Zwanger

alle pijlers

Zwanger

alle pijlers 

Zwanger in je Uppie

vrijdag 10 juli 2015 om 09:22

Na het bespreken van je kinderwens en hoe deze te realiseren in Kind in je Uppie volgt hopelijk Zwanger in je Uppie. 
Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!
Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:
Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016
Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016
Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg
Charade, uitgerekend 13-01-2016
Fiepie, zoon uit juli 2015
Frizz, zoon
Jiggles, uitgerekend 29-4-2016
Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016
LKN, uitgerekend 18 april 2016
Spring, dochter geboren op 21-12-2015
Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
                    Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!
Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:
Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016
Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016
Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg
Charade, uitgerekend 13-01-2016
Fiepie, zoon uit juli 2015
Frizz, zoon
Jiggles, uitgerekend 29-4-2016
Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016
LKN, uitgerekend 18 april 2016
Spring, dochter geboren op 21-12-2015
Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
                                    •

dinsdag 25 augustus 2015 om 15:44

quote:Frizz schreef op 25 augustus 2015 @ 08:24:
Oceana wat verschrikkelijk ongezond. Ik ben dus als de dood dat mijn kind op zo'n kdv terecht komt.
Mooie is dat er voor de ouders en kids niks te merken is! Want die zien netjes altijd dezelfde gezichten. We krijgen veel kinderen van andere kinderdagverblijven omdat ze daar iedere week weer 5 nieuwe gezichten zagen... maar goed helemaal oké is het niet natuurlijk. Ik zit nu bij de huisarts. Eerste stap in beter voor mezelf zorgen!
En leuk het verhaal van een oma te lezen! Volgens mij wordt m'n moeder ook zo'n oma. Nooit verwacht maar hoe ze nu al op echo's enzo reageert...
                    Oceana wat verschrikkelijk ongezond. Ik ben dus als de dood dat mijn kind op zo'n kdv terecht komt.
Mooie is dat er voor de ouders en kids niks te merken is! Want die zien netjes altijd dezelfde gezichten. We krijgen veel kinderen van andere kinderdagverblijven omdat ze daar iedere week weer 5 nieuwe gezichten zagen... maar goed helemaal oké is het niet natuurlijk. Ik zit nu bij de huisarts. Eerste stap in beter voor mezelf zorgen!
En leuk het verhaal van een oma te lezen! Volgens mij wordt m'n moeder ook zo'n oma. Nooit verwacht maar hoe ze nu al op echo's enzo reageert...

woensdag 26 augustus 2015 om 09:07

Wat een herkenning over het moe zijn! De eerste weken huppelde ik er doorheen, maar sinds deze week (ben nu 12 weken) MOE! Kan gelukkig mijn werkzaamheden zelf indelen en indien nodig thuiswerken. Dus plan het nu zo dat ik 'smiddags even kan slapen. Werk daarnaast ook nog een nacht in de week, maar weet niet hoe lang ik dat vol kan houden. Hier mensen met ervaring met nachtdiensten?
Wat een heerlijk oma-verhaal. Denk dat dit bij mij straks ook op gaat. Gaat in ieder geval nu al op voor opa. Die smelt al bij elke echo
                    Wat een heerlijk oma-verhaal. Denk dat dit bij mij straks ook op gaat. Gaat in ieder geval nu al op voor opa. Die smelt al bij elke echo

woensdag 26 augustus 2015 om 09:59

Nachtdienst  ja ik heb er dit jaar nog 6. Afgelopen  week drie gehad dat ging nog wel omdat ik een ardige collega  had die me liet liggen  op de bank. Nu in september nog een reeks van drie die gaan nog wel denk ik. Maar heb ook een reeks van drie met oud en nieuw.  Daar ga ik nog ff over denken. Ik weet dat je na 20 weken  geen nachtdienst  meer hoeft te doen. Maar het is met een vriendin. Dus vind het wel gezellig  misschien  doe ik alleen  oud en nieuw  en ruil ik de andere  twee weg.

woensdag 26 augustus 2015 om 17:11

Kan mijn werk worden aangepast tijdens mijn zwangerschap of na mijn bevalling?
Uw werkgever moet ervoor zorgen dat u veilig en gezond kunt werken tijdens uw zwangerschap en de periode dat u borstvoeding geeft. U blijft zo veel mogelijk uw eigen werk doen. Als dit niet mogelijk is, kunnen uw werkzaamheden of werktijden worden aangepast.
Aanpassing werk bij zwangerschap
Als de werkgever de mogelijke gevaren niet of onvoldoende kan wegnemen, kan uw werk worden aangepast. In het uiterste geval krijgt u tijdelijk ander werk aangeboden of hoeft u tijdelijk niet te werken.
Aanpassing werktijden bij zwangerschap
Ook kunnen de werktijden en rusttijden worden aangepast. Op de volgende zaken heeft u recht, maar overleg wel altijd met uw werkgever:
regelmatige werktijden en rusttijden;
extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd);
een geschikte, afsluitbare ruimte om te rusten (met bed of rustbank);
geen onregelmatig werk, overwerk en nachtdiensten;
noodzakelijk zwangerschapsonderzoek als dat onder werktijd plaats moet vinden. Uw loon wordt doorbetaald voor de duur van het zwangerschapsonderzoek en de reistijd.
U heeft hier tot 6 maanden na de bevalling recht op (met uitzondering van de onderzoeken).
Bron: Rijksoverheid
                    Uw werkgever moet ervoor zorgen dat u veilig en gezond kunt werken tijdens uw zwangerschap en de periode dat u borstvoeding geeft. U blijft zo veel mogelijk uw eigen werk doen. Als dit niet mogelijk is, kunnen uw werkzaamheden of werktijden worden aangepast.
Aanpassing werk bij zwangerschap
Als de werkgever de mogelijke gevaren niet of onvoldoende kan wegnemen, kan uw werk worden aangepast. In het uiterste geval krijgt u tijdelijk ander werk aangeboden of hoeft u tijdelijk niet te werken.
Aanpassing werktijden bij zwangerschap
Ook kunnen de werktijden en rusttijden worden aangepast. Op de volgende zaken heeft u recht, maar overleg wel altijd met uw werkgever:
regelmatige werktijden en rusttijden;
extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd);
een geschikte, afsluitbare ruimte om te rusten (met bed of rustbank);
geen onregelmatig werk, overwerk en nachtdiensten;
noodzakelijk zwangerschapsonderzoek als dat onder werktijd plaats moet vinden. Uw loon wordt doorbetaald voor de duur van het zwangerschapsonderzoek en de reistijd.
U heeft hier tot 6 maanden na de bevalling recht op (met uitzondering van de onderzoeken).
Bron: Rijksoverheid
                                    •

donderdag 27 augustus 2015 om 14:02

Ik had gister de 20 weken echo en wat was dat leuk zeg! Ik vond het in eerste instantie heel spannend maar ben er heel ontspannen naar toe gegaan en heb er van genoten  
Alles is goed met de kleine meid Supergrappig dat het een meisje wordt (of ja is!) terwijl echt iedereen dacht dat het een jongen zou worden! (Ikzelf wist echt niet wat het zou worden)
 Supergrappig dat het een meisje wordt (of ja is!) terwijl echt iedereen dacht dat het een jongen zou worden! (Ikzelf wist echt niet wat het zou worden)
Mijn vermoeidheid is nog niet veranderd trouwens en mijn conditie lijkt te verslechteren, haha. Maar ik bedacht me vanochtend dat ik met al mijn allergiemedicatie gestopt ben en dat dat waarschijnlijk ook wel mee speelt in mijn vermoeidheid, al zal het een kleine rol hebben.
                    Alles is goed met de kleine meid
 Supergrappig dat het een meisje wordt (of ja is!) terwijl echt iedereen dacht dat het een jongen zou worden! (Ikzelf wist echt niet wat het zou worden)
 Supergrappig dat het een meisje wordt (of ja is!) terwijl echt iedereen dacht dat het een jongen zou worden! (Ikzelf wist echt niet wat het zou worden)Mijn vermoeidheid is nog niet veranderd trouwens en mijn conditie lijkt te verslechteren, haha. Maar ik bedacht me vanochtend dat ik met al mijn allergiemedicatie gestopt ben en dat dat waarschijnlijk ook wel mee speelt in mijn vermoeidheid, al zal het een kleine rol hebben.

donderdag 27 augustus 2015 om 17:06

Gefeliciteerd charade! het grote shoppen kan beginnen  en inderdaad fijn dat alles in orde is, dat geeft toch weer rust he?
 en inderdaad fijn dat alles in orde is, dat geeft toch weer rust he?
Ik leef nu echt naar de 26 weken toe. die levensvatbaarheid is voor mij nu weer een mijlpaal.
Verder echt druk met het plannen van de verbouwing. Mijn klusjesman haakte af en het dak moest ook ineens vernieuwd dus het was even stressen deze week maar alles lijkt onder controle nu.
Genieten jullie ook zo van "van luizenleven naar luiers" iedere dag vind ik het heerlijk om al het gedoe aan te zien!
                     en inderdaad fijn dat alles in orde is, dat geeft toch weer rust he?
 en inderdaad fijn dat alles in orde is, dat geeft toch weer rust he?Ik leef nu echt naar de 26 weken toe. die levensvatbaarheid is voor mij nu weer een mijlpaal.
Verder echt druk met het plannen van de verbouwing. Mijn klusjesman haakte af en het dak moest ook ineens vernieuwd dus het was even stressen deze week maar alles lijkt onder controle nu.
Genieten jullie ook zo van "van luizenleven naar luiers" iedere dag vind ik het heerlijk om al het gedoe aan te zien!

donderdag 27 augustus 2015 om 17:46

Fijn dat je een gezond meisje in je buik hebt Charade, met alles erop en eraan! 
Denk je dat je vermoeid bent vanwege je allergieën?
Spring ik heb laatst een heel artikel gelezen over prematuurtjes en sindsdien leg ik die grens niet meer echt daar in de buurt. Er kunnen dan nog zoveel complicaties ontstaan en schade ook op latere leeftijd, dat ik van harte hoop dat mijn kindje gewoon héél lang in mijn buik blijft.
Dat programma ken ik niet?
                    Denk je dat je vermoeid bent vanwege je allergieën?
Spring ik heb laatst een heel artikel gelezen over prematuurtjes en sindsdien leg ik die grens niet meer echt daar in de buurt. Er kunnen dan nog zoveel complicaties ontstaan en schade ook op latere leeftijd, dat ik van harte hoop dat mijn kindje gewoon héél lang in mijn buik blijft.
Dat programma ken ik niet?
                                    •

donderdag 27 augustus 2015 om 20:40

Charade, een meid! Wat leuk zeg, gefeliciteerd.
Nu kan je idd lekker losgaan met kleertjes en het kamertje.
Ik vond het allemaal veel echter worden toen ik wist dat ik een jongen kreeg.
Frizz, wanneer ga jij voor de 20 weken echo? Dat komt ook al dichtbij he?
Spring, ik leefde ook zo naar die weken toe, alsof je bij iedere mijlpaal meer mag geloven dat het echt waar is.
Ik kon het een beetje loslaten bij 28 weken, toen is nl mijn nichtje geboren. Ik heb bij mijn zus gezien hoe heftig dat was maar met de kleine meid is alles goed gegaan en ze is nu een heerlijke kleuter die gek is op haar neefje.
                    Nu kan je idd lekker losgaan met kleertjes en het kamertje.
Ik vond het allemaal veel echter worden toen ik wist dat ik een jongen kreeg.
Frizz, wanneer ga jij voor de 20 weken echo? Dat komt ook al dichtbij he?
Spring, ik leefde ook zo naar die weken toe, alsof je bij iedere mijlpaal meer mag geloven dat het echt waar is.
Ik kon het een beetje loslaten bij 28 weken, toen is nl mijn nichtje geboren. Ik heb bij mijn zus gezien hoe heftig dat was maar met de kleine meid is alles goed gegaan en ze is nu een heerlijke kleuter die gek is op haar neefje.
                                    Don't be afraid to fail, be afraid not to try

zaterdag 29 augustus 2015 om 16:08

maandag 31 augustus 2015 om 13:55

Wat een eigenwijze baby heb ik zeg. Daar gaat mijn utopie op een braaf kind: níks meer gevoeld! Terwijl ik heel rustigjes lig te wachten met handen op mijn buik.  
Vandaag bij een kinderdagverblijf geweest. Ik ging erheen met het idee: "Wat een hoogdravend elitair gedoe", en ik kom terug met: "Dáár wil ik mijn kind hebben!". Jammer dat het ook een elitair prijskaartje eraan heeft hangen.
                    Vandaag bij een kinderdagverblijf geweest. Ik ging erheen met het idee: "Wat een hoogdravend elitair gedoe", en ik kom terug met: "Dáár wil ik mijn kind hebben!". Jammer dat het ook een elitair prijskaartje eraan heeft hangen.
                                    •

maandag 31 augustus 2015 om 16:12

Hier nog zon'n eigenwijs ding: bij mij meldt ze zich geregeld maar bij anderen dierbare trekt ze zich lekker terug als ze even contact willen maken. zelfs met de papa 
Je hebt me geinspireerd Frizz, heb net een afspraak gemaakt voor een kinderdagverblijf om te kijken. Ik weet nog niet hoe het werken zal zijn en hoeveel uur enzo maar ik wil al wel een gevoel hebben.

Je hebt me geinspireerd Frizz, heb net een afspraak gemaakt voor een kinderdagverblijf om te kijken. Ik weet nog niet hoe het werken zal zijn en hoeveel uur enzo maar ik wil al wel een gevoel hebben.

maandag 31 augustus 2015 om 18:24

Ik zei het je toch Frizz, om je te laten schrikken laat de kleine zich nu even niet meer voelen. Het duurde bij mij ook een hele tijd voor anderen van hem mochten genieten. De eerste was mijn kat die toen even op mijn buik lag. Als tweede de vk tijdens het luisteren naar het hartje.
Pas met 30+ weken voelde mijn zus en moeder wat.
Fijn dat je zo'n goed gevoel bij het kdv had Frizz! Heel goed dat je op bezoek bent gegaan. Ik heb nog een hele tocht gedaan langs gastouders en kdv's voordat ik dat gevoel had. En idd ook met de kdv waarbij ik dat van te voren niet had gedacht, zodra ik binnenstapte voelde het goed. Schone, vrolijke ruimte, lieve leidsters en een pedagogische inzicht waar ik helemaal achter kon staan.
Nu is het alleen nog een kwestie van hem durven loslaten
                    Pas met 30+ weken voelde mijn zus en moeder wat.
Fijn dat je zo'n goed gevoel bij het kdv had Frizz! Heel goed dat je op bezoek bent gegaan. Ik heb nog een hele tocht gedaan langs gastouders en kdv's voordat ik dat gevoel had. En idd ook met de kdv waarbij ik dat van te voren niet had gedacht, zodra ik binnenstapte voelde het goed. Schone, vrolijke ruimte, lieve leidsters en een pedagogische inzicht waar ik helemaal achter kon staan.
Nu is het alleen nog een kwestie van hem durven loslaten

maandag 31 augustus 2015 om 18:40

Ik was ook blij dat jij het al geschreven had Fiep, anders had ik me nu toch wel zorgen gemaakt. Hoe kan het dat ik het van de week zo duidelijk voelde (en lang ook) en nu níks meer! 
Ik vind die toch vrij intensief eerlijk gezegd. Heb nu twee kdv's en een gastouder gehad, maar elke keer mijn enige vrije dag aan die dingen besteden... Pfff! Moet wel bedenken of ik deze prijs ervoor over heb.
Lijkt me lastig hoor, je kindje gaan loslaten. Ik denk dat ik mijn baan tegen die tijd zo ongeveer zal háten. Maar ja, iemand moet het brood op de plank brengen. Hoe lang duurt je verlof nog?
                    Ik vind die toch vrij intensief eerlijk gezegd. Heb nu twee kdv's en een gastouder gehad, maar elke keer mijn enige vrije dag aan die dingen besteden... Pfff! Moet wel bedenken of ik deze prijs ervoor over heb.
Lijkt me lastig hoor, je kindje gaan loslaten. Ik denk dat ik mijn baan tegen die tijd zo ongeveer zal háten. Maar ja, iemand moet het brood op de plank brengen. Hoe lang duurt je verlof nog?
                                    •

maandag 31 augustus 2015 om 19:25

Ik heb tot half oktober verlof maar had wel vakantieuren opgespaard dus ik hoef pas 1e week van december weer aan het werk. Ik heb gelukkig nog een tijdje dus.
En dan met kerst ook weer anderhalve week vrij.
Het kan er maar net aan liggen hoe je kleintje ligt. Het kan zich achter de placenta verstoppen of veel achteraan liggen waardoor je het niet voelt.
Het komt wel hoor Frizz
                    En dan met kerst ook weer anderhalve week vrij.
Het kan er maar net aan liggen hoe je kleintje ligt. Het kan zich achter de placenta verstoppen of veel achteraan liggen waardoor je het niet voelt.
Het komt wel hoor Frizz