Zwanger geworden na IVF/ICSI (deel 2)

09-02-2021 12:02 587 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!

Bevallen:
2021:Celenne, Nerdella (meisje), Kasteelbewoner (jongen), Saartje (meisje), Theepoes (meisje), Narkomeid (meisje)
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje), Flipje2 (meisje).
nerdella wijzigde dit bericht op 09-04-2022 07:20
56.36% gewijzigd
Narkomeid mij lijkt het ook een fijn gevoel om goed gevolgd te worden en zou het hier ook wel zo willen zien hoewel anderen daar juist nog gespannender van kunnen worden is de controlebeleid in België hetzelfde als meerdere landen maar in NL niet... en die kicks zijn fijn lijkt me zo geweldig !!!

Theepoes

Wauw Wat goed dat je zoveel nog kan en doet!! Petje af, een gehele werkdag lukt mij nu al niet meer ivm vermoeidheid. En nog veel klusjes die gedaan moeten worden maar wel heel leuk vooral als de resultaat zichtbaar is. Hoeveel weken ben je nu zwanger?

Vandaag de 20weken echo gehad met 19+2dagen wat een opluchting alles was goed ik heb de hele nacht bijna niet kunnen slapen van de spanning... eindelijk kan ik nu eens kijken naar een kamertje en kinderwagen.. wat een mooie dag vandaag
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt goed Narkomeid, al die goede controles en uitslagen.
Mooi zo doorgaan idd!

Alaynee, gefeliciteerd met je goede echo!! Wat een opluchting hè!? Nu lekker om je heen kijken voor mooie babyspullen!

Ik ben nu bijna 35 weken. En qua doen en niet doen; ik vind dat ik het moet doen. Werk is ook belangrijk en moet goed afgerond en overgedragen worden. En ik voelde me steeds wel oké natuurlijk, dus dan ga je ook wel gewoon door. Merk nu lichamelijk ook echt dat ik aan verlof toe ben.
Lijkt me lastig dat je zo vermoeid bent dat je halve dagen moet werken. Wat voor soort werk doe je? Heb je wat begrip van je collega's?
Theepoes[/b ik ben een ondernemer samen met mijn man we hebben een grote winkel in de binnenstad wat vooral veel staan is in een winkel, gelukkig zijn de dagen en uren makkelijk in te plannen en kan ik doen wat ik aankan en dat is echt heel fijn.

Je bent al bijna uitgerekend nog een maand wat spannend zeg!

Narkomeid fijn dat de uitslagen ook goed zijn en die kicks lijkt mij echt leuk hoever ben jij nu zwanger ?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Alaynee: ik ben sinds vrijdag 28 weken zwanger. Ik zit dus officieel in het 3e trimester ! Ik voel me goed, maar de buik begint te wegen op de rug en ik begin s'avonds ook wat vocht op te houden dus: benen omhoog !
Wat fijn dat je 20-weken echo goed was. Ben je er nu een stukje geruster in? Geniet maar van het buggy en kamertje kiezen. Dat zijn zo'n super fijne momenten !! Voel je de baby al goed?

We zijn volop het kamertje aan het afwerken, maar ik geef toe: ik ben eerder present en assistent, dan effectief "verver". Mijn wederhelft wil ook absoluut niet dat ik dingen hef bijvoorbeeld.

Ik ben sinds enkele weken begonnen met hypnose en yoga oefeningen om de weeën op te kunnen vangen tijdens de bevalling. Ik ben er echt zo van overtuigd dat ik geen pijnstilling wil ! Per definitie ben ik "anti-pijnstilling" in het gewone leven - ik neem bijvoorbeeld bijna nooit een Dafalgan of wat dan ook - maar een bevalling is natuurlijk wel iets anders. Dus bereid ik me voor met ademhalingsoefeningen en relaxatiepunten. Ik wil dit echt absoluut SAMEN met mijn lichaam en onze dochter doen. Natuurlijk kan je niets voorspellen en gaat de gezondheid boven alles, maar ik wil het wel proberen. Een goede voorbereiding is het halve werk ! :-)

@Theepoes: bij jou begint het echt te korten, nu. Wanneer stop je met werken? Denk je dat je makkelijk "afgekoppeld" zal geraken? Ik ben halftijds bediende en zelfstandig in de namiddag + weekend en ben me aan het voorbereiden om tijdig alles over te dragen aan mijn collega's. Waarschijnlijk omdat ik me ergens ook wel voorbereid op het feit dat ze vroeger zou kunnen komen ... Noem het een voorgevoel, maar ik wil klaar zijn. De gyné vertelde me dat ze vanaf 36 weken gerust kan komen, en dat maakt half mei ipv half juni. Ergens houd ik die datum wel in het achterhoofd ...

@Saartje en @Kasteelbewoner: hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Alaynee, oh ja, dat is ook zo. Is het na de plunderingen gelukt het weer op te bouwen?

Narkomeid, leuk, met het kamertje bezig!
En goed om je voor te bereiden op de bevalling. Ben benieuwd of het je helpt tijdens de bevalling! Ik doe ook aan zw.yoga. Bij de vorige twee ook gedaan. Dat is me erg goed bevallen (letterlijk dus ;-P). De focus op de ademhaling heeft me heel goed door de bevalling geholpen.
Ik zou me niet teveel 'verheugen' op dat ze eerder komt. Dan gaan de weken daarna nog lang duren!

Ik moet nog één weekje werken. En daarna lekker in de chillstand! De laatste weken al met de afronding bezig. En waar ik het eerst moeilijk vond om de knop om te zetten en alles los te laten, kan ik nu niet wachten op dat moment. Geen werk, maar alleen maar richten op het moeder zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn om te lezen, de goede 20 weken echo’s! Kostte me even wat moeite om alles terug lezen maar heel fijn!! Toch echt een mijlpaal hè!
Heerlijk om nu naar spulletjes te gaan kijken!

Kasteelbewoner hoe gaat het met jou?
Kan je wat meer genieten?
Ik vond de zwangerschap vanaf het begin al wel snel gaan. Kwam de eerste 12 weken makkelijker door dan ik van tevoren had gedacht. Had gewoon echt het gevoel dat het goed zou komen! Vond alleen de periode tussen 13 en 16 weken wat lang duren omdat je dan even geen echo’s meer hebt, je bent dan de onzekere periode voorbij maar voelt ook nog niks. Na de 20 weken echo wel echt heel blij dat alles goed was en toen durfde ik het ook echt kenbaar te maken aan iedereen!
Zo leef je toch elke keer wel ergens naartoe.
Ik hoop echt heel erg dat jou vertrouwen mag groeien en dat je steeds meer “onbezorgd” kan genieten.

Theepoes wat heerlijk nog maar 1 week werken. Kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt!
Voel je je nog goed verder?

Narkomeid fijn hè het derde trimester! Maken jullie een echt meidenkamertje?
Vervelend dat je wat fysieke ongemakken begint te ervaren.
Ik wil ook liever geen pijnstilling, maar net wat je zegt, gezondheid boven alles dus als het ziekenhuis vind dat het beter is dan zal ik me eraan over geven.

Hier gaat het goed! Van de bedrijfsarts moest ik plotseling met verlof een paar dagen geleden. Gezien de zwangerschapshypertensie vond ze het niet verantwoord nog door te werken.
Ik voel me verder goed fysiek ook echt nergens last van, alleen snel last van sterretjes zien maar dat is dan ook echt het enige.
Deze week ook weer een groeiecho.
De baby is lekker druk, en heeft ook regelmatig de hik. Het is zo erg genieten. Als ik eraan denk dat ik al bijna 32 weken ben, vind ik het soms wel lastig voor te stellen dat de zwangerschap nog maar zo kort duurt. Ik probeer echt van elk moment te genieten, het is zo bijzonder.
De bewegingen zijn aan de buitenkant ook goed zichtbaar, soms ineens een knie of een voet, en als ik dan tegendruk dan schiet die weg haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Theepoes: Ik ben van nature al heel veel met ademhaling bezig, ik zing namelijk. Ik denk ook dat ik daardoor heel veel lichaams- en spiercontrole heb. Ik adem ook heel stevig door de buik, wat alles ook evidenter maakt. Ik had gedacht dat ik "angstiger" naar de bevalling zou kijken, maar ik ben heel erg sereen, bijna vreemd, voor mijn doen. Ik heb heel veel vertrouwen in mijn lichaam, maar ook in onze dochter. Wel heel fijn om te horen dat het jou goed bevallen is. Ik hoop in elk geval op hetzelfde.
En wat tof: nog 1 week werken !! Super ! Ik heb begin april een echo, waar ik met de gyné wil bespreken tot wanneer ik werk. Hebben het er tot op heden niet over gehad. Nu, ik heb geen zwaar werk, maar op een gegeven moment moet je afkoppelen natuurlijk.

En Saartje, zoals jij zegt: als het op de moment zelf erop aankomt, dan moeten ze haar zo snel mogelijk uit mijn lichaam halen. Ik zou een keizersnede heel erg vinden, maar zoals jij eerder al zei: een bevalling blijft onvoorspelbaar. We nemen geen enkel risico.
Ik geniet in elk geval van elk moment. Die kleine ongemakken doen er absoluut geen afbreuk aan ! En bovendien, ze zijn niets in vergelijking met die van jou ... Ik zou knettergek worden moest ik nu al gewoon thuis zijn. Neen neen, laat mij nog maar even werken :-)

We zijn bezig met de kamer en als de wederhelft me zou laten doen, dan maak ik er een roze grot van ! LOL ! Neen, ik wil het een beetje leefbaar houden, maar het is wel duidelijk dat het een meisje wordt. Hebben vorige week een sticker besteld met haar voornaam, natuurlijk in het roze, maar ook met grijze tinten erin. Maar gezien roze voordien al mijn lievelingskleur was, laat ik me nu wel een beetje gaan. Haha!
Ik voel haar echt op elk moment van de dag, maar langs de buitenkant is er weinig zichtbaar. Mijn placenta is behoorlijk "rijk" noemt de gyné het, en die vormt natuurlijk een kussen. Maar omdat ze al zo groot is, steekt ze soms met benen of poep voorbij de placenta en dan zie je een bult ... Maar jammer genoeg nog geen voet of knie voor mij. Hopelijk komt dat nog? Ik vind het zo fijn om je te lezen: het geluk en het genieten druipt van je woorden af !!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een heerlijke positieve posts de laatste dagen zeg!

Alaynee wat fijn een goede echo! Is het gelukt met de spullen en lekker shoppen?

Theepoes lekker met verlof! Fijn dat nu het einde nadert je er ook echt aan toe bent. Lekker van genieten!

Saartje lijkt me heel gek om plotseling te moeten stoppen, maar wel fijn dat je zo aan het genieten bent. Lijkt me zo gek als je het aan de buitenkant voelt, dat is ook gewoon bijzonder, omdat het maar een paar maanden in je leven gebeurt!

Narkomeid wat leuk het kamertje bijna af! Ik herken het van ‘ik wil niet alles roze’ naar toch wel genoeg roze in de kamer. Heerlijk!

Fijn dat je je zo goed voelt over de bevalling, ik hoop dat de oefeningen helpen om het zo te laten gaan zoals je wil.

Hier gaat alles goed, de grote dingen zijn gekocht, er wordt door man aan de babykamer geklust en het wordt echt gaaf. Ik ben op zoek naar zwangerschapsyoga, lijkt me erg fijn, al hoop ik echt dat het live kan. Gelukkig heb ik nog even, maar ga mezelf maar vast ergens inschrijven voor als het weer mag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Narko, wat leuk dat je zo geniet en juist van roze houdt. Het gaat bij jou ook snel.

Theepoes, nog even de laatste loodjes, zet'm op. Ik snap wel dat je nu nog heel erg in het werk zit, en tegelijkertijd nu echt meer in je eigen wereld komt. Vaak is die overgang van geen werk meer veel plotser dan je denkt, en is de noodzaak in één keer niet meer zo groot. Dat heb ik altijd met de zomervakantie, dat is altijd een enorm geregel, en dan in 1x is het voorbij. Ik ben heel benieuwd of het verlof net zo werkt. Hoe lang ga jij?

Saartje, op zich verstandig om met hoge bloeddruk eerder met verlof te gaan. maar het lijkt me wel abrupt.

Alaynee, wat fijn van de 20 weken echo, dan ben je over de helft. Heb jij je verlof al geregeld als zelfstandige? Hopelijk krijg je snel meer energie.

Nerdella, hier ook wel op zoek naar een zwangerschapscursus, ik wilde graag zwemmen, of boothcamp maar ik ben bang dat alles voorlopig fysiek niet doorgaat. Online cursussen zit ik niet echt op de wachten. Wel goed om je vast in te schrijven.

Hier gaat goed, groei nu snel en moet toch wennen aan die buik, heb nog nooit een buikje gehad. Ik deed eerst nog spieroefeningen voor rug, en zijspieren maar sinds het bloeden niet meer gedaan. Denk dat ik dat weer wil oppakken om mijn rug tenminste te sterken. Op 1 leerling na heeft nog niemand het opgemerkt terwijl ik echt wel een buikje heb. Deze week overgestapt op de zwangerschapsbroek.

Voel me verder fit, merk wel met het fietsen, zeker bij hellingen dat mij adem zwaarder wordt, maar ik geniet nog steeds met volle teugen van de rit naar mijn werk, of een rondje in de polder. Mijn concentratie is wel slechter, kan me niet meer uren achterelkaar focussen, en ik ben verstrooid. Probeer toch scherp te blijven. Ik hoop niet dat dat erger wordt, maar ik vrees van wel. "s Avonds val ik vaak al vroeg in slaap, en ik wacht vol spanning op warmte. Ik blijf het koud houden, en draag veel kleding dus logisch dat mijn buik niet zo opvalt.

Ik zie zo af en toe een rimpeling op mijn buik, daar geniet ik enorm van, net als het schoppen. Het is ook erg leuk om van je zij op je buik te gaan liggen, dan voel je echt even de contouren van de baby.

We hebben wat spullen verzameld maar zijn nog niet aan het inrichten. Man is wel begonnen met het geboortekaartje dat maakt het ook concreet. Wij weten niet wat het wordt maar ik hou erg van de kleur blauw, dus we hebben ook blauwe spullen. Mijn voorkeur gaat uit naar verzadigde kleuren, en baby's zien in het begin vooral contrast en later primaire kleuren dus daar pas ik me aan aan. Ik heb altijd van jongens- en meisjesdingen gehouden dus ik ben heel benieuwd naar hoe ons kindje zal zijn. Zo raar dat de baby over 1 week soort van levensvatbaar is, ook een geruststelling. Volgende week weer controle dus ben benieuwd. Gelukkig geen bloed meer gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Narko, je bent al een doorgewinterde buikademhaler dus. Dat kun je goed inzetten tijdens de bevalling!
Tot wanneer zou je zelf willen werken? Is doorgaan tot 34-36 ook gebruikelijk ij België?

Saartje, wow, opeens verlof! Lijkt me gek, zo onverwacht! Gelukkig voel je je goed, dan kun je er lekker van genieten!

Nerdella, ik heb een hele leuke yogalerares! Zij doet het nu online. Bij de vorige zwangerschappen was het uiteraard fysiek. Dat is wel veel leuker, maar om toch wel wat te doen en bezig te zijn met de ademhaling en houdingen e.d., vind ik online ook wel oké.
Mocht je in Friesland wonen, geef dan even een gil, dan stuur ik je even een priveberichtje over deze yogajuf :)

Leuk dat je man druk bezig is met de babykamer!

Kasteelbewoner, toen ik nog in het onderwijs werkte was die zomervakantie idd ook zo opeens daar! Superhard werken om alles af te krijgen en dan opeens vrij. Ik moest dan ook altijd wel een week wennen aan het vrij zijn :-)
Ik denk dat het met het verlof weer zo zal gaan. Volgende week wordt het mooi weer, dus wat mij betreft prima om zo aan mijn verlof te wennen!
Ik heb lang verlof! Pas tegen oktober ga ik weer aan het werk!
Wat grappig dat je nog zo'n bescheiden buikje hebt en dat het de leerlingen nog niet echt opgevallen is. Straks heb je vanuit het niets een dikke groeispurt en valt het wel op!
Haha, over die concentratie! Bereid je maar voor op erger 😜

Vandaag de laatste officiële werkdag gehad! Morgen nog een paar laatste dingen afmaken en dan echt lekker vrij!
Morgen ook weer controle bij de verloskundige en een liggingsecho. Kijken of ze er een beetje fijn bij ligt. Hopelijk al wat meer ingedaald dan eerder. Omdat het de derde is, heeft ze wat meer ruimte dan de andere twee en lag ze tot nu toe nog niet vast in het bekken.
Ik voel me nog heel goed. Ik wandel en fiets dagelijks, dat helpt wel bij het fit blijven. Verder ook niet echt klachten ol maagzuur en soms vermoeidheid na. Dus ik wil nog wel 4 weken zo door!

Echt fijn om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat en we allemaal zo kunnen genieten van de zwangerschap!!
Hallo Dames,

ik kom mij weer melden in deze groep. :D

Deze week hadden we onze eerste echo. Het was enorm spannend; ik durfde ook niet mee te kijken op de echo (bang dat er weer geen hartje te zien zou zijn). Gelukkig riep de gyneacoloog meteen dat ze een hartje zag. Wat prachtig om te zien! En wat een opluchting!
Ik had eigenlijk gedacht dat de angst/onzekerheid dan ook zou afnemen nu we een kloppend hartje hebben gezien, maar die is nog steeds behoorlijk aanwezig. Herkennen jullie dit?

@Nerdella, zou je mij willen toevoegen aan de tabel? Ik ben 18-11-2021 uitgerekend. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Suezele: PROFICIAT en welkom terug !! Wat spannend ... Hopelijk blijft alles goed gaan nu, maar een eerste goede echo met hartslag is alvast een heel goed begin !
Ik kan je jammer genoeg niet echt geruststellen wat de spanning en onzekerheid betreft. Ik ben vandaag 30 weken ver, maar ik ben er nog altijd niet 100% gerust in. Ook al hebben we alles aangekocht, ook al hebben we alle echos en testen met vlag en wimpel doorstaan tot nu toe. Laat de angst geen spelbreker zijn en GENIET van deze magische periode. Ik hoop dat alles voor jou goed gaat blijven gaan en wens je heel veel positieve gedachten toe. Schrijf die angst maar lekker van je af op dit forum !! Haha ...

Hier opnieuw een echo gehad vandaag: onze kleine meid blijft als een razende groeien. 30 weken ver en de gyne schat haar op 42cm en 1,8kg. Daar waar het gemiddelde 38cm en 1,5kg is. Ze blijft dus bovenaan de grote curve hangen. Ze ligt bovendien al mooi met het hoofdje naar beneden, in de goede richting, klaar om geboren te worden. De baarmoederhals is mooi lang en gesloten, hij heeft me vandaag ook inwendig onderzocht ... Alles gaat goed. Mijn suikertest was prima, mijn bloeddruk vandaag was alweer prima. Ik voel me serein en klaar om te bevallen binnen MINSTENS 6 weken. Maar ik ga ervanuit dat ze gewoon lekker gaat blijven zitten in mijn buik.

Geniet van het lange PAASWEEKEND en opgelet met de chocoladeeeee !!! :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames,
Ik durf mij eindelijk ook hier te melden.
2 weken terug met 6 weken een goede echo met kloppend hartje gehad en vandaag met 8 weken weer een mooie echo. Ik begin er een beetje in te geloven dat het voor ons misschien toch ook weggelegd is.
Vind het wel spannend om de overstap naar de verloskundige te maken ook. Je raakt toch vertrouwd met het hele fertiliteitsteam en zij hebben al onze ellende natuurlijk met ons meegemaakt.

Suezele gefeliciteerd!!! Herken heel erg de angst. De 6 weken echo lag ik huilend en trillend op de stoel en ik hield pas op toen de arts met goed nieuws kwam. 2 dagen later was ik even niet misselijk bij wakker worden en dacht ik meteen zeker te weten dat het hartje was gestopt. Ik merk wel dat het vertrouwen beetje bij beetje groeit. Voor de eerste echo geloofde ik überhaupt niet dat ik zwanger was, ik heb het toen een beetje weggeduwd en was er van overtuigd dat het vast meer mis zou gaan. Tussen de eerste en tweede echo waren er ook al meer positieve momenten. En hoop dat die positieve momenten nu steeds meer worden. Onzekerheid zal altijd wel een beetje blijven denk en dat is ook ok. Daarvoor is er denk te veel gebeurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ruby en suezele gefeliciteerd!! Wat fijn dat jullie hier weer aan mogen sluiten zeg. Hoop dat alles goed mag blijven gaan!
Ik ben de eerste 12 weken eigenlijk prima doorgekomen. Had alleen wat stress vlak voor de echo’s maar verder was ik relax en had ik er echt vertrouwen is dat het goed zou komen.
En dat ja een zwaar traject van 5 jaar verbaasde mij ook!
Maar gevoelens kan je nu eenmaal niet sturen, ik hoop dat jullie snel ook het genieten mogen ervaren, en het vertrouwen mag gaan groeien!

Narkomeid, hier ook geen kleine baby hoor! Met 32+2 al op 2200 gram geschat, dus we lopen een beetje gelijk denk ik! In ons ziekenhuis vinden ze het alleen niet groot, het kindje zit net iets boven het gemiddelde, als het in dit tempo door zou groeien dan zou het rond de uitgerekende datum op 3800 gram uitkomen.
Op wat voor gewicht word jullie meisje geschat?

Theepoes geniet je lekker van je verlof?
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele wat fijn je hier weer te lezen! En de eerste goede echo achter de rug.

Heel herkenbaar die angst. Hier was ik ook heel bang, zeker de eerste weken, maar ook nog na de eerste, tweede en derde echo. Met de termijnecho werd het bij mij minder. Het hielp heel erg dat ik elke week of twee weken bij de vk mocht langskomen om het hartje te luisteren, dan werd ik echt goed gerust gesteld en ze begrepen mijn angst door de voorgeschiedenis. Ik heb ook een Doppler gekocht die me vaak tussendoor gerust stelde (in het begin niet zo handig, want kon het niet heel makkelijk vinden). Verder kan ik altijd de vk bellen, ook als ik de baby een paar dagen niet voel (voel haar soms enorm veel en dan weer een paar dagen niet, dan komt die angst weer terug).

Uiteindelijk ging het vertrouwen steeds vaker goed en werd de angst minder, maar in het begin is het gewoon echt je tijd uitzitten. Van de uren en dagen vooruit kijken kom je er ineens achter dat je soms alweer een week verder bent zonder dat je er op let.

Ik hoop dat je snel meer vertrouwen krijgt, je bent zeker in dit topic niet de enige!

Ruby wat fijn dat jij je ook hier komt melden, gefeliciteerd! En al twee goede echo’s :heart: Die overdracht naar de vk vond ik juist heel fijn, fijn om niet meer medisch te zijn, maar gewoon een zwangere net als de rest. Het went vanzelf!

Narkomeid wat fijn dat het goed gaat! En een groot kindje, zijn jullie zelf ook groot? Ik hoor ook vaak dat het schatten niet altijd goed gaat en uiteindelijk wel mee valt.

Ik weet niet hoe de baby hier groeit, ik weet wel dat m’n buik echt groeispurten maakt, hij is niet meer weg te denken :D het voelt nog steeds zo bijzonder. We zijn druk bezig met de kamer en het wordt zo mooi. De baby beweegt de ene dag meer dan de andere, maar dat zal wel steeds meer worden :Heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Ruby: tof, nog een toekomstige gelukkige mama erbij ! :-) Zo blij voor jou, ook al kennen we elkaar (nog) niet. Geniet van de zwangerschap en hopelijk blijft alles goed gaan. Ik kijk ernaar uit je verhalen te lezen ! Zo spannend!

@Nerdella: ik denk dat er toch een grootteverschil tussen BE en NL van toepassing is, hier. 50cm bij de geboorte is echt standaard, maar toen ik op de materniteit langsging, bleken op alle geboortekaartjes kleinere babies te staan. Allemaal 48-49cm. Onze meid is nu al 42cm op amper 30 weken, dus voor de verloskundige echt wel "groot". Nu, naar Belgische normen zijn mijn hubby en ik niet van de kleinste, ik ben zelfs echt groot te noemen (1m74), maar ik weet dat dat in NL niet echt uitzonderlijk groot is. In België ligt dat iets anders.
Als de baby zo blijft doorgroeien, zou ze met de bevalling rond de 4kg - 4,2kg wegen, zei de gyne. Maar, het blijft natuurlijk een schatting, want je kan er geen meetlint naast leggen natuurlijk. Ze zit momenteel boven de P85 groeicurve, wat de hoogste groeicurve is. (Vorige echo zat ze nog op P70) Ik weet niet of jullie dat iets zegt? Grappig hoe het soms anders is, het ene buurland tegen het andere. Haha !

Volgens de verloskundige had ik wel geluk dat de placenta tegen de buik aanligt. Anders zou ik non stop geschopt en gepoked worden. Vooral met haar ellebogen is ze heel heftig ... Ik voel haar dus minder als wanneer de placenta tegen de rug zou liggen, MAAR daar mag ik dankbaar voor zijn, aldus de verloskundige. Ik zag het wel op de echo dat ze non stop om zich heen bewoog. Zucht ... Ik ben zoooo verliefd op haar ! Na al dat bange afwachten ... Verdekke, wat is de ontlading GROOOOOOOTTTT !!! Ik kan niet wachten om te bevallen en haar te zien ...

Fijn weekend allemaal en dat er nog snel nieuwe namen op het forum bijkomen !!!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Narkomeid1981 schreef:
03-04-2021 09:25

@Nerdella: ik denk dat er toch een grootteverschil tussen BE en NL van toepassing is, hier. 50cm bij de geboorte is echt standaard, maar toen ik op de materniteit langsging, bleken op alle geboortekaartjes kleinere babies te staan. Allemaal 48-49cm. Onze meid is nu al 42cm op amper 30 weken, dus voor de verloskundige echt wel "groot". Nu, naar Belgische normen zijn mijn hubby en ik niet van de kleinste, ik ben zelfs echt groot te noemen (1m74), maar ik weet dat dat in NL niet echt uitzonderlijk groot is. In België ligt dat iets anders.
Als de baby zo blijft doorgroeien, zou ze met de bevalling rond de 4kg - 4,2kg wegen, zei de gyne. Maar, het blijft natuurlijk een schatting, want je kan er geen meetlint naast leggen natuurlijk. Ze zit momenteel boven de P85 groeicurve, wat de hoogste groeicurve is. (Vorige echo zat ze nog op P70) Ik weet niet of jullie dat iets zegt? Grappig hoe het soms anders is, het ene buurland tegen het andere. Haha !
Wat ik vooral weet is dat die schattingen enorm onnauwkeurig zijn. Ze kunnen er tot 25% naast zitten, dus je vraagt je bijna af waarom ze het überhaupt opmeten. ;-D
Onze dochter werd 'normaal' ingeschat P50-P70, maar zou wel lange benen hebben, zei de gynaecoloog.

Ze bleek 54 cm(!!!) en 9 pond. Dat is zo'n beetje P95 voor meisjes volgens mij. Haar grote zus was veel meer gemiddeld: 51 cm en 7 pond. Ik ben zelf 165 cm, dus helemaal niet lang.

De meiden zijn allebei bij 41 weken geboren, en ik was bij allebei rond de 72-74 kg aan het eind van de zwangerschap. Maar tóch zo'n verschil dus! De jongste loopt daarmee zo'n beetje een maand voor op de oudste qua lengte en gewicht. :D

Maar dat de jongste zo groot zou zijn, dat was bij het meten op alle echo's dus helemaal niet opgemerkt. :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren Quote
@Flipje: 54cm is idd heel groot !! Maar ik heb een collega die enkele weken geleden beviel van een meisje: 56cm groot. Zonder ooit te horen te krijgen dat ze groot was. Natuurlijk: keizersnede, want op natuurlijke manier was simpelweg niet mogelijk.
Och, we zien wel ... Ik voel haar elke moment van de dag bewegen en tijdens elke echo lijkt ze zich te amuseren met navelstreng of handen. De laatste echo probeerde ze zelfs haar hele vuist in de mond te krijgen. Zolang ze maar gezond is.

Alles goed met jou voor de rest?

@Theepoes: het begint lekker te korten nu. Hoe voel je je ?

Geniet nog van het weekend, lieve dames !!

Grtjessss
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn beide jongens waren ook 54 centimeter en 8 pond. Ze werden destijds geschat rond de 3500 gram. Zegt dus idd niet zoveel.
Vorige week had ik een liggingsecho. Daarop werd geschat dat ze 2700 gram was en in de laatste weken groeien baby's ongever 200-250 gram per week. Komt dus uit op 3500-3700 gram. Maar dat kan ook net zo goed weer 4000 worden (of zwaarder ;-P).
We gaan wel zien!

Het gaat hier best oké. Lichamelijk wotdt het wat zwaarder. Ik heb vaak zo'n druk aan de onderkant. Daardoor al een aambei gekregen... :( erg pijnlijk. Verder doe ik nu elke dag een dutje. Dat heb ik nu echt nodig.
Vandaag heeft man de wieg opgehaald. Morgen maar eens de spullen daarvoor bij elkaar zoeken en het mooi opmaken. Ook de box wil ik dan graag beneden hebben.
De ziekenhuistas is bijna gepakt. Dus we zijn er bijna wel klaar voor!

Suezele en Ruby, welkom! Fijn weer wat extra meiden erbij! Laat het hier maar lekker volstromen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Narkomeid belangrijkste dat jullie dame het zo goed doet! En ja de bevalling gaan we zien of alle schattingen kloppen!
Ons kindje is ook heel beweeglijk, ik heb de placenta aan de achterkant liggen en voel de baby de hele dag door wel! Als het even stil is en ik wrijf over mijn buik krijg ik vrijwel meteen reactie, en ook op muziek word inmiddels gereageerd! Het blijft zo leuk!!
Ik heb over 2 weken weer een groeiecho ben benieuwd waar het kindje dan op geschat word!
Vandaag 34 weken, pff wat gaat het snel zeg!
De grootte van het kindje zegt overigens niets over de bevalling. Ik heb baby’s van 5200 gram en ruim 58cm natuurlijk zonder problemen geboren zien worden.
Het ligt er vooral aan of ze er goed voor liggen. Hopelijk krijgen we hier allemaal een prachtige bevalling als het zo ver is!

Theepoes voor jou schiet het echt op nu!
Staat de ziekenhuis tas inmiddels klaar?
Wat naar zeg van die aambei. Heb je dat de vorige zwangerschappen ook gehad.
Het helpt heel goed om er neuspray op te sprayen, dan niet de zoutoplossing maar de xylometazoline. Gebruiken wij in het kraambed vaak! Ken je vast allang maar dacht zeg het toch nog even!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom, Suezele en Ruby de eerste weken zijn echt heel erg spannend. Fijn dat jullie al de eerste echo hebben gehad, en nu neem ik aan wachten op de termijnecho. Die dagen vond ik zo spannend. Het waren ook de weken met de meeste klachten. De tijd kroop voorbij. Na twaalf weken kreeg ik er wat meer vertrouwen in, en ondertussen voel ik de baby en ben ik een stuk geruster. Kom vooral schrijven mij hielp het.

Theepoes, je hebt dus de overgang gemaakt van werk naar verlof, en au wat rot die aambei. Volgens mij zou ik heel ongeduldig zijn maar misschien verandert dat als je al kinderen hebt. Succes met de laatste loodjes.

Saartje, hoe gaat het met jouw verlof? Blijft je bloeddruk nu stabiel?

Narkomeid, bij jou gaat het nu ook snel, fijn dat de baby zo goed groeit en zo beweeglijk is. ik ben ook zo nieuwsgierig.

Hier gaat het goed, vorige week bij de controle was ik voor het eerst significant gegroeid. Buik is zichtbaar, maar ik vertel het nu aan meer mensen en die vinden de buik erg bescheiden voor 25 weken. Komt ook door het weer want ik heb het nog steeds koud en draag veel kleren. Merk wel dat ik heel erg moe ben, en dat stoort me. Vorige week is HB geprikt dus ben benieuwd naar de uitslag of ik heb gewoon pech. Vandaag ook de suikertest gedaan, het drankje is prima te doen, het wachten duurde lang en had het daardoor zo koud. Morgen de uitslag. Meestal gaat het prima, weinig klachten, een vrolijk bewegende baby maar ik ben zo nieuwsgierig. Het is ook leuk om het geslacht niet te weten omdat het er steeds minder toe doet, merk ik. Ook hier als ik mij hand op de buik leg, dan voel ik bijna. altijd wat. Het is dus echt aftellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saartje, bedankt voor de tip! Ik kende het nog niet. Dat kan wel gewoon veilig tijdens de zwangerschao gebruikt worden?
En in combi met de zalf?

34 weken alweer dus! Jeetje! Vermaak je je nog een beetje? Houden ze je nog extra in de gaten ivm de bloeddruk? Hopelijk is die nu steeds stabiel!

Kasteelbewoner, ja, pff, gelukkig nu verlof. Zou echt niet meer willen werken. Zit nu ook wel in de verlofmodus. Ik krijg weer wat meer energie :-)
Ik ben nog niet zo ongeduldig. Ik ga ervan uit dat ze later komt dan 40 weken, net als haar broers. Dus dan heb ik nog even.
Ben ook nog bezig een dekentje te haken. Die moet wel af zijn als ze er eenmaal is! :)

Bah, die suikertest had ik de vorige zwangerschap. Vond dat best een uitdaging! Ben benieuwd naar de uitslag. Hopelijk goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
@saartje: idd, haar grootte doet er niet toe, als ze maar gezond is. Elke echo heeft ze haar duim of hand in de mond, of sabbelt ze op haar navelstreng. Laatste echo geeuwde ze en hebben we dat op foto kunnen nemen. Ze zit daar goed, neem ik aan ! :-)
Word jij nog goed opgevolgd nu? Of kijken ze alles een beetje aan? De bloeddruk blijft stabiel?

@Kasteelbewoner: ook bij jou begint het op te lopen hé! Fijn dat je een echt buikje hebt. Ik had echt al een buikje vanaf week 9 ... Maar ik ben dan ook niet superslank en ik denk dat er psychologisch een "klik" was omdat ik op de echo van 8 weken beweging in dat hoopje cellen zag. En de gyné ook ! Een echte openbaring van : "It's alive !!!" De dag erna stak er prompt een (bescheiden) buikje naar voren. Ik heb wel heel lang blijven verstoppen, uit angt, maar nu draag ik alleen nog superspannende en klevende kledij. Veel lagen ook, ik blijf eerder kouwelijk ...

@Theepoes: ik kijk er eigenlijk ook naar uit om te stoppen met werken hoor. Ik voel aan dat ik behoorlijk emotioneel reageer en in mijn job is dat niet altijd evident. Ik werk tussen mannen en reageer emotioneler dan normaal. Vind ik vreselijk, zij vinden het geweldig. Ook begin ik me meer en meer af te sluiten van de stress, iets waar ik normaliter dol op ben. Nu heb ik er geen zin in. Heb eigenlijk alleen maar zin om me in mijn bubbel op te sluiten en te genieten van elke seconde dat ze nog in mijn buik zit. Al de rest is bijzaak ... Sounds familiar to you, ladies?

DE suikertest vond ik persoonlijk goed te doen! Maar ik word dan ook elke morgen met een kurkdroge mond wakker, dat ik eender wat naar binnen zou slaan. En gezien ik volledig nuchter moest zijn, had ik zo'n vreselijke dorst dat dat drankje - gesuikerd als het was - nog best smakelijk was. Haha ! De verpleegster trok nogal ogen ... :-)
En ik meld me weer af bij de groep.

Net de echo bij de verloskundige gehad en wederom geen hartje. :cry:
Het is niet de filmen.... We zijn er kapot van....
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele, nee, dat meen je niet!! Wat heftig! Heel verdrietig...
Hoe kan het toch...

Heel veel sterkte! ❤

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven