zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in hoor! Schreef zelf mee in het juli topic vorig jaar. Inmiddels is mijn dochter alweer 11 weken oud!

Heb al zolang niet gekeken op het forum, maar ik was even nieuwsgierig naar jou Laura, ik hoopte zo dat je zwanger was en dat ben je dus! Wauw wat is het je gegund meid! Enne die kwaaltjes zeggen echt helemaaaaal niks. Ook niet dat het ineens minder is en dan weer niet, dat zijn je hormonen. Ik duim dat je de 17e een prachtige echo hebt! En een volledig onbevangen zwangerschap zal het misschien niet zijn, maar probeer echt zoveel mogelijk te genieten!



En alle andere dames die zwanger zijn, gefeliciteerd op naar mooie en goede bevallingen! En de dames met baby's uit de buik, lekker genieten! En de dames die nog wachten op zo'n mooie test, heel veel succes en houdt hoop!!
Alle reacties Link kopieren
@zus, heel veel liefs en sterkte. We blijven voor je duimen.



@wendelala, wat leuk zo'n newbornshoot! En fijn dat het zo goed gaat en Siem zo goed groeit. Hoe zwaar is hij nu?



@laura, ik kan me voorstellen dat na alles wat er gebeurd is het moeilijk is om er onbevangen in te staan. Ik weet nog goed hoe onzeker ik zelf in het begin was en dan is het bij mij nog in 1 keer goed gegaan. Ik heb zelf bij 6 weken de eerste echo gekregen ivm hevige buikpijn. In zekere zin gaf dat wel wat bevestiging en geruststelling maar aan de andere kant is het natuurlijk ook geen garantie dat het goed blijft gaan. Dat je nu misselijk bent is in ieder geval een goed teken . Wij duimen voor je dat het allemaal goed blijft gaan. Het is jullie zo gegund.



@abbey, goed om van je te horen! Op naar de 32 weken! Is het een beetje uit te houden thuis?



@ri, 2 weken alweer, wat gaat de tijd toch snel. Zijn jullie al een beetje gewend?



Wij zijn net terug van 2 weken vakantie en dat is heel goed gegaan. Onze kleine meid is alweer 12 weken en zit nu midden in een sprongetje en regeldagen maar verder gaat het eigenlijk heel goed. Ze is heel vrolijk, groeit goed en ontwikkelt zich snel. Over anderhalve week ga ik weer werken. Dat zal wel even flink wennen zijn na bijna een jaar thuis te zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Abbey dit ga je gewoon volhouden tot de 32 weken! Kijk eens hoe goed je het doet nu! Je kan echt trots op jezelf zijn hoor!! Wij blijven met z'n allen hier gewoon duimen voor je! @missflower. Siem woog afgelopen dinsdag 3890 gram! En toen we t ziekenhuis verlieten woog ie 2970 en dat is alweer 2,5 week geleden! Lekker dat jullie zoon fijne vakantie hebben gehad! En dat jullie meisje het zo goed doet! Dat werken zal wel tegen gaan vallen denk ik hihi! Ik moet 20 oktober pas weer! Maar ook wij gaan nog een midweekse weg met z'n 3en voor ik weer moet werken. Vind het nog wel echt raar dat ik eigenlijk pas aankomende zondag uitgerekend was en nu al ruim een maand heb mogen genieten van ons kereltje!
Alle reacties Link kopieren
@wendelala, wouw meer dan 900 gram in 2.5 week! Dat doe ik je niet na . Het kan soms raar lopen...
Alle reacties Link kopieren
Wat super fijn om te horen dat de baby's nog steeds veilig in je buik zitten abbey! Inderdaad echt super oneerlijk dat de papa's niet langer vrij krijgen!

Hopelijk blijven je kindjes gewoon nog lekker lang in je buik zitten en hoeven ze niet lang in het ziekenhuis te blijven!



Fijn om te horen dat jullie zo aan het genieten zijn van jullie kleine mannen wendela en ri!



En laura...Hoe gaat het met jou? Misselijk las ik? Verder kwaaltjes of is het te doen? Wel 'fijn' om misselijk te zijn. Wel een bevestiging dat er iets aan het groeien is in je buik! Ben je zenuwachtig voor de echo en is het wachten nog beetje vol te houden?

Echt onbevangen zul je niet meer zijn in je zwangerschap,maar hoop toch voor je dat je er toch van kunt genieten.



Hier gaat alles goed. De pepti voeding doet goed zijn werk en zijn ook met de kleine meid bij de osteopaat geweest. Daar reageert ze erg goed op. Volgende week nog een bezoekje.

Ze is nu stuk tevredener,lacht steeds meer en huilt veeeeel minder. Echt fijn om te merken dat ze zich steeds beter gaat voelen. Ze lacht, probeert wat te brabbelen en is super geïnteresseerd in speeltjes momenteel. Zo leuk om te zien hoe zo'n kleintje zich zo snel ontwikkeld. Morgen is ze alweer 11 weken.
@madelief, wat fijn dat ze nu zo'n blije baby is! voor mij duren de dagen echt eeuwig. ben zo moe en die echo komt maar niet dichterbij... maar kwaaltjes zijn nog redelijk te doen, kan iets minder gas geven dan eerst maar dat is niet erg
@laura: wat fijn om te lezen dat je weer een positieve test hebt! Duim voor jullie dat het goed gaat!



Voor de dames die nog proberen



Thijs is alweer 8 weken, vorige week woog hij 6430 gram. In 8 weken tijd 2 kilo aangekomen. De laatste kilo zelfs in 2 weken.

Ben nu bezig met het afbouwen van de bv. Hij krijgt nu alleen nog de eerste voeding bv. De rest flesjes van 180+6. Combinatie van nutrilon standaard en forte.

Het is een heerlijke tevreden mannetje die papa en mama vooralsnog heerlijk laat slapen snachts (hij slaapt gemiddeld van 21.30-0700 uur. Heerlijk dus!

Wij gaan begin september ook een midweekje weg, lekker burgelijk naar center parcs. Ik heb ook nog 4,5 week vakantie na mijn verlof dus begin 5 oktober pas weer.....
Fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad missflower!



Wow niekje, Thijs 8 weken al weer. Wat gaat dat snel! Leuk om weer wat van je te lezen :-) En wat maakt jullie mannetje lange nachten! Daar mag je jezelf gelukkig mee prijzen. Heerlijk zeg! Deed hij dat vanaf het begin al zo goed?

Lekker vooruitzicht dat jullie nog een paar dagen samen weg gaan. En burgerlijk is stiekem best fijn toch?



Wat goed om te lezen dat jullie meisje steeds lekkerder in haar vel gaat zitten madelief! Gelukkig lijken jullie nu dus de goede voeding gevonden te hebben. Geniet van jullie vrolijke dametje!



Zus, voor jou nog even een dikke knuffel! Begrijpelijk dat je even afstand neemt van het forum.. Mocht je op een gegeven moment weer de behoefte hebben om mee te schrijven dan ben je uiteraard meer dan welkom! In de tussentijd blijf ik voor je duimen op goed nieuws..!



Laura, flink aan het aftellen tot de echo? Kan me voorstellen dat de dagen voorbij lijken te kruipen...



Hier is Lars ruim 2 weken nu. We leren hem steeds beter kennen, echt leuk om zijn gedrag al een beetje te gaan herkennen! Gisteren even langs het consultatiebureau geweest om hem te laten wegen: 4615 gram al weer. Dus ruim 300 gram boven zijn geboortegewicht. Hij doet het goed!

Verder sinds vorig weekend begonnen met afbouwen van de borstvoeding. Ik heb nu 3 voedingen die ik niet meer voed/kolf. Wel nog een aardige voorraad borstvoeding gekoeld staan, dus we kunnen nog even vooruit met 1x kunstvoeding en de rest gekolfde voeding.



Fijn weekend allemaal!
Nou, ontbijt kwam er vanochtend sneller uit dan het erin ging. Dus ik ben nog zwanger denk ik

Tweede ronde bleef het wel zitten, maar toen moest ik dus ook tien foliumzuurpillen opnieuw naar binnen werken...
Ondanks dat het natuurlijk niet heel fijn is om je ontbijt er linea recta weer uit te gooien, lees ik in je post volgens mij vooral een soort opluchting... Gek hè, dat je blij kan zijn met ieder kwaaltje..? Komt vast goed meid, ik duim in ieder geval voor je dat de kleine lekker aan het groeien is!



Heb je vooral 's ochtends last van misselijkheid of de rest vd dag ook?
Ben met rol biscuitjes naar stal gegaan en heerlijk met paard in bos gereden. nu gelukkig niet meer misselijk
Alle reacties Link kopieren
Beschuitjes zijn dan waarschijnlijk de komende weken je nieuwe beste vriend laura . Ook zul je de misselijkheid op een gegeven moment wel super beu zijn...Het is nu wel even fijn om te merken dat je lijf hard aan het werk is voor dit kindje! Het is je zo gegund een klein gezond kindje! Iedere dag is er weer 1 dichterbij de echo!



Ri wat fijn om te horen dat lars zo goed groeit zeg! Fijn he om dat bij het cb zo ook tussentijds even te kunnen laten checken.



Niekje...Dat gaat ook alweer hard he 8 weken. Super fijn dat je nog lekker 2 mandjes verlof hebt en jullie nog paar dagen weg gaan met zijn drietjes! Heerlijk genieten.



Ik ben nu met de kleine meid in zeeland dit weekend van de zon aan het genieten terwijl man een vrijgezellenfeest heeft dit weekend. Ik neem het er nog even van nu ij mijn verlof en met dit mooie weer! Moet 7 september weer beginnen. Nog een mandje fulltime knuffelen met de kleine! Wat gaat dat verlof ook snel voorbij..niet normaal!
Ik heb wel echt de allerliefste man. Hij maakte vandaag het huis schoon en ik werd enorm misselijk van geur van schoonmaakmiddel. Toen heeft hij de hangmat in de tuin voor me neergehangen. Voelde me wel schuldig dat ik niks uitvoerde, dus toen de misselijkheid wat gezakt was heb ik nog wel gestofzuigd en de hond uitgelaten, zodat hij niet alles hoefde te doen
O mèn ik ben een partij beroerd. Be careful what you wish for, duidelijk...
Alle reacties Link kopieren
He Laura, hoeveel dagen nog tot de echo? Vervelend die misselijkheid! Tuurlijk heb je het er voor over enz enz maar dat maakt t op t moment zelf niet minder klote! Lief dat je man zo voor je klaar staat!



Madelief, was t nog lekker in zeeland? En heeft je man ook t ook leuk gehad? Pfff ja dat verlof gaat gewoon te snel hè. Dat wordt wel zwaar dalijk om weer te beginnen denk ik zo.



Ri, fijn dat je je mannetje beter leert kennen. In t begin is t zo zoeken en op n gegeven moment weet je steeds beter wat ie wanneer wil en wat zijn geluidjes betekenen! Mooi is dat



Niekje, nou daar teken ik voor hoor, voor zulke lange nachten dalijk! heerlijk hoor! Fijn dat je nog vakantie aan je verlof geplakt hebt, super slim!!



Wendelala, bedankt voor je lieve woorden, ze kwamen precies op n goed moment! Wat fijn dat Siem t zo goed doet!



Missflower, pffff over n week weer werken, dat zal idd weer even flink wennen zijn, begin je rustig aan?



Bij mij gaat t op en af met hoe goed ik t volhoud. Soms word ik helemaal gek van t thuis zitten en dat begint wel steeds vaker zo te voelen. Maar ik heb niet veel keus... Ik hoop dat de aankomende 3 weken voorbij vliegen, vanaf 32 weken mag ik hoop ik weer wat meer gaan doen omdat t dan niet zo erg meer is als ze komen. Volgens de gyn mag de vlag uit met 32 weken

Maar goed t blijft natuurlijk beter voor ze als ze 34 weken halen of de 36
Ha Abbeytje, echo is de 17e. Nog even wachten dus... Kan me voorstellen dat je de rust nu wel zat bent. Niet helemaal vergelijkbaar, maar goeie vriendin had zwangerschapshernia en moest vanaf 5 maanden plat, kon ook niet meer werken. Aangezien zij net zo'n actief type is als jij, werd ze er gek van. Dus nog even volhouden
Alle reacties Link kopieren
Zwaai, daar ben ik ook weer. Even afstand tijdens de weken tussen menstruatie en ovulatie.



Even geen tijd om op iedereen te reageren, maar goed nieuws tot zo ver, Abbey en Laura! Ik hoop dat iedereen lekker van de vakantie/weekjes weg heeft genoten. Wij hebben geen vakantie gehad, maar zijn weer een stuk gevorderd met de verbouwing.



Donderdag naar de gynaecoloog voor de uitslag van het OFO. Super spannend!
Alle reacties Link kopieren
@madelief, wat fijn dat het beter gaat en dat het nu zo'n blije baby is.



@niekje, wat gaat het hard! Ik vind onze dochter al groot worden en zij weegt nu 5.5 kg bij 13 weken. Fijn ook dat hij zo goed slaapt!



@ri, fijn dat het ook bij jullie goed gaat. Voel je je wat beter nu je de borstvoeding aan het afbouwen bent?



@laura, wat vervelend die misselijkheid. Helaas weet ik daar alles van. Aan de andere kant natuurlijk ook wel een goed teken. Op naar een goede echo!



@abbey, ik kan goed begrijpen dat je het thuiszitten inmiddels wel zat bent. Wat doe je zo'n beetje de hele dag?



@joy, ik ben heel benieuwd. Laat je het ons weten?



Onze dochter is nu 13 weken en heeft weer een flinke sprong in haar ontwikkeling gemaakt. Ze gaat steeds meer bewegen en kan zich nu ook zelf verplaatsen! Daarnaast gaat ze steeds meer 'kletsen' en stopt ze nu alles in haar mond.

Ze krijgt nog steeds volledige gekolfde borstvoeding en stiekem ben ik daar best trots op. De laatste dagen drinkt ze wat onregelmatig en heeft ze soms na 100 ml al genoeg. Ze is verder heel tevreden en groeit prima dus we laten haar maar. Ook de nachten zijn erg wisselend. Ze gaat altijd heel lief rond 20 uur slapen. Soms slaapt ze dan 8-10 uur achter elkaar maar de laatste dagen komt ze elke 3-4 uur voor voeding. Daarna gaat ze wel direct weer verder slapen. Hopelijk ook gewoon een fase.

Komende week ga ik na bijna een jaar thuis te zijn geweest weer aan het werk. Ik heb daar heel veel zin in maar vind het eerlijk gezegd ook wel spannend. Ik ga 4 dagen werken ipv 5 maar echt rustig inkomen is er verder niet bij.

Morgen moeten we weer naar het CB en krijgt ze de 2de vaccinaties.
Alle reacties Link kopieren
Laura, dus nog 5 dagen! Ik hoop dat het snel maandag is!! Is voor ons allebei lekker als de tijd nu snel gaat



Joy, goed om v je te horen. Snap t heel goed dat je in die weken even afstand nodig hebt! Wat goed dat de verbouwing zo vlot. En morgen naar de gyn, dat is zeker spannend zeg. Succes!!



Missflower, voor jou mogen de 5 dan weer wat langzamer voorbij gaan! Nig even lekker thuis genieten. Ben benieuwd hoe je je na je eerste werkdag(en) voelt. Je mag zeker trots zijn op jezelf vanwege het kolven, wat n prestatie!! Super!



Ik doe eigenlijk niet veel de hele dag. Heb erg weinig conditie en spierkracht over na de weken in t zh. Ik lig veel en de energie die ik heb besteed ik t liefst aan mijn zoontje. Ik heb de hele dag iemand in huis om met hem te helpen. Ik kan/mag niet de hele dag zelf voor m zorgen helaas.

Gisterenmiddag kreeg ik plotseling flitsen en giga hoofdpijn. De huisarts is langs geweest en die stuurde me naar t zh door. Daar weer uren gezeten. Ze waren bang voor t hellp syndroom, maar geen eiwitten in de urine en de bloeddruk is laag. Zelfs erg laag dus waarschijnlijk is het daardoor gekomen. Maar t waren wel weer spannende uren, was doodsbang dat ik daar weer moest blijven! Was uiteindelijk 22u pas weer thuis! Pfffff Wat zal ik opgelucht zijn als deze lieve ukkies straks buiten mijn lichaam mogen verder leven en ik weer 'normaal' mn lichaam terug heb. En behalve dat krijg ik ook steeds meer zin om ze vast te houden en ze de inimini kleertjes in maat 44 aan te trekken die ik inmiddels maar vast aangeschaft heb!
Alle reacties Link kopieren
Joy succes vandaag!!



Missflower, hoe heeft jullie meisje gereageerd op de 2e vaccinaties?
Succes vandaag Joy!



Even snel melden dat wij over 1,5 week een afspraak hebben bij de huisarts. Man had vandaag een afspraak, maar ze wilde het graag met ons samen bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat jullie die stap hebben durven nemen zus! Knap hoor!
Wat spannend zus, inderdaad een knappe beslissing om naar de huisarts te gaan!



Joy, succes! Ik duim voor goede uitslagen!



Abbey, wat doen jij en je kindjes het toch goed! Superknap! Wat een spannende dag heb je achter de rug, pfff... Ik kan me voorstellen dat je heel veel zin hebt om ze lekker vast te kunnen houden. Voor nu moeten ze nog even een paar weekjes doorgroeien en aansterken en dan heb je ze lekker bij je! Ga zo door meid!



Missflower, dat zal wel wennen zijn om weer aan het werk te zijn.. Gaat de kleine meid naar een kdv/oppas/familielid oid? Werkse weer! Fijn om te lezen dat ze het in ieder geval goed doet!



Hier gaat alles ook lekker door. Lars is ondertussen al weer bijna 3 weken. Vriend is afgelopen 2 weken ook lekker vrij geweest en moet dinsdag weer aan het werk. Dat zal voor ons ook wel weer wennen zijn. Veel kraamvisite gehad afgelopen weken. Heel erg gezellig, maar toch ook wel fijn wanneer we de tijd weer voor onszelf gaan hebben. Het eind is in zicht We hebben verder een erg tevreden mannetje. Drinkt goed en is erg vrolijk, huilt weinig. Enige is dat hij moeilijk in slaap komt. Hij valt bij ons, in de kinderwagen tijdens het wandelen of in de draagzak in slaap en écht niet in zijn eigen bedje. Leggen hem altijd slapend weg anders is het geheid onrust en schreeuwen en valt hij niet in slaap.. Sowieso is hij best veel wakker: vanmorgen bijvoorbeeld tussen de voeding van half 9 en 1 uur helemaal niet geslapen. Is nog een puntje van aandacht dus We zijn in ieder geval echt aan het genieten van ons mooie en lieve ventje!
Alle reacties Link kopieren
@abbey, vervelend om zo in spanning te zitten. Gelukkig zijn de uitslagen goed. Voor mij was baby shoppen ook een goede afleiding. Je moet toch wat om de tijd door te komen en het hielp mij ook om positief te blijven. Ik hoop dat de weken snel voorbij gaan voor je.



@zus, wat goed dat jullie deze stap durven nemen.



@ri, leuk om te lezen dat het zo goed gaat en jullie echt aan het genieten zijn! Hoe gaat het s nachts met slapen? Bij ons was het slapen overdag ook moeizaam (en nu soms nog). Uiteindelijk hebben we besloten ons er maar niet druk om te maken en je merkt nu vanzelf dat het beter gaat.



Op het CB waren ze erg tevreden. Onze dochter ontwikkelt zich goed en is wat groei betreft precies gemiddeld. De vaccinatie vond ze niet zo leuk, ze ging echt keihard krijsen. Gelukkig was ze het ook weer snel vergeten en tot nu toe lijkt ze er niet echt last van te hebben.

Ik ga 4 dagen werken in plaats van 5 en mijn man ook. Een dag per week gaan opa en oma oppassen en twee dagen KDV. De eerste 2 weken gaat ze nog niet naar het KDV maar alleen naar opa en oma.
Alle reacties Link kopieren
Joy: veel succes met de uitslagen! Ben benieuwd hoe het is gegaan!



Zus fijn dat jullie over 1.5 week een afspraak hebben. Spannende stap denk ik om te nemen maar hopelijk wel een stap die jullie dichter bij een gezond kindje gaat brengen!



Spannend miss flower om weer te gaan werken. Ik moet 7 september weer beginnen met erg dubbele gevoelens...Aan de ene kant leuk om even met iets anders bezig te zijn dan met luiers en voeding...Aan de andere kant wel een gele dag zonder kindje...Hopelijk wet het snel. Veel succes iig!



Abbey ben echt trots op je dat je zo positief probeert te blijven en je zo door deze spannende tijd geen slaat! Hopelijk duurt het nog even voordat de baby's echt komen maar hopelijk vliegt die tijd voorbij! Dan wordt het meer dan verdiend genieten voor jullie!



Ri erg herkenbaar je verhaal van alleen op schoot of bij je in slaap willen vallen. Had onze kleine meid ook de eerste weken. Maar is gewoon een fase dat ze zich extra veilig bij je voelen en lekker van genieten. Onze meid is nu in een fase dat ze het Veel te leuk vindt om zelf Vanalles te ontdekken en dat ze dat Lieve ook zelf doet dan samen haha en haar vasthouden terwijl ze moe is...Dat betekent hier nu krijsen. Had niet verwacht in het begin dat ik dit zou gaan zeggen, maar mis het in de armen in slaap vallen nu een beetje haha. Dus lekker van genieten! En veel succes volgende week als je voor wht eerst dagje alleen bent...Leuk maar spannend!



Ik heb nog 3 weken verlof te gaan. Gaat nu echt veel te snel en erg dubbel gevoel om weer te gaan werken. De kleine ontwikkelt zich hier ook met rappe sprongen. Ze is graag aan het spelen met al haar speelgoednop speellieden of in de box, heeft nu helemaal de regelmaat gevonden on het slapen en is super vrolijk en brabbelt de hele dag door. Ik ben verliefd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven