Zwanger of test verkeerd uitgevoerd?

09-10-2019 08:29 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Mijn vriend en ik zijn aan het proberen. Ik moest zaterdag ongesteld worden, niet gebeurd, voor de zekerheid een test gedaan: negatief. Vandaag vier dagen overtijd, en vanmorgen maar weer een test gedaan. In de bijsluiter staat dat je de test maar tot het pijltje in je urine moet houden (in een beker). In mijn enthousiasme heb ik de test er wat dieper in gedaan, waardoor het testvakje (waar de lijnen in verschijnen) een beetje roze kleurde (er was dus urine in gelopen). Na 3 minuten wachten de test bekijken: het roze vlekje was weg en er waren 2 streepjes te zien!! (test streepje niet zo duidelijk als het controle streepje, maar toch duidelijk zichtbaar).
Nu vraag ik af of ik zwanger ben (!!) of dat ik de test verkeerd heb uitgevoerd, omdat er dus urine in het testvakje was gelopen.
We willen sowieso morgenochtend nog even testen.

Sorry voor het warrige verhaal, ik ben een beetje in shock.

p.s.: Ik zie nu pas 'Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic', als ik mijn bericht beter daar kan plaatsen hoor ik het graag :)
Hmmzz, twee strepen is normaal gezien zwanger, maar ik zou gewoon vandaag nog een test halen , dan weet je het zeker .
De test is niet betrouwbaar als je de instructies uit de bijsluiter niet goed uitvoert. Dus als je je test te diep in de urine gedaan hebt, moet je er voor een betrouwbare uitslag eigenlijk nog een uitvoeren
Hm ja, jullie hebben gelijk. Morgenochtend sowieso nog een keer testen dus :)
Misschien een test halen zonder lijntjes? Dus met “zwanger” of “niet zwanger”
De lijntjes kleuren enkel op hcg dus ik zou zeggen zwanger. Je hoeft niet alleen s morgens te testen gewoon twee uur weinig drinken en dan testen met een gevoelige test en bijsluiter volgeb
where ever you go, go with your heart
en ons morgenochtend op de hoogte brengen :)
Deze test is echt niet goed gegaan, het kan nog steeds dat je zwanger bent maar ook net zo goed van niet. Ik zou dus z.s.m. nog een test doen, je hoeft niet te wachten tot morgen.
Ik denk dat je zwanger bent. Ik ben 4 x zwanger geweest en heb testen ook wel eens niet goed uitgevoerd, maar als er een 2e lijntje was, was ik altijd zwanger. Die test reageert op HCG, ik denk niet dat ie verkleurt als dat niet in je urine zou zitten. Desalniettemin zou ik in jouw geval ff gauw een nieuwe test halen. Ik zie geen reden om te wachten tot morgen. Als je 4 dgn over tijd bent, heb je echt geen ochtendurine nodig voor een duidelijke uitslag.
Ik heb ook wel eens gehad dat het testvakje wat roze kleurde, maar bij een negatieve test trok dat altijd weer weg zonder streepje en werd het weer wit. Als het je geruststelt kun je nog een keer testen, maar volgens mij kan je echt geen vals-positieve test krijgen door de test iets te diep in de urine te steken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lavendel330 schreef:
09-10-2019 08:37
Hm ja, jullie hebben gelijk. Morgenochtend sowieso nog een keer testen dus :)
Je kunt ook gewoon ‘s avonds testen hoor! Het resultaat van een test die in de avond positief wordt, ligt nu in mijn armen te dromen. Dus koop straks een nieuwe test en plas er vanavond nog eens overheen.

Overigens denk ik dat je zwanger bent, want de urine wordt nl opgezogen tot de teststreepjes en jij hebt er gewoon wat rijkelijker urine over verspreid ;-D
Skawa schreef:
09-10-2019 08:43
De lijntjes kleuren enkel op hcg dus ik zou zeggen zwanger. Je hoeft niet alleen s morgens te testen gewoon twee uur weinig drinken en dan testen met een gevoelige test en bijsluiter volgeb
Ik ben dus niet de enige die dat denkt. Ik heb de test gedaan op mijn plas na een autorit van twee uur. Ik heb niet specifiek op het niet drinken gelet. Ik zou ook niet minder gaan drinken voor zo’n test, maar ook niet meer :mrgreen:
Ik denk zwanger want dat tweede streepje verschijnt niet zonder HCG. Zou je m helemaal onderdompelen in bijv water, dan trekt dat tweede streepje vanzelf weg bij het drogen.
Maar voor de zekerheid zou ik nu naar de drogist gaan en inderdaad: hou ons op de hoogte :)
Ik zou een zwanger/ niet zwanger stick kopen. Gelijk testen. Heb ook weleens in de avond getest.
Klinkt zwanger! :)
Ik denk dat je zwanger bent, maar zou zeker nog een test doen.
Alvast een voorzichtige gefeliciteerd!
Bonnieux schreef:
09-10-2019 09:05
Het resultaat van een test die in de avond positief wordt, ligt nu in mijn armen te dromen.
Da's wel heel bijzonder, dat jij zwanger werd van een test! :rolling:
Hebben ze toch zo'n mooie reclame voor. Een test waar heel duidelijk zwanger of niet zwanger op staat
Honingdropje2 schreef:
09-10-2019 08:57
Ik denk dat je zwanger bent. Ik ben 4 x zwanger geweest en heb testen ook wel eens niet goed uitgevoerd, maar als er een 2e lijntje was, was ik altijd zwanger. Die test reageert op HCG, ik denk niet dat ie verkleurt als dat niet in je urine zou zitten. Desalniettemin zou ik in jouw geval ff gauw een nieuwe test halen. Ik zie geen reden om te wachten tot morgen. Als je 4 dgn over tijd bent, heb je echt geen ochtendurine nodig voor een duidelijke uitslag.
Dit, vanaf na je NOD hoef je geen ochtendurine meer te gebruiken!
Ik denk zwanger. De test reageert op HCG in de urine zonder dat hormoon geen streep.

De reden dat je niet te ver/lang mag onderdompelen is denk ik omdat anders het stofje dat moet reageren op HCG uit de test wordt gespoeld zodat een test dan vals niet zwanger kan aangeven.

Een streep betekent volgens mij altijd dat je zwanger bent. Tenzij het een indrooglijntje is.
Een roze streep is trouwens het spulletje dat op de HCG reageert, een grijze streep is een indroogstreep.

Maar gewoon nog eens testen, want je hebt hem inderdaad niet goed gedaan. En alhoewel ik denk dat je gewoon zwanger bent, hij is helaas niet betrouwbaar zo.
Gisteravond nog een keer getest (en nu op de goede manier) en nog steeds een 2e streepje, ik ben dus zwanger!! O_O :-D
Nog steeds in shock haha, ik kan het nog niet echt geloven en moet er heel erg aan wennen. Maargoed, ook heel blij natuurlijk :)

Bedankt voor al jullie (snelle) reacties!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven