Zwanger van de 3e

09-07-2017 13:40 1015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.

Wie is er nog meer zwanger van de 3e?

Groetjes Marilyn

marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.

brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.

kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
Ik heb een vaste baan en de kinderen gaan naar de opvang en mijn vader en beste vriendin passen op. Dat is allemaal geen probleem, puur de onzekerheid mbt de toekomst (maar dat hou je altijd tenzij je miljoenen op de bank hebt staan 😆) en wellicht de druk(te) als ze groter worden (en de slapeloze nachten met nachtvoedingen enz)... Ik laat me normaal niet leiden door ”angst” maar ik vind dit wel een ding.. :) niet zozeer voor mezelf maar voor de kinderen.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Ik vind het een mooi gegeven om zonder partner ook voor kinderen te kunnen gaan.
Zo heb ik een vriendin die geen partner had en wel een hele grote kinderwens. Toch durfde ze het alleen niet aan.
Nu is ze 43 en kan het niet meer.
Echt sneu vind ik dat.
Wow kers een tweeling! Geweldig, maar ook schrikken kan ik mij voorstellen.. dat wordt toch weer een hele andere ervaring dan je eerste twee zwangerschappen/babytijd etc. Spannend allemaal zeg. Is het nieuws inmiddels een beetje geland? Toch ook wel echt heel mooi nieuws, het lijkt me super bijzonder een tweeling!

Een tweeling zouden wij wel moeilijk kunnen huisvesten. We hebben nu al geen kamer meer over voor een (ooit) nummer drie, laat staan dat we er zelfs twee kwijt moeten haha. De oudste twee moeten sowieso bij elkaar op de kamer als er ooit een derde komt, en dan zou de tweeling samen in een heel klein kamertje moeten :) nou ja, allemaal niet aan de orde hier.

Dajka, ik denk echt dat wij familie zijn ja.. ik ben ook al niet een al te energiek persoon van mijzelf. Ik zou vaak willen dat ik meer energie had maar ik heb het helaas niet. Daarom ook wel veel twijfels voor een derde, al wil ik het echt wel heel graag maar ik vraag me vaak af of ik het aan kan. Maar goed, we hebben nog even hoor, en jouw verhaal dat je er nu wel aan toe bent, geeft mij ook weer wat hoop.
bam: ja ik snap je praktische twijfels heel goed als je alleen bent! Lijkt me ook lastig hoor, vakanties, en idd de zekerheid mbt je toekomst. Maar ik denk wel dat het van tevoren lastig te overzien is allemaal en dat er uiteindelijk op het moment zelf altijd weer een oplossing voor komt. Dus in dat opzicht kun je misschien beter proberen het niet allemaal van te voren te willen overzien;) makkelijk gezegd he;)

Dajka wat leuk dat je de bewegingen al voelt. Heerlijk he om dat weer te ervaren? Spannend binnenkort de 20 wkn echo. Ben heel benieuwd wat je krijgt. Kan me voorstellen dat je het gewoon wilt weten wat het wordt, ook al maakt het je niks uit. Het wordt toch concreter ofzo als je het wel weet. vind ik iig. Wel lekker zometeen trouwens, van die 6 mnd rust/verlof. Vervelend van die warmte en hoofdpijn. Ik trek het overdag nog wel prima maar 's nachts is echt een drama hier in huis. Het koelt echt totaal niet af en ik lig hele nachten naar het plafond te staren en te zweten. Voel me net een walvis op het droge...
Je vroeg of de kids er al mee bezig zijn. De jongste niet zo. Hij weet het wel en zegt er af en toe iets over. Maar de oudste vraagt wel vaak concreet wanneer de baby komt en dat dat nu moet en dat ie 'm wil knuffelen enzo. erg schattig.

evada: ja de oudste zit op school sinds 2 wkn. En ja, ik vind verlof in de zomer ook écht een nadeel. Vanwege de kids thuis, maar ook vanwege m'n eigen werk (wat juist heel relaxed en rustig is in de zomer). Nu ben ik in alle hectiek vertrokken en mag ik zometeen weer in de hectiek van start. Maar ja, niks aan te doen. We vonden het ook niet belangrijk genoeg om de zwnagerschapswens 3 maanden stil te leggen..
Knap hoor dat je wacht tot zaterdag! Spannend ook:) Ik ga duimen!

Raffa: snap ook je twijfels over weinig energie en het wel of niet aankunnen. Als ik daar rationeel over nagedacht had, had ik het misschien ook niet moeten doen. Ik vind mezelf niet perse weinig energie hebben, maar ik vind een gezin, baan en eigen leven/ontspanning enigszins draaiend houden echt een onwijze uitdaging. Als ik erover nadenk hoe ik daar een baby weer in moet passen... geen idee eigenlijk. Maar ik denk wel dat als je zo'n wens hebt, je eraan gehoor moet geven anders krijg je spijt, En ook hierbij denk ik dus dat t zich 'vanzelf' oplost als het eenmaal zo is.

Nou ik ga zo weer even terug m'n bed in. De luxe van verlof:)
brianne85 wijzigde dit bericht op 30-05-2018 09:21
1.40% gewijzigd
oo ik zie dat het morgen volle maan is:) Zeepaardje al aan het bevallen:)?
Sjonge jonge, ik probeer al 4x een bericht te typen maar het verdwijnt steeds.. hebben jullie ook zoveel problemen met de site?

Opnieuw:

Evada, dat is wel sneu ja.. is het letterlijk te laat voor haar of vindt ze zichzelf te oud? Ze mag de mijne wel eens lenen hoor ;)

Een tweeling zou ik wel kunnen huisvesten maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten bolwerken :@@:

Brianne, je hebt helemaal gelijk hoor. Maar ik denk dat ik in mijn eentje wel wat meer met verstand moet kiezen en niet alleen maar met gevoel, ik heb minder om op terug te vallen dan wanneer je samen bent met iemand..

M’n vriendin is gister 8 weken te vroeg bevallen, poeh... zover gaat alles goed met de baby maar toch schrikken en afwachten..

Ben de helft vergeten wat ik wilde typen...
Dajka: zou mij ook niks uitmaken het geslacht maar zou erg benieuwd zijn.
Ik wil het altijd weten bij de echo :) dan heb ik er meer een beeld bij . .ik denk dat mijn derde een jongen wordt .. waarom, geen idee.

Bam: ach wat heftig voor je vriendin.. dat is zo pittig steeds heen en weer naar het ziekenhuis.. hopelijk maken moeder en kind het goed ..
Denk te laat, ze is nu 43 en durft het echt niet alleen te doen dus dan zal ze eerst nog een man moeten vinden en zwanger moeten raken.. dat zit er wrs niet meer in.

Brianne: fijn dat de oudste nu naar school gaat..is toch even wat rustiger..en die zes weken zomervakantie komt goed!! Niet ideaal maar 6 weken zijn ook zo weer voorbij ..

Hier nog niet ongesteld
Zou het bizar vinden als het gelijk raak is ..kan het me bijna niet voorstellen..maar heb na de miskraam nog nooit zo'n lange cyclus gehad.
Nog niet getest .. :)
Knap dat je dat vol kunt houden! Ik had allang getest :biggrin:
Niet bevallen hoor, ze heeft het nog prima naar d'r zin! Van ons mag ze komen maar ik denk dat we nog wel een week of 2 geduld moeten hebben.

En Eva je maakt het wel spannend hoor!!!
Fijn van je te horen Zeepaard! Spannend hoor, het idee dat het ‘elk moment’ kan gebeuren, maar het kan ook nog even duren idd..

Brianne, wanneer ‘kwamen’ jou kinderen? Te vroeg/te laat? Zegt niet alles, maar toch voelt het een beetje als referentie (voor mij dan)

Evada.....nieuws? Mocht je nog niet ongesteld zijn en ook niet hebben getest....wat een geduld heb jij dan. Ik had al 10 keer getest. Ik duim voor je!

Hebben jullie ook zo’n gratis zwanger box besteld? Is dat de moeite waard?
Lief dat jullie het vragen.
Niet ongesteld en niet getest ;).
Testen zijn binnen dus morgen komt het verlossende antwoord
Spannend zeepaardje! Wanneer ben je uitgerekend?
Wow evada. Ik schrijf hier nog niet zo lang mee dus ik weet niet precies hoe lang jij bezig was, maar volgens mij ben je net een tijdje gestopt met proberen toch? En zou je nu dan gelijk in 1 keer zwanger kunnen zijn? Ik vind het nu al spannend haha.

Brianne, wat jij zegt klopt helemaal hoor. Het is ook gewoon pittig een gezin (en huishouden) te combineren met een baan (nou ja, ook als ik niet zou werken zou ik het pittig vinden geloof ik). Ze noemen het niet voor niets tropenjaren. Wel merk ik dat het toch ook wel weer snel makkelijker wordt. Ik vind eigenlijk de periode tot ze kunnen lopen het allerpittigst. Nu mijn jongste bijna twee is vind ik het alweer makkelijker omdat hij ook niet meer alles zomaar in zijn mond steekt enzo. En je hebt ook gelijk dat als je graag een derde wil, je van tevoren maar niet teveel moet stilstaan bij hoe je alles gaat doen en hoeveel energie je overal voor hebt enzo. Het is dan ook een kwestie van weer een nieuwe balans vinden als de derde er eenmaal is. Uiteindelijk komt dat inderdaad zeker goed. Zo denk ik er ook wel over hoor, maar zou nu niet de rust en ruimte in mijn hoofd hebben voor een zwangerschap geloof ik. Maar ik krijg toch wel steeds vaker het gevoel dat er ooit nog wel een derde komt hier :)

Dajka wanneer heb jij de 20 weken echo?

Ik zou trouwens niet echt opzien tegen een derde ‘inpassen’ in het dagelijkse ritme van kdv, school, weekenden etc, maar wel tegen weer een paar jaar moeilijker op vakantie kunnen, aan huis gekluisterd zitten ivm slaapjes, niet met je vrienden kunnen praten als je ergens op bezoek bent of zij bij jou omdat je continu met de baby bezig bent etc. Hoe zien jullie dat?
Oh ja die gratis zwanger boxen heb ik steeds wel gehaald, maar meer omdat ze gratis waren haha. Of het echt nuttig is, tsja. Er zaten wel dingen in als een tandenborstel, speen, flesje, slabbetje, romper, alcoholvrij bier, dat soort dingen. Dus toch wel leuk om te hebben!
Spannend evada!! Hoop zo voor je dat het raak is! Duimen draaien :)

Die boxen heb ik ook wel gehaald maar vond ze niet zo spannend (maar toch te nieuwsgierig :biggrin: ).
Ohhh enorm spannend evada.

Raffa, dat ‘inpassen’ van de derde proberen we dan zo makkelijk mogelijk te maken. Zelfde locatie BSO en KVD (als het allemaal lukt) of misschien een gastouder aan huis.

Dat moeilijker op vakantie gaan vond ik ook een enorm ding toen ik nog zo twijfelde, haha. Inmiddels helemaal niet meer, het is toch tijdelijk. Vanaf 2,5-3 kun je weer heel veel denk ik. Dat afspreken met vrienden en dan nooit eens een gesprek kunnen afmaken vond ik ook zooo irritant. Maar ik moet eerlijk zeggen dat dat nu best lang geleden lijkt en al heel lang niet meer zo is. Ik hoop dat ik daar wat relaxter in kan staan met de derde, wetende dat het tijdelijk is. Mijn eerste twee schelen nog geen twee jaar, en het ging aan 1 stuk door. Het idee dat het straks gewoon 1 is (ok en twee oudere kinderen maar daar ‘hoef’ je niet zoveel mee) vind ik wel relaxed. Misschien is een pauze idd wel fijn, dat jij weer iets van vrijheid /rust hebt en dus nog beter kunt ervaren dat het fases zijn.
20 wk echo heb ik volgende week vrijdag, toch weer spannend!
Dank dank dank ik hoop het ook!

Raffa ik heb hier in begin geschreven onder een andere nickname en helaas een miskraam gekregen in oktober en een lange pauze gehad om na te denken. En ja, spiraal is er een week of 3 uit, dus zou heel bizar zijn als het nu al raak is.

Dajka; wat jij zegt klopt, de "tropenjaren" zijn eigenlijk maar kort.. als ik zie hoe zelfstandig mijn 6 jarige nu is !! Zoveel makkelijker.
Bam: irritant dat je tekst steeds weg is! Hier ook vroeger wel vaak gehad. Zo frustrerend!
Maar snap dat jij meer met je verstand de keuzes moet maken hoor. Ook ivm de zorg voor de andere kids. Wel echt knap hoor, in je eentje. Ik zou dat wel echt zwaar vinden.
En schrikken idd v die vriendin. 8 wkn is dan best veel. Hopelijk vergaat t ze goed

Spannend hoor evda! ! Hoop op goed nieuws morgen!

Voor jou ook spannend zeepaardje. Wat dacht je zelf ook al weer? 6/6?

Dajka: mn andere jongens kwamen met 40+3 en 41 wkn. Zegt idd niet alles naar dit is ook mijn referentie dus ik ga zelf ook blind uit van ergens tussen 40 en 42 wkn!
Ja ik ook de zwanger box en blije doos. Veel onnodige reclame etc, maar toch ook een nieuwe fles, speen, tandenborstel, pakje v 20 luiers, etc.
Spannend je 20 wkn echo!
Raffa, ja helemaal mee eens: die eerste 1,5 jaar is t intensiefst! Vooral vanaf ongeveer een half jaar vind ik, want daarvoor liggen ze gewoon ern beetje en maakt ritme enzo ook niet zo veel uit. Maar dan ineens moet je aan de hapjes die echt nog 3 uur per keer kosten, gaan ze rond kruipen en optrekken en zitten ze overal aan zonder dat ze corrigeerbaar zijn... eindeloos! Pfoe, waar begin ik eigenlijk aan haha. Maar idd, toen mijn zoontje bijna 1,5 was, voelde ik ineens de ruimte in mn hoofd en in mn leven voor een derde. Daarvoor helemaal niet. Dus wie weet komt t bij jou ook snel.
Mega irritant ook, die afspraken/gesprekken met vrienden! Maar ik heb me er bij neergelegd, for the time being ;) En ook dat op vakantie gaan ja.. ik zou graag komende jan/feb weg willen. Liefst naar de zon. Laatste kans ook om buiten schoolvakanties te gaan, want oudste wordt daarna 5. Maar hoe dan? Vliegen lijkt me echt onmogelijk met 3 kids v 0, 2 en 4... (als jullie tips hebben, hoor ik t graag!!
*Wacht geduldig tot evada komt posten..... :A:
Negatief!! :-( .
Snap echt niet waarom mijn cyclus opeens zo lang is .
Langste van afgelopen half jaar was 30 dagen nu dag 33.
Maar hoop ga ik niet meer hebben voor deze maand..was ook nog een extra gevoelige test
Balen evada! ☹️☹️

Ik lees net dat je spiraal er 3 weken uit is? Misschien is je cyclus nog even zoekende?
Dajka was een koperspiraal dus geen invloed op cyclus en heb de langste cyclus na miskraam in acht genomen ..dat was afgelopen dinsdag
Ohhh enorm balen zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven