zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie zoon ri! Hopelijk gaat alles goed met jullie! Geniet er maar lekker van!



Laura gefeliciteerd met de zwangerschap! Super goed nieuws! En fijn dat de bloedwaarden goed waren! Jullie gaan een spannende tijd tegemoet nu, maar ga keihard duimen dat je volgend jaar maart/april en super gezond kindje in je armen mag houden! Fijn dat de eerste echo niet heel ver weg is.



Abbey wat fijn om van je te horen en dat de kleintjes nog niet geboren zijn! Ook heel lekker voor jou dat je nu thuis bent bij je mannen. Thuis niks mogen doen is wel een stuk leuker dan in het ziekenhuis.



Joy, Balen dat je weer ongesteld bent geworden...knuffel voor jou!



Zus...Jouw nodig nadert nu hard he! Nog steeds een goed gevoel? Hopelijk goed nieuws van het weekend!



Wij zijn weer terug van de vakantie in zeeland. Hebben heel erg genoten van de tijd met zijn drietjes. Zijn ook gaan zwemmen met de kleine. Genieten is dat he missflower! Met de pepti voeding gaat het nu ook heel goed. Blijkt koemelkallergie te hebben.

Vandaag de eerste vaccinaties gehad. Ze moest even huilen maar dat was snel over. De rest van de dag wel wat hangerig en lichte verhoging, maar gelukkig verder weinig last van de prikjes. Ze was heel goed gegroeid dus allemaal goed :-).

Mijn man heeft deze week nog vrij dus gaan steeds dagjes weg. Echt genieten zo!
Abbey, wat fijn om te lezen dat alles oké is met jou en de kleintjes! Heerlijk dat je weer lekker thuis bent zodat je ook je oudste om je heen hebt! Geniet daar van en we duimen lekker verder dat de tweeling nog een flinke in mama's buik blijft.



Laura, fijn dat de eerste echo staat!



Joy knuffel!



Madelief, goed om te horen dat jullie vakantie geslaagd was. Samen zwemmen lijkt me ook echt heerlijk!



Zus ik duim voor je!



Hier gaat alles zijn gangetje. Ik herstel goed en we komen samen met ons ventje steeds meer in een ritme. Borstvoeding is wel een dingetje, ik heb een hele goede productie maar ontzettend pijnlijke tepels. Een borst kolf ik alleen maar omdat aanleggen te veel pijn doet. De twijfel is ontstaan om over te stappen op kunstvoeding. Maar merk dat dat emotioneel wel een proces is dus we gaan komende dagen even kijken hoe t verder gaat...
Mijn kwaaltjes zijn vandaag ineens weg, heb zelfs het idee dat mijn borsten zijn geslonken, dus heb er een hard hoofd in 😔
Alle reacties Link kopieren
Probeer positief te blijven Laura! De aan of afwezigheid van kwaaltjes zegt weinig in de vroege zwangerschap. Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Zo, alweer even niets geschreven..



@Laura: wauw meid gefeliciteerd!! Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan. Enne, dat je ineens minder kwaaltjes hebt hoeft niks te betekenen he, je lichaam is 1 hormonenzee en de ene dag kan je super veel last hebben en de andere dag weer niets. Ik had het ook bij Jip dat ik alleen de eerste week na de positieve test kwaaltjes had, daarna tot week 8 helemaal niks, nada, nergens last van. En toen kwamen ze weer driedubbel terug :D



@madelief: Fijn dat ze het op de pepti voeding wat beter doet. Als het nog niet goed genoeg gaat, probeer dan eens nutramigen (voeding te halen bij apotheek), daarin zijn de koemelkeiwitten helemaal uitgesplitst. Mijn oudste deed het daar uiteindelijk super op, werel van verschil was het.



@miss-flower: wauw jullie meisje alweer 10 weken, time flies!



@Ri: van harte gefeliciteerd met jullie zoon, geniet van elkaar!!

Heb je al een lactatiekundige erbij gehaald meid? Ik dacht ook op dag 3 van ik kap met die stomme borstvoeding, zat elke keer bijna huilend van de pijn te voeden. Toen lactatiekundige in huis gehaald en sindsdien compleet pijnvrij en voed nu al 4,5 maand!



@abbeytje: wat top dat de kleintjes er nog inzitten, super! En heerlijk dat je thuis bent.



@joy: he wat balen dat je ongesteld bent geworden joy. Ik geloof zeker in osteopathie, met beide kindjes bij een osteopaat geweest met verbazingwekkend resultaat. Enne, baat het niet...



@zus: o ik hoop t voor je meis, ga duimen!



Hier is Jip dus alweer 4,5 maand, niet te geloven. Rolt van rug naar buik en van buik naar rug, kletst volop, nog steeds de makkelijkste baby ter wereld, slaapt goed, huilt zo goed als nooit en áltijd vrolijk!
Gaat hard Krullie! En bedankt voor de bemoedigende woorden, geldt ook voor MissFlower. Ben weer misselijk 😁, maar schrik zat er goed in gisteren - met name omdat het echt leek alsof mijn borsten geslonken waren en ik van ene op andere moment niks meer voelde (en daarvoor juist alles heel erg).



Ik geloof niet dat ik emotioneel nog heel veel kan hebben, dus hoop zo dat we nu eens geluk hebben. Vandaag 5 wkn, dus het is nog zo spannend en onzeker allemaal.
@ Laura, wat vervelend dat je je zo onzeker voelt/voelde. Ik heb ook van die dagen gehad dat de kwaaltjes opeens weg leken te zijn, maakte me toen zo ongerust.. Maar kwaaltjes zeggen niks, die kunnen echt vann het ene op andere moment verdwijnen en weer komen. Probeer je er dus niet te druk om te maken, hoe moeilijk ook...



@ Krullie. Wow, wat is Jip al weer 'oud'! Gaat echt supersnel! Klinkt als een heerlijk ventje, geniet er van!



En vanuit de vk inderdaad een lactatiekundige die hier afgelopen week was. Ik denk de knoop doorgehakt te hebben en over te willen op flesvoeding. Met pijn in mijn hart, heb er aardig wat traantjes om gelaten, maar het gaat ons hopelijk veel meer rust geven waardoor we ook weer meer relaxed kunnen zijn. Straks komt de vk weer langs en met haar wil ik dit even gaan bespreken..
Alle reacties Link kopieren
@ri, borstvoeding is mooi als het lukt maar het kan ook heel veel stress geven. Hoe jammer het ook is, soms werkt het gewoon niet en dan is het echt geen schande om over te gaan op kunstvoeding maar juist een wijs besluit! Heb je overwogen om volledig te kolven? Ik doe dit inmiddels al bijna 12 weken en hoewel het wel heel veel energie kost is het voor mij een mooie middenweg.
@ri: ik ben grootgebracht met flesvoeding en ik ben nooit ziek. snap dat je het liever anders had gedaan, maar wat niet gaat dat gaat niet



Mijn klachten komen af en aan, wel weer misselijk en zere borsten. Echt onbevangen wordt het niet meer
Laura, vervelend dat je je zo onzeker voelt. Niet teveel piekeren hoor.



Ri, wat vervelend dat de borstvoeding niet lukt zoals je wilt. Je hebt gedaan wat je kon.

Hopelijk geeft het je meer rust.



Krullie, wat fijn om jouw verhalen over Jip te lezen. Hij klinkt als een heerlijk ventje. En 4,5 maand alweer. Dat gaat zo snel!



Ik forum mobiel en kan alleen deze pagina zien.

Vandaag dag 28 met een gemiddelde cyclus van 27 dagen. Temperatuur nog 36,8 net als gisteren... en ik was erg misselijk.

Donderdag een test gedaan, maar die was negatief.

Vandaag toch nog maar weer een test meenemen met de boodschap...
Laat maar! Ik ben ongesteld geworden!!

Ik heb ook besloten het forum voorlopig te laten voor wat het is...

Veel geluk en liefde gewenst voor jullie allemaal. Bedankt voor het afgelopen jaar!

X
He bah zus Heel veel liefs, sterkte en kracht toegewenst! En ik begrijp je helemaal hoor... X
Alle reacties Link kopieren
@laura. Heel vervelend inderdaad dat je je zo onzeker voelt, maar begrijp het volkomen natuurlijk! Ik daarentegen heb heel mijn zwangerschap nergens geen last van gehad, heel fijn natuurlijk maar snap dat je daar onzeker van wordt. Gelukkig is dit bij iedereen anders en ik blijf duimen dat je eind maart begin april een super mooi kindje in jullie armen kunnen sluiten! Geloof dat de komende tijd spannend word voor jullie! @zus voor jullie ook veel liefde en geluk toegewenst, snap dat je het forum even laat voor wat het is nu. Hoop wel nog een x van je te horen! vanmiddag hebben wij een newbornshoot van onze kleine ventje! Heb er super veel zin in! En ben benieuwd hoe die het gaat doen hihi
Dank Wendelala, het is idd heel onzeker. Maar 'nergens' last van hebben, zou ik ook nog wel trekken. Het gaat alleen nu zo op en neer qua kwaaltjes en als ze dan ineens weg zijn, kan het een slecht voorteken zijn. Vandaag druk gesport en gewandeld (toch nergens last van) en er gelukkig niet veel aan gedacht. Maar borsten zijn wel geslonken, dus heb er een hard hoofd in...



Wat leuk zo'n newborn shoot! Altijd lief!
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken bij de verloskundige! En je niet af laten schepen. Toen mijn zus een miskraam had en daarna zwanger was kon ze ook ieder moment bellen! De foto's zijn echt super geworden!
@wendelala: VK gaat zeggen dat het geen mk hoeft te betekenen, maar dat ze pas over twee weken meer weten en dan pas echo kunnen maken, dus ik schiet er niks mee op... Kan alleen maar afwachten nu. Maar wat zou ik graag een luikje in m'n buik hebben waarmee ik even kon kijken hoe het daar ging nu.
Alle reacties Link kopieren
Schandalig vind ik dat! De tijd zal nu wel voorbij kruipen tot de eerste echo! Blijf hier voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
He meiden,



Hoe gaat t met jullie?



Hier vandaag 28 weken 3 dagen. Vandaag echo en controle gehad en alles goed met de kleintjes! Op naar de 32
Alle reacties Link kopieren
Super om van je te horen abbey! Ben blij dat ze nog veilig bij je in de buik zitten en we gaan zeker voor de 32 weken! Hier gaat alles goed met Siem! Groeit super goed. Gisteren wezen wegen en was weer 480 gram aangekomen in een week tijd!! :D
Goed om te horen allemaal
Alle reacties Link kopieren
Wat goed wendelala! Was t zwaar om iedere dag op en neer te gaan toen siem nog in t zh lag? En hoeveel kun je dan bij je kindje zijn? Wij lopen nu ook grote kans dat de kindjes nog een tijdje in t zh liggen na de geboorte. Ze zouden dan, als er plek is, in t radboud in nijmegen komen. Maar ik vraag me af hoe we dat dan kunnen combineren met ons zoontje die niet veel de coufeuse afdeling op mag, dus niet veel mee kan. En je wil ook veel bij de babys zijn. En krijgt je partner dan langer vrij of moet die gewoon weer na een paar dagen aan t werk? Haha sorry voor alle vragen! Vroeg t me ineens af allemaal!



Hoe gaat t met jou laura?
misselijk
Alle reacties Link kopieren
Dat maakt niet uit hoor, daar zijn er voor toch? Om elkaar vragen te kunnen stellen :D Siem lag na 2 dagen al niet meer in de couveuse. Toen lagen we samen op een kamer dus ik was er dag en nacht bij! Toen ik thuis sliep hadden we nog steeds een eigen kamer en ook mijn bed stond er nog om tussen de middag zelf te rusten. Hier mochten broertjes en zusjes wel heel de dag erbij op de couveuse afdeling maar helaas krijgt de man niet meer vrij als ze langer moeten blijven. Heel krom geregeld is dat gewoon. Ik zou als ik jou was wel vast uitzoeken hoe het straks bij jullie dan zit met evt kraamzorg! Wij hadden daar namelijk geen recht meer op!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt wendelala voor de antwoorden en de tip! Ik ga t es uitzoeken. Het ligt er ook nog heel erg aan of ze voor of na de 32 weken komen. Voor de 32 weken komen ze namelijk op de Nicu (intensive care coufeuse afdeling). Daar liggen alle coufeuse kindjes bij elkaar in 1 ruimte en zijn de regels veel strenger.



Wel n goed teken dat je misselijk bent laura! Is t al heel hevig, met overgeven en alles? Of is t nog te doen?
Fijn dat alles goed gaat Abbey!



Laura, wanneer heb jij de eerste echo staan?



En Siem doet het dus goed Wendelala, wat fijn zeg!



Met Lars gaat het ook heel goed. Hij is morgen al weer 2 weken oud. Een heel tevreden mannetje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven