Zwanger geworden na IVF/ICSI (deel 2)

09-02-2021 12:02 587 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!

Bevallen:
2021:Celenne, Nerdella (meisje), Kasteelbewoner (jongen), Saartje (meisje), Theepoes (meisje), Narkomeid (meisje)
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje), Flipje2 (meisje).
nerdella wijzigde dit bericht op 09-04-2022 07:20
56.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele, wat vreselijk en wat een onmacht, zo oneerlijk


Hier zoals verwacht geen zwangerschapsdiabetes, waardes waren keurig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik hier opnieuw voorzichtig mee komen schrijven?

Vandaag heb ik voor het eerst op een echo een embryo mogen zien, met kloppend hartje. Het voelt allemaal nog ontzettend onwerkelijk. Ik staar steeds opnieuw vol ongeloof naar dat echo-fotootje.
Alles is nog steeds pril en onzeker natuurlijk, maar voor vandaag overheerst de opluchting. Zo ver zijn mijn man en ik nog niet eerder gekomen.
Suezele geen woorden hiervoor alleen maar heel veel sterkte vanuit hier... ik hoop dat je zsm weer aan kunt melden bij deze groep.

Celene welkom in dde club en heel herkenbaar dat staren.. ik mocht het filmen op mobiel en hoewel het op dat
Moment heel klein was is het nu al het
Mooiste wat er is
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele aaah wat ontzettend kl*te zeg! Heel veel sterkte bij deze klap en de rest van het traject als jullie er weer aan toe zijn :hug:

(Heel dubbel het bericht hierna)
Celenne welkom en gefeliciteerd! Ik kan me dat ongeloof zo goed voorstellen, wij hebben dat nog steeds soms. Fijn dat je zo opgelucht bent.

Theepoes lekker aan het genieten van je verlof? En al flink aan het aftellen nu?

Saartje bij jou gaat het ook snel richting de uitgerekende datum, wordt steeds spannender lijkt me!

Kasteelbewoner fijn dat alle waardes goed waren, weer een zorg minder!

Hier gaat alles goed, mijn buik groeit goed, ik voel haar steeds meer schoppen, al is ze (nog) wel rustig. Het kamertje is al af, man heeft flink geklust en toen ik alles kon aankleden wilde ik ook alles in huis hebben (iets met nesteldrang…). We willen nog een nieuwe vloer en vloerverwarming, dus fijn dat dit deel klaar is en we ons daar op kunnen focussen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele wat ontzettend naar nieuws. Snap dat jullie gebroken zijn. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe. Dikke knuffel. Hopelijk hebben jullie binnenkort ook een keer geluk.

Celenne jeeeeh welkom!!

Ik herken het ongeloof ook enorm. Ik heb ook een filmpje van de laatste echo en blijf het lastig te rijmen vinden dat dat over mij gaat en echt in mij groeit.
Merk ook dat ik veel tijd nodig heb. Ik belde over een afspraak voor de verloskundige en kreeg meteen de vraag of ik de nipt wilde etc. Vond het heel overweldigend allemaal.
Kan er beetje bij beetje ook wel meer van genieten. Helaas vannacht wel een nachtmerrie. hebben jullie ook dit soort dingen gehad?
rubyrubyruby wijzigde dit bericht op 11-04-2021 11:31
Reden: Aanstoot?
6.01% gewijzigd
Ruby begrijp mij niet verkeerd
Maar ik vind je laatste zin wel erg onpasselijk in deze forum.. (details) het kan zelfs nare gedachtes en angsten opwekken omdat wij al een extra gevoelige groep zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.
En nachtmerries horen er vaak wel bij
anoniem_655fd5ee92ee3 wijzigde dit bericht op 11-04-2021 00:59
Reden: Verkeerd
0.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Ruby, ik ben 1 van de oudgedienden en inmiddels 2 kinderen via ICSI en lees soms nog mee.
Ik heb zeker ook wel dat soort dromen gehad. Je kan gewoon niet geloven dat het echt zo mag zijn na alles. Zo onwerkelijk!

Alaynee, wat vervelend dat het zo'n gevoel oproept bij jou. Maar echt ongepast is het in mijn ogen niet. Hiervoor was juist dit topic gemaakt, om deze gevoelens te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ruby, het kan inderdaad heel snel gaan die eerste weken, dan komt er veel op je af. Bij de 7 weken echo in het ziekenhuis kreeg ik al een heel pakket mee met informatie terwijl ik daar niet eens onder controle zou staan. Bij aanmelden in het ziekenhuis, ik ben medisch kwam het heel confronterend over, ik was laat maar er was nog net plek. Daar kreeg bij het eerste gesprek met 10 weken van de verpleegkundige weer een heel pakket mee waaronder het formulier voor de kinkhoest prik. Bij de NIpt was ik bang dat er uit zou komen dat er geen embryonaal bloed zou zijn gevonden. Het ging pas echt worden bij het eerste consult met 12 weken bij de gynaecoloog. Dan is het kind op de echo echt een kind. Daarna komt er veel minder op je af, de spanning van de 20 weken echo natuurlijk maar dat is anders.

Dromen heb ik nog steeds kan over van alles gaan maar vaak over het verlies van het kindje.

Celenne, welkom, de eerste weken heb ik verdwaasd naar de echo gekeken, ik had een filmpje gemaakt. Mijn eigen stem klonk nogal vaag, en qua opmerkingen had ik het idee dat mijn iq flink gedaad was ten tijde van de echo. Spannend is het zeker.

Theepoes, klinkt als een fijn verlof maar dat mooie weer zou ik graag ook hier zien.

Nerdella, wat goed het kamertje al af, ik zit nog steeds in de verzamelfase .

Hier een beetje twijfel over wanneer ik met verlof ga, er zijn nu vage geruchten dat de scholen weer helemaal open gaan. Dit betekent concreet dat ik weer volle klassen krijg van soms wel 30 leerlingen. Afstand houden is dan onmogelijk, en je hebt ook veel meer "vieze" lucht. Dat vind ik een beetje eng ivm covid, tot dusver geen angst gehad maar ik lees nu dat bij deze variant er meer jongere mensen ziek worden waaronder ook. zwangere vrouwen. Voor de kerstvakantie ging het zo snel, en lang niet iedereen gaat in quarantaine als het moet, Bij de volgende controle wil ik dit even overleggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alaynee oei vervelend dat je dit als een onprettige opmerking voelt. Dat is zeker niet de bedoeling. Ik bedoelde of jullie ook te maken hebben gehad met nachtmerries. (Zo beter?? Of nog confronterend?)

Lily ja inderdaad het voelt of het niet zo mag zijn. Het is prettig om te lezen van jou en kasteelbewoner dat ik niet de enige ben met nare nachtmerries.

Kasteelbewoner goed om te horen dat het herkenbaar is en dat het na de 12 weken minder wordt.
Kan mij voorstellen dat je het risico op COVID zo laag mogelijk wil houden. Er wordt wel gezegd dat je niet kwetsbaarder bent, maar zo voelt dat toch niet helemaal.
Lily ik vind het ongepast en confronterend wat voor een andere niet zo hoeft te zijn, ook al kunnen we gelukkig alles kwijt in deze groep. Dit komt helaas
Door de zware en moeilijke traject met
Vele tegenslagen en ellende op zijn plaats. Dan is de details een schrikreactie.

Kasteelbewoner ik snap heel goed nu met de volle klassen waar geen afstand word gehouden etc. Ik las ook op nieuws over
De zwangeren en jongeren. Is er een mogelijkheid om al met verlof te gaan? Of eerder

Ruby zo is het zeker niet meer confronterend bedankt. Ze zeggen dat de nachtmerries ook helpen om de stress te verwerken op deze manier en door de
Hormonen meer levendiger en nachtmerries
Ontstaan.

Nerdella wat goed dat de babykamertje af is wij moeten het zolder verbouwen en kunnen dan beginnen aan het babykamer maar nu gaat het echt ineens snel en lijkt alsof wij ons moeten haasten (nesteldrang ook denk ik?) hoe doe jij dat met de eerste kleertjes ik vind het zo lastig omdat we uitgerekend zijn begin augustus ivm warmte.

Hier gaat de tijd snel en nu al veel overal in lichaam en een grote buik.
Baby voel ik nu heel goed gelukkig en je ziet het buik ook verspringen echt ongelofelijk..
anoniem_655fd5ee92ee3 wijzigde dit bericht op 11-04-2021 12:15
Reden: Verkeerde
11.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb even moeten bijlezen ... Zoveel nieuwe berichten !

@Suezele; oh neeeeennn!!! Hoe oneerlijk kan het zijn ... ? Ik wens jullie veel sterkte met deze teleurstelling. Dan flakkert de hoop zo hard op, om nadien weer genadeloos neergesabeld te worden. Ik denk dat we allemaal wel onze portie tegenslagen hebben gehad, en je jouw teleurstelling letterlijk ook zelf voelen. Ik voel oprecht met je mee en hoop dat jullie snel goed nieuws kunnen krijgen.

@Celenne: wat een super nieuws ! Eerste goede echo, da's alvast een grote opluchting. Probeer er een beetje van te genieten ... Dit is al een grote stap in de goede richting. Ik hoop dat alles zo goed blijft gaan en wens je veel succes voor de komende echo's. Deze weken, tussen 6 en 12, vond ik persoonlijk het langste duren. Eens die gepaseerd, schakelt alles een versnelling hoger.

@Nerdella: Super dat alles af is bij jullie. Hier wachten we op de aankomst van de babykamer zodat ik alles kan beginnen wassen en opruimen. Maar Covid is een spelbreker !! En maakt dat alles langer duurt om te krijgen ... Grrrr !!!

@RubyRuby: ik heb de ganse commotie niet dadelijk begrepen, maar ik kan je eerlijk toegeven dat ik ook behoorlijk levendig kan dromen. En dat kan zowel fijn zijn, als vreselijke dromen waarbij ik nat in het zweet wakker word. Ik vrees dat dat evenzeer onderdeel is van ons traject. Een zorgeloze zwangerschap zit er voor niemand echt in, denk ik zo ...

@kasteelbewoner: blij dat ik niet in jouw schoenen sta. Ik blijf tot mijn zwangerschapsverlof lekker thuis werken, dus geen kopzorgen op dat vlak. Moest ik omringd worden door kinderen, zou ik er toch eerst eens goed met de gynaecoloog en huisarts over spreken ... En ongeacht hun oordeel, zou ik er toch ook niet 100% gerust in zijn. Zou je al niet op verlof kunnen ? Wat zegt je buikgevoel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat is er veel geschreven!!

Suezele ik weet niet of je dit nog leest maar heel veel sterkte. Kan me voorstellen dat de moed je ook wel in de schoenen zakt zo. Neem de tijd om dit te verwerken.

Celenne wat fijn om jou hier terug te zien!! Hopelijk blijft alles goed gaan en gaat bij jezelf het vertrouwen ook snel groeien!

Ruby, de dromen zijn herkenbaar. Het komt overigens door de hormonen. Je kan extra levendig dromen.

Alaynee ik vind het goed dat je het uitspreekt. Het is fijn als we hier gewoon eerlijk naar elkaar toe kunnen zijn toch. En we kunnen rekening met elkaar houden!
Bijzonder hè dat de buik zo heen en weer gaat?! Hier lijkt het ook met de dag sterker en krachtiger te worden.

Kasteelbewoner, gewoon met je werk over hebben als je je er niet meer fijn bij voelt. Ik heb tot 32 weken in de zorg gewerkt waarbij ik ook geen afstand kon bewaren maar was daarbij wel volledig beschermt gekleed.
De bedrijfsarts zou je hier ook in kunnen adviseren als je er met je werkgever niet uit komt.
Ik begreep dat ze vanaf 28 weken officieel vervangende werkzaamheden voor je moeten regelen!

Narkomeid hoe gaat het met jou?
Heb jij een grote buik? Iedereen vind mijn buik nog klein, ze geloven soms bijna niet dat ik al bijna 35 weken ben!

Hier gaat het goed! Gewoon lekker aan het genieten van mijn verlof, en flink aan het opruimen en poetsen!
Fysiek heb ik nergens last van en ik slaap ook gewoon goed dus echt geen klagen!
Dank jullie wel voor jullie bemoedigende woorden en steun. Zo fijn! :hug:
Het is nu afwachten of het zelf op gang gaat komen (ben er bang voor, want symptomen nemen nog niet af). Ze hebben ook aangeraden om verder onderzoek te laten doen ivm herhaalde miskramen dus hebben veel te overdenken.

Ik ga mij iig afmelden voor deze groep en hoop me in de toekomst weer te kunnen melden.
Ik wens jullie allemaal heel veel succes in deze mooie, maar toch (voor velen onder ons) ook een spannende tijd. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
@alle dames: De zwangerschap begint hier nu toch zwaarder te wegen. De afgelopen dagen ligt ze "verkeerd" ... Er steekt steeds een elleboog onder mijn ribben, hetgeen zitten moeilijk maakt en het s'nachts lijkt het wel alsof ze de drummer van AC DC wordt en is er een feestje aan de gang in mijn buik. Ik word soms wel 5 tot 6x waker per nacht, dus veel geslapen heb ik niet. Natuurlijk KLAAG ik niet, maar pfieuw ! Daarnet grote inkopen wezen doen en na het uitladen van de wagen, moest ik me absoluut even neerleggen, want ik voelde me gebroken. Met een harde buik en een druk naar onderen, en dan die bult net onder mijn ribbenkast ... Niet aangenaam. Na 30 minuutjes op bed en wat ademhalingsoefeningen gaat het beter, maar voelde me echt enorm ongemakkelijk. Hebben jullie dit ook?
De buik neemt natuurlijk een behoorlijke omvang toe. Zelfs onder een dikke sjaal valt hij niet te verbergen. En het is soms raar om te zien dat mijn hersens niet registreren dat bepaalde ruimtes te klein voor me worden. Die buik neemt snel veel meer plaats in dan dat mijn hersenen zich kunnen aanpassen. Leidt soms tot heel grappige momenten, waarbij ik "vast" kom te zitten. Haha!

@Saartje: ik weet niet hoe we mijn buik kunnen "meten" ... Maar ik ben er wel heel fier op. En de mensen zien ook wel dat het een "3e trimester buik" is. Maar hij is mooi rond en egaal. :-)

@Theepoes: hoe gaat het met jou? Tiktak tiktak? Of is het al zover? Laat je wat weten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Narkomeid, dat gevoel herken ik! Ik krijg regelmatig een stomp in mijn maag en in mijn ribben. Pijnlijk!

Saartje, bij mij vindt iedereen ook weer wat anders van mijn buik. De één vraagt of het er geen twee zijn en de ander zegt dat ik nog lang niet ga bevallen omdat mijn buik niet dik genoeg is... Ik praat met iedereen wat mee en ben ondertussen heel blij met mijn mooie buik. En vooral de schat die erin zit.

Ruby, heel herkenbaar die dromen!

Kasteelbewoner, bijna alle zwangeren die ik ken uit het onderwijs hebben vanaf week 28 vervangende werkzaamheden. Ik ben zelf wel doorgegaan met werken. Ook met jongeren en niet altijd 1,5 gegarandeerd, maar wel een vaste kleine groep. Het is maar net hoe je er zelf in staat! Maar kan me voorstellen dat het je wel bezig houdt.

Hier: dagelijks veel harde buiken.
En 's avonds oefenweeeen.
Ben nu ruim 38 weken. Had gister echt zin om te bevallen. Vol energie! Vandaag futloos en moe... het gaat zo op en neer!
Ik probeer nog wel lekker bezig te blijven. Dat zorgde vandaag voor een brandschone badkamer en ruim 5 km aan stappen in huis en ommetjes buiten.

Vanochtend lag mijn oudste nog even bij ons in bed. Hij zei dat hij het zo spannend vindt. Want: 'de baby kan zomaar dood gaan'. Pff, dan kan ik wel huilen! Ongemerkt is de angst dus overgegaan op hem. :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
@Theepoes: de reactie van je oudste ...!!!! :-o :-o :-o
OMG ... Dat is hetgeen me nu nog het meeste bezighoudt: ze kan nog overlijden tijdens de bevalling. Ze kan zich nog wurgen in haar navelstreng. Volgende week maandag komt de kinderkamer... En mijn eerste gedacht was: als we alles uitpakken, dan verliest dat waarde en stel dat ze nog komt te overlijden.

ZELFS na al die goede bloedtesten en echos, BLIJFT die angst present ! Gaat dat voor de rest van ons leven zo zijn? Of zakt die weg eens ik haar in mijn armen ga hebben. Jezus, ik wil helemaal zo niet denken ... !!

Maar wat een schok moet dat voor jou geweest zijn !!!
Veel succes met de allerlaatste loodjes ... HEt gaat SUPERSNEL !!
Alle reacties Link kopieren Quote
Narkomeid, alhoewel het voor mij nog verre van herkenbaar is, kan ik me goed voorstellen dat het op een gegeven even genoeg is, hoe blij je ook bent. Die buik wordt steeds zwaarder, nog even en da heb je hopelijk verlof en kun je in alle rust voorbereiden.

Theepoes, kan me voorstellen dat het even hard aankomt, het laat ook weer zien hoe basaal en eerlijk een kind kan zijn. In theorie nog 1 weekje, hopelijk kun je een beetje slapen.

Saartje, is er nog wat over om te poetsen? Fijn dat je je goed voelt, heb je nu elke week controle? Bij jou het nu ook snel.

Ruby, hoe gaat het met jou? Kun je het een beetje op je af laten komen? In de weken waarin jij nu ziet wat ik het meest moe, en futloos. Wanneer is je termijnecho?

Celenne, kun je het een beetje geloven? Ik wens natuurlijk dat de tijd voorspoedig voor je verloopt en voor dat het het weet, het 1e trimester achter de rug hebt.

Hier gaat het goed. Ik ben begonnen met inrichten, en wil het graag af makenin de meivakantie. De baby voel ik veel, en mijn buik groeit gestaag. Deze week controle dus ben heel benieuwd. Mensen vinden mijn buik klein maar de fundus zit echt boven de navel. Ik kan gewoon nog alles, alleen bukken is soms een ding, en ik word stijver. Dus ik beweeg veel om de spieren los te houden. Het 2e trimester ervaar ik wel als een heel rustig deel van de zwangerschap, ik ben niet meer continu symptomen aan het checken.
Het ziet er nu naar uit dat de scholen nog blijven doorgaan zoals nu dus met halve klassen. Vervangende werkzaamheden zie ik niet zitten. Het is zo dat ik dus helemaal geen angst heb voor Covid-19. Ik overleg wel even voor de zekerheid met de verloskundige. Ik las zonet een artikel op de Guardian waarin vaccinatie voor zwangere vrouwen wordt aangeraden omdat met name in het 3e trimester Covid-19 wel complicaties kan opleveren zoals vroeggeboorte. (volgens de Britse variant van de nvog).

Op zich is het nog steeds heel onwerkelijk al weer 27 weken, de baby zou het kunnen redden. Blijf een beetje bang dat al die spullen in huis ongeluk brengen maar het is ook erg fijn om te hebben.

Hopelijk gaat het goed met iedereen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Kasteelbewoner: ik snap maar al te goed wat je zegt ...!! Bijna 33 weken ver en ik ben begonnen met de kleertjes te wassen. Gisteren is de kinderkamer geleverd en van de week gaan we de buggy halen. Het blijft onwerkelijk en in mijn achterhoofd blijft een vervelend stemmetje stilletjes zeggen: "smijt de ticketjes maar niet weg" ... Vorige week afspraak gehad met de vroedvrouw die post-geboorte de opvolging en verzorging komt doen en ze vroeg of ik schrik had voor de bevalling. "Niet voor de pijn, maar eerder voor het feit dat de baby nog zou sterven tijdens de bevalling ..." Mijn reactie was heel spontaan en kwam er zonder nadenken uit. Arme vroedvrouw wist niet wat te zeggen. Ze heeft wel verteld dat dit fenomeen niet uit te sluiten is, maar uitermate zeldzaam is. Nu ja, daarmee heeft ze de angst ook niet weggenomen natuurlijk.

Maar voor de rest gaat het goed. Bukken wordt echt moeilijk, rechtstaan uit de zetel ook. MAAR ik heb het er allemaal dubbel en dik voor over ! En ondertussen, al die bewegingen in de buik: heeeeerrrrlijjkkkkk !!!

Aan de rest van de dames: alles goed??
Alle reacties Link kopieren Quote
Kasteelbewoner, lekker, dat tweede trimester. Nog genoeg energie voor alles en nog niet helemaal lichamelijk beperkt.
Zou je eventueel een vaccinatie nemen tijdens de zwangerschap?

Narkomeid, ook alweer 33 weken! Gaat snel hè!?
Lekker bezig met de voorbereidingen dus! Leuk!
De angst zal wel blijven, maar ik denk dat een 'gewone' zwangere dat ook wel eens heeft.

Hier gaat het redelijk. Lichamelijk niks te klagen (behalve dat ik veel vocht vasthoud in mijn voeten).
Qua energie gaat het wel erg wisselend. De andere keer is mijn lontje kort, kan ik niks hebben en heb ik totaal geen energie. De andere keer ben ik de hele dag lekker aan het rommelen en ben ik heel actief.
Nu lig ik lamlendig op de bank en voel ik me een olifant. :'(
theepoes hoe lang moet je nog tot je uitgerekend bent?? En de vocht in voeten die heb ik sins deze week (24+3) ik kan m’n schoenen niet meer aan en heb m’n man z’n sneakers aan die had altijd al een maat groter dan mij. En lekker genieten van de slaapjes die nu nog kan.

Narkomeid ik herken veel in je verhalen en angsten en ik vind het zo jammer.. ik kan er soms echt niet 100% van genieten terwijl het zo snel gaat nu en later weer spijt ga hebben dat ik teveel aan nare dingen gedacht heb maar het lukt niet anders. Ik ben doorverwezen naar de poppoli heb jij dat ook?

Nerdella hoe gaat het bij jullie??

Kasteelbewoner ook heel herkenbaar over de spullen etc. ik denk dat dit dan gewoon bij ons hoort die een traject heeft gevolgd dit forum doet goed om te zien dat ik niet alleen ben in bepaalde gedachten en dat het veel herkenbaar is.

Saartje wat fijn dat je je zo goed voelt!! Hoe lang duurt het jij jullie nog?
Alle reacties Link kopieren Quote
Alaynee, ik was gister uitgerekend... maar geen teken van een naderende bevalling helaas... :|
Ik heb bij de controle gevraagd of er al iets gaande was, maar de baarmoedermond was nog helemaal gesloten. Kan zomaar veranderen, maar ik denk dat deze dame nog wel even lekker in haar babyhuisje zit. :P
Ze is ook nog wel lekker aanwezig meestal. Zodra ik haar dan al even niet heb gevoeld, komt die angst weer om te hoek kijken. Dat is nu weer aanwezig sinds een paar dagen. Maar het komt vast goed. Ik beval straks vast van een lekkere dikke gezonde baby :-)

Vervelend hè, dat vocht. Zodra ik op de bank zit, liggen er 48261810 kussens onder mijn benen. Dat helpt het best! En verder veel drinken (brandnetelthee). Komkommer en bleekselderij eten schijnt ook te helpen.

Sturen jullie even wat weeënopwekkers deze kant op? Heb ze nodig! :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Theepoes, voordeel van later bevallen is dat je langer verlof hebt, maar natuurlijk stuur ik je alle bevalkrachten je kant op. Die angst is naar maar ook begrijpelijk nu je je uitgerekende datum voorbij bent. Succes!

Alaynee, rot dat je je zo naar voelt, hopelijk kan de pop-poli je ondersteunen en klaar je wat op. Rot dat je vocht vasthoudt, drink en beweeg voldoende dat kan helpen.

Hier weer een goede controle alles doet wat het moet doen, deze week ga ik het 3e trimester in. Over 4 weken weer en dan een groeiecho. Het kindje is ook erg druk.

Oh ja ik zou wel het vaccin nemen als ik nog aan de beurt kom, verkies toch dat dan alsnog uitgeput te raken zo net voor de bevalling.

Hier heb ik het ook aan al mijn leerlingen verteld die waren verbaasd maar vonden het heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, hadden ze het zolang niet door!? Grappig! Ik zou denken dat die leeftijd alle veranderingen wel opmerkt.
Het derde trimester alweer! Super!

Met die reden snap ik idd wel dat je dan het vaccin zou nemen. Maar er is verder nog maar weinig bekend over wat het eventueel met de baby doet. Dat zou mij tegenhouden.

Alaynee, ik had even gemist dat je naar de poppoli bent doorverwezen. Ik heb daar destijds ook naar gevraagd. Een paar gesprekken bij de psycholoog gehad waarin ik waf handvatten kreeg met de angst om te gaan. Ook een start met emdr gemaakt. Maar dat vond ik zo naar. En naarmate de tijd verstreek, werd het vertrouwen groter en de angst minder. Dus toen besloten te stoppen. Volgende week hebben we nog een belafspraak om het hopelijk helemaal af te sluiten.
Het heeft me zeker wel goed gedaan! Hopelijk helpt het jou ook!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nerdella Wat bijzonder dat je haar zoveel kunt voelen. Dat moet heel speciaal zijn, lijkt me. En wat fijn dat jullie het kamertje al helemaal in orde hebben.

Ruby Ik herken wat je schrijft echt volledig. De overstap naar een verloskundige is zo overweldigend. Al die informatie over een verre toekomst, terwijl volgende week al zo ver en onzeker voelt. Die nachtmerrie klinkt heel akelig. Mijn dromen zijn ook heel levendig, maar gelukkig minder naar (wegrennen voor een dinosaurus in het trappenhuis… dat ebt toch makkelijker weg als je wakker wordt).

Kasteelbewoner Ik kan me van die echo nu al weinig herinneren behalve “het hartje klopt”. Mijn hele hoofd lijkt echt een kluwen spaghetti geworden. Zo’n filmpje klinkt als een goed idee!
Wat een lastige overwegingen met je werk. Ik kan me voorstellen dat volle klassen als een flink risico voelen. Dan sta je niet echt rustig voor de klas (en dat doet een les dan ook weer geen goed, in mijn ervaring).

Alaynee Wat fijn dat de tijd inmiddels opschiet voor jou. Succes met het verbouwen. Hopelijk wordt het elke dag een stukje mooier.

Narkomeid Dank voor je berichtje over de trage tijd tussen 6 en 12 weken. Dat maakt dat ik me iets minder geschift voel. Het lijkt echt alsof iemand de wijzers van de klok op half tempo laat lopen of iets dergelijks. Angst, angst en meer angst.

Het klinkt wel zwaar hoe je je nu voelt. Van zo weinig slaap word je al een wrak, laat staan met nog extra vermoeidheid en pijn erbij. Sterkte!
En intussen ook leuk om te lezen dat het ook fijn is om je kindje zo goed te kunnen voelen.

Saartje Wat fijn dat het zo goed gaat. Dat klinkt zo mooi!

Theepoes Och je arme oudste! Wat akelig dat hij daar toch zoveel van heeft meegekregen.
Sterkte met het afwachten en de laatste loodjes! Dat moet zo spannend zijn als het zo elk moment kan gebeuren.

Nog negen dagen tot de termijnecho. Ik tel ze echt af, en ben er tegelijkertijd dan weer bang voor. Ik heb mezelf mentaal compleet in de knoop gelegd. Als ik me lichamelijk redelijk voel, ben ik bang dat het een slecht teken is. En als ik misselijk en futloos op de bank zit, voel ik me alsnog niet gerust. Jullie lieve berichtjes zorgen er in elk geval voor dat ik me wat minder abnormaal voel hierin, en dat is echt fijn.
En verder ben ik heel blij dat mijn ouders inmiddels gevaccineerd zijn. Dat scheelt weer een stukje angst.
Alle reacties Link kopieren Quote
theepoes wat een heftige uitspraak zeg! Was echt even in shock!
Spannend dat je elk moment kan bevallen!

Kasteelbewoner wat fijn dat alles goed gaat! Begint toch ook op te schieten bij jou.

Narkomeid fijn die bewegingen! Lijkt mij zo heerlijk zo’n dagelijkse bevestiging.

Celenne wij hebben bij de tweede echo ook een filmpje gemaakt, want de eerste echo is ook langs mij heen gegaan ongeveer. Is heel fijn om even terug te zien. En die onzekerheid is vreselijk..

Ik heb weer even een mindere fase. Zit mij al een week op te vreten voor de echo van morgen. Na de vorige echo ging het even goed, maar nu weer enorm angstig dat het in een miskraam eindigt.
Verder nog steeds stevig misselijk en weinig energie.
De verloskundige die zei: o je hebt maandag echo? Ja wacht dan even met betalen voor de nipt tot je die hebt gehad. Anders ben je straks je geld kwijt als het niet goed zit.
Snap dat zo’n opmerking goed bedoeld is, maar dit soort dingen kan je beter niet zeggen tegen mij!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven