Zwanger van de eerste, wie nog meer?

18-11-2019 20:54 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben minimousee,24 jaar.

Sinds kort ben ik zwanger van mijn eerste kindje!
Zijn er hier nog meer dames die zwanger zijn van hun (eerste) kindje?

Het lijkt me leuk om met nog meer (aanstaande) moms te kletsen :couple:
Alle reacties Link kopieren
Jomata, wat leuk! Hebben Julie al een naam?
Ik gebruik nu de zwangerschap + app en zo kan ik wekelijks zien hoe de baby er ongv uit ziet.
Wij hebben in december de volgende echo. Ik ben dan net geen 16 weken en dan gaan ze bij ons de geslacht bepaling doen. :sun:
Maar omdat we de geslacht bepaling met 15/16 weken doen ipv 20 weken is de afspraak op eigen kosten.... Zo flauw met 20 weken word het standard vergoed :wtf:
jomata schreef:
20-11-2019 18:19
Wat ben je negatief.. ik heb ruim 15 jaar de pil geslikt en ik las overal dat het wel even kan duren voordat je normale cyclus op gang kan komen. Bovendien is mijn broer onvruchtbaar en was het bij mij ook onzeker of ik überhaupt zwanger kon worden. Ik ben heel dankbaar dat het zo snel gegaan is. Vervelend dat het voor jou lastiger is gegaan, maar dat hoef je niet over mijn situatie te oordelen.
Ik oordeel helmaal niet over jou situatie. En jij heb bij mij net zo goed geen idee hoe het is gegaan en hoe onze kansen er van te voren al uitzagen.

Maar je kan toch niet ontkennen dat als je bewust met anticonceptie stopt een zwangerschap niet gepland is? Je bent er toen toch bewust voor die keuze gegaan.
Dat je verbaasd of verrast bent dat het zo snel is gelukt is weer wat anders en alleen maar fijn
Alle reacties Link kopieren
Hoi mee schrijven lijkt mij ook leuk, hier na ruim 1.5 jaar medisch traject zwanger van de eerste, en laatste! Bijna 26 weekjes zwanger!
Alle reacties Link kopieren
Danoontje power88 wat leuk, gefeliciteerd. Hoe oud ben je?
Minimousee schreef:
20-11-2019 18:34
Jomata, wat leuk! Hebben Julie al een naam?
Ik gebruik nu de zwangerschap + app en zo kan ik wekelijks zien hoe de baby er ongv uit ziet.
Wij hebben in december de volgende echo. Ik ben dan net geen 16 weken en dan gaan ze bij ons de geslacht bepaling doen. :sun:
Maar omdat we de geslacht bepaling met 15/16 weken doen ipv 20 weken is de afspraak op eigen kosten.... Zo flauw met 20 weken word het standard vergoed :wtf:
Leuk, heb ook met ongeveer 16 weken een geslachtsbepalende echo gedaan! (Pret echo, dus ook zelf betaald). Ik was zó benieuwd.. ik was er van overtuigd dat het een meisje was (Chinese conceptiekalender, hoge hartslag baby, eigen gevoel, enz.)

Nou wat denk je, heel duidelijk een piemeltje :-D
Moet ff mn ei kwijt..

Gisteren op m'n zij komen te vallen doordat ik werd aangereden door een andere fiets, wist ook niet echt meer of mijn buik de grond had geraakt doordat het allemaal zo snel ging. Echt super schrikken. Gelukkig kon de vk direct langskomen en leek alles goed, baby bewoog ook gewoon. Toch nog een paar uur in het ziekenhuis geweest voor controle, en uiteindelijk bleek ook daar alles goed.

Met een sisser afgelopen, maar het was wel schrikken! Ben nu bijna 30 weken en hij mag echt nog even blijven zitten :-o

Als geluk bij een ongeluk (letterlijk :-D) in het ziekenhuis nog een echo gehad dus ik kon mooi even spieken hoe hij er nu uitzag. Na de 20 wk echo is het echt lang wachten tot je er weer een krijgt..
Alle reacties Link kopieren
Fiorghra, jeetje dat is niet niks.
Gelukkig gaat het goed met Julie beiden, verder er niks aan over gehouden?
Ik denk zelf dat het een meisje word, vriend een jongen. Tja nog even afwachten. Tijdens de echo ben ik op een paar dagen na net geen 16 weken dus ik ben benieuwd wat ze kunnen zien O_O
Alle reacties Link kopieren
Gaan Julie straks voor een thuisbevalling of in het ziekenhuis?
(als je de keus teminste hebt)
Alle reacties Link kopieren
Hoe voel je Fiorghra, nog last van je nare val?
Minimousee schreef:
25-11-2019 21:27
Hoe voel je Fiorghra, nog last van je nare val?
De eerste paar dagen wat spierpijn en bekkenpijn, maar verder gelukkig niet! Ik kijk nu bij het oversteken echt 10 x heen en weer :mrgreen:

Vanmiddag weer naar de VK. Heb nu maar een lijstje gemaakt op mijn telefoon met dingen die ik wil bespreken, anders zit ik daar en weet ik niks meer (al 2 keer gebeurd..)
Alle reacties Link kopieren
Fiorghra, gelukkig dat het bij alleen wat spierpijn bleef.
Die vergeetachtigheid herken ik, ik vergeet de simpelste dingen op aarde.
Zelfs het lijstje voor het winkelen :facepalm:
Hopelijk verliep je afspraak goed vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe verliep je afspraak fiorghra?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zwanger van ons eerste kindje, 13 weken nu.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd wollenbol.
Hoe oud ben jij/Julie?

Ik ben nu 13 weken en 5 dagen o_o
Alle reacties Link kopieren
Jij ook minimousee ;-)
Ik ben 30 en mijn vriend is 36. Hier nu 13 weken en 3 dagen zwanger, dus dat scheelt niet veel. Vorige week eerste echo gehad en alles was goed, erg opgelucht.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel
Ik ben 24,hij 29. Ik had me eerste echo met 4 weken.
Fijn dat alles goed was bij Julie echo.
Wij hebben de volgende echo met 15 weken pas weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in België, heeft er misschien ook een beetje mee te maken. Dingen werken hier allemaal net wat anders als in Nederland.
Wij hebben de nipt test laten doen, daar krijgen we over een dag of 8 vermoed ik de uitslag van. Dan weten we ook ineens het geslacht al :-)
Begin januari dan volgende afspraak bij de gynaecoloog.

Ik ben gelukkig nu van de meeste klachten rond misselijkheid af. Nog wel moe, maar niet meer zo erg als in het begin.
Minimousee schreef:
20-11-2019 18:34
Jomata, wat leuk! Hebben Julie al een naam?
Ik gebruik nu de zwangerschap + app en zo kan ik wekelijks zien hoe de baby er ongv uit ziet.
Wij hebben in december de volgende echo. Ik ben dan net geen 16 weken en dan gaan ze bij ons de geslacht bepaling doen. :sun:
Maar omdat we de geslacht bepaling met 15/16 weken doen ipv 20 weken is de afspraak op eigen kosten.... Zo flauw met 20 weken word het standard vergoed :wtf:
Je weet dat die geslachtsbepaling wel het minst belangrijke is van de 20-weken echo?
Alle reacties Link kopieren
Wollenbol, geen idee. Er en vast daar dingen anders gaan dan hier.
Wij hebben er voor gekozen om niet de nip test te doen.
Ik vond dat zó flauw, dat ze in België wel het geslacht bekend maken bij de NIPT. Maar ik geloof wel dat het daar een stuk duurder is?

Heb uiteindelijk wel de NIPT laten uitvoeren, en ook de 20 weken echo. Wist eerst helemaal niet dat die tweede ook vrijwillig was. Maar zo hebben we bijv besloten om niet te laten onderzoeken of ons kind een bepaalde genetische afwijking heeft die in mijn familie zit. Moet eerlijk zeggen dat het o.a. het idee van een vruchtwaterpunctie/vlokkentest me heel erg tegen stond. Dus van de ene kant wilde ik dat niet weten, maar dan wel weer de NIPT doen; lekker tegenstrijdig.

Het zijn best lastige beslissingen die je moet nemen..
Alle reacties Link kopieren
Fiorghra, goh apart dat ze daar wel het geslacht bekend maken. Jammer voor de gene daar die dat liever niet willen weten van te voren.
De 20 weken echo laten wij binnenkort wel uitvoeren.
Ik ben heel benieuwd.
Voor mij is dit allemaal de eerste keer, voor me vriend niet. Die vind het allemaal wat minder spannend daardoor. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Het is 260 euro als je niet verzekerd bent in België, maar dat ben ik wel, dus voor ons kost het 8 euro, dat is het deel dat je zelf moet betalen. De rest wordt door de verzekering betaald.
Het is een keuze of je het geslacht wilt weten, als je dat niet wilt, dan kun je dat aangeven en dan laten ze dat niet weten. Dus je bent nergens verplicht toe.
Alle reacties Link kopieren
Volgensmij is het bij ons in Nederland 175 euro als ik dat goed onthouden heb. Willen Julie weten wat het word?
Oh oké, dat valt nog mee dan. Ja het is jouw recht om het geslacht niet te weten te komen, in principe hoef je geen enkele test uit te voeren als je dat niet wilt (dacht ik)
Alle reacties Link kopieren
Nee dat denk ik ook niet. Wij hebben expliciet moeten aanduiden dat we het geslacht willen weten (dus ja op de vraag van mini). We zijn bijna klaar met ons huis volledig verbouwd te hebben en een van de laatste dingen dat we nu nog moeten doen is de babykamer schilderen. We hebben wat veel dingen betreft dezelfde smaak, behalve kleuren. Mijn vriend houdt van alle felle kleuren en ik hou het liever wat rustiger.. Dus de volgende discussie wordt de kleur van de babykamer :-) Maar dan lijkt het me wel gemakkelijker om te weten wat het wordt, en ook voor naam, geboortekaartje etc, ik zie eigenlijk niets dan voordelen. En ik had mij ingesteld het pas met de 20weken echo te weten, dus toen de gynaecoloog vorige week zei dat dit een optie was, hebben we direct ja aangevinkt :-) Nu maar duimen dat het resultaat van de NIPT goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven