Zwanger of test verkeerd uitgevoerd?
woensdag 9 oktober 2019 om 08:29
Goedemorgen allemaal!
Mijn vriend en ik zijn aan het proberen. Ik moest zaterdag ongesteld worden, niet gebeurd, voor de zekerheid een test gedaan: negatief. Vandaag vier dagen overtijd, en vanmorgen maar weer een test gedaan. In de bijsluiter staat dat je de test maar tot het pijltje in je urine moet houden (in een beker). In mijn enthousiasme heb ik de test er wat dieper in gedaan, waardoor het testvakje (waar de lijnen in verschijnen) een beetje roze kleurde (er was dus urine in gelopen). Na 3 minuten wachten de test bekijken: het roze vlekje was weg en er waren 2 streepjes te zien!! (test streepje niet zo duidelijk als het controle streepje, maar toch duidelijk zichtbaar).
Nu vraag ik af of ik zwanger ben (!!) of dat ik de test verkeerd heb uitgevoerd, omdat er dus urine in het testvakje was gelopen.
We willen sowieso morgenochtend nog even testen.
Sorry voor het warrige verhaal, ik ben een beetje in shock.
p.s.: Ik zie nu pas 'Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic', als ik mijn bericht beter daar kan plaatsen hoor ik het graag
Mijn vriend en ik zijn aan het proberen. Ik moest zaterdag ongesteld worden, niet gebeurd, voor de zekerheid een test gedaan: negatief. Vandaag vier dagen overtijd, en vanmorgen maar weer een test gedaan. In de bijsluiter staat dat je de test maar tot het pijltje in je urine moet houden (in een beker). In mijn enthousiasme heb ik de test er wat dieper in gedaan, waardoor het testvakje (waar de lijnen in verschijnen) een beetje roze kleurde (er was dus urine in gelopen). Na 3 minuten wachten de test bekijken: het roze vlekje was weg en er waren 2 streepjes te zien!! (test streepje niet zo duidelijk als het controle streepje, maar toch duidelijk zichtbaar).
Nu vraag ik af of ik zwanger ben (!!) of dat ik de test verkeerd heb uitgevoerd, omdat er dus urine in het testvakje was gelopen.
We willen sowieso morgenochtend nog even testen.
Sorry voor het warrige verhaal, ik ben een beetje in shock.
p.s.: Ik zie nu pas 'Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic', als ik mijn bericht beter daar kan plaatsen hoor ik het graag
woensdag 9 oktober 2019 om 08:57
Ik denk dat je zwanger bent. Ik ben 4 x zwanger geweest en heb testen ook wel eens niet goed uitgevoerd, maar als er een 2e lijntje was, was ik altijd zwanger. Die test reageert op HCG, ik denk niet dat ie verkleurt als dat niet in je urine zou zitten. Desalniettemin zou ik in jouw geval ff gauw een nieuwe test halen. Ik zie geen reden om te wachten tot morgen. Als je 4 dgn over tijd bent, heb je echt geen ochtendurine nodig voor een duidelijke uitslag.
woensdag 9 oktober 2019 om 09:02
Ik heb ook wel eens gehad dat het testvakje wat roze kleurde, maar bij een negatieve test trok dat altijd weer weg zonder streepje en werd het weer wit. Als het je geruststelt kun je nog een keer testen, maar volgens mij kan je echt geen vals-positieve test krijgen door de test iets te diep in de urine te steken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 9 oktober 2019 om 09:05
Je kunt ook gewoon ‘s avonds testen hoor! Het resultaat van een test die in de avond positief wordt, ligt nu in mijn armen te dromen. Dus koop straks een nieuwe test en plas er vanavond nog eens overheen.Lavendel330 schreef: ↑09-10-2019 08:37Hm ja, jullie hebben gelijk. Morgenochtend sowieso nog een keer testen dus![]()
Overigens denk ik dat je zwanger bent, want de urine wordt nl opgezogen tot de teststreepjes en jij hebt er gewoon wat rijkelijker urine over verspreid
woensdag 9 oktober 2019 om 09:09
Ik ben dus niet de enige die dat denkt. Ik heb de test gedaan op mijn plas na een autorit van twee uur. Ik heb niet specifiek op het niet drinken gelet. Ik zou ook niet minder gaan drinken voor zo’n test, maar ook niet meer
woensdag 9 oktober 2019 om 09:36
woensdag 9 oktober 2019 om 11:15
Dit, vanaf na je NOD hoef je geen ochtendurine meer te gebruiken!Honingdropje2 schreef: ↑09-10-2019 08:57Ik denk dat je zwanger bent. Ik ben 4 x zwanger geweest en heb testen ook wel eens niet goed uitgevoerd, maar als er een 2e lijntje was, was ik altijd zwanger. Die test reageert op HCG, ik denk niet dat ie verkleurt als dat niet in je urine zou zitten. Desalniettemin zou ik in jouw geval ff gauw een nieuwe test halen. Ik zie geen reden om te wachten tot morgen. Als je 4 dgn over tijd bent, heb je echt geen ochtendurine nodig voor een duidelijke uitslag.
woensdag 9 oktober 2019 om 11:17
Ik denk zwanger. De test reageert op HCG in de urine zonder dat hormoon geen streep.
De reden dat je niet te ver/lang mag onderdompelen is denk ik omdat anders het stofje dat moet reageren op HCG uit de test wordt gespoeld zodat een test dan vals niet zwanger kan aangeven.
Een streep betekent volgens mij altijd dat je zwanger bent. Tenzij het een indrooglijntje is.
De reden dat je niet te ver/lang mag onderdompelen is denk ik omdat anders het stofje dat moet reageren op HCG uit de test wordt gespoeld zodat een test dan vals niet zwanger kan aangeven.
Een streep betekent volgens mij altijd dat je zwanger bent. Tenzij het een indrooglijntje is.
woensdag 9 oktober 2019 om 11:21
donderdag 10 oktober 2019 om 08:33