zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Ook aangepast!
Fijn, die tabel chantilly!!

Ik ben zelf inmiddels 25 en de UD staat op 2maart. Alleen geen idee hoe ik dit aanpas

Leuk MiAnoo een jongen!! Kan je wat gerichter gaan winkelen straks
Ook aangepast . Scheelt dat het lekker rustig is op kantoor
Heel overzichtelijk zo!

UD is 25 maart en 8 aug naar de VL/echo
Bedankt voor het aanpassen Chantilly! Goed gedaan.

Ik wilde vandaag de verloskundige bellen, blijkt dat ze op woensdag dicht zijn:(. Was zo benieuwd naar de echo datum.

Raar he hoe je gevoelens veranderen, eerste wilde ik alleen maar een positieve test, toen alleen maar iets van symptomen en nu een echodatum zodat ik het daarna kan vertellen.

Maar het enige echte wat ik wil, is dat het goed blijft gaan:D.

Een zoontje Mianoo! Wat leuk!!

Hebben jullie al dingetjes gekocht zwangere dames?

en gestarte dames, wat doen jullie om de kansen optimaal te benutten?

Mijn vrienden houden me te goed in de gaten, geen idee hoe ik dat ga volhouden. Ze vragen of ik vanavond een biertje mee drink.

Antibiotica enzo valt nu veelste veel op. Iemand tips?
Bedankt chantilly!

Voor mij is de tijd toch best snel gegaan.

Ookal 'kruipen' sommige dagen toch ook wel weer voorbij. Vandaag precies 9 weken..

Kan niet wachten op maandag, en ik snap je goed hoor badedas. Toen ze tegen mij zei 1 augustus dacht ik ook echt.. WAT dat duurt nog 4 weken

Zelf al een te schattig pakje gekocht bij de zeeman, die nieuwe babylijn is écht superschattig.

Verder nog niet veel gekocht zelf.. Wel een aantal dingen gekregen..

Ik heb de eerste weken m'n vriendinnen een beetje ontlopen, nou heb ik het geluk dat ik savonds ook werk dus dat was mijn excuus. Laat thuis, moe, geen zin. Haha
Hoe is het trouwens met fleurdelis, onze eerste zwangere van deze groep?!
Als ik jullie verhalen lees denk ik: wow wat gaat het snel, mianoo weet al wat het word. Huisje ook al 9 weken... ik vind het heel hard gaan. Maar weet van de eerste nog dat de tijd best kruipt...

Als ik dat allemaal lees, denk ik: ik wil ook!

Maar hier op dag 43 van mijn cyclus. En geen zwangerschap symptomen dus ik wil gewoon door naar ronde twee. Maar ja we hebben niks te willen.

Wij doen niks bijzonders zo in de eerste rondes. Gewoon zoals altijd...
Een zoontje, wat leuk

Wij zijn ook mega ongeduldig, 8 aug lijkt nog zo ver weg. Gelukkig deze week weer begonnen met werken. Hoewel ik nog best ietsjes langer vakantie had willen hebben, is werk een fijne afleiding.

Ik ontloop vriendinnen ook een beetje. Ga overal met de auto heen, vrij makkelijk om dan te zeggen ik drink niet. Scheelt ook dat ik sowieso nooit echt een drinker bent geweest.

Roken is een ander verhaal, was wel een stuk geminderd maar rookte af en toe nog wel. Het valt mensen nu wel op dat ik helemaal niet meer rook.
Hier net een positieve ovulatietest! Joehoe! Eindelijk hoe blij kun je zijn met zo'n stomme streep zeg..
Wat fijn Chantilly! Aan de slag dan maar, hihi
Fijn Chantilly!

Ja ik heb vandaag sporten afgezegd, gister te laat nog op t terras gezeten, en vandaag schoongemaakt thuis, en afgelopen 2 dagen erg druk op t werk, ik moet dan veel staan lopen bukken en het is er erg warm. Dus ben kapot nu. Bijkomend voordeel is dat ik de vriendinnen ook ontloop vanavond. Denk dat ik dat ook maar meer moet doen de komende weken. Helaas is hier veel op loop/fiets afstand.

Hopelijk zijn er weer een paar gelukkige de komende weken.
Haha, leuk Chantilly! Geniet ervan .

Ik heb nog niets gekocht, denk dat we wachten op de echo, of misschien iets kleins om de opa's en oma's te verrassen. Maar we zijn er nog niet helemaal uit wanneer we het vertellen, jullie?

Alcohol drink ik al weinig dus dat valt hopelijk niet zo op.

Natas, ik zie dat jij een UD weet, heb je die zelf berekend vanaf je laatste menstruatie? Choccolientje, hopelijk heb je snel duidelijkheid.
happiness = reality - expectations
Ja zelf uitgerekend obv laatste menstruatie, ook met behulp van internet.

Spannend chantilly, aan de slag
Ik heb dat ook berekend obv laatste menstruatie whoops. En daarna gewoon ingevuld op een app. (Zwanger&zo)

Doktersassistent en verloskundige bevestigde dit.

Maandag heb ik écht meer duidelijkheid.
Dankjewel voor jullie reacties. Nog niet echt een beslissing genomen, maar we hebben besloten om in augustus (als m'n vruchtbare dagen beginnen) te kijken hoe we er dan over denken en dan te beslissen wat we gaan doen. Wellicht dat we van start gaan, maar nog niet heel actief/gericht gaan vrijen. Ik hou jullie op de hoogte

Wat leuk dat het een jongentje wordt, MiAnoo. Had je zelf een voorgevoel?

Tabel ziet er goed uit, Chantilly! Ennuh, veel plezier de komende dagen

Choccolientje merk jij iets van je ovulatie? Niet met testen, maar door je afscheiding bijvoorbeeld? Vind dat je een fijne houding hebt over zwanger worden, eerst rustig van start en het aankijken. Je had al een kindje toch? Hoe oud is die nu?

En Knotje, hoe is het met jou? Bijna je NOD toch?
Maisie gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. Je hoeft dat gelukkig niet in een paar dagen te beslissen en kan altijd op je besluit terugkomen.

Ik sta er ook wel relaxt in. Maar denk vooral omdat het de eerste keer ook 9 rondes heeft geduurd.. maar dit topic zorgt zo wel voor extra kriebels!

Nee, ik weet niet wanneer mijn eisprong is. Ik heb hele lange cycli. Maar bij mijn eerst is gebleken dat ik mijn eisprong 14e dag van mij cyclus is. Maar of dit altijd zo is? Maar heb geen zin om met ovulatietesten aan de gang te gaan. Is niet wat voor mij.

Ons eerste kindje is nu 2 jaar en 2 maanden. Best een makkelijk kind, krijg dus regelmatig de opmerking: zou het bij een houden want zo een krijg je nooit meer. Ze moesten een weten....
Fijn dat je er zo rustig in staat, Choccolientje!

Hier is de rust ook weer terug. Tot nu toe nog geen symptomen die ik ergens aan kan linken. Zaterdag is m'n nod, uitgaande van m'n eerste cyclus. Die was namelijk precies 28 dagen. Alleen heb ik nu het idee dat ik m'n eisprong later heb gehad. Dus dan zou m'n nod ook een paar dagen opschuiven en misschien pas dinsdag zijn. Ik zie het wel.
Fijn choccolientje dat je er zo in staat.

Knotje ook fijn dat bij jou de rust er ook weer is.

Komende anderhalve week ben ik op vakantie dus ik zal niet of weinig mee schrijven.

Succes knotje, dekentje en chantilly met jullie naderende nod. Hopelijk hebben jullie een positieve test in jullie handen straks!

Huisje, veel succes en plezier bij de echo! Hopelijk zie je een mooi kloppend hartje.

Sue voor jou hetzelfde:-)
Lekker genieten Sfietje!!

Spannend Knotje Nog even! Overigens, best herkenbaar hoor, de ene keer heel rustig eronder zijn en de andere keer verschrikkelijk ongeduldig Zeker als je hier leest hoe makkelijk het allemaal lijkt te gaan. Maar, zoals manlief al zei, we zijn nog maar 2 maanden bezig joh! Vooraf had je dat toch ook niet verwacht, al zwanger te zijn? Nee, dat is inderdaad zo, dat had ik niet gedacht. Maar juist door al die positieve testen hier, voelt het een beetje alsof we al heeeel lang bezig zijn

@ Hier, mijn temperatuur is keurig omhoog geschoten, dus het moet inderdaad de ovulatie zijn geweest

Nu afwachten! Mijn eigenlijke NOD was 5 augustus, maar met deze ovulatie, op dag 14, terwijl ik de afgelopen twee keer een cyclus had van 21-23 dagen, denk ik dat ik pas vanaf 10-11 augustus durf te testen, tenzij ik natuurlijk ongesteld word
Fijne vakantie Sfietje! En spannend Knotje, ga je ook pas dinsdag / woensdag testen eventueel?

Vraagje, doen jullie veel aan sport en willen jullie dat blijven doen? Ik was niet super sportief maar ben wel al een tijd van plan om hardlopen weer op te pakken. Ik ben benieuwd hoe dat nu gaat, haha, ben wel iets meer moe dan normaal. Misschien maar gewoon proberen hoe dat gaat. En sowieso wil ik (zwangerschaps-)pilates gaan doen, dat heb ik een paar jaar geleden een poos gedaan (de gewone variant dan, haha), hielp wel bij houding en vage rugklachten.
happiness = reality - expectations
Sfietje, fijne vakantie!!

Knotje, dekentje en Chantilly: heel veel succes met jullie komende NOD's. Hopelijk hebben jullie allemaal een positieve test in handen!

Ook ik herken het gevoel van het ene moment rustig zijn en het andere moment erg ongeduldig zijn. Ik wil ook zo graag, hihi! Of zoals mijn vriend zegt: Ach, we zijn pas 3 maanden bezig, het komt echt wel goed!
Dankjewel sfietje, fijne vakantie! Geniet ervan.

@whoops

Ik sportte eerst regelmatig.. Maar sinds 2 weken ben ik niet meer geweest. Ik ben ZO moe en kapot van heel de dag.. (En dan doe ik soms al een middagdutje)

Misschien dat ik na de 12 weken weer wat meer energie heb, maar nu kan ik het gewoon echt niet opbrengen..

Denk dat ik m'n abonnement van de sportschool ga opzeggen (daar deed ik meestal bootcampen en dat mag niet meer als je zwanger bent) en dat ik dan ga zwemmen.

Moet namelijk wel een beetje in beweging blijven haha.
Dankjewel Swirls!
Fijne vakantie, Sfietje!

Whoops, ik heb het gevoel dat het deze ronde nog niet raak is, dus ik verwacht eigenlijk gewoon voor woensdag ongesteld te worden. Mocht dat woensdag toch niet het geval zijn, wil ik dan wel gaan testen. M'n vriend is dan ook vrij, dus dat zou dan wel een moment zijn dat we het meteen samen kunnen delen. Ik hou jullie op de hoogte!

Sporten, ik ben niet zo'n fanatieke sporter. Eén keer in de week dans ik, maar dat gaat nu in de schoolvakanties niet door. En ik fiets elke dag ongeveer een half uur (heen en terug) naar m'n werk. Ik probeer wel regelmatig een stuk te gaan wandelen. Hardlopen heb ik wel een tijdje geprobeerd, maar dat ging me toch niet zo goed af haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven