zwanger vanaf 2017 deel 2
maandag 12 september 2016 om 11:36
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
ZWANGER!!
Bevallen!! 
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| lalameme (23/25) |
Eerste | 19-12 | Ronde 12 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| Suus88 (29/31) |
Tweede | 22 oktober 2017 | |
| Koekiemonster (23/26) |
Eerste | 13 december 2017 | |
| Worteltaart (36/36) |
Tweede | 21 maart 2018 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Bijzonderheden |
|---|---|---|
| Ri88 (29/32) |
Tweede | |
| Kashri (27/33) |
Eerste | |
| Dookster (28/31) |
Eerste | |
| Kaartje (25/26) |
Eerste |
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
zondag 29 januari 2017 om 18:16
@kaartje ja herkenbaar helaas.. zou al veel rust geven als je in ieder geval zou weten dat het uiteindelijk wel lukt..
Ik heb sowieso een beetje het gevoel dat ik niet van m'n lichaam aan kan.. m'n cyclus duurt weer zo lang en nou heb ik ineens sinds vanochtend hele gevoelige borsten.. Ik neem mezelf maar gewoon voor om tot ik weer ongesteld wordt iedere zaterdag weer te testen..
Bloempje de link doet het bij mij ook niet.. Ben ook wel erg benieuwd!
Ik heb sowieso een beetje het gevoel dat ik niet van m'n lichaam aan kan.. m'n cyclus duurt weer zo lang en nou heb ik ineens sinds vanochtend hele gevoelige borsten.. Ik neem mezelf maar gewoon voor om tot ik weer ongesteld wordt iedere zaterdag weer te testen..
Bloempje de link doet het bij mij ook niet.. Ben ook wel erg benieuwd!
zondag 29 januari 2017 om 18:21
zondag 29 januari 2017 om 21:45
Wauw dookster ik ben zo blij voor je! Gefeliciteerd oprechte glimlach hier achter de telefoon. Fijn dat na al die jaren het toch zo snel is gegaan!
Voor de teleurgestelde dames, op naar de volgende ronde. Dikke knuffel voor jullie
Sorry voor mijn korte radio stilte.. even een gezondheids dingetje en een kleine operatie bijna en daarvoor erg druk geweest. Ik ben er snel weer volledig bij lieve meiden! Ik vermoed dat ik mijn vruchtbare dagen die er alweer aankomen deze maand dus helaas niet zo goed kan benutten, jammer. Maar het is niet anders en wie weet valt het reuze mee
Voor de teleurgestelde dames, op naar de volgende ronde. Dikke knuffel voor jullie
Sorry voor mijn korte radio stilte.. even een gezondheids dingetje en een kleine operatie bijna en daarvoor erg druk geweest. Ik ben er snel weer volledig bij lieve meiden! Ik vermoed dat ik mijn vruchtbare dagen die er alweer aankomen deze maand dus helaas niet zo goed kan benutten, jammer. Maar het is niet anders en wie weet valt het reuze mee
zondag 29 januari 2017 om 21:47
Koekiemonster en kaartje ik herken dat gevoel ook heel erg! zou inderdaad heel fijn zijn als je van te voren weet wanneer het ongeveer gaat lukken. Ik sta er tot nu toe deze ronde veel rustiger in gelukkig. Nou moet ik ook wel toegeven dat ik alles al heb uitgedacht en alles wat ik zou kunnen googelen heb ik vorige maand al opgezocht haha..
maandag 30 januari 2017 om 11:13
Ik snap die onrust ook heel goed hoor dames, had ik bij de eerste keer zwanger worden ook. Je hebt geen idee of het überhaupt wel gaat lukken. Ik heb er nu veel meer vertrouwen in omdat het vorige keer heel snel gelukt is. Maar ook dat zegt niets natuurlijk. Het blijft een toevalstreffer en de timing is zo belangrijk! En dan moet alles ook nog blijven zitten en goed groeien! De kans dat dat niet direct goed gaat is gewoon best groot. Dus probeer ook te genieten van het proberen! Als ik eerlijk ben hoop ik wanneer wij starten dat het even een paar rondes duurt. Klinkt heel stom misschien, wil er ook niemand mee kwetsen maar dat zou ik niet erg vinden. Maar misschien denk ik daar dan weer heel anders over als het echt een tijdje duurt.
maandag 30 januari 2017 om 15:00
@Dookster, gefeliciteerd! Wat fijn!
@Kaartje, jammer joh, op naar ronde 2!
Ik had die onzekerheid dat je gewoon niet weet of het raak gaat zijn en wanneer dan ook bij de eerste en ook nu gaat er soms wel door mijn hoofd dat een tweede er misschien wel helemaal niet gaat komen. Maar ja, je weet het gewoon niet he. Uiteindellijk was het bij de eerste vrij snel raak. En nu heb ik ook geen haast ofzo (beetje vergelijkbaar met Vlammetje denk ik; Gevoelsmatig heb ik af en toe behoorljke babykriebels, maar ik vind het af en toe ook nog steeds best pittig met ons zoontje en dan denk ik: het mag nog wel even duren). Ik merk wel dat ik een beetje wacht op een menstruatie, als 'bewijs' dat alles het nog doet ofzo. Terwijl het heel normaal is om nog geen menstruatie te hebben als je borstvoeding geeft, dus waarschijnlijk is er niks aan de hand. Het is in elk geval deze maand zeker niet raak (mocht ik toevallig toch een eisprong gehad hebben), want door gekwakkel met onze eigen gezondheid en een baby die meer wel dan niet bij ons in bed sliep kwamen we even niet zo aan elkaar toe..
@Kaartje, jammer joh, op naar ronde 2!
Ik had die onzekerheid dat je gewoon niet weet of het raak gaat zijn en wanneer dan ook bij de eerste en ook nu gaat er soms wel door mijn hoofd dat een tweede er misschien wel helemaal niet gaat komen. Maar ja, je weet het gewoon niet he. Uiteindellijk was het bij de eerste vrij snel raak. En nu heb ik ook geen haast ofzo (beetje vergelijkbaar met Vlammetje denk ik; Gevoelsmatig heb ik af en toe behoorljke babykriebels, maar ik vind het af en toe ook nog steeds best pittig met ons zoontje en dan denk ik: het mag nog wel even duren). Ik merk wel dat ik een beetje wacht op een menstruatie, als 'bewijs' dat alles het nog doet ofzo. Terwijl het heel normaal is om nog geen menstruatie te hebben als je borstvoeding geeft, dus waarschijnlijk is er niks aan de hand. Het is in elk geval deze maand zeker niet raak (mocht ik toevallig toch een eisprong gehad hebben), want door gekwakkel met onze eigen gezondheid en een baby die meer wel dan niet bij ons in bed sliep kwamen we even niet zo aan elkaar toe..
maandag 30 januari 2017 om 21:27
Thanks Wortel
Ik snap die onrust ook goed hoor dames. 3 en een half jaar wachten zet je ook aan het denken en die gedachtes zijn zeer vaak door m'n hoofd gegaan.
En nu, nu ben ik alleen maar bang dat het alsnog fout gaat. M'n vriendin vertelde gisteren dat ze vrijdag dus een miskraam hebben gehad... Nou, dat maakte me wel even extra bewust dat het nog alle kanten op kan. Daarom besloten om het verder nog even aan niemand te vertellen. Met 8 weken ongeveer gaan we weer naar Nederland en dan vertellen we het onze ouders pas, hopelijk hebben we dan een eerste echo gehad en zit alles op de juiste plek en groeit het zoals het groeien moet. Nu gewoon een heel onzeker gevoel...
Ik snap die onrust ook goed hoor dames. 3 en een half jaar wachten zet je ook aan het denken en die gedachtes zijn zeer vaak door m'n hoofd gegaan.
En nu, nu ben ik alleen maar bang dat het alsnog fout gaat. M'n vriendin vertelde gisteren dat ze vrijdag dus een miskraam hebben gehad... Nou, dat maakte me wel even extra bewust dat het nog alle kanten op kan. Daarom besloten om het verder nog even aan niemand te vertellen. Met 8 weken ongeveer gaan we weer naar Nederland en dan vertellen we het onze ouders pas, hopelijk hebben we dan een eerste echo gehad en zit alles op de juiste plek en groeit het zoals het groeien moet. Nu gewoon een heel onzeker gevoel...
In the end we only regret the chances we didn't take.
maandag 30 januari 2017 om 21:36
Snap je angst heel goed dookster maar meestal gaat het goed hoor! Alleen die eerste periode is gewoon super spannend. Pas toen ik met de eerste echo een klein mensje met trappelende beentjes zag werd het een beetje echt. Daarvoor merk je er zo weinig van. Ik kon ook niet geloven dat dat kleine kindje echt in mijn buik zat!
dinsdag 31 januari 2017 om 09:06
@Ri, nee nog niet, hier in Engeland werkt het een beetje anders helaas. Ik heb besloten om over twee weken weer naar de huisarts te gaan. Dan moet ik er toch zijn in verband met de bloeduitslagen voor mijn tyrax. Huisarts is al wel op de hoogte dat we aan het proberen zijn en mede daarom had ik voor de kerst al een doseringsverhoging gehad.
Sinds vannacht zijn ineens al m'n kwaaltjes weg wat me nog onzekerder maakt. Het zeurende onderlijf gevoel is weg, m'n borsten doen geen pijn meer. Bah, wat maakt dat me onzeker zeg... Hebben jullie dat ook gehad dat de dagen al zo verschillen in een vroeg stadium of moet ik me echt zorgen maken?
Sinds vannacht zijn ineens al m'n kwaaltjes weg wat me nog onzekerder maakt. Het zeurende onderlijf gevoel is weg, m'n borsten doen geen pijn meer. Bah, wat maakt dat me onzeker zeg... Hebben jullie dat ook gehad dat de dagen al zo verschillen in een vroeg stadium of moet ik me echt zorgen maken?
dinsdag 31 januari 2017 om 10:27
Heb ik ook gehad dookster! Ik had sowieso weinig kwaaltjes maar soms leek het helemaal weg te zijn. Bij sommige vrouwen volgt er een miskraam maar in heel veel gevallen ook niet. Zolang je geen bloedverlies hebt is er nog geen indicatie dat er iets mis is! Maar die eerste periode is gewoon kwetsbaar en ja het kan soms bij de eerste echo niet goed zijn. Toch gaat het vaker wel goed dan niet, daar hield ik aan vast.
Ik voelde ook steeds menstruatiekrampen (zo voelde het) en ging steeds checken of ik niet toch ongesteld werd. Maar dat bleek juist het groeien van de baarmoeder te zijn.
Ik voelde ook steeds menstruatiekrampen (zo voelde het) en ging steeds checken of ik niet toch ongesteld werd. Maar dat bleek juist het groeien van de baarmoeder te zijn.
dinsdag 31 januari 2017 om 12:48
Oh nee Dookster, ik kan mij heel goed voorstellen dat je nu schrikt. Maar een bloeding hoeft niet perse negatief te zijn.
Indien de bloeding langer dan 1 week blijft aanhouden, kun je volgens internet het beste naar de huisarts of verloskundige gaan. Zij kunnen dan zien wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Indien de bloeding langer dan 1 week blijft aanhouden, kun je volgens internet het beste naar de huisarts of verloskundige gaan. Zij kunnen dan zien wat er daadwerkelijk aan de hand is.
dinsdag 31 januari 2017 om 18:50
Bloeden werd heviger en de pijn ook. Dus toch naar het ziekenhuis gegaan en ik heb een miskraam gehad... Mn test was nog steeds positief, dus ik hield hoop, iedereen was heel lief en zeiden allemaal lieve dingen tot ik bij de gyn kwam voor de inwendige scan. Er was geen leven te zien. Hij zei: doe maar gewoon alsof dit een normale menstruatie zou zijn, dat is het beste, het positieve hieraan is dat je gewoon kunt blijven proberen, succes.
Dus best wel in de war op het moment. Want dit is natuurlijk helemaal geen gewone menstruatie, idioot..
Dus best wel in de war op het moment. Want dit is natuurlijk helemaal geen gewone menstruatie, idioot..