Zwanger van de eerste, wie nog meer?

18-11-2019 20:54 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben minimousee,24 jaar.

Sinds kort ben ik zwanger van mijn eerste kindje!
Zijn er hier nog meer dames die zwanger zijn van hun (eerste) kindje?

Het lijkt me leuk om met nog meer (aanstaande) moms te kletsen :couple:
Alle reacties Link kopieren
Fiorghra, ja dankje,zal ik doen.
Als het geslacht bekend is zal ik het hier laten weten :hyper:
Alle reacties Link kopieren
veel plezier/succes vandaag bij de echo! ben benieuwd wat het is!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel wollenbol, ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Het was duidelijk te zien, we krijgen een jongen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Minimousee schreef:
17-12-2019 22:43
Het was duidelijk te zien, we krijgen een jongen :rofl:
gefeliciteerd! geen roze muur voor jullie dus... vermoed ik?
zag verder alles er goed uit?
Leuk! Gefeliciteerd!

Heb je veel meegekregen van de echo of was je in shock? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Fiorghra, Ik heb veel meekregen.
Ik zag het piemeltje al voor de uitspraak van de verloskundige hij zat het duidelijk te showen.
Bij me vriend viel het kwartje pas na de uitspraak. Het is even omschakelen omdat ik dacht dat het een meisje zou zijn,maar een jongen is uiteraard ook leuk!
Ik kreeg ook de uitslag van de algemene bloedtest en ik ben zo gezond als een visje,net als mijn bloeddruk. Dus dat is fijn.
6 januari heb ik controle, en de 16e die maand de 20 weken echo.
Al konden we al zien, dat hij een goed gevuld maagje had, en nou gelukkig 2 nieren ipv 1 zoals de vorige keer.
Ook de hersens en ledematen zagen er goed uit. Voetje was al 1,5 cm jeetje.... O_O baby zelf 10 cm. Vorige keer nog maar 4cm wat gaat dat snel.
Ook hebben we gratis 5min 3d mogen spieken, zo leuk! :popcorn:
Minimousee,
Leuk, fijn dat alles goed was! En ook leuk van die 3d, dat probeerden ze ook bij mijn laatste echo maar meneer wilde niet echt meewerken :-(

Sinds een paar dagen opeens weer heel misselijk & overgeven, geen hoge bloeddruk maar wel eiwit in urine dus morgen maar weer opnieuw laten testen.. hoop dat het meevalt en dat het gewoon m'n baarmoeder is die tegen m'n maag aan drukt
Alle reacties Link kopieren
Fiorghra, hmm das niet zo fijn, hopelijk gaat dat snel weer weg.
Wij hadden her geluk dat ons kindje bijzonder goed in beeld was volgens de verloskundige. Zo lagen weinig baby's volgens haar.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag maar eens kerst inkopen gedaan en een poging gedaan tot vinden van de filet American die je wel mag hebben als zwangere.....: het was overal op. En de winkels stuiter druk.... Jeetje. :@@:
Alle reacties Link kopieren
Minimousee schreef:
23-12-2019 15:29
Vandaag maar eens kerst inkopen gedaan en een poging gedaan tot vinden van de filet American die je wel mag hebben als zwangere.....: het was overal op. En de winkels stuiter druk.... Jeetje. :@@:
Hier ook complete chaos. Ik heb deze week vrij, had gehoopt dat ik dan wat tijd zou hebben om boodschappen te doen, ik heb t wel nodig gehad vandaag. Wij hebben een feestje donderdag en zondag en er komen nog vrienden eten met Oudjaarsavond. Gelukkig beetje verdeeld. Morgenavond en woensdag zijn we bij familie.

Ben wel benieuwd waar die filet american dan van gemaakt is
Alle reacties Link kopieren
Wollenbol, geen idee waarvan het gemaakt is.
Ik was gisteren om 8.30 al in de winkel. Maar blijkbaar wou het hele dorp net als ik boodschappen doen. Vreselijk die feestdagen (qua boodschappen doen) :@@:
Alle reacties Link kopieren
Bespaar je de moeite.. ik heb ze allemaal gehad en echt geen 1 komt er maar een beetje in de buurt van filet american :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Jomata, ja zo'n vermoeden had ik al, maar als ik het had zien liggen wou ik het wel proberen. Jammer dat ze dan uiteindelijk iets namaken wat er totaal niet op lijkt O_O
Alle reacties Link kopieren
Jaa snap ik hoor dat dacht ik ook. Enige wat er een beetje op lijkt is de structuur. Maar ik vind ze allemaal ronduit smerig.
Alle reacties Link kopieren
Hm, dan laat ik het proberen wel zitten.
Het scheeld, normaal aten we het ook niet vaak heel soms op een verjaardag en anders 1 keer in de maand.
Dus echt missen doe ik het niet.

Fijne feestdagen allen :couple:
Alle reacties Link kopieren
Hier in België wordt het veel gegeteten (alhoewel het hier prepare heet, iets andere samenstelling, wat mayonaise erin en kruiden), ook op broodjes tussen de middag op het werk enzo. Ik eet het zelf erg graag, mis het wel een beetje, maar niet zo erg als ik had gedacht. Eigenlijk heb ik voor niks moeite om het niet te eten of drinken, maar wat ik wel lastig vind is dat ik, met name met speciale gelegenheden of als we ergens gaan eten, een groot deel van de kaart niet mag eten en er erg over na moet denken wat wel en wat niet
Alle reacties Link kopieren
Wollenbol, heel erg herkenbaar.
Wij hadden gisteren een proeverij.
Groot en deels van de gerechten waren met drank, rauwe vis, of niet doorbakken. Ja dan zijn de opties helaas wel erg beperkt.
De filet American die jij benoemd hebben wij ook in Nederland volgensmij. Het komt iig wel erg bekend voor.
Ik heb de zwangerhap app,waarop ik eten/gerechten kan zoeken om te zien of dit veilig is om te eten.
Misschien handig voor je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels zo stijf als een plank.
Ik ben aangereden met de auto terwijl ik op een 60 weg Reed. Iemand van een zijweg stak zomaar met ze auto de 60 weg over. Remmen hielp niet meer voldoende.
Ik heb een echo gehad, ben met de ambulance naar de spoed eisende hulp geweest. Daar bleek ik een zwaar gekneusde heup te hebben....
Nu dus onverwachts vakantie tot 6 januari. :@@:
Alle reacties Link kopieren
Die app heb ik inderdaad ook geïnstalleerd. Thuis lukt t prima en zijn er genoeg alternatieven. Ik had laatst twee etentjes van het werk met beperkte menu’s en dat was wel vervelend want wat ik lekker vond mocht ik niet en wat ik wel mocht vind ik niet zo lekker. Gelukkig in t restaurant gewoon aangegeven en toen hebben ze iets anders voor me gemaakt.
Wat heftig van je aanrijding! Ik las het net in het andere topic. Veel beterschap!
Minimousee,
jeetje, heftig! Beterschap! Echo was wel gewoon goed?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje minimouse wat schrikken! Ik heb geen app ofzo, daar in tegen wel levensmiddelen technologie gestudeerd dus kan zelf goed de inschatting maken wel of niet! In bepaalde dingen vind ik de app niet eens kloppen je word niet eens gewaarschuwd voor biologische producten!
Alle reacties Link kopieren
Danoontjepower88, daar heb je dan geluk mee. Ik ben zelf blij met de app.

Fiorghra, ja de echo was gelukkig goed. Kindje heeft er niet veel van meegekregen :shame:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eindelijk weer controle gehad.
Het hartje klopte gelukkig goed :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Super! Al een beetje hersteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven