Zwanger worden 12+ mnd met/zonder MMM

06-03-2020 21:29 1696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op de groep "Zwanger worden 6+ rondes".

Dit topic is bedoeld voor vrouwen die al langer dan een jaar bezig zijn om hun kinderwens in vervulling te laten komen.

:couple:

NaamLeeftijdProberen vanaf / RondeNodBijzonderheden
Vanessakusje1987 34 Juli'18 ... IVF 1
Krullenbol90 30aug '19?Wachten op uitslag hormoononderzoek
Polly.sebastian ?Ovulatie inductie clomid 100 en IUI

Zwanger! :heart:
Daneli (okt'20), Blonde83 (dec'20), Bankkussen (maart'21), Leeuwtje12345 (maart'21), Girafjes (maart'21), D0ris (april'21), Bailey26 (mei'21), Loozey (mei'21), Elmen (juni'21), Bam (sept'21), Falathiel (sept'21), Koffieleutjuh (januari'22), Vonskie (februari'22), Maneschijn (mei'22), Liv_123 (augustus'22)

Gegevens aanpassen?
[...]

Testdrang?
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

:heart: PS 'You were an amazing human before infertility. Don't lose her! ' :heart:
zw12plus wijzigde dit bericht op 10-01-2022 10:32
68.05% gewijzigd
Gefeliciteerd maneschijn!! :love:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
DeeDee we gaan mekaar volgend jaar de hand schudden.

Snap je helemaal Friction (over de toekomst).
(qua IUI) Maar dat is normaal hoor, omdat je ei bij een pos test tussen de 24/48 springt en dan nog eens 12 uur bereikbaar is.

Hoe loopt t Liv?

Balen Knorr.

Rory, welkom, ik heb van alles geprobeerd maar niets hielp dus doe maar gewoon dat is normaal genoeg.

Mane echt super nieuws. Zat jij mooi toch aan de goede kant! Op naar een mooie zwangerschap.

Update hier: Helaas is de 5e embryo niet blijven plakken. 17-1 intake in Duitsland maar dan moeten alle onderzoeken daar nog gepland worden dus zal nog ff duren.
Maneschijn ZO fijn! Nogmaals van harte gefeliciteerd meis! Nu genieten! :flirting:

Knorretje Wat balen voor je zeg.. hoe is het nu met je? Trek je het nog een beetje met clomid?

Senchagreen Waar zit jij nu in je cyclus? Hoop dat je alles een beetje kunt verwerken en moed kunt houden! :heart:

Friction Balen van je eerste IUI poging. Ik hoop dat je deze keer op tijd terecht kunt voor een nieuwe mooie kans!

Vanessa Ik bewonder je moed en doorzettingsvermogen zo enorm meis. Wat moet het lastig zijn met elke keer die tegenslagen weer. Hoop heel erg dat Duitsland iets moois voor je kan betekenen. Je verdient het zo!

Ik heb een heftige tijd meegemaakt. Er zijn bij mijn punctie 25 eicellen aangeprikt, een enorm mooi aantal waar ook 14 cryo embryo's uit voortgekomen zijn en nu samen in de vriezer liggen :) . Met mij zelf ging het niet zo goed na de punctie. Ik kreeg last van OHSS (hyperstimulatie) en heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen. Binnen 3 dagen kwam ik 13 kilo aan en kon niet meer zitten, liggen, eten en heel lastig ademen door benauwdheid. Mijn hele buik zat vol met vocht en leek wel 7 maanden zwanger.. Uiteindelijk is er met een punctie 5,5 liter vocht uit mijn buik gehaald en vervolgens gingen mijn bloedwaarden ook verbeteren. Sinds gister ben ik weer thuis. Ook geen verse terugplaatsing gehad dus, maar ik hoop dat na volledig herstel (moet nog 7 kg vocht kwijt) we hier voor kunnen gaan. Hoop deze ellende nooit meer mee te hoeven maken :(.
@vanessa ik weet niet goed wat te zeggen. had zo gehoopt dat je/jullie duitsland niet nodig zou hebben.. ik denk aan je :redrose:
@liv jeetje wat heftige week/weken heb je achter de rug. zeker een mooi aantal cryo embryo's maar 6 dagen ziekenhuis en puncties ect is wel echt extreem. ik hoop ook voor je dat je dit uberhaupt nooit meer mee hoeft te maken! Is de 7 kg al minder aan het worden nu je een paar dagen thuis bent?

hier is vorige week de eerste normale cyclus na miskraam weer opgestart
Vanessa wat een domper. Weinig woorden voor ik denk aan je 😘

Liv wat een heftig nieuws. Hopelijk is het niet voor niets geweest en is de terug plaatsing een succes. Ik duim voor je.

Senchagreen gaan jullie meteen weer proberen of eerst een rust periode?

Afgelopen weken niet echt behoefte om mee te schrijven. Heb op vakantie iets van een virus opgelopen. Non stop buikloop precies tijdens kuurtje clomid dus had er deze maand geen goed gevoel bij. Gisteren voor zekerheid toch maar getest omdat ik nog steeds niet ongesteld ben. Blijk ik gewoon een positieve test te hebben. De eerste in ruim 1,5 jaar. Zo onwerkelijk en nu hopen dat het goed blijft gaan.
knorretje gefeliciteerd !!! wat een fijn en mooi nieuws. ik hoop ook voor je dat het goed blijft gaan, als ik je een tip mag geven; probeer er niet te veel te denken aan wat als... en te genieten van het feit dat het nu gelukt is en je nu echt zwanger bent. wat er later gebeurt heb je geen invloed op maar je verdient het om het NU te vieren. :heart: :heart:
senchagreen wijzigde dit bericht op 20-11-2021 17:04
Reden: Spelfout
0.28% gewijzigd
Senchagreen Dankjewel voor de tip. Ga het zeker proberen ☺️
@Vanessa, wat enorm balen zeg! Maar hopelijk volgend jaar wel goede vooruitzichten als je in Duitsland kan starten met behandelingen, ik duim voor je!

@LIV, wat enorm heftig van die OHSS, hopelijk ben je al het overige vocht snel kwijt en kan je beginnen met de terugplaatsingen. Wel een mooi aantal hoor :yes:!

@Sencha, fijn dat jij ook weer verder kan! Hopelijk snel positief nieuws :high5:

@Knorretje, wat een enorm goed nieuws zeg, geniet ervan samen :cheer2: !

Hier, weer bijna tijd voor mijn menstruatie, ik voel dat het eraan zit te komen. Dus verwacht geen positief nieuws. Daarna nog één ronde IUI en dan eens bekijken of we toch niet met IVF gaan starten...
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Wat geweldig Knorretje! Gefeliciteerd! Ik hoop dat je onwijs geniet!

Friction, dat zou balen zijn :( Hoeveel IUIs heb je dan gehad? Zelf is de overstap naar IVF mij naast zwaar, ook heel goed bevallen omdat ik nu weet dat er wel echt bevruchting is geweest. Mocht je hierover willen kletsen mag je ook altijd een pb sturen.

Sencha Net als de andere meiden benieuwd hoe het met je gaat en hoe je vervolg eruit ziet!

Vanessa hoe is het met jou? Ik hoop dat er toch een mooi vervolg in het verschiet ligt voor jullie!

Ik heb gister een echo gehad na 10 dagen progynova slikken. Bms is nu 8 mm dus de terugplaatsing wordt ingepland. Heel spannend!! :heart:
Liv, ik kijk hier ook weer een keertje en schrik van jouw berichtje! Wat heftig zeg!

Wel fijn dat je 14 cryo's eraan over gehouden hebt! Hopelijk zit daar jullie wondertje(s) tussen en is je tp snel! Met hopelijk natuurlijk snel daarna een positieve test!

Pas goed op jezelf! :heart:
Liefs
Koffie
Sorry, ik was vergeten op de vragen over mijzelf te reageren omdat ik snel wilde feliciteren! Maar hier gaat het goed, gewoon weer op de 'oude' voet verder en in januari terug naar de gyn.

Spannend liv een terugplaatsing! Fingers crossed :)
Friction menstruatie al gekomen?
Jeetje wat heftig Liv, zo erg hoor je nooit. Balen dat jij t had. Je zou zeggen dat er van de 14 toch wel iets moois moet tussen zitten.
Wat goed dat je nu toch al een tp kan plannen.

Sencha een mk is K maar wel fijn dat je lichaam zich herpakt heeft.

Wat een Mazzel Knorr. Hopelijk groet het tot iets moois uit.

Friction ik hoop dat alles voorspoedig zal gaan voor jullie en dat ivf wellicht toch niet nodig is.

Hier is 17-1, 3-1 voor de intake geworden dus dat is goed nieuws.
Zie nu pas dat Knorretje zwanger is! Gefeliciteerd meis! Hoop dat alles goed mag blijven gaan!

:heart:
Dankjewel voor de lieve reacties
Maandag heb ik de eerste echo.

liv al je terugplaatsing gehad?

Vanessa altijd fijn als een afspraak vervroegd wordt.

Ik blijf duimen voor jullie allemaal. 💐
@liv ik ben ook benieuwd, heb je al een terugplaatsing gehad?

hier opnieuw zwanger... ik merk dat ik na de blijdschap van vorige keer en meteen een week later slecht nieuws nu nog niet echt blij kan zijn.. mijn eigen tip naar knorretje opvolgen lukt dus ook nog niet echt.
Senchagreen ik wil je toch voorzichtig feliciteren. Ik duim voor je dat het goed nieuws blijft 😘
Senchagreen Wauw!! Wat geweldig dat je direct weer zwanger mag worden! Voorzichtig gefeliciteerd! :heart: Ik snap dat je voorzichtig bent en dat het lastig is om nu blij te zijn. Ook al geniet je maar een klein momentje per dag, dat zou al heel fijn zijn. Hoe ver ben je nu?

Ik heb afgelopen dinsdag de eerste terugplaatsing gehad. Een enorm bijzondere ervaring! Heel gek gevoel om opeens een embryo in je buik te mogen hebben! Het worden laaaaange wachtweken, het is ook alweer zo lang geleden om weer eens een kans te hebben. Gister lichte menstruatiepijn, dan hoop ik stiekem dat dat een innesteling kan zijn. Maar het wordt gewoon afwachten en duimen!
Heel spannend Liv.

Sencha gefeliciteerd.
@liv ik ben morgen 6 weken.. Wanneer mag jij testen?
@knorretje was de echo goed?
Senchagreen de echo was ontzettend spannend. Voor de termijn die ze uitgerekend hadden vanaf de laatste menstruatie klopte het niet helemaal de groei. Gelukkig vanaf mijn positieve ovulatietest wel. Hartje hebben we horen kloppen en verwachting is dat ik nu ongeveer 6 weken ben ipv 7.
Sencha, voel je je goed? :) Zo blij voor je!

Knorretje, WAUW! Wat geweldig dat je het hartje al gehoord hebt met 6/7 weken. Gefeliciteerd nogmaals meis :heart:

Het ziekenhuis wilde dat ik maandag a.s. ging testen, maar ik wilde graag voor het weekend meer weten. Vandaag (15 dpo, in hoeverre je dat kan zeggen met ivf) voor het eerste in mn leven een POSITIEVE test! :cheer: Ik kan het echt nog niet geloven. Ik vind de test wel licht (geen tuurstreep, ook geen knaller). Heb ook een Clearblue gedaan en die zegt 1-2, wat overeen komt met 3-4 weken, en zou dan nu 4+1 zijn. Zo ongelofelijk spannend.. kan het echt niet geloven!
@Knorretje, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad :yes:, geniet van het goede nieuws samen!

@Liv, van harte gefeliciteerd, wat enorm fijn. Dat lijkt me echt het beste gevoel ooit :cheer2: ! Vraagje (ook voor als ik zelf dalijk voor de ivf keuze sta): had jij de terugplaatsing gewoon in jouw natuurlijke cyclus of ook met hormonen (ervoor of erna)?

@Sencha, 6 weken alweer, wat gaat dat snel. Binnenkort ook een echo dus, spannend!

Hier: deze week IUI 3 gehad, weer even spannend. Wat zou het toch een mooi kerstcadeautje zijn he :) *blijft hoopvol*
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Liv gefeliciteerd, geniet van dit gevoel. Ik kan je vertellen het blijft de komende weken spannend.

Friction ik zal voor je duimen dat jij ook het jaar mooi mag afsluiten.
@friction ik hoop zooo met jullie mee voor een mooi kerstkadootje!!
@liv wauw! gefeliciteerd!!!!! wat een fantastisch nieuws. Laat het een beetje bezinken en vooral; geniet ervan
@knorretje wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Dan lopen we ongeveer gelijk denk ik? Hier ook met 6 weken en een paar dagen een hartje gezien :heart:
Bedankt voor alle lieve reacties meiden!

Friction, ik duim heel hard voor je 3e IUI poging! We gaan voor 3x scheepsrecht! Heb je een goed gevoel erover qua timing? Nog niet teveel nadenken over IVF hoor! Ik had een terugplaatsing in kunstmatige cyclus (vanwege PCOS). Ik gebruikte eerst alleen progynova om het baarmoederslijmvlies op te bouwen (zonder groei van een eitje, zoals bij IUI), en net voor de punctie startte ik met utrogestan. Ik gebruik die twee hormonen ook nu nog (moet tot 12e week). Mocht je (tegen die tijd, hoop t niet!) andere vragen hebben dan voel je vrij om via pb te sturen ook!

Sencha Wat fijn dat je al zon vroege echo had! Was dat gewoon bij je verloskundige? Heerlijk dat je dat kloppende hartje hebt gehoord/gezien! Heb je veel klachten?

Knorretje Jij veel klachten/symptomen?

Ik voel eigenlijk vrij weinig.. geen gevoelige borsten zoals na ovitrelle, en niet misselijk o.i.d. Vanmorgen dus weer getest omdat ik me dan zo druk maak.. maar de testen lijken wel op te lopen. De Kruidvat 2v5 was vooral heel duidelijk :heart: Volgende week het ziekenhuis bellen, hopelijk kan ik ook vroeg terecht! Met de kerstdagen wordt het anders best lastig ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven