Zwanger van een 3e
vrijdag 7 oktober 2016 om 18:40
Een gezellige club mama's die zwanger willen worden of zwanger zijn van een 3e kindje.
Wil je ook meeschrijven en in de tabel?
Zou je dan dik gedrukt of in HOOFDLETTERS willen plaatsen? En voor de toekomst dit graag ook voor wijzigingen in het tabel.
Gegeven voor in de tabel:
Leeftijd:
NOD/UD:
Geboortejaar en zoon(s) en/of dochter(s)(blauw roze):
Bijzonderheden:
Ik werk de tabel 1x per week bij.
Wij willen graag zwanger worden:
NaamLftdNODKndrnBijzonderheden_Lady_2902-11-16'14 + '15start miss. volgende mnd herstel zat tegenLely8927?3j + 1,5jJan+Sept MK
Wij zijn zwanger :
NaamLftdUitgerekendKndrnBijzonderhedenChabelitha3114-06-17'08 + '10 Zoon met verstandelijke beperkingDaan3e2929-04-17'13 + '14 20-10 echo Medjouldadel3324-05-17'10 + '12buitenland afbr vorige zw 15w. nu 25-10 afspr HR gynMusketi3317-06-17'13 + '14 MK aug '17 2-11 intake VK 4-11 vroege echoWondertje33030-05-178j + 2j21-10 1e echo
= Kloppen hartje gehoord = een meisje = een jongen
Wil je ook meeschrijven en in de tabel?
Zou je dan dik gedrukt of in HOOFDLETTERS willen plaatsen? En voor de toekomst dit graag ook voor wijzigingen in het tabel.
Gegeven voor in de tabel:
Leeftijd:
NOD/UD:
Geboortejaar en zoon(s) en/of dochter(s)(blauw roze):
Bijzonderheden:
Ik werk de tabel 1x per week bij.
Wij willen graag zwanger worden:
NaamLftdNODKndrnBijzonderheden_Lady_2902-11-16'14 + '15start miss. volgende mnd herstel zat tegenLely8927?3j + 1,5jJan+Sept MK
Wij zijn zwanger :
NaamLftdUitgerekendKndrnBijzonderhedenChabelitha3114-06-17'08 + '10 Zoon met verstandelijke beperkingDaan3e2929-04-17'13 + '14 20-10 echo Medjouldadel3324-05-17'10 + '12buitenland afbr vorige zw 15w. nu 25-10 afspr HR gynMusketi3317-06-17'13 + '14 MK aug '17 2-11 intake VK 4-11 vroege echoWondertje33030-05-178j + 2j21-10 1e echo
= Kloppen hartje gehoord = een meisje = een jongen
zondag 23 oktober 2016 om 19:33
Ik zit te denken om zelf wat te maken om het te vertellen. Alleen vind ik het leuk om iets in de trend van "We are going to outnumber our parents" te doen. Alleen nou zijn schoonouders en zwager niet zon ster in Engels. Maar in het nederlands kan je daar geloof ik niet echt iets goed lopends van maken. Voor de volledigheid zou je dan moeten schrijven "Wij zijn binnenkort in de meerderheid e onze ouders in de minderheid" Of "wij zijn binnenkort in de meerderheid tov onze ouders" maar dat is t allemaal weer niet vind ik.
Maar het zou zonde zijn als schoonouders en zwager door gebrek aan Engelse taal de boodschap niet snappen
Maar het zou zonde zijn als schoonouders en zwager door gebrek aan Engelse taal de boodschap niet snappen
maandag 31 oktober 2016 om 20:49
Lady: alles gaat zen gangetje hier alleen heek erg ziek geweest en 24/7 misselijk helaas..
2 weken geleden 1e echo gehad hartje gezien 8 nov 2e echo termijnbepaling dus spannend weer
Het is stil hier he ikzelf heb niet veel puf gehad om te schrijven in 3 topics dus volg alles wel een beetje alleen dit topic verdwaalde beetje maar het leuke is dat ie straks waarschijnlijk steeds na boven komt als we allemaal wat verder zijn
Hoever ben je nu? Ik 8.5
2 weken geleden 1e echo gehad hartje gezien 8 nov 2e echo termijnbepaling dus spannend weer
Het is stil hier he ikzelf heb niet veel puf gehad om te schrijven in 3 topics dus volg alles wel een beetje alleen dit topic verdwaalde beetje maar het leuke is dat ie straks waarschijnlijk steeds na boven komt als we allemaal wat verder zijn
Hoever ben je nu? Ik 8.5
maandag 31 oktober 2016 om 20:55
Hihi geen probleem! Je mag nu de zwangerschap overal de schuld van geven
Wat vervelend zeg dat je zo misselijk bent! En dan ook nog ziek geweest, zwaar hoor
Was je de vorige keren ook zo misselijk? Heb je er medicatie voor?
Logisch dat je even niet hebt geschreven
Super dat jullie wel een kloppend hartje hebben gezien
En al bijna de tweede echo, zo leuk!
Wat vervelend zeg dat je zo misselijk bent! En dan ook nog ziek geweest, zwaar hoor
Was je de vorige keren ook zo misselijk? Heb je er medicatie voor?
Logisch dat je even niet hebt geschreven
Super dat jullie wel een kloppend hartje hebben gezien
En al bijna de tweede echo, zo leuk!
maandag 31 oktober 2016 om 21:05
Bij de 1e nergens last van en de 2e gemiddeld misselijk maar wel uit te houden en nu oh man man dat een mens het aankan! Maar het is zo raar want ik heb soms een fijn uurtje ertussen waar hef lijkt beter te gaan en juist dan wordt ik onzeker dus het is een rollercoster dat zwanger zijn maar als je dan de echo ziet met hartje dan weet je waarvoor je het doet.
Medicatie heb ik afgelopen week pas gekregen (dokter is er niet zo fan van medicijnen de eerste belangrijke weken) dus heb het geprobeerd en na 2 dagen merkte ik geen verschil dus weer gestopt.
Enige wat helpt is rusten dus gelukkig helpt mijn man zo veel mee in huis en met de kindjes dat ik mijn rust wel kan pakken.
Medicatie heb ik afgelopen week pas gekregen (dokter is er niet zo fan van medicijnen de eerste belangrijke weken) dus heb het geprobeerd en na 2 dagen merkte ik geen verschil dus weer gestopt.
Enige wat helpt is rusten dus gelukkig helpt mijn man zo veel mee in huis en met de kindjes dat ik mijn rust wel kan pakken.
maandag 31 oktober 2016 om 21:16
maandag 31 oktober 2016 om 21:24
Zo was het bij onze eerste 2 ook en beide binnen 3 maanden raak! Deze 3e wonder is letterlijk een wonder want we waren eigenlijk al klaar en waren dan ook verast dat ik zwanger was.. na de schrik zeiden we naar paar dagen dat we er vol voor gaan er is genoeg ruimte en belangrijkste liefde om deze baby te verwelkomen!
Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn en dat je ook kan gaan genieten van het zwanger zijn want het is niet altijd ziek hoor zwanger zijn kan ook heel leuk zijn vooral de blijdschap om je heen van andere is heel fijn!
Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn en dat je ook kan gaan genieten van het zwanger zijn want het is niet altijd ziek hoor zwanger zijn kan ook heel leuk zijn vooral de blijdschap om je heen van andere is heel fijn!
maandag 31 oktober 2016 om 21:39
Ik heb twee hele zware zwangerschappen gehad, negen maanden misselijk en ernstige bekkeninstabiliteit
Maar toch waren er altijd momenten om te genieten vooral vanaf het moment dat ik ze kon voelen en contact met ze kon maken
Daarom durf ik het nog wel een keer aan
En vanaf dat ze er zijn is het ook hard werken maar ook heel veel genieten
Maar toch waren er altijd momenten om te genieten vooral vanaf het moment dat ik ze kon voelen en contact met ze kon maken
Daarom durf ik het nog wel een keer aan
En vanaf dat ze er zijn is het ook hard werken maar ook heel veel genieten
dinsdag 1 november 2016 om 07:09
Hier gaat alles ook goed, al ben ik nu ziek ..
Ik ben morgen alweer 11 weken. Hoop dat de kwaaltjes daarna wel gaan afnemen.
Ik heb vorige week een echo gehad, alles zag er prima uit. 6 november heb ik de nekplooi meting wat ik echt heel spannend vind. Er wordt ook gelijk bloed afgenomen voor de nipt. Uiterlijk 20 november volgt de uitslag.
@ Wondertje balen van de misselijkheid. Ik hoop dat het snel een beetje afzakt.
@ lady dat klinken als zware zwangerschappen. Hopelijk valt het deze keer mee.
Ik ben morgen alweer 11 weken. Hoop dat de kwaaltjes daarna wel gaan afnemen.
Ik heb vorige week een echo gehad, alles zag er prima uit. 6 november heb ik de nekplooi meting wat ik echt heel spannend vind. Er wordt ook gelijk bloed afgenomen voor de nipt. Uiterlijk 20 november volgt de uitslag.
@ Wondertje balen van de misselijkheid. Ik hoop dat het snel een beetje afzakt.
@ lady dat klinken als zware zwangerschappen. Hopelijk valt het deze keer mee.
donderdag 17 november 2016 om 09:14
Hier gaat het redelijk, gelukkig steeds minder misselijk maar ben ook al weer ruim 16 weken dus mag ook wel een keer
Alleen veel last van rug en bekken klachten.... en spataderen niet leuk meer.
Ik werk nu ook nog maar 3 middagjes, hoe gaat dat bij jullie en je werk? Werken jullie nog gewoon als voorheen?
Alleen veel last van rug en bekken klachten.... en spataderen niet leuk meer.
Ik werk nu ook nog maar 3 middagjes, hoe gaat dat bij jullie en je werk? Werken jullie nog gewoon als voorheen?
donderdag 17 november 2016 om 09:25
Hier gaat het goed. De nekplooi was helemaal goed! As zondag krijgen we uitslag van de nipt, maar er is geen reden om aan te nemen dat het slecht nieuws zou zijn.
Ik werk fulltime en dat vind ik echt heel zwaar. Ik wil volgend jaar 3 dagen gaan werken, maar weet nog niet of mijn werkgever dat zien zitten. Heb wel besloten dat als dat niet kan ik stop met werken. We hebben de luxe dat we meer dan goed kunnen rondkomen van mijn man's salaris. In principe heb ik nergens recht op want wij zitten in het midden oosten. Mijn contract loopt af in mijn verlof. Dus ik zie wel. Ik maak me er niet zo druk om. Ik vind het fijn om te werken, maar het grootste gedeelte van de week ben ik straks alleen met 3 kinderen omdat mijn man op locatie werkt. Het moet wel te doen blijven en met 5 dagen iedere dag van 7.00-14.00 ga ik mezelf voorbij lopen.
Ik werk fulltime en dat vind ik echt heel zwaar. Ik wil volgend jaar 3 dagen gaan werken, maar weet nog niet of mijn werkgever dat zien zitten. Heb wel besloten dat als dat niet kan ik stop met werken. We hebben de luxe dat we meer dan goed kunnen rondkomen van mijn man's salaris. In principe heb ik nergens recht op want wij zitten in het midden oosten. Mijn contract loopt af in mijn verlof. Dus ik zie wel. Ik maak me er niet zo druk om. Ik vind het fijn om te werken, maar het grootste gedeelte van de week ben ik straks alleen met 3 kinderen omdat mijn man op locatie werkt. Het moet wel te doen blijven en met 5 dagen iedere dag van 7.00-14.00 ga ik mezelf voorbij lopen.
donderdag 17 november 2016 om 17:11
Wat knap dat je met 2 kinderen nog 40 uur werkt Med!
Ik ben zelfstandige en werk in principe wanneer het mij uitkomt. Enige wat ik niet kan plannen is als er onverwacht veel orders binnen komen.
Hier al een paar weken last van mijn evenwichtsorgaan. Waardoor ik zo nu en dan erg draaierig ben dat samen met de zwangerschap misselijkheid maakt t er niet makkelijker op. Wel 2 weken geleden een goede vroege echo gehad. En 7 december de termijn echo.
Ik ben zelfstandige en werk in principe wanneer het mij uitkomt. Enige wat ik niet kan plannen is als er onverwacht veel orders binnen komen.
Hier al een paar weken last van mijn evenwichtsorgaan. Waardoor ik zo nu en dan erg draaierig ben dat samen met de zwangerschap misselijkheid maakt t er niet makkelijker op. Wel 2 weken geleden een goede vroege echo gehad. En 7 december de termijn echo.
maandag 21 november 2016 om 14:10
Medjouldadel was de uitslag van de nipt goed?
Vervelend Musketi dat je dan ook nog last hebt van je evenwichtsorgaan! Hoop dat het snel beter gaat!
Ik werk momenteel niet
Ik werkte fulltime en onregelmatig maaar had het gevoel dat ik te koet schoot naar mijn kind. Daarom ben ik gestopt toen mijn contract afliep in het verlof van de tweede
Het blijft een lastige keuze, ik mis mijn werk erg. Ook de uitdaging, de financiële onafhankelijkheid en de contacten
Maar ik heb nergens spijt van!
Ik maak de kinderen veel bewuster mee en er is meer rust in het gezin
Wij hebben ook de luxe dat we kunnen leven van 1 inkomen
Vervelend Musketi dat je dan ook nog last hebt van je evenwichtsorgaan! Hoop dat het snel beter gaat!
Ik werk momenteel niet
Ik werkte fulltime en onregelmatig maaar had het gevoel dat ik te koet schoot naar mijn kind. Daarom ben ik gestopt toen mijn contract afliep in het verlof van de tweede
Het blijft een lastige keuze, ik mis mijn werk erg. Ook de uitdaging, de financiële onafhankelijkheid en de contacten
Maar ik heb nergens spijt van!
Ik maak de kinderen veel bewuster mee en er is meer rust in het gezin
Wij hebben ook de luxe dat we kunnen leven van 1 inkomen
maandag 21 november 2016 om 16:55
Ja alles was goed. En we weten het geslacht al! We krijgen een meisje ! Gezondheid is het belangrijkste natuurlijk maar een meisje voelt toch wel als de kers op de taart.
Ik heb as dinsdag een gesprek met mijn leidinggevende. Dan wil ik gaan aankaarten dat ik 3 dagen wil gaan werken. Verder hoorde ik vandaag ook op mijn werk dat de crèche die mijn werk verzorgt vol zit. Ik wil niet dat mijn kind bij de nanny thuis blijft en een crèche buiten wordt ontzettend kostbaar. Dan kost het meer om haar onder te brengen dan dat ik verdien. Plus logistiek ook super onhandig. Meeste crèches gaan pas om 07.30 open en ik moet om 07.15 beginnen. Daarbij kan ik hier niet autorijden dus moet ik dan met chauffeur en 3 kinderen om 06.30 weg, baby droppen en naar school, werken en dan 's middags alles weer herhalen. Man is er door de weeks niet dus alles komt op mij aan.
Kortom begin er steeds meer over te twijfelen of ik wel wil blijven werken.
Ik heb as dinsdag een gesprek met mijn leidinggevende. Dan wil ik gaan aankaarten dat ik 3 dagen wil gaan werken. Verder hoorde ik vandaag ook op mijn werk dat de crèche die mijn werk verzorgt vol zit. Ik wil niet dat mijn kind bij de nanny thuis blijft en een crèche buiten wordt ontzettend kostbaar. Dan kost het meer om haar onder te brengen dan dat ik verdien. Plus logistiek ook super onhandig. Meeste crèches gaan pas om 07.30 open en ik moet om 07.15 beginnen. Daarbij kan ik hier niet autorijden dus moet ik dan met chauffeur en 3 kinderen om 06.30 weg, baby droppen en naar school, werken en dan 's middags alles weer herhalen. Man is er door de weeks niet dus alles komt op mij aan.
Kortom begin er steeds meer over te twijfelen of ik wel wil blijven werken.
maandag 21 november 2016 om 18:39
OW wat fijn dat alles goed is! En wat leuk een meisje erbij
Het klinkt als een heel gedoe, de situatie die je zou krijgen na de bevalling... lastige keuze!
Zie je er tegenop, alleen met drie kinderen?
Mijn vriend is zelfstandig ondernemer en zijn werk is seizoensgebonden. Een paar maanden per jaar is hij alleen maar thuis om te eten en slapen, er is nauwelijks tijd voor een gesprek of even spelen met de kinderen
Dus dan doe ik het ook alleen
Nu met twee heb ik mijn ritme gevonden, maar soms vliegt het me aan dat ik het misschien met drie moet gaan. Vooral als de baby nog erg jong is lijkt me dat lastig
Maar aan de andere kant: het zal vast wel los lopen, we vinden wel een ritme
Het klinkt als een heel gedoe, de situatie die je zou krijgen na de bevalling... lastige keuze!
Zie je er tegenop, alleen met drie kinderen?
Mijn vriend is zelfstandig ondernemer en zijn werk is seizoensgebonden. Een paar maanden per jaar is hij alleen maar thuis om te eten en slapen, er is nauwelijks tijd voor een gesprek of even spelen met de kinderen
Dus dan doe ik het ook alleen
Nu met twee heb ik mijn ritme gevonden, maar soms vliegt het me aan dat ik het misschien met drie moet gaan. Vooral als de baby nog erg jong is lijkt me dat lastig
Maar aan de andere kant: het zal vast wel los lopen, we vinden wel een ritme
maandag 21 november 2016 om 19:23
Ik heb er best vertrouwen in dat het goedkomt met 3. Ik hoor van veel ouders met 3 dat de jongste gewoon mee moet in het bestaande ritme. Mijn jongens zijn dan al 5 en 6 en dus redelijk zelfstandig. Ze gaan ook naar school voor een groot gedeelte van de dag. Al zie ik wel tegen de slapeloze nachten op. Mijn man vertrekt op zaterdag en komt pas woensdagavond weer thuis. Alle nachten zijn dus ook voor mij.
Daarom denk ik dat als ik er ook nog 5 dagen bij werk het veel te veel wordt. Verder is ons leven wel relaxed hier, we hebben hulp in huis die we ook kunnen inschakelen als oppas en de school en alle activiteiten zoals zwemles zijn op loopafstand.
En ik zie op tegen de periode waarbij de jongens vakantie hebben (half juni) tot aan dat we naar Nederland kunnen (ik vermoed augustus vanwege alle papieren rompslomp). Het weer is hier dan echt verschrikkelijk met temperaturen tot aan 45 graden. Ik ben nu al aan het kijken of ze in de maand juli naar zomerschool kunnen om de ergste verveling uit de dag te halen.
Daarom denk ik dat als ik er ook nog 5 dagen bij werk het veel te veel wordt. Verder is ons leven wel relaxed hier, we hebben hulp in huis die we ook kunnen inschakelen als oppas en de school en alle activiteiten zoals zwemles zijn op loopafstand.
En ik zie op tegen de periode waarbij de jongens vakantie hebben (half juni) tot aan dat we naar Nederland kunnen (ik vermoed augustus vanwege alle papieren rompslomp). Het weer is hier dan echt verschrikkelijk met temperaturen tot aan 45 graden. Ik ben nu al aan het kijken of ze in de maand juli naar zomerschool kunnen om de ergste verveling uit de dag te halen.