Zo ontzettend onzeker
zaterdag 15 augustus 2015 om 12:13
Hoi dames,
Paar weken geleden plaatste ik een topic over dat ik zo graag zwanger wou raken. Een week later had ik tot mijn grote verbazing een positieve test. Dolgelukkig natuurlijk.
Zo'n 7 maand geleden had ik een miskraam bij 6 weken.
Nu ben ik bijna 5 weken zwanger. Voelde het gelijk. Grote gespannen borsten, buikpijn, hoofdpijn en emotioneel.
Mijn 1e echo zou ik bij precies 8 weken krijgen. Gisteren heb ik gebeld en uitgelegd dat ik me zo ontzettend onzeker voel door mijn miskraam en of ik bij 7 weken mijn echo kon krijgen. Dit was oké. Ik was helemaal opgelucht. Maar nu heb ik al zo'n 24 uur geen buikpijn meer, hoofdpijn is weg. Mijn opgeblazen buik voelt weer ontspannen en mijn borsten zijn slapper en alles behalve nog gevoelig. Dit precies had ik de vorige keer vlak voor de miskraam. Ik voel me nu echt vreselijk onzeker. Wat ik met dit topic wil bereiken, ik weet het niet.. Behalve mijn vriend weet nog niemand het dus misschien is het alleen even wat van me afschrijven..
Liefs nagellak
Paar weken geleden plaatste ik een topic over dat ik zo graag zwanger wou raken. Een week later had ik tot mijn grote verbazing een positieve test. Dolgelukkig natuurlijk.
Zo'n 7 maand geleden had ik een miskraam bij 6 weken.
Nu ben ik bijna 5 weken zwanger. Voelde het gelijk. Grote gespannen borsten, buikpijn, hoofdpijn en emotioneel.
Mijn 1e echo zou ik bij precies 8 weken krijgen. Gisteren heb ik gebeld en uitgelegd dat ik me zo ontzettend onzeker voel door mijn miskraam en of ik bij 7 weken mijn echo kon krijgen. Dit was oké. Ik was helemaal opgelucht. Maar nu heb ik al zo'n 24 uur geen buikpijn meer, hoofdpijn is weg. Mijn opgeblazen buik voelt weer ontspannen en mijn borsten zijn slapper en alles behalve nog gevoelig. Dit precies had ik de vorige keer vlak voor de miskraam. Ik voel me nu echt vreselijk onzeker. Wat ik met dit topic wil bereiken, ik weet het niet.. Behalve mijn vriend weet nog niemand het dus misschien is het alleen even wat van me afschrijven..
Liefs nagellak
zaterdag 15 augustus 2015 om 12:21
O, wat heftig dat je je zo voelt.. Logisch na je miskraam als je hetzelfde lijkt te voelen als toen.
Ik zou het even aankijken en anders even bellen met de praktijk waar je ook je echo gaat krijgen om te zeggen dat je je zorgen maakt. Misschien kunnen zij je geruststellen of advies geven.
Hopelijk heb je nu ook steun aan je vriend.
Knuffel en veel sterkte.
Ik zal duimen dat het goed gaat en dat het niet hetzelfde is als de vorige keer.
Ik zou het even aankijken en anders even bellen met de praktijk waar je ook je echo gaat krijgen om te zeggen dat je je zorgen maakt. Misschien kunnen zij je geruststellen of advies geven.
Hopelijk heb je nu ook steun aan je vriend.
Knuffel en veel sterkte.
Ik zal duimen dat het goed gaat en dat het niet hetzelfde is als de vorige keer.
zaterdag 15 augustus 2015 om 12:37
Oh wat een vervelend gevoel moet dat zijn zeg! De reden dat die echo pas met 7/8 weken is, is dat er eerder ook niet echt iets te zien is. En dat het bijvoorbeeld niet lukt om een kloppend hartje te vinden als de echo eerder plaatsvindt. Dit zal je dan alleen maar meer zorgen geven.
Probeer wat afleiding te zoeken, klinkt makkelijk... I know. Sterkte!
Probeer wat afleiding te zoeken, klinkt makkelijk... I know. Sterkte!
zaterdag 15 augustus 2015 om 13:15
Ik heb hetzelfde hoor, na twee miskramen (met 13 en 5 wkn). Heb maandag mijn eerste echo, ben dan 7 weken. Ik lig joelend misselijk op de bank en ben meteen in paniek wanneer misselijkheid 'even' stopt.
En ik maak me nu alweer zorgen over de 1,5 week na de echo (met 8,5 wk krijg ik weer een echo). Hoe vaak lees ke wel niet dat het tussen twee echo's in alsnog misgaat.
Ik probeer maar afleiding te zoeken in werk, sport en wandelen met hond, en verder niet te veel te Google'en. En ik probeer mezelf voor te houden dat de mensen op fora vaak de uitzonderingen zijn.
En ik maak me nu alweer zorgen over de 1,5 week na de echo (met 8,5 wk krijg ik weer een echo). Hoe vaak lees ke wel niet dat het tussen twee echo's in alsnog misgaat.
Ik probeer maar afleiding te zoeken in werk, sport en wandelen met hond, en verder niet te veel te Google'en. En ik probeer mezelf voor te houden dat de mensen op fora vaak de uitzonderingen zijn.
zaterdag 15 augustus 2015 om 13:20
Hier ook hetzelfde gevoel na 2 miskramen (de laatste vorige maand nog) .. Ben ik ook erg onzeker.
Ik ben nu tussen de 5 en 6 weken zwanger.
Heb mijn echo pas bij ruim 8 weken (mocht ook eerder, maar heb express voor ruim 8 weken gekozen)
De tijd kruipt echt en heb verschillende momenten van de dag dat ik zo in huilen kan uitbarsten (zullen ook wel de hormonen zijn).
Good luck
Wanneer is de echo?
Hi LauraBB
Ik ben nu tussen de 5 en 6 weken zwanger.
Heb mijn echo pas bij ruim 8 weken (mocht ook eerder, maar heb express voor ruim 8 weken gekozen)
De tijd kruipt echt en heb verschillende momenten van de dag dat ik zo in huilen kan uitbarsten (zullen ook wel de hormonen zijn).
Good luck
Wanneer is de echo?
Hi LauraBB
zaterdag 15 augustus 2015 om 13:31
Heel herkenbaar, ik had dit zowel bij mijn miskramen als bij mijn zwangerschappen. Dus symptomen weg kan ook gewoon betekenen dat je lijf gewend raakt aan de hormonen. Ik zou niet eerder een echo doen. Ik heb bewust tot 9 a 10 weken gewacht, omdat ik mijn eerste miskraam met 11 weken een missed abortion had. Ik had dus gewoon met 8 weken een gezond vruchtje gezien, als ik toen een echo had gehad. Ik had liever de onzekerheid, dan was er nog een kans dat het goed zou zijn
Heel veel sterkte, het blijft tot 12 weken nu eenmaal een onzekere periode en als het mis is kan je er toch niets aan doen. Het gaat vaker goed dan mis, daar hield ik me aan vast!
Heel veel sterkte, het blijft tot 12 weken nu eenmaal een onzekere periode en als het mis is kan je er toch niets aan doen. Het gaat vaker goed dan mis, daar hield ik me aan vast!
Zonder oorzaak geen gevolg
zaterdag 15 augustus 2015 om 13:39
*zwaait naar LiefZoontje* o zeker! wij hebben vanavond een verjaardag van vrienden van man die het nog niet weten. ik heb totaal geen zin om ze te zien, ook al zijn het oprecht lieve en leuke mensen. maar nee, het gaat vast zometeen weer over zwangerschappen en kinderen... zo maar eens bedenken of ik ook echt mee ga
zaterdag 15 augustus 2015 om 16:57
LauraBB, vanmiddag nog even weggeweest met een vriendin en dat gaf wel afleiding, maar ik kan me niet totaal ontspannen en genieten, omdat de zwangerschap en de onzekerheid steeds achter in mijn hoofd blijven en heb gewoon behoefte aan rust ofzo... heel vreemd.
Alsof ik pas weer normaal kan gaan leven als die echo is geweest.
Zelfs een paar afspraken afgezegd deze week omdat ik me echt moe en beetje labiel voelde.
Zullen ook wel de hormonen zijn.
En weet je al wat je gaat doen vanavond?
Soms is afleiding ook wel fijn.
Alsof ik pas weer normaal kan gaan leven als die echo is geweest.
Zelfs een paar afspraken afgezegd deze week omdat ik me echt moe en beetje labiel voelde.
Zullen ook wel de hormonen zijn.
En weet je al wat je gaat doen vanavond?
Soms is afleiding ook wel fijn.
zaterdag 15 augustus 2015 om 19:54
Man is er nu heen en ik lig met dekentje op bank. Fanatiek gesport vanochtend en nu overal spierpijn, kan m'n ogen ook niet meer open houden.
We kregen net wel appje van andere vrienden, die daar ook zijn, dat ze weer zwanger zijn en ergens in februari uitgerekend. Eerste keer ging het bij hun ook niet goed, dus dat is goed nieuws. Hopelijk zijn ze vanavond het stralende middelpunt
We kregen net wel appje van andere vrienden, die daar ook zijn, dat ze weer zwanger zijn en ergens in februari uitgerekend. Eerste keer ging het bij hun ook niet goed, dus dat is goed nieuws. Hopelijk zijn ze vanavond het stralende middelpunt
woensdag 19 augustus 2015 om 15:28
Het blijft onwerkelijk hoor, echte blijheid is er nog niet. Al is het enkel omdat de kwaaltjes ook komen en gaan. Maar goed, over twee weken volgende echo.
Gisteravond wel moeilijk moment. Schoonzus wilde van de babyspul af en zette me een beetje voor het blok of ik nu alles wilde komen halen, anders zou het op MP gaan. Heb gezegd dat het allemaal nog te onzeker is en ik er nog niet aan toe ben om dozen met kleertjes, de maxi-cosi en de box op te halen. Misschien met 20 weken, maar niet met 7,5. Denk ook gewoon dat dat ongeluk brengt (vorige keer kregen we met 12 wkn ook box aangeboden en bleek het met 13 wkn foute boel)...
Gisteravond wel moeilijk moment. Schoonzus wilde van de babyspul af en zette me een beetje voor het blok of ik nu alles wilde komen halen, anders zou het op MP gaan. Heb gezegd dat het allemaal nog te onzeker is en ik er nog niet aan toe ben om dozen met kleertjes, de maxi-cosi en de box op te halen. Misschien met 20 weken, maar niet met 7,5. Denk ook gewoon dat dat ongeluk brengt (vorige keer kregen we met 12 wkn ook box aangeboden en bleek het met 13 wkn foute boel)...
donderdag 20 augustus 2015 om 20:43
Ik heb even meegelezen...even een positief verhaaltje..ik heb eerste keer ook mikraam gehad en 2e keer ging t gewoon goed. Probeer (hoe moeilijk t ook is) wel te genieten en een beetje vertrouwen te hebben .
Mijn moeder zei tijdens mn 2e zwangerschap: probeer nou maar gewoon te genieten. Het heeft geen zin om dat niet te doen...mocht t toch fout gaan, ben je niet minder verdrietig dan wanneer je wel bewust hebt genoten.
De kans dat t goed gaat is veel groter!
Mijn moeder zei tijdens mn 2e zwangerschap: probeer nou maar gewoon te genieten. Het heeft geen zin om dat niet te doen...mocht t toch fout gaan, ben je niet minder verdrietig dan wanneer je wel bewust hebt genoten.
De kans dat t goed gaat is veel groter!
vrijdag 21 augustus 2015 om 16:21
Hey meiden,
Heb even niet geschreven omdat ik er teveel moeite mee heb. Met mij gaat het niet zo goed. Ik heb een aantal jaren terug een zware depressie en burn out gehad en ga die kant weer op. Ik zit Door paniekaanvallen nu in de ziektewet. Mijn onzekerheid en gevoel dat dit weer een miskraam wordt sloopt me. De 31e heb ik een echo.
Laura, wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd!
Heb even niet geschreven omdat ik er teveel moeite mee heb. Met mij gaat het niet zo goed. Ik heb een aantal jaren terug een zware depressie en burn out gehad en ga die kant weer op. Ik zit Door paniekaanvallen nu in de ziektewet. Mijn onzekerheid en gevoel dat dit weer een miskraam wordt sloopt me. De 31e heb ik een echo.
Laura, wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd!