Zwanger van ex vriend

05-09-2017 15:37 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Het is sinds een paar weken uit met mijn vriend. We hadden (op het eind) geen stabiele relatie meer en hoeveel we ook van elkaar hielden, samen verder konden we niet en dat zit er in de toekomst ook niet meer in. Ik heb het hier op het begin best moeilijk mee gehad, maar nu gaat het weer goed met me. Tot vandaag.

Deze week moest ik ongesteld worden, maar het bleef maar uit. Het heeft weleens vaker op zich laten wachten en zeker door de stress van afgelopen tijd, dacht ik dat het gewoon daardoor kwam. Maar toch speelt het al een weekje en ging er zo nu en dan door mijn hoofd "wat als?"..

Ik heb deze gedachte vandaag mijn met ex vriend gedeeld en hij zei dat ik maar beter een test kon doen. Iets wat ik zelf had uitgesteld - soort van ontwijkend gedrag. Ik had nog een test van de Action liggen. En wat denk je: Twee strepen, duidelijke ook. Positief.

Ik barstte in huilen uit, want het was niet iets waar ik op zit te wachten. Ik ben 24, heb wel een kinderwens, maar niet op deze manier. Mijn ex vriend is een paar jaar jonger.

Maar nu komt het: Mijn ex vriend toont geen enkel medeleven. Hij wilt dat ik het weg haal en hij is zelfs boos op me dat ik mijn pil niet goed heb bijgehouden. Terwijl ik dat wél heb gedaan, ben er weleens een vergeten, maar dan wel binnen 36 uur nog ingenomen. Maar hij is er altijd van op de hoogte geweest wanneer ik er eentje wat later in had genomen.

Hij eist dat ik het weg laat halen, maar weigert er voor me te zijn.

Ik heb gezegd dat ik naar de huisarts ga, daar een test laat doen en daarna pas mijn beslissing neem. Als ik het houd, wil hij er niets mee te maken hebben. Hij is ook nog wel erg jong natuurlijk, maar van zijn boze reactie begrijp ik geen reet.

Ik heb een van mijn beste vriendinnen in vertrouwen genomen nu en ook daar is hij pissig om nu. Ik gooi niet heel graag mijn problemen op het internet, maar gezien dit anoniem is en ik niemand ermee durf te belasten vraag ik om jullie hulp.. Wat moet ik doen?
Je moet voor jezelf bedenken wat de voors en tegens zijn en dan een beslissing nemen. Het kan heel goed uitpakken als je besluit om je kind wel te houden, het kan ook slecht uitpakken.
Weeg alle scenario's tegen elkaar af en neem dan een beslissing.

Een abortus is prima, als je er zelf achter staat. Hou er wel rekening mee dat het leven anders kan lopen dat je gepland hebt. Ik heb destijds ook ooit een abortus gehad omdat het op dat moment echt niet goed zou komen. Verkeerde tijd, verkeerde man, verkeerde situatie.
In mijn achterhoofd hield ik toen dat ik iemand tegen zou komen waarmee ik wel een gezin zou kunnen en willen stichten. Helaas liep dat dus anders dan ik gedacht had.

Neem dat in je gedachten mee. Het kan dus anders lopen dan je nu denkt!
lilalinda schreef:
15-09-2017 14:49
ja
Dat las ik later ook
lilalinda schreef:
15-09-2017 14:38
sterkte! blijft een rottijd
heb je met de huisarts al even over andere AC gehad?? Misschien is pil gewoon niet echt geschikt voor jou??
Ja daar hebben we het over gehad en ik heb wat andere opties gekregen die ik ga overwegen!
Fijn dat je nog even een update plaatst! En hoewel ik niemand een miskraam gun, kan ik me voorstellen dat het in deze situatie ook wel een opluchting is. Het bespaart je een moeilijke keuze en hopelijk heb je na deze ervaring met de reactie van je ex meer vrede met het einde van jullie relatie. Toch sterkte, want het blijft akelig.
O jij bent ook van dat andere topic. Wees maar blij dat deze zwangerschap niet is door gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven