Zo oncomfortabel

15-01-2018 17:56 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik ben eigenlijk een grote meelezer en al veel goede tips etc. gelezen mbt. zwangerschap.

Het zit zo. Voor de zwangerschap had ik al grote borsten. En tot blijdschap van mijn vriend zijn ze alleen nog maar groter geworden..mannen...

Vorige week al twee lekkende borsten gehad. Ben op dit moment 28+6.

Maar nu. Mijn god. Het lijkt wel alsof ze op knappen staan en ik twee hete kolen in mijn beha heb, zo erg gloeien ze. Mijn tepels zijn ook enorm pijnlijk zonder er aan te zitten.

Ik lees overal wel tips voor pijnlijke borsten. Maar iemand hier ervaring mee? Het is zo oncomfortabel, kon ik ze er maar even afschroeven.

Oma weet raad tips helemaal welkom!!
Maandverband natmaken en invriezen? en dan in je bh stoppen. daar kwam de verloskundige mee bij mij. maar toen was ik wel al bevallen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Verkoelende gel opsmeren? en naar de huisarts?
Gekneusde koolbladeren helpen na de bevalling tegen stuwing en bij borstontsteking.

Al ze echt erg gloeien zou ik wel eerst de verloskundige consulteren of je niet even langs de huisarts moet.
patchouli_ schreef:
15-01-2018 18:20
Gekneusde koolbladeren helpen na de bevalling tegen stuwing en bij borstontsteking.

Al ze echt erg gloeien zou ik wel eerst de verloskundige consulteren of je niet even langs de huisarts moet.
Ga morgen inderdaad toch maar even de VK bellen. Niet dat ik zelf het idee heb dat het een ontsteking is. Aangezien het beide borsten zijn en niet een bepaalde plek.
daenerys79 schreef:
15-01-2018 18:15
Maandverband natmaken en invriezen? en dan in je bh stoppen. daar kwam de verloskundige mee bij mij. maar toen was ik wel al bevallen.
Ik zal de badkamerkast eens overhoop halen haha aangezien ik maandverband natuurlijk al een tijdje niet gebruik.
Eerder in mijn zwangerschap had ik dit ook en het komt bij vlagen terug. Koude douche erop hielp wat. Verder is het verstandig om het met je verloskundige of huisarts te bespreken of het geen borstonsteking is of huidallergie.
Heb je je kraampakket al in huis? Dan kan je ook zoogcompressen nat maken en invriezen, dan in een washandje in je bh. Vervelend hoor :(
Of een zakje met appelstroop even in de vriezer doen en er tegenaan ter verkoeling. Appelstroop bevriest niet waardoor het goed vormbaar blijft (ook handig voor in de kraamweek).
HvP schreef:
15-01-2018 18:42
Ik zal de badkamerkast eens overhoop halen haha aangezien ik maandverband natuurlijk al een tijdje niet gebruik.
oh ja... ik was natuurlijk net bevallen dus ik zat ruim in de voorraad. anders zou je ook washandjes of gastendoekjes kunnen nemen. of spuugdoekjes als je die al gekocht hebt.
Toen ik stuwing had moest ik een zo strak mogelijke bh aantrekken zodat je borsten niet zo wiebelen. Toen was ik wel al bevallen, maar misschien helpt het jou in de tussentijd ook al. Ik moest ook douchen en slapen met bh.
Vreemde reactie van je vriend. Ik vind het nogal puberaal klinken, dat hij ipv mee te leven, je borsten enkel kan seksualiseren.

Het is trouwens niet zo dat alle mannen van mening zijn dat hoe groter de borsten, des te mooier of geiler. Misschien wel de mannen die jij aantrekt, maar lang niet allemaal.
N00R85 schreef:
15-01-2018 19:38
Vreemde reactie van je vriend. Ik vind het nogal puberaal klinken, dat hij ipv mee te leven, je borsten enkel kan seksualiseren.

Het is trouwens niet zo dat alle mannen van mening zijn dat hoe groter de borsten, des te mooier of geiler. Misschien wel de mannen die jij aantrekt, maar lang niet allemaal.
Wow. Dat is absoluut niet de essentie van mijn post. En ga hier zeker niet een discussie over voeren.

Ik probeerde het een beetje luchtig te houden. Mijn vriend is erg meelevend. En is zelfs naar de supermarkt gegaan om de huis-tuin-keuken middeltjes te halen. En probeert het mij zo gemakkelijk mogelijk te maken.
N00R85 schreef:

o_o Beetje onaardig. Er staat toch niet dat haar vriend niet meeleeft? Dat kan toch naast elkaar bestaan, dat hij het en erg vindt dat zij pijn heeft en het mooi vindt? Jij maakt ervan dat hij ‘enkel’ haar borsten zo ziet.
Jij kan beter juist een beetje meeleven ipv een onaardige reactie te geven als iemand pijn heeft en het zwaar heeft met haar zwangerschap. TO heeft het er helemaal niet over dat alle mannen grote borsten mooi vindt. Vooral die laatste zin in je reactie, ik vraag mij af waarom je dat zo moet zeggen?
N00R85 schreef:

Wtf? :facepalm:
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
HvP schreef:
15-01-2018 19:47
Wow. Dat is absoluut niet de essentie van mijn post. En ga hier zeker niet een discussie over voeren.

Ik probeerde het een beetje luchtig te houden. Mijn vriend is erg meelevend. En is zelfs naar de supermarkt gegaan om de huis-tuin-keuken middeltjes te halen. En probeert het mij zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Het kwam wat vreemd over.
Ik weet niet of ze dit aanraden zo vroeg, maar ik vond warme douche juist fijn want dan stroomde het wat leeg.
HvP schreef:

Trek het je niet aan. Je post komt helemaal niet zo over. Ik ben ook 28 weken en een paar dagen en mijn borsten zijn ook mega groot geworden. Zelfs een beetje te zwaar om te tillen. Dus voel met je mee. Geen tips want is pas mijn eerste. Koelen hoor ik.
HvP schreef:

Trek het je niet aan. Je post komt helemaal niet zo over. Ik ben ook 28 weken en een paar dagen en mijn borsten zijn ook mega groot geworden. Zelfs een beetje te zwaar om te tillen. Dus voel met je mee. Geen tips want is pas mijn eerste. Koelen hoor ik.
1Aapje schreef:
15-01-2018 19:50
Ik weet niet of ze dit aanraden zo vroeg, maar ik vond warme douche juist fijn want dan stroomde het wat leeg.
Ik heb dus vorige week wel één keer gehad dat beide borsten lekten. Maar sindsdien niet meer. Warme douche klinkt wel lekker!
April2018april schreef:
15-01-2018 19:53
Het is voor mij dus ook de eerste! En voel mij soms echt een amateur qua kwaaltjes, wat ik natuurlijk ook ben op dit gebied haha.

Dat te zwaar om te tillen herken ik ook wel!
Even laten kijken bij de huisarts of er geen ontsteking is. Bij mij waren koelen en een strakke bh heel erg fijn (klinkt gek, maar helpt tegen de zwelling als een drukverband zeg maar).
Javadeel schreef:
15-01-2018 19:33
Toen ik stuwing had moest ik een zo strak mogelijke bh aantrekken zodat je borsten niet zo wiebelen. Toen was ik wel al bevallen, maar misschien helpt het jou in de tussentijd ook al. Ik moest ook douchen en slapen met bh.
Ik heb dus net mijn beha uitgedaan in de hoop wat verlichting te krijgen. Draag beha met beugels (door mijn maat), kan mij niet voorstellen dat slapen met zo een beha comfortabel is :(
ollekebollekeknolleke schreef:
15-01-2018 19:55
Even laten kijken bij de huisarts of er geen ontsteking is. Bij mij waren koelen en een strakke bh heel erg fijn (klinkt gek, maar helpt tegen de zwelling als een drukverband zeg maar).
Ja ga morgen inderdaad op advies van mijn omgeving ook de VK/HA maar even bellen. Ben wel bekend met oncomfortabele borsten, maar dit is a whole new level. Voel mij de laatste dagen ook al niet heel erg fit. Dacht dat ik misschien een griepje zou krijgen.
Sportbh of gewone strakke zonder beugels is zowieso fijn om aan te schaffen, ook voor straks na de bevalling. Ik sliep erin toen ik flinke stuwing na de bevalling had. Maar warm aanvoelen en je niet fit voelen klinkt niet zo goed (goed dat je morgen even gaat bellen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven