zwanger van een derde 2016

09-02-2016 20:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 weken weten we dat we zwanger zijn van een derde. Ik ben 1 oktober uitgerekend. We hebben een dochter van 7 en een zoon van 5 jaar.

Ik zou het heel leuk vinden om te praten over hoe het is om zwanger te zijn van een derde en ook hoe de andere kids ermee omgaan bijvoorbeeld.

Wie schrijft mee?
Ik ben op dit moment ook zwanger van de derde, wij hebben er 1 van 9 en 1 van bijna 8. Op dit moment bijna 31 weken zwanger
Hoi! Leuk!

Ik ben ook zwanger van de derde, nu ongeveer 8 weken. De eerste twee zijn net 1 en bijna 3. Ik merk wel dat een zwangerschap zwaarder is als je er al 2 hebt, dan als je er nog maar 1 hebt
Eekhoorn: Kan me voorstellen dat het zwaar is als je nog echt kleintjes hebt! Wel heel leuk. Kunnen ze later lekker samen spelen!

Stephenie: dan ben je al een eind! Zie je op tegen de bevalling? Hoe vinden je kids het?

Onze kids weten het nog niet dus ik ben benieuwd. Ik denk dat ze het erg leuk gaan vinden maar dat het ook erg onwerkelijk is voor ze.

Ik ben nu 6 weken. Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik bekkenklachten gehad waardoor we lang hebben gewacht met een derde. En daarna kon het financieel niet ivm geen vast contract. Maar uiteindelijk waren we het uitstellen zat en zijn we er gewoon voor gegaan. Komt best goed .
Het loopt nog niet echt storm he
Nee helaas niet. Jammer maar kan gebeuren. Wie weet komt het nog...

Ik heb ik geen idee hoe ik meer bekendheid kan krijgen voor deze topic. Jullie?
Ik ben ook zwanger van mijn derde!!

Heb 2 jongens, de oudste is 15,5 jaar en de jongste 12,5 jaar en nu 19 weken zwanger van een meisje!!!!

Mijn oudste vind het helemaal geweldig!! En de jongste vind het "gewoon" leuk haha

Denk dat er niet heel veel zwanger zijn van een derde??
Dat zou natuurlijk ook kunnen. In onze regio zijn er regelmatig nog wel grote gezinnen dus hier is een derde niet zo bijzonder maar misschien in andere regio's wel?

Geen idee.

Ik ben echt heel beroerd steeds dus de kids beginnen te vragen waarom. Nu dus de echo wat eerder en daarna gaan we het gewoon vertellen. Nu is het zo lastig om steeds smoesjes te verzinnen....

Wanneer hebben jullie het aan je kinderen verteld?
Ik heb het ze de avond verteld dat ik zelf ook wist dat ik zwanger ben. De kids wisten van onze plannen en dat ik met de pil was gestopt. Ze zijn van mij al wat ouder, dat scheelt misschien.

Ik heb van week 6 tot en met 9 non stop op bed gelegen!! Ik kon niks meer!! Beroerd is een te groot woord... Maar zooooo moe!! Trap af lopen voor een kop thee was al een hele onderneming! Dan scheelt het dat ik grotere kids heb. 1 die redden zich prima zelf, 2 ze steunden mij letterlijk! Ik had soms de kracht niet om van de wc af te komen, dan ondersteunde ze mij met lopen om weer in bed te komen.. De schatten!!
quote:Kittymeisje schreef op 15 februari 2016 @ 14:15:

Dat zou natuurlijk ook kunnen. In onze regio zijn er regelmatig nog wel grote gezinnen dus hier is een derde niet zo bijzonder maar misschien in andere regio's wel?

Geen idee.

Ik ben echt heel beroerd steeds dus de kids beginnen te vragen waarom. Nu dus de echo wat eerder en daarna gaan we het gewoon vertellen. Nu is het zo lastig om steeds smoesjes te verzinnen....

Wanneer hebben jullie het aan je kinderen verteld?Wij gaan het nog lang niet vertellen, maar de oudste is ook pas 3 dus die snapt echt niet het idee van maanden wachten. Ik denk dat ze dat op een natuurlijke manier wel door krijgt, doordat ze vragen gaat stellen als ik een dikke buik krijg en zo.
Jaa ik ben ook zwanger van de derde! We hebben een zoon van 7 en een dochter die in juni 6 wordt. Ik ben nu ruim 10 weken zwanger. Ben er zo ziek van. Houdt geen eten binnen en ben al 10 kilo afgevallen.

Kids vinden het super leuk! Ik ben blij dat ze het zo bewust mee kunnen maken. Ik merk dat veel mensen de keuze voor een derde niet zo snappen. Je hebt toch al een meisje en een jongen, wat wil je nog meer? Of; je moet het ook nog groot zien te krijgen en laten studeren hè...

Pff wij zijn gewoon blij!
Ik ben trouwens 12 september uitgerekend
Wat leuk dat er met reacties komen!

Wij gaan het dit weekend vertellen want ik kwakkel een beetje en ze stellen vragen dus het wordt tijd om eerlijk te zijn. De echo was goed dus dat scheelt ook een beetje.

Ik heb al een buikje! Met 8 weken! Broeken zitten niet meer lekker... Het zijn mijn darmen zegt de verloskundige dus gebruik nu zakjes om beter naar de wc te kunnen. Maar herkennen jullie dit?

Wat jammer dat mensen de keuze voor een derde niet snappen! Het is toch super genieten? ! Zonder die onzekerheid van de eerste. Ik heb er echt zo'n zin in!

Kimmie wat heftig dat je zo moe was! Hoe is het nu dan?
O ja, buik herken ik... Ik had met 6 weken al een buik(je)! Maar mijn baarmoeder groeit giga.. Met 15 weken al op navelhoogte!!

Ik ben 11-7 uitgerekend. Maandag de 20 weken echo!

Ja vermoeidheid gaat nu goed... Voel me niet super fit maar kan nu wel weer het 1 en ander doen...

Toen... Was zelfs de vork naar mijn mond brengen al een opgave!! Niet normaal.. En kan het me nu ook niet meer voorstellen hoor dat het zo erg was!

Blij dat mijn kids groter zijn, ze redden zich goed zelf, dan scheelt dan een hoop als je als moeder zijnde niet veel waard bent!
Buik herken ik ook (nu 9 weken)... inderdaad darmen, maar toch in een strakke broek proppen gaat niet, dan word ik nog misselijker. Gaat allemaal wel weer over. Vorige keer paste ik met 10 weken weer in mijn gewone broeken, tot de 'echte' buik begon te groeien.

Het is inderderdaad wel vermoeiend, met 2 nog jonge kinderen. Wat tijd er tussen heeft wel voordelen denk ik! Maar mijn man is wat ouder, dus hadden we een beetje haast. En het lijkt me ook wel heel gezellig, 3 kinderen vaak bij elkaar qua leeftijd!
Gelukkig hebben jullie ook vroeg een buikje. De broek die ik vandaag aan had ga ik wassen en dan gaat ie voor 10 maanden in de kast ofzo. Morgen maar een jurkje of rokje aan.

Eekhoorn: Lijkt me echt super kindjes dicht op elkaar maar ivm mijn bekkenklachten was dat niet handig. Ik ben stiekem jaloers op alle moeders die weinig of geen last hebben en een paar kinderen kort op elkaar hebben.

Maar het is zoals het is en dit heeft ook zeker voordelen! Ze zullen het bewuster meemaken allemaal. En ze kunnen meer zelf. Ik wil de komende maanden ook gaan zorgen dat ze echt zelfstandig kunnen douchen inclusief haren wassen. Scheelt me straks een boel gedoe .

Ik ga lekker slapen want slaap lijk ik steeds te weinig te hebben terwijl ik gisteren 11 uur geslapen heb! Gaat vanzelf weer over gelukkig. Ik zoek een beetje de middenweg tussen toegeven en doorgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven