zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
's Nachts hetzelfde: hij valt in onze armen in slaap en dan leggen we hem in zijn wiegje. T is ook wel heerlijk inderdaad hoor, dat hij zo lekker tegen je aan kruipt. We hopen alleen dat hij de komende tijd wel zelf in slaap kan gaan vallen in zijn bedje, maakt het voor hem zelf ook een stuk makkelijker! Achja, en tot die tijd genieten we er nog maar even extra van! Het kan dus blijkbaar zo over zijn....



Fijn dat alles goed was bij het CB missflower! Zielig hè, die prikjes?

De oppas al goed geregeld dus! Zal voor mama straks ook wel even wennen zijn...



Geniet nog even van je verlof madelief! Het zal wel voorbij gevlogen zijn.... Jullie meisje klinkt supertevreden! En een hele trotse mama volgens mij! Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Even snel: ovulatieonderzoek was goed, dus ik heb inderdaad wel een eisprong ondanks mijn lange cyclus. Verder was de prolactine waarde aan de hoge kant. Dat kan duiden op een gezwelletje in mijn hersenen, maar het was maar een klein beetje boven de 'normaal' grens dus leek hem onwaarschijnlijk. Wel nog even extra bloed voor laten prikken.



Zaadonderzoek was 'normaal'. Hoeveelheid zaadjes goed, beweeglijkheid aan de lage kant: 10% ipv de gewenste 30%. In totaal valt de kwaliteit van het zaad nog net in de categorie 'normaal'.



Conclusie: eigenlijk zijn we geen stap verder. Ik kom vanwege mijn lange cyclus in aanmerking om direct met hormoonpillen (Clomid) te starten om vaker een ovulatie op te wekken. Maar per saldo levert ons dat maar één of twee kansen extra per jaar op. Om daarvoor mijn lijf nou vol met hormonen te gaan stoppen...? Aan de andere kant: het is toch de eerste vervolgstap, dus als we er nog een half jaar mee wachten moeten we alsnog daarmee starten. Pas na 12 cycli met Clomid kun je naar de volgende stap: hormooninjecties. Het hele proces duurt dus eindeloos, dus dan kun je er maar beter zsm mee beginnen.



Echt een lastige keuze. Vanavond maar eens googelen en een nachtje over slapen.
Fijn dat alles in principe goed was Joy, maar ik snap je twijfel! Voor nu lijkt Clomid je in verhouding weinig extra's op te kunnen leveren, maar als je dat eerst een jaar moet doen voordat je verder mag dan voelt het misschien als verloren maanden om nog niet te beginnen.. Lastig hoor!! Kon je maar even in de toekomst kijken om nu een juiste beslissing te nemen.. Inderdaad maar even laten bezinken en samen de voors en tegens bespreken. Succes meis!
Alle reacties Link kopieren
Ri, bedankt voor je lieve woorden! Is echt fijn om te lezen!! Fijn dat je zo geniet v jullie ventje! Dat niet in bed in slaap willen vallen had mijn zoontje ook. Ik droeg me daarom vaak overdag in de draagzak of draagdoek. Van tulababy zijn de draagzakken super fijn en v ByKay de draagdoeken en dan vooral de denim versie, die is steviger! Daardoor had ik overdag mn handen vrij en sliep ons ventje heerlijk. Het kan behoorlijk vermoeiend zijn hè!! Ik had een oppaskindje en die legde je gewoon in bed als ie moe was en dan ging ie slapen, mijn vriend en ik stonden echt perplex. Zo kan t dus ook! Maar ook bij ons zoontje is t goed gekomen al heeft t wel een flinke tijd geduurd! Succes!!



Bedankt lieve missflower! Fijn dat jullie meisje niet ziek is geworden vd vaccinaties!



Dankjewel madelief! Oo jullie zeggen allemaal zulke lieve dingen!!!

Pfff ja 3 weken nog maar, het gaat zo snel hè! Pittig hoor, dalijk weer gaan werken, dat wordt echt omschakelen. Een vriendin v mij is nu net weer gaan werken en ze heeft de eerste dag veel moeten huilen zei ze :(
Alle reacties Link kopieren
Joy, lastig hoor! Ik denk dat je als je nog niet start je over n paar maanden baalt dat je niet eerder bent begonnen. Een vriendin van mij werd ook moeilijk zwanger en Zij heeft er voor gekozen om het traject in belgie te doorlopen in Gent ipv in NL. Ze doen daar veel uitgebreider onderzoek en er is veel meer mogelijk. Het nadeel is dat het flink reizen is en veel kosten zelf betaald moeten worden. Ze is inmiddels wel 34 weken zwanger Succes met de moeilijke beslissing meis!!
Twee bevriende stellen van ons zijn ook goed geholpen in Gent. Ze mogen daar ook net iets meer dan in NL. Eentje was na mislukte ivf in Gent direct zwanger. Ander stel is er ook heel goed geholpen, maar heeft het na 8 miskramen opgegeven (ze zijn nu ook allebei 42 en laat aan kinderwens begonnen). Maar ze hebben wel door Gent het idee er alles eraan gedaan te hebben



Wij hebben in Gent de nipt laten doen, ik vond het een heel fijne afdeling. Ook al kregen we slecht nieuws
Alle reacties Link kopieren
Ik lees later even terug, maar ik wil Laura even veel succes (en plezier) wensen morgen met de eerste echo!
Alle reacties Link kopieren
He laura, hoe voel je je nu? Heb je morgen vroeg een afspraak? Of moet je morgen ook nog lang wachten? Hoeveel weken+dagen denk je morgen te zijn?

Ik denk aan je en ik hoop dat de tijd tot de echo snel gaat en dat de echo helemaal positief is!!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik lees nog mee! Laura succes morgen! Ik duim voor je!
Morgen om half vijf. Ik ben dan 7+1 of 7+3, beetje afhankelijk van eisprong (heb steeds cyclus van 26 of 28 dgn, eerste zwangerschap was bevruchting op dag 12, 2e zwangerschap op dag 14). Hoop dat het nu allemaal goedgaat.



Misselijkheid is bijna weg, maar ben wel verschrikkelijk moe. Vannacht maar liefst 10 uur geslapen.



Lief dat jullie zo meeleven!
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Ik zou de TO, het mag ook een andere forummer zijn, willen verzoeken om een nieuw deel te openen van dit topic aangezien het aantal postings de 3058 gepasseerd is . In het verleden is er geconstateerd dat topics met meer dan 3000 postings het forum trager maken, wat we uiteraard graag willen vermijden.



Graag na het openen van het nieuwe deel, het oude topic even staffen of melden op het Centraal Moderatotopic op de pijler Overig zodat we het oude deel kunnen sluiten.



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen flauw idee hoe het allemaal werkt met t openen v een nieuw deel enz. Wie zou dit op zich willen nemen?



Heel veel succes en ik hoop natuurlijk ook heel veel plezier vanmiddag laura! Ik denk aan jullie!!
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 16 augustus 2015 @ 15:06:

Beste forummers,



Ik zou de TO, het mag ook een andere forummer zijn, willen verzoeken om een nieuw deel te openen van dit topic aangezien het aantal postings de 3058 gepasseerd is . In het verleden is er geconstateerd dat topics met meer dan 3000 postings het forum trager maken, wat we uiteraard graag willen vermijden.



Graag na het openen van het nieuwe deel, het oude topic even staffen of melden op het Centraal Moderatotopic op de pijler Overig zodat we het oude deel kunnen sluiten.



mvg,



Junior.Up
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier en succes vandaag bij de echo laura! Ben benieuwd hoe het is gegaan!!
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik heb even een nieuw topic aangemaakt:



Zwanger vanaf juni/juli 2014 deel 2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven