zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
@Dekentje: Ik was vroeger erg regelmatig, steeds mooi 28 dagen. Deze keer de eerste cuclus 26 dagen en de tweede cyclus pas een heel licht positieve test op dag 31. Alles kan dus nog. Spannend afwachten!

@ Huisje: Het blijft inderdaad spannend. Hopelijk kan je met een goed gevoel op vakantie vertrekken.

@ Whoops: Heel herkenbaar! Wij houden het stil tot we de resultaten van de nipt hebben en dat begint best lastig te worden. Ik tel echt af. Ik begin me nu de volgende echo dichterbij komt ook weer meer zorgen te maken.

Ik heb woensdag mijn echo en jij vrijdag, zie ik. Spannend! Wanneer ga je voor de nipt?
ik kan al de week erna voor de nipt, volgens mij op 6 sept. Vrij vroeg maar vlak daarna vertrek ik dus voor een paar weken naar het buitenland. En als ze bij de volgende echo het vruchtje iets jonger inschatten dan bij de eerste echo dan kan de nipt al niet meer voordat ik vertrek, want zoals het er nu naar uit ziet vertrek ik met 10+2. Voor nipt moet je minstens 10 weken zwanger zijn. Da's nog even spannend dus.

@Dekentje: spannend! Kan nog alle kanten op. Ga je nu een paar dagen wachten voor een eventuele volgende test?
happiness = reality - expectations
Ik ben de afgelopen cyclussen wel regelmatig geweest, 26 dagen. Zit nu op 27 en tot nu toe nog niks.

Ik denk dat ik maandag nog een test doe als er dan nog niks is. Wel spannend idd!!
Wat spannend, Dekentje! Jammer van de negatieve test vanmorgen, maar het kan nog beide kanten op. Ik ga duimen voor je!
Dankjewel
@ Huisje; super zeg! Echt wat een opluchting al En wat leuk een jongetje, hier in de buurt veel jongetjes de laatste tijd Ga er lekker van genieten van de vakantie, even een beetje bijkomen ook.

@ Dekentje, heel spannend! En vooral als je zo erg stipt bent met je menstruatie dan is dit natuurlijk wel erg frustrerend! Gewoon over 'n paar dagen nogmaals testen. Hoe voel je je verder? Alsof je ongesteld moet worden of ook helemaal niet?

Hier net 2 positieve zwangerschapstesten in handen! Ik dacht dat ik tussen vandaag en dinsdag ergens ongesteld zou moeten worden en ik was eigenlijk helemaal niet van plan om vandaag te testen (en al helemaal niet in de avond). Vannacht had ik zo slecht geslapen omdat ik de hele nacht misselijk was. Ik dacht eerst nog dat het misschien van een bbq van gisterenavond kwam, iets verkeerd gevallen ofzo. Maar 't bleef de hele dag maar aanhouden en ook voelde ik allebei m'n borsten echt af en toe steken zeg maar. We waren echter de hele dag met familie op stap en konden niet echt tussendoor testen. Zegt m'n vriend dat hij had gedroomd dat ik positief zou testen en toen we onderweg naar huis reden van 't dagje weg zag ik ook nog 's 2 ooievaars langs de weg En toen we thuis kwamen toen wilde ik ook eigenlijk meteen testen. M'n gevoel zei dat 't niet anders kon dan dat ik zwanger was omdat ik me nooit zo lang misselijk heb gevoeld en was dan ook eigenlijk niet compleet verbaasd toen er 2 streepjes kwamen te staan. Alleen aangezien we de vorige keer ook een positieve test hadden en toen helemaal door het dolle waren en toen 5 dagen later ik ongesteld werd, waren/zijn we wel heel erg voorzichtig. Eerst nog een test gedaan van een ander merk (en ook die sloeg meteen positief uit ) en nu laten we het even een beetje bezinken... Het lijkt er op dat het toch echt zo is En ja, misselijk ben ik nog steeds, maar ach We willen nu over 'n paar dagen nog een keer testen en dan ook even de dokter bellen om te vragen of ze ook een keer bloed willen prikken om dat na te kijken aangezien we de vorige keer ook zo teleurgesteld waren eigenlijk. We lijken het ons nog niet echt helemaal te beseffen, maar het lijkt erop dat we (mocht alles goed gaan natuurlijk, want we zijn nu al zenuwachtig en gespannen of alles wel goed blijft gaan) papa en mama gaan worden
Wauw gecko gefeliciteerd!!

Wat fijn zo snel weer zwanger na de ongelofelijke teleurstelling. Slim om naar de huisarts te gaan. Hopelijk komt het deze keer helemaal goed:-)
Wauw, wat fijn Gecko! Zo snel alweer zwanger, dat is echt super! Ik ga voor je duimen dat het goed blijft gaan!
Wauw wat fijn Gecko!! Gefeliciteerd!!!

T voelt wel alsof ik ongesteld moet worden maar er is nog niks te bekennen. Wel last van m'n borsten maar dat kan ook komen omdat k dus ongesteld word. Vaag allemaal. Ik houd jullie op de hoogte!
Ah Gecko! Het is je zo gegund!! Gefeliciteerd meid!!
Gefeliciteerd Gecko!! Maar waarvan zouden twee ooienvaren een voorteken zijn...?

Chantilly, je NOD komt in zicht. Ben je nog aan het temperaturen?

Ga je vandaag testen Knotje?

Spannend Dekentje, nog even wachten voordat jullie duidelijkheid hebben.
Ik heb getest, negatief. Had ik ook al wel verwacht. Dus dan zitten we nu in ronde 4, nieuwe NOD is 18 september. Wil iemand dat voor me aanpassen in de tabel?
Hier nog aan het temperaturen Teemo en dat ziet er goed uit tot nu toe

Vrijdagochtend mag ik testen! Vind het retespannend en ben heel bang voor een teleurstelling.

Kans is groot dat ik me dan tijdelijk iets minder laat horen hier. Hopelijk zorgt dat voor wat meer los kunnen laten
Hier ongesteld geworden, balen! Op naar de volgende ronde maar weer. Ronde 4, NOD 23 september.

Knotje, we gaan nog steeds soort van gelijk op! Wel fijn, ookal waren we liever zwanger
Dank jullie wel iedereen; 't voelt aan de ene kant nog steeds erg onwerkelijk, maar aan de andere kant ook wel echt omdat ik me echt wel wat beroerd voel eigenlijk.. nou ja, maar even als iets positiefs zien dan ;)

En twee ooievaren inderdaad, 't schijnt wel in de familie te zitten; m'n oma is er een van een tweeling en 'n neef en nicht van me hebben ook allebei een tweeling gekregen. We zullen afwachten, maar 1 vind ik ook meer dan genoeg om mee te beginnen hoor! ;)

@ Dekentje; jammer! Weer op nar de volgende ronde, maar ook dat gaat vast goedkomen hoor We zijn er hier allemaal om mee te duimen

@ Knotje: ook voor jou! Spannend weer en een nieuwe ronde, nieuwe kansen moet je ook maar denken!

@ Chantilly; kan me voorstellen dat je dan misschien even minder behoefte hebt (mocht 't negatief zijn) om hier nog zo actief te posten; even een poosje afstand kan misschien wel helpen dan. Maar als je maar terugkomt ;)
@Huisje: Jeetje, wat schrok ik van je bericht over de nekplooimeting. Gelukkig dat het allemaal mee lijkt te vallen. Hopelijk zijn de rest van de uitslagen ook goed. Kan me voorstellen dat je de komende echo ook nog spannend vind! Ik duim voor je dat het allemaal goed blijft gaan!

Wat leuk dat jullie een jongetje krijgen, gefeliciteerd!! Alvast een hele fijne vakantie toegewenst, daar zijn jullie vast aan toe na de afgelopen week.

@Knotje: Gecondoleerd met het verlies van je oma. Fijn dat je nog afscheid van haar hebt kunnen nemen. Ondanks dat ze al wat ouder was, blijft het toch verdrietig. Heel veel sterkte nog.

Hebben jullie nog getest vandaag? Het klein beetje bloedverlies afgelopen week zou ook een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn…..

Oh, zie net je laatste up-date. Jammer dat het niet gelukt is deze ronde, op naar de volgende!

@Swirls: van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!!! Jullie hebben zo te lezen een hele fijne dag gehad. Ik weet nog hoe bijzonder ik die dag vond! Hoe was jullie huwelijksreisje?

@Sue: Nog maar 3 dagen tot de echo! Spannend!! Kan me voorstellen dat je het ondertussen aan iedereen wilt vertellen, nog maar heel even geduld!

@Gecko: Ja!! Gefeliciteerd!!! Gaaf dat het gelijk weer raak is! Hopelijk nu geen gekke vals positieve testen! Ik duim!! En twee ooievaren! OH BOY!

@Chantilly: bijna test dag! Heb je nog een beetje geduld of ben je eerder gezwicht? Of heeft je temperatuur het al verraden? Geen probleem als je een beetje afstand wilt nemen van het forum, maar hoop dat je wel een beetje blijft schrijven/lezen.

@Dekentje: Balen dat het niet lukt is deze ronde, op naar de volgende. Seks en relax!

@Whoops: Hopelijk lukt het om de NIPT af te nemen voor vertrek. Als ze bij de 2e echo het kindje toch jonger schatten, kan je dan nog na terugkomst in NL de NIPT doen of ben je te lang op reis? Welk buitenland ga je naar toe? Was voor je werk toch?

Zo! Een heel epistel, maar hopelijk heb ik niemand overgeslagen in mijn reacties. Ik liep een beetje achter.

Mijn NOD was gisteren, maar ik heb negatief getest. Ook nog niet ongesteld geworden, dus ik zit (onrustig) te wachten totdat ik dat word en door kan naar de volgende ronde. Deze tussenfase vind ik helemaal niets! De kans dat ik zwanger ben is minimaal, maar toch is er een kleine kans totdat ik echt ongesteld word en dat blijft dan toch in m’n hoofd zitten.

Vond het toch wel erg spannend de afgelopen week. Bij ieder PMS symptoom dacht ik “zal het?!” maar uiteindelijk blijkt het toch waarschijnlijk alleen PMS te zijn en hebben vooral de chocola en m’n man het erg moeten ontgelden

M’n volgende NOD zal rond 24 september zijn. Nu eerst ongesteld worden, een weekje seks en relax en dan hopelijk iets meer geduld dan deze afgelopen ronde

Kwam nog een leuke uitdrukking tegen op een Amerikaans zwangerschapsforum een “POAS-addict” (pee on a stick). heb me erg moeten inhouden om dat niet te worden deze maand
Gecko, wat super voor je zeg! Gefeliciteerd!!

Hier duidelijke tekenen van eisprong (of naderende eisprong gehad). Gisteren had ik draderig slijm (sorry voor de onsmakelijke details). Dus we hebben daar goed gebruik van gemaakt. Het feit dat we op huwelijksreis zijn maakt dat ook alleen maar makkelijker . Dus nu hopen dat het een positief resultaat met zich meebrengt. Bepalen wanneer ik ga testen blijft super lastig, want met cycli van 64 en 46 dagen is er geen houvast te bekennen.
Proficiat Gecko! Tof! Mooi ook die ooievaars en je vriend's droom. En slim om een bloedtest aan te vragen, gezien je vorige ervaring lijkt me dat de huisarts daar niet moeilijk over zal doen toch?

Swirls, geniet nog van jullie huwelijksreis! Leuk dat je nu op deze reis je vruchtbare dagen hebt .

Chantilly, spannend! Ik snap dat je het forum voor je eigen gemoedsrust even links laat liggen, maar we hopen je natuurlijk snel weer te 'zien'!

Maisie, ik ga een kleine twee maanden richting de VS, dus als ik terug ben is het te laat voor de combinatietest of de nipt. Misschien ga ik daar tussendoor ook even op controle, al is het maar even bloeddruk meten en hartslag luisteren, dat moet ik van de week even met de verloskundige overleggen.

Ik zal zo een poging doen de tabel aan te passen. Gecko, wil je even wachten op bloedonderzoek voordat jouw gegevens in de tabel worden aangepast?
Gefeliciteerd Gecko!

Succes met de volgende rondes dames, ik duim voor jullie!

Hier alweer de 10 weken en woensdag echo 2 waar ook het termijn wordt vastgesteld. Tot nu toe weinig last gehad van kwaaltjes maar de afgelopen 2 dagen voel ik me heel beroerd. Las ergens dat met 10 weken de hormen een piek bereiken. Dat het maar snel over is, bleeeh!
Balen dekentje en maisie..

Chantilly, dat snap ik goed dat je dan even wat afstand neemt. Ik hoop dat het niet nodig is en dat je gewoon positief test!

Swirls wat fijn dat er een eisprong is, geniet van de vruchtbare dagen

en fijne huwelijksreis!

Wauw natas alweer 10 weken, dat gaat snel!

Hopelijk snel minder kwaaltjes..

Whoopsadaisies hopelijk ben je gewoon ver genoeg met de echo en kun je de nipt doen. Wel gaaf dat je twee maanden naar de VS gaat!

Sue, ook voor jou even afwachten. Lijkt me nog moeilijker om te wachten omdat je je zoon slecht nieuws wil besparen.. hopelijk is er geen slecht nieuws en kunnen jullie het snel delen met iedereen:-)
@Swirls: als je weet wanneer je geovuleerd hebt, is het juist heel makkelijk om te bepalen wanneer je moet testen. Namelijk na zo'n 14 dagen! Als je onregelmatig ongesteld bent, komt dat over het algemeen omdat de eisprong later valt dan bij een normale cyclus. Bij iedere cyclus wordt je na ongeveer 14 dagen na de eisprong ongesteld.

@Whoops: ja, dan is het bij terugkomst inderdaad te laat om nog te testen. Lastige timing zo! Je gaat voor je werk op reis toch? Of plak je er ook nog wat vakantie aanvast? Welk deel van de VS ga je naar toe?

@Natas: succes met de echo woensdag! Spannend hoor!

Hier gisteren toch nog ongesteld geworden, met 29 dagen een prima cyclus. Gisteren helemaal blij met met ongesteldheid, vandaag flinke rugpijn en vind ik het toch wat minder. Wat is vrouw zijn toch fijn
Wat fijn dat je een goede cyclus hebt gehad Maisie!

Swirls, wat Maisie inderdaad zegt, je kunt nu een beetje uitrekenen wanneer je moe testen.

Al is per persoon wel verschillend hoelang de lutewale fase duurt. Bij mij is deze 11-12 dagen, bij een ander 16-17 dagen. Gemiddeld wordt 14 aangehouden, maar dat is een gemiddelde.

Wat ik zo her en der lees, is dat als je echt zeker wilt zijn, je moet wachten tot 18 dagen na je ovulatie. Maar goed, dat is wel erg lang .
Maisie, zo heeft een menstruatie positieve en negatieve kanten inderdaad! Fijn dat je cyclus goed is, minder dat je er zo'n last van hebt. Dagje met wat pijnstillers en eventueel een kruik op de bank hangen! Althans als dat kan, haha.

In de VS ben ik voornamelijk voor werk. Hopelijk kan ik in de weekenden een beetje de toerist uithangen maar rondreizen voor of na het werkbezoek zit er helaas niet in. Nu zit ik al te bedenken wat voor kleding ik mee moet nemen . Bij vertrek ben ik zo'n 10 weken zwanger en zal alles nog wel passen, maar bij 17 a 18 weken als het goed is denk ik niet meer? Dus maar niet al te veel meenemen en eventueel daar een of twee grotere broeken of zwangerschapsbroeken kopen denk ik...

Gecko hoe gaat'ie? Nog een bloedtest aangevraagd?
@Gecko: Wat een geweldig nieuws! Ben je al bij jouw huisarts geweest? In België is de gewoonte om je bloed te laten controleren na een positieve zwangerschapstest. Hopelijk wil jouw huisarts dat ook even voor je doen. Spannend!

@Swirls: Wat fijn! Eindelijk een beetje duidelijkheid. Ik hoop zo voor jou dat jullie binnenkort een positieve test in handen hebben.

@Chantilly: Heel begrijpelijk. Wij hopen natuurlijk snel weer van jou te horen. Liefst met geweldig goed nieuws!

@Maisie: Dat wachtbankje is inderdaad geen fijne plaats om te vertoeven. Binnenkort weer "sex&relax"

@Whoops: Best spannend om tijdens die periode in je leven zo lang weg te zijn. Wel fijn dat je voor de 20 weken echo weer thuis bent.

Kleding uitzoeken wordt inderdaad best een opdrachtje voor je. Misschien hier al even een zwangerschapsbroek kopen en enkele truitjes meenemen die wat ruimer zijn aan je buik? Wanneer je die kleding zal nodig zijn is zo verschillend van persoon tot persoon, en van zwangerschap tot zwangerschap. Ik vind meestal mijn broeken zo rond 16 weken niet meer comfortabel.

Gisteren bloedname voor de nipt. Ik vind het toch wel erg spannend.

Je krijgt de resultaten per mail aan, waarschijnlijk binnen 10 - 14 dagen, maar zeker binnen de drie weken.

Bij slecht nieuws nemen ze telefonisch contact met je op.

Het kan ook zijn dat de test mislukt (3-5%). Dat betekent dat er te weinig dna van je kindje in je bloed gevonden werd. Tussen de 2 en 4% kan je de test nogmaals doen. Als er minder dan 2% dna gevonden wordt, heeft het weinig nut om het nog eens te proberen. Ik had dat al wel eens ergens gelezen, maar nu die informatie meegedeeld werd voelde de kans op een mislukte test plots zoveel groter. Ach, kans is groot dat het gewoon goed gaat. Voldoende dna en een goed resultaat, daar hopen we op.

Het geslacht delen ze je niet mee. Dat sturen ze op naar je gynaecoloog en die deelt het mee bij een volgende consultatie. Ik heb geen voorkeur en vind uiteraard de gezondheid veel belangrijker, maar het idee dat het straks al geweten is of we een jongen/meisje krijgen maar dat wij het nog niet mogen weten.... dat voelt heel gek. Maar dat ligt vast aan de hormonen.

Vanavond echo. Als alles goed is, zal dat een heel fijne afleiding zijn.
Spannend Sue.. gek inderdaad dat ze het geslacht dan al weten en jij nog niet. Hopelijk is alles goed en kan je echt gaan genieten!

Hier even niet zo bezig met zwanger worden maar met de bruiloft! Vrijdag trouwen we! Ik heb wel een deze dagen mijn eisprong dus laten we hopen dat het een vruchtbare huwelijksnacht wordt

Ik zal de komende weken wat minder reageren ivm drukte voor de bruiloft en de vakantie daarna!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven