 wk zwangerschap. Als je echt zeker bent van je eisprong zou je de eerste echo misschien een week naar voren kunnen halen of zelf betalen voor een extra echo bij 7 weken zwangerschap.
vrijdag 23 november 2018 om 13:32
Ik heb het al veel vaker verteld hier maar ik heb zelfs een menstruatie gehad. Gewoon 5 dagen gevloeid. Met 5 weken nog een keer helderrood bloedverlies. En nu 30 weken zwanger. Alles in orde. Je weet nooit hoe het loopt maar roze verlies lijkt me eerder een geïrriteerd bloedvaatje. Alles is beter doorbloed daar nu. Zeker na seks kan dit wel even aanhouden. Is toch een soort wondje wat even moet helen en ook makkelijk weer een beetje stuk gaat.
vrijdag 23 november 2018 om 15:29
Stringy, in jouw geval zou ik mij toch iets minder zorgen maken. Je hebt al een kloppend hartje gehoord, de kans dat het dan goed blijft gaan is heel groot!
Yellow, je berichtje heeft ervoor gezorgd dat ik toch heb besloten om net naar een praktijk te bellen en op eigen initiatief een echo te plannen, kan morgen terecht. Gaven wel aan dat je vanaf 7 weken pas een hartje kan horen. Hoor ik wel andere verhalen?
Eigen vk gaf aan nu weinig te kunnen doen en zij zijn voor een wat latere echo.
Justdaan, fijn dat je ook even je verhaal deelt, wat positief klink dat.
Elmie, fijn om te horen dat niet iedereen meteen zulke gevoelige borsten heeft.
Yellow, je berichtje heeft ervoor gezorgd dat ik toch heb besloten om net naar een praktijk te bellen en op eigen initiatief een echo te plannen, kan morgen terecht. Gaven wel aan dat je vanaf 7 weken pas een hartje kan horen. Hoor ik wel andere verhalen?
Eigen vk gaf aan nu weinig te kunnen doen en zij zijn voor een wat latere echo.
Justdaan, fijn dat je ook even je verhaal deelt, wat positief klink dat.
Elmie, fijn om te horen dat niet iedereen meteen zulke gevoelige borsten heeft.
vrijdag 23 november 2018 om 17:42
@ Moos; je bent morgen 6+2 toch? Dan is het nog wel een beetje spannend. Reëele kans dat je een kloppend hartje ziet maar als die er nog niet is, is het nog niet definitief mis. Bij 7 weken heb je iets meer zekerheid. Hou dat in ieder geval in gedachten. Ook zullen ze de grootte misschien meten en daar een termijn aan koppelen. Neem die alsjeblieft ook met een korreltje zout. Toen ik 6+5 dacht te zijn kwamen zij op
5+6. Later vanzelf ingehaald.
Hartje zul je sowieso niet gaan horen. Wel gaan zien (hoop ik) als een soort knipperlichtje. Ze zeggen 7 weken omdat het dan wel echt zo moet zijn dat je het hartje ziet. Daarvoor kan het zeker al wel (maar hoeft niet)
5+6. Later vanzelf ingehaald.
Hartje zul je sowieso niet gaan horen. Wel gaan zien (hoop ik) als een soort knipperlichtje. Ze zeggen 7 weken omdat het dan wel echt zo moet zijn dat je het hartje ziet. Daarvoor kan het zeker al wel (maar hoeft niet)
vrijdag 23 november 2018 om 18:13
Yellow, 12 oktober was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, mijn eisprong was op 23 oktober.
Ik dacht vandaag 6 weken te zijn, maar misschien is het al iets later, mogelijk ook niet ? Innesteling was ook laat. Telde ook later dan nod positief.
Heel fijn dat je nog even schijft dat ik mij moet realiseren dat de termijn gewoon anders kan zijn dan wordt aangegeven.
Ik dacht vandaag 6 weken te zijn, maar misschien is het al iets later, mogelijk ook niet ? Innesteling was ook laat. Telde ook later dan nod positief.
Heel fijn dat je nog even schijft dat ik mij moet realiseren dat de termijn gewoon anders kan zijn dan wordt aangegeven.
vrijdag 23 november 2018 om 18:31
@Moosforhappines1988: Hier al 3 keer in de zwangerschap bloedverlies gehad. Ben nu 9 weken en 1 dag.
Telkens een klein beetje gemengd bij de afscheiding. Eerste 2 keer ook helemaal in paniek. Beide echo's daarna waren prima.
Nu afgelopen woensdag dan voor de derde keer wat bloedverlies, wel geschrokken, maar houd in mijn achterhoofd dat het er gewoon bij hoort bij mij.
(Hier in augustus miskraam gehad)
Ik had mijn eerste echo met 6 weken en 3 dagen. Was zelf zo ingepland door de verloskundige. Hier zag ik al een hartje op.
Misschien kun je vragen of je met 7 weken een echo mag. Dan moet er echt wel iets te zien zijn
Telkens een klein beetje gemengd bij de afscheiding. Eerste 2 keer ook helemaal in paniek. Beide echo's daarna waren prima.
Nu afgelopen woensdag dan voor de derde keer wat bloedverlies, wel geschrokken, maar houd in mijn achterhoofd dat het er gewoon bij hoort bij mij.
(Hier in augustus miskraam gehad)
Ik had mijn eerste echo met 6 weken en 3 dagen. Was zelf zo ingepland door de verloskundige. Hier zag ik al een hartje op.
Misschien kun je vragen of je met 7 weken een echo mag. Dan moet er echt wel iets te zien zijn
vrijdag 23 november 2018 om 20:27
Lau, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Fijn dat je echo’s goed zijn ondanks het bloedverlies.
Volgens mij js het bij jou ook echt een beetje roze?
Morgen ben ik 6 weken en 3 dagen als het goed is. Ik betaal de echo morgen zelf, staat los van de vk. En dan heb ik 6 december een echo bij de vk, spannend!
Fijn dat je echo’s goed zijn ondanks het bloedverlies.
Volgens mij js het bij jou ook echt een beetje roze?
Morgen ben ik 6 weken en 3 dagen als het goed is. Ik betaal de echo morgen zelf, staat los van de vk. En dan heb ik 6 december een echo bij de vk, spannend!
vrijdag 23 november 2018 om 21:05
@Moos: Dankje! En klopt het is bij mij ook wat roze /bruinig en soms wat helderrood er tussen. Het wisselt een beetje. Maar het gaat eigenlijk vooral gepaard met de afscheiding. Baarmoedermond staat op zo'n moment ook heel laag ineens, dat is dan wel erg schrikken.
Goed dat je een echo hebt aangevraagd, hopelijk heb je snel duidelijk en vooral een positieve echo!
Goed dat je een echo hebt aangevraagd, hopelijk heb je snel duidelijk en vooral een positieve echo!
zaterdag 24 november 2018 om 11:18
Lief van je! Wat mooi dat je al zo vroeg een hartje mocht zien! Wat een hoopvolle berichten allemaal. Ze gaven aan dat ze waarschijnlijk nog geen hartje konden zien, ben heel benieuwd.Amaryllisbol2 schreef: ↑24-11-2018 10:36Wat schrikken. Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb toen met 6 weken een echo gehad en een kloppend hartje gezien. Ik hoop dat het bij jou ook zo is!,
Hoop zo niet weer een leeg vruchtzakje te zien, dat is zo ontzettend hard.