Zwanger JAA (Tweeling (?)

08-02-2017 14:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik ben zwanger en super blij..

Helemaal na afgelopen jaar want

19-8-2016 hebben we mk gehad met 13 weken.

Hierdoor was ik een tijdje er ondersteboven van.

En hebben we alles stil gezet en afgesproken dat we in het nieuwe jaar weer gingen proberen.

En ja hoor de eerste ronde was het meteen raak stom verbaasd natuurlijk. Wie verwacht dit...nou naar de eerste keer.. weer proberen en meteen raak.

Maar nu ben ik niet verbaasd dat het gelijk raak is maar dat het ook nog een tweeling is ( 2 vruchtzakjes ) en allebei bevrucht ..

Toen de verloskundige me dat vertelde was ik gelijk in shock en verbaasd raakte wel een beetje in paniek..

Mijn verloskundige vertelde dat we moesten afwachten of het wel goed zou gaan.. Aangezien ik vorige week hoge koorts had en pas 5+1 wkn ben.

Kan het zijn dat ze niet allei door zetten ik moet nu afwachten. Over 2 weken heb ik weer een echo.. Dan gaat die weer kijken of ze allebei goed groeien of niet en of ik dan officieel zwanger ben van een tweeling dat doorzet..

( niet dat ik nu geen tweeling heb maar met 7 weken +- mogen ze het pas zeggen ofzo omdat het vaker voor komt dat er 1 vruchtje stopt)

Wie heeft dit ook gehad en hoe ging je er mee om? En wat voor advies kan je me geven?

Liefs melissa xXx
Ik niet, mijn schoonzus wel.

Z e had een vroege medische echo waarop 2 vruchtzakjes te zien waren. Bij acht weken was er nog eentje over.

Schijnt regelmatig voor te komen.

Schoonzus heeft er lichamelijk niets van gemerkt en was er ook niet echt ondersteboven van. Dat is voor iedereen anders.

Succes met afwachten!
Mijn 2e zwangerschap was tweeling. Met 11/12 weken bloedverlies en bleek na echo dat er nog 1 vruchtje was. Zoon is nu bijna 17. Het was zichtbaat in placenta overigens.

Dus kan het alle kanten op gaan.

Sterkte met wachten
Ik heb het 2 keer gehad.

Vanishing twin syndroom wordt het genoemd.

2 gezonde keren kwamen daaruit voort en geen 4 ;)

Vriendin van mijn man had het tegenovergestelde, ze had een vroege echo en ze zagen maar 1. Bij de termijnecho klopten er ineens twee hartjes. Zijn nu 2 prachtige jochies van 4 jaar.
Zo te lezen kan het dus alle kanten op ben benieuwd...

Dankjewel voor de reactie
ik kreeg bij eerste echo bij 4 weken dacht ik te horen dat er 2 vruchten waren en dat het alle kanten goed gaan. ook geschrokken natuurlijk. bij 6 of 7 weken te horen gekregen dat het maar 1 vrucht was en bij 10 weken echter 2 hartjes gezien. ze zijn nu 7 jr
Hey Melissa,

Gefeliciteerd!

Ik ben momenteel ook zwanger van een tweeling. Nu elf weken. Hoe is het met je?
quote:Highfligh schreef op 19 februari 2017 @ 20:17:

Hey Melissa,

Gefeliciteerd!

Ik ben momenteel ook zwanger van een tweeling. Nu elf weken. Hoe is het met je?

Hey

Gefeliciteerd!

Met mij gaat het redelijk goed ben veel moe en misselijk.. soms heb ik het gevoel dat ik de klok rond kan slapen. Hoe is het met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven