Zwanger na miskraam?

03-12-2014 14:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Op 25 okt heb ik een miskraam gehad, na 6,5 week zwangerschap. Ik ben die week bij de verloskundige geweest en alles was schoon. Zij heeft aangegeven dat ik gelijk weer verder kan en mijn cyclus weer gewoon op gang zal komen. Als ik na zes weken nog niet ongesteld ben geworden, dan moet ik langs de huisarts.

Ik heb, achteraf gezien misschien niet zo handig, geen testen gedaan om te controleren of HCG uit mijn lichaam is. Ik heb geen ovulatietesten gedaan, maar heb mijn eisprong wel gevoeld (die voel ik iedere cyclus en op die manier was het de vorige ker raak). Ik had normaal een vrij lange cyclus, van ongeveer 32 dagen. Waar ik bang voor ben is dat ik vals positief test. Afgelopen zaterdag, dag 36, heb ik een zwangerschapstest gedaan. Dat was een knaller. Nog duidelijker als bij m'n miskraam. Helaas maandagavond wat bloedverlies bij het afvegen en gister licht bloedverlies. Vanochtend nagenoeg niets en nu wel weer wat. Gister ook nog een test gedaan en nog steeds positief. De lijn is nog steeds dik positief. Dus snap er eigenlijk niets meer van.

Heb net toch maar even gebeld voor advies, maar vk kan nu ook niets doen. Ze heeft me ook geadviseerd pas over een week weer te testen. Dan zou de zwangerschapstest in ieder geval negatief moeten zijn (dan is mijn miskraam zes weken geleden). Ik moet dus geduld hebben wat, zoals jullie weten, erg lastig is als je dit graag wilt.

Ik stel me er nu maar op in dat ik toch gewoon ongesteld ben geworden en dat het minder is dan normaal omdat mijn lichaam nog op gang moet komen, maar hoop natuurlijk wel een beetje op iets anders.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik heb na een miskraam nog zo'n 8 weken positieve zwangerschapstesten gehad, maar was daarna meteen weer zwanger... Alles kan dus. Je zult helaas moeten afwachten. Als dit nog van de miskraam is, zal de test volgende week in elk geval een stuk lichter zijn.

Sterkte. Heel vervelend die onzekerheid.
Oh, wat spannend!

Hier ervaring. Ik kreeg in augustus, 12 jaar geleden een miskraam, twee dagen na de datum van mijn verwachte menstruatie. Ik had getest op dag 28 van mijn cyclus. Achtentwintig dagen later voelde ik me opnieuw zwanger maar negeerde dat een beetje. De maand ervoor was het ook loos alarm. Een week later, zat ik met een teiltje op schoot te ontbijten. Toch maar een testje gedaan en ik was inderdaad zwanger.

Sterkte ermee!
Bedankt voor jullie berichten. Hoop dat het snel volgende week is...
Oh heel spannend voor je!

Maar ja als het al zo'n knaller is.....

Ik denk dat je gewoon zwanger bent en bloed kan altijd in het begin voorkomen ( innestelling ect ).

Maar naar mijn weten kan het heel snel dalen. Ik geloof niet dat je na ruim 6,5 week nog zo '' positief '' zal testen.

Ik ga voor je duimen, ik hoop het van harte voor je.
.
Ja, inderdaad dat is ook mijn gedachte. Ik had nog vd testen voor m'n miskraam een foto gemaakt en die waren wel een stuk lichter maar ook van n ander merk. Blijf nu idd wel tzelfde merk gebruiken.

Overigens had ik voor mijn miskraam een clearblue test met weken indicator gebruikt en afgelopen zaterdag ook weer. Voor mijn miskraam gaf hij 1-2 weken aan en afgelopen zaterdag 2-3 weken. Het lijkt erop dat ik nu meer hcg in m'n lichaam heb. Ook dat vind ik vreemd, want t zou juist minder moeten zijn als t nog van m'n miskraam is.

Overigens ben ik nog steeds aan t bloeden dus als ik al opnieuw zwanger zou zijn dan denk ik dat t mis is. Ik heb gelukkig verder geen pijn, maar dat had ik bij m'n miskraam ook niet.
Nou net nog n test Gedaan, ik ben toch te ongeduldig, en deze is echt n stuk lichter.

Ga er vanuit dat ik niet zwanger ben. Het enige wat ik me nog afvraag is of de positieve test nu nog van de miskraam was in okt of dat ik nu een nieuwe miskraam heb.... Vind t wel belangrijk om dat te weten. Heeft iemand daar ervaring mee? Kan alleen de vk daarover duidelijkheid geven of kan ik nog iets anders doen?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven