Zwanger in je Uppie

10-07-2015 09:22 1532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het bespreken van je kinderwens en hoe deze te realiseren in Kind in je Uppie volgt hopelijk Zwanger in je Uppie.

Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!

Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:

Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016

Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016

Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg

Charade, uitgerekend 13-01-2016

Fiepie, zoon uit juli 2015

Frizz, zoon

Jiggles, uitgerekend 29-4-2016

Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016

LKN, uitgerekend 18 april 2016

Spring, dochter geboren op 21-12-2015

Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
Gefeliciteerd dames wat goed. Wat betreft de bv dacht eerste paar dagen lukt nooit en dronk afgekolfde melk en in het begin nog beetje aangevuld met nutrilon. In het ziekenhuis waren ze streng hij moest perse een bepaald aantal cc drinken daarna hield ik t aantal cc bij me kolven maar wilde die niet goed aanhappen. Toen met tepelhoedje dat ging super ik zit nu op 15 weken en nog steeds alleen bv. Hij groeit als kool dikke 6 kg alweer. Geniet ze dames
Nou einde van t bv verhaal hij is er opeens klaar mee en ik dus ook opeens een gestoei aan de borst fles gaat beter. Ik moet bijna werken dus misschien moet het maar zo zijn.ik vind het wel jammer maar het is niet anders. Nu de voorraad uit de vriezer maar opmaken. Hoe is het bij jullie
LKN misschien (als je door zou willen gaan met bv) advies vragen bij LLL of een lactatiekundige?
Ja frizz ik had wel door gewild maar misschien is t maar beter zo hij moet str as la ook uit de fles op kdv. Vind t wel handig bv geen gedoe met flesjes. Maar hij werd zo boos en ik gefrustreerd net nog even geprobeerd hij begint wel maar dan na paar min los en boos wel melk. Maar goed ik ga maar afbouwen probeer t morgen ochtend nog keer. Heb al fles in de koelkast staan. Mijn productie lijkt ook opeens gehalveerd met kolven het zal wel tussen de oren zitten.
Als je wil is daar echt wel een oplossing voor. En dan kan hij toch flesjes gekolfde melk drinken op het KDV?
Wat jammer LKN! Erg frustrerend als je kleintje niet goed wil drinken. De suggestie van Frizz is echt wel een goeie hoor. Ik heb ook vaak hulp gehad van de lactatiedeskundige.

En dat gedoe met flesjes en kolven vind je ook snel je weg in hoor. Mij lijkt het juist een heel gedoe met flesjes klaar maken en hoeveelheden bijhouden enzo.

maar je moet gewoon doen wat voor jou het beste voelt
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ja hij krijgt nu afgekolfde melk vanochtend weer geprobeerd hij begon goed tot dat ik ging verzitten daarna wilde die niet aanhappen naar beneden om te kolven in een fles gedaan en dat drinkt die gewoon op. Het is me een raadsel. Hij is steeds druk met om zich heen kijken afgeleid en dan vind die t blijkbaar niet meer leuk om tegen mijn borst aan te kijken heb nog andere houding geprobeerd. Maar hij wordt ook beetje zwaar om in sommige houdingen te zitten. Ik blijf t nog even proberen met een fles in de aanslag. Anders is die zo boos. Maar t fijne is er even af. Kost me nu veel moeite.
Balen LKN, ik heb hier ook wel een paar dagen zitten klooien met de borstvoeding, huilen tijdens het voeden uit frustratie en niet meer aanhappen / heel onrustig. Hier helpt het als ze iets heeft om mee te frummelen (knuffel, Spuugdoekjes) en nu gaat het weer beter. Ik voed haar voornamelijk in de rugbyhouding, dan ligt zij op het voedingskussen en dat gaat prima en anders kussens onder mijn arm, lang vasthouden is idd zwaar. Hoop dat jullie weer in het ritme komen en anders: met flesvoeding is ook niets mis! Maar het is fijn als jezelf je moment om te stoppen kunt bepalen. Daar worstel ik vooral mee, wil eigenlijk niet gaan kolven op het werk, maar voel me aan de andere kant ook schuldig omdat zij het zo goed doet op borstvoeding. Gelukkig heb ik nog even tot ik weer moet werken....
Ja ingewikkeld vandaag de hele dag flesjes met afgekolfde melk. Misschien vanavond in bed nog is proberen. Hij heeft wel heel lang geslapen vannacht van 20 uur tot 8.30 uur. Flesje van ong 150 cc afgekolfde melk en beetje aan de borst. Irritante is nu dat ik moet kolven en de fles moet geven lekker tijdverdrijf. Ik kolf nu om de voeding of als t echt te pijnlijk is zo stond ik dan ook vanochtend om half zes te kolven omdat meneertje nog sliep. Ga toch maar proberen af te bouwen al baal ik wel. Ik moet 2 aug weer gaan werken en goed nieuws nog 1 maand naar Amsterdam en daarna lekker om de hoek in me eigen woonplaats werken op 5 min fiets afstand heerlijk. Kunnen we uur later naar de opvang en uur eerder van de opvang.
Ik wil niet aandringen hoor, maar waarom schakel je geen hulp in als je niet blij wordt van deze situatie? LLL is elke dag bereikbaar en je kan een lactatiekundige benaderen.
Ik heb de situatie van de lll ff gekeken ga maar even kijken met hun tips wie weet bedankt. Denk dat ik meer Door van slag ben de kleine ????
Meld je even aanpap hun Facebook pagina en vraag alvast tips! Sterkte!
@LKN, dat afgeleid zijn herken ik wel hoor! Ik heb voor bepaalde situaties een borstvoedingsketting. Dat zorgt er echt voor dat hij in de juiste houding blijft en toch heerlijk kan friemelen en spelen
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Oh dat ga ik even Googlen. Hier wordt momenteel heel wild aan m'n kleding getrokken, geknepen en geslagen.
Het gaat hier weer goed toch over op de fles wat meer rust voor mezelf werd er een beetje gefrustreerd van. Maar nu hebben we allebei vrede mee. Het is alleen weer fase afsluiten je weet dat t niet meer terugkomt her borstvoeding momentje. Nu aan t afbouwen mbv kolf. Gaat goed nu nog 3 x op een dag om de 8 uur. Hij krijgt nu nog wel afgekolfde melk. Hij begint ook al lekker op zijn zij te draaien en druk met gerichter pakken en hij kan zo heerlijk lachen. Volgende week zijn eerste we uurtjes op t kdv. Spannend. Hij slaapt erg goed s nacht meestal wel 8 uur achtereen soms wel 12 uur. Overdag slaapt die minder nu breng m nog wel even naar bed. Na t spelen. Al is t een hazeslaap je. Probeer beetje aan t voeden spelen slapen voeden spelen slapen ritme te houden.
quote:jiggles1980 schreef op 09 juli 2016 @ 13:23:

Balen LKN, ik heb hier ook wel een paar dagen zitten klooien met de borstvoeding, huilen tijdens het voeden uit frustratie en niet meer aanhappen / heel onrustig. Hier helpt het als ze iets heeft om mee te frummelen (knuffel, Spuugdoekjes) en nu gaat het weer beter. Ik voed haar voornamelijk in de rugbyhouding, dan ligt zij op het voedingskussen en dat gaat prima en anders kussens onder mijn arm, lang vasthouden is idd zwaar. Hoop dat jullie weer in het ritme komen en anders: met flesvoeding is ook niets mis! Maar het is fijn als jezelf je moment om te stoppen kunt bepalen. Daar worstel ik vooral mee, wil eigenlijk niet gaan kolven op het werk, maar voel me aan de andere kant ook schuldig omdat zij het zo goed doet op borstvoeding. Gelukkig heb ik nog even tot ik weer moet werken....

Wat een stilte hier! De meeste van ons zijn ook niet meer zwanger.

Jiggles, heb je al besloten wat te doen met de borstvoeding?

Na 6 weken worstelen heb ik het hier eindelijk op de rit.

Het gaat goed hier. Af en toe pittig met 2 kleintjes, maar met een beetje hulp af en toe loopt het wel.
Inderdaad heel stil hier zeg!

Wat ontzettend knap van je Gavia, 2 kleintjes in je eentje! Ik kan me voorstellen dat het echt pittig kan zijn soms. Gelukkig schakel je de hulptroepen in en hopelijk kun je er ook echt van genieten!

Hoe is het verder met de rest? Lekker van vakanties aan het genieten?

Hier gaat alles goed. Vind het zo leuk om te zien hoe dochter zich ontwikkeld en om te zien dat er nu echt een karaktertje tevoorschijn komt. Heb sinds een week of 2 echt een ander kind in huis, kruipt rond, onderzoekt alles, is super actief en heel vrolijk. Echt een zonnetje om in huis te hebben. Ze kan ineens ook met veel minder slaap toe, dus ritme heeft ze niet meer haha. Eten begint ze nu ook echt leuk en lekker te vinden, ze maakt er wel een smeerboel van, maar ach, dat hoort erbij. Nog een weekje werken en dan heb ik lekker vakantie
@gavia lijkt me idd pittig, 2 kleintjes! Ik heb aan eentje al m'n handen vol. Qua borstvoeding heb ik besloten om af te bouwen, ik heb 3 maanden volledige borstvoeding gegeven en nu bouw ik rustig af en blijf ik de ochtend en avondvoeding nog geven, zolang dat lukt. Sinds vorige week krijgt ze 1 flesvoeding en dat gaat prima. Voor mij voelde dit als de beste keuze...

@chica klinkt als een gezellige dame! Hoe oud is ze nu? Wel leuk he, hoe je door al die fases heen gaat...het gaat alleen zo snel! Geniet van je vakantie! ga je weg of lekker rondom huis?
Wat goed van je Jiggles, dat je het zo gaat doen! Inderdaad altijd goed om je gevoel te volgen. En jeetje, het gaat zo hard! Jouw uk is ook alweer ruim 3 maanden he. Geniet je ervan?

Klopt, echt een enorm leuk meisje om erbij te hebben. Wel een pittig ding met karakter hoor, maar dat vind ik nou juist zo leuk. Volgende week is ze alweer 7 maanden! Wel leuk, mijn moeder heeft me mijn eigen groene boekje van de CB gegeven. Daarin staat een overzicht met hoe ik mij ontwikkelde, dus wat kon ik bij welke leeftijd. Tot nu toe doet ze alles nog sneller dan ik destijds, dus als ze dat doorzet gaat ze nog voor d'r eerste verjaardag zitten, staan én lopen, dus dat worden dan nog drukke maanden dan. We gaan overigens dit jaar nog niet weg op vakantie, dat zie ik nog niet zitten. Dus ik heb een paar leuke dagtrips gepland en verder lekker bij huis.
@chica 7 maanden al weer, time flies!

Ik geniet volop, het is een lekker relaxte baby, nu volop aan het kletsen en babbelen, en vooral nieuwsgierig naar alles wat om haar heen gebeurd. Ze slaapt al een paar weken goed door, dus weinig te klagen. Nu begin ik er alleen tegenaan te hikken dat Ik weer bijna moet gaan werken en zij dus naar de opvang moet, best lastig! Binnenkort de eerste wendagen en dan begint het gewone leven weer, toch weer een hele nieuwe fase!
Ach wat heerlijk Jiggles! Fijn dat ze het zo goed doet en ook al doorslaapt, scheelt echt dat je zelf ook aan je rust toekomt. En dat opzien tegen het weer gaan werken herken ik wel hoor. Die nieuwe fase zal best weer even wennen zijn inderdaad. Heb je wel een goed gevoel bij de opvang waar ze straks naartoe gaat? En gelukkig zijn er altijd eerst de wendagen, die zijn meer voor de ouders dan de kinderen had ik begrepen Ik had zelf heel veel moeite met die nieuwe fase van weer gaan werken, maar komt ook omdat ik ook nog eens aan een nieuwe baan ging beginnen die ik eigenlijk helemaal niet zo leuk vind. Inmiddels gaat dat gelukkig beter en vind ik het eigenlijk echt fijn dat ik weer helemaal in het 'gewone leven' zit en er weer routine is.
Ik heb wel een goed gevoel bij de opvang, maar meer het idee staat me tegen. Het is zo lekker relaxed om het ritme van de kleine te volgen en zodra ik weer ga werken dan moet alles weer op de klok...en dat vind ik jammer, omdat ze het nu gewoon zo lekker doet. Maar ja, het is ook gewoon nodig om te werken en ergens ben ik er ook wel weer aan toe na een lang verlof. Kortom, het voelt dubbel. Donderdag heb ik een intakegesprek en zie ik ook de leidsters van de groep, dus dat scheelt hopelijk al weer. En woensdag een wenmiddag bij opa en oma

Wel balen dat je nieuwe baan niet bevalt...inmiddels al wel wat meer? Kan me voorstellen dat de combi van en een kleine naar de opvang, weer gaan werken en een nieuwe baan wel pittig is!
Hier vorige week mijn eerste werkweek gehad. Het ging gelukkig allemaal goed. Keek ook een beetje op tegen de klok. Ik moest mijn mannetje wakker maken half zeven en 7 uur naat t kdv. Deze maand nog naar Amsterdam volgende maand ga ik in mijn eigen woonplaats werken scheelt zeker 2 uur reistijd per dag en kunnen we uurtje langer slapen. Hier gaat die ook heel hard morgen vandaag 20 weken 6700 gram en 68 grote jongen. Druk met draaien brabbelen en lachen. Slaspt hier Gelukkig ook deerde nachten Door van 20 uur tot uur of 7.30. Niks te klagen soms komt hij om 5 uur maar dan slaapt hij weer verder na een beetje melk. Gavia zeker knap met 2 maar zoals t nu gaat kan ik nog wel over een tweede denken. Lijkt me fijn voor hem broertje of zusje.
@Jiggels, het is ook dubbel inderdaad. En het zal ook echt wel even wennen zijn. Leuk dat hij ook naar opa en oma gaat straks! Vinden ze vast heel leuk een wordt hij lekker verwend :-) . Mijn baan bevalt nog steeds niet, maar ben rustig aan het verder solliciteren en daardoor kan ik de situatie nu wel accepteren. En werk is werk dus mag blij zijn dat ik aan slag ben.

@LKN, jeetje, jij ook alweer aan het werk! Wat gaat de tijd toch snel zeg. Snap dat het inderdaad heel fijn is als je straks wat dichter bij huis werkt. 2 uur reistijd per dag is veel zeg! Wat een heerlijk grote jongen! Die van mij was bij 6 maanden 6900 gr en 64 cm, dus beduidend aan de kleinere kant. Voordeel is wel dat kleding langer meegaat, ze zit nu in de overgang van 62 naar 68.
Ehm...jullie vinden dat je grote ukjes hebt? De mijne was met 13 weken 6910 en 63 cm

Dus wij gaan hier nu al naar maat 68...

@ Chica idd uitzicht op iets anders of in ieder geval de weg daar naar toe scheelt al...en werk is maar werk, maar toch wel belangrijk om het naar je zin te hebben.

@ LKN dat scheelt idd flink qua reistijd. Hier is het kdv op loopafstand en ik woon een kwartier van m'n werk, dus dat is wel ideaal.

Hebben jullie alleen niet het gevoel je kleintje maar zo weinig ziet? Dat krijg ik echt een knoop van in mijn maag...'s ochtends opschieten om op tijd weg te zijn en als je ze ophaalt snel weer naar bed. Bij mij is dat 3 dagen achter elkaar straks (di kdv, wo opa en oma, do kdv en om de week vrijdagochtend mijn zus). En dan vanaf 6 maanden om de week op zaterdag naar papa (donor), ik kan daar echt wakker van liggen..het idee dat ze overal heen gaat en ik maar zo weinig bij haar ben voor m'n gevoel, het is nu eenmaal de realiteit en ze zal het overal best naar dr zin hebben, maar toch...misschien een kwestie van wennen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven