Zwanger worden +6 maanden eind 2020

16-12-2020 14:06 651 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik merk dat ik wel behoefte heb aan een topic waar we kunnen praten als zwanger worden (of blijven) wat langer duurt.

Ik hoop dat we met een fijn groepje kunnen praten over alles waar we tegenaan lopen.
NaamLeeftijdNODBezig vanafBijzonderheden
_Mathilde_35?mei 2020Miskraam in december 2020
PassingThrough37/38?april 2020
Sophie-326/31?maart 20202 MA's
DeeDee8634/38?mei 2020
Friction-9030/32?maart 2020
MindyLahiri34/32?maart 2020
miv28?juni 2020
swimkim34/31?oktober 2019MA in juli 2020
Bloem_Joppie35?ronde 12
gioia8234/38?december 2019Prolactinoom
Sweetsunny35?
Flowerlilly30/33?juli 2020Lange cycli
Banaantje_8832/34?juni 20202 miskramen
Worteltaart39/39?juli 20202 miskramen
Andijviestamppot40/38?januari 20203 miskramen
Zwanger :cheer2:
NaamUDHartjeTermijn20 wekenDatum echo
Tortie09/2020 :heart: :D
Peer_9209/2020 :heart: :D
crewgirl10/2020 :heart:
-April-10/2020 :heart:
Mms2510/2020 :heart: 12/3
Mette0710/2020 :heart: 18/3
Danya12311/2020 :heart:
peer_92 wijzigde dit bericht op 03-04-2021 15:42
84.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo!

Ik praat graag mee... Wij zijn in juni begonnen voor een eerste kindje en beginnen nu aan ronde 8. Ik heb een heel regelmatige cyclus en gebruik de laatste maanden ook ovulatie-testen. Ik had gedacht dat zwanger geraken met een regelmatige cyclus gemakkelijker zou zijn...

Ik heb het er de laatste tijd erg moeilijk mee omdat zowat iedereen rond mij zwanger is. In onze familie en vrienden worden voor 2021 al 3 keer zoveel baby's verwacht als het vorige recordjaar en lijkt iedereen dus uit het niets zwanger te worden. We zijn ook recent getrouwd en blijkbaar is dat voor heel veel mensen een reden om te vragen wanneer we kinderen willen / of ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
miv schreef:
18-12-2020 12:35
Hallo!

Ik praat graag mee... Wij zijn in juni begonnen voor een eerste kindje en beginnen nu aan ronde 8. Ik heb een heel regelmatige cyclus en gebruik de laatste maanden ook ovulatie-testen. Ik had gedacht dat zwanger geraken met een regelmatige cyclus gemakkelijker zou zijn...

Ik heb het er de laatste tijd erg moeilijk mee omdat zowat iedereen rond mij zwanger is. In onze familie en vrienden worden voor 2021 al 3 keer zoveel baby's verwacht als het vorige recordjaar en lijkt iedereen dus uit het niets zwanger te worden. We zijn ook recent getrouwd en blijkbaar is dat voor heel veel mensen een reden om te vragen wanneer we kinderen willen / of ik zwanger ben.
Oeh, heel herkenbaar wat je hier allemaal schrijft. Ik dacht begin dit jaar ook, pff ik heb zo'n regelmatige cyclus, ik hield al 6 maanden mijn temperatuur bij (ook heel duidelijk patroon) en dacht dus ook dat het wel snel zou gebeuren... pff wat heb ik me daarin vergist zeg. Een regelmatige cyclus zegt dus niet zoveel blijkbaar :"-(

Inmiddels in mijn omgeving ook weer zo veel zwangeren, echt niet fijn! Hopelijk voor ons allen een vruchtbaar 2021!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
@gioia, leuk dat je hier ook mee gaat schrijven! Hoop echt dat je menstruatie nu snel op gang komt met de medicatie!

Hier net terug van mn derde massage sessie, ik merk wel dat het allemaal lekker los voelt in mijn buik, dus eens kijken wat het gaat brengen!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
yessss Peertje ik schrijf ook liever mee in jouw groepje. Ook ik herkende me helemaal in alle redenen waarom je dit topic hebt geopend. Er schrijven hier ook al meiden mee bij wie ik herkenning zie.


Voor wie mij niet kennen: Ik ben April, 33 jaar en eind april 2020 gestopt met de pil. Ik ben nu in de 7e ronde en heb in ronde 3 een miskraam gehad.
Ik ben dus na mijn miskraam niet meer zwanger geweest en dat duurt nu langer dan om zwanger te worden van mijn miskraam. Daar ben ik soms een beetje down van, maar ik snap ook dat het volstrekt normaal kan zijn en dat ik gewoon geduld moet hebben

WIl je mij ook in de tabel zetten? Naam: APril. Leeftijd: 33 jaar. Bezig vanaf mei 2020. NOD: 9 januari. Ronde: 7. Bijzonderheden: Miskraam in september 2020
Alle reacties Link kopieren Quote
@Friction Temperatuur bijhouden heb ik nog niet gedaan, dat moet je dan echt elke dag doen en het een beetje 'los laten' lijkt mij dan nog moeilijker... En het lijkt mij niet dat je daaruit zoveel meer informatie haalt dan met ovulatietesten?

Van Mercier therapie had ik nog niet gehoord, maar ik heb volgende week mijn 2e acupunctuur afspraak. Baat het niet, dan schaadt het niet...

En ik lees dat jullie al een zaadonderzoek gedaan hebben, daar denken wij nu ook over...
Alle reacties Link kopieren Quote
Friction compleet beeld heb je al van je eigen cyclus! Nooit gehoord van die therapie. Fijn dat het ook voelde dat er iets werd los gemaakt. Hopelijk heeft het resultaat :D

swimkim ik hoop voor je dat lockdowns jou geluk brengen! Ik denk dat ik testen ook moeilijk ga vinden, het verlengde wachtbankje is net zo erg vond ik.

Welkom gioia. Wat een heftig nieuws nadat je cyclus niet op gang kwam! Heeft het verder nog gevolgen? Na een jaar mag je zeker ongeduldig zijn hoor! Het lijkt me heel frustrerend om te wachten zonder dat je überhaupt een kans kan benutten. Hopelijk komt je cyclus snel op gang :)

Mette herkenbaar! En toch ook wel leuk van je man, dat hij het zo graag wil :flirting: maar het helpt natuurlijk niet bij het hoofd koel houden haha. Ik heb nu lichte menstruatiekrampjes terwijl ik normaal m'n menstruatie nooit voel aankomen. En m'n tepels jeuken, heel fijn :P maar vorige maand dacht ik dat ik me misselijk voelde, dat beeldde ik me alleen maar in haha.

Welkom miv! Ja, een regelmatige cyclus zegt helaas niet alles... Balen dat het nog niet is gelukt! Er schijnt ook daadwerkelijk een babyboom plaats te vinden (makkelijker tussendoor seks? :P ). De vragen of er een baby komt zijn voor mij ook heel herkenbaar. We zijn vorige maand verhuisd naar groter huis in een jonge wijk met veel kleine kinderen. Soms geef ik gewoon aan wat er bij ons speelt en dat vragen erover niet zo fijn zijn. Af en toe antwoord ik ontwijkend. Maar lastig is het zeker. Ik vind het echt ontzettend brutaal, sommige vragen. Of je zwanger bent? Doe even normaal zeg...

Welkom April :hug: duurt bij elkaar lang hè. Wat een uiteenlopende redenen dat het bij iedereen langer duurt. En bij sommigen geen reden, die onzekerheid is ook niet leuk :hug:

Merk je iets van de acupunctuur miv? Nog nooit gedaan, lijkt me super gek. Heb wel vaker gehoord dat het kan helpen met de vruchtbaarheid. Ik heb multivitaminen voor m'n vriend gekocht, dat vond hij eigenlijk al een stap te ver, maar hij slikt ze trouw :)

Ik ga even de tabel bijwerken. Forum mobiel dus dat gaat een leuk klusje worden haha. Fijn weekend iedereen :D

Edit: tabel bijgewerkt. Als er iets niet klopt dan hoor ik dat graag!
peer_92 wijzigde dit bericht op 19-12-2020 07:45
Reden: Toevoeging
5.42% gewijzigd
Hoi allemaal!
Ik schrijf mee in een ander zwanger-worden topic, waar inmiddels veel meiden zwanger zijn en een aantal niet meer meeschrijven. Toen kwam ik dit topic tegen...
Ik ben ook al wat langer bezig, dus in die zin pas ik hier wel haha. Twijfel soms wel een beetje of ik er goed aan doe, aan de ene kant is het heel steunend en aan de andere kant ben ik er dan ook mee bezig. Maar dat is voor de meesten van jullie wel herkenbaar denk ik.

Ik ben in elk geval Bloem, 35 jaar, heb een zoontje van 3 (die heet Joppie op het forum) en nu in ronde 12 (ongeveer) voor de 2e. NOD is denk ik 1 januari. Voor Joppie ruim een jaar bezig geweest, met name omdat ik niet/nauwelijks ovuleerde na het stoppen met de pil. Vlak voor ik met Clomid zou starten toch spontaan zwanger geworden. M’n cyclus is nu heel anders, veel regelmatiger en ik heb denk ik alle 12 keren ook echt een ovulatie gehad. Ik had dus eigenlijk verwacht dat het nu wel sneller zou gaan, maar helaas. Het wisselt een beetje per ronde hoe ik er in sta. De laatste keer heel verdrietig geweest, de paar keren daarvoor ging het wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, mag ik ook meeschrijven? Zie een hoop bekenden hier...

Ik zal me even voorstellen:
Ik ben andijviestamppot en ben ondertussen alweer 40 en mijn vriend is 38, we proberen nu een jaar om zwanger te worden. Ik weet dat ik de jongste niet meer ben maar ben gewoon pas laat de ware tegen gekomen. Ik heb nog geen kinderen. De eerste poging was gelijk raak maar helaas met de echo geen kloppend hartje en de dezelfde dag een miskraam. Daarna weer zwanger en met 6.5 week weer een miskraam. Twee maanden terug was ik weer overtijd maar durfde gewoon niet meer te testen en werd uiteindelijk na 5 dagen toch ongesteld.
Afgelopen maand had ik het idee dat mijn eisprong een paar dagen eerder was, ik voelde de pijn maar geen vruchtbaar slijm of iets deze maand. Hebben jullie dat ook wel eens?

Uhhhh lang verhaal, conclusie: wachten is kut en iedereen is ineens zwanger. En ben bang dat ik gewoon al te oud ben eigenlijk....

En voor de tabel: 40/38 bezig sinds januari 2019, 2 miskramen en mijn NOD is 30 december
Alle reacties Link kopieren Quote
Peer Het is nog te vroeg om al iets van de acupunctuur te voelen denk ik, op mijn eerste afspraak werd gezegd dat de 2e week van je cyclus de belangrijkste zou zijn om invloed te hebben op je vruchtbaarheid. Maar mijn eerste afspraak had ik snel gemaakt na alweer 2 zwangerschapsaankondigingen, dus toen had ik geen rekening gehouden met waar in mijn cyclus ik zat...

Ik probeer zelf gezond te leven, maar als ik mijn partner probeer aan te sporen om ook wat gezonder te leven, lijkt dat onmiddellijk alsof ik hem beschuldig en belachelijke dingen vraag...

Dag Andijviestamppot! Beter laat dan nooit de ware tegenkomen.. Maar die miskramen meemaken lijkt mij echt heel pijnlijk!
Ik herken niet wat je schrijft, maar ik voel mijn ovulatie niet...

Voor de tabel: Ik ben 28, mijn NOD is 11/1.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Joppie. Wat vreemd dat je cyclus nu opeens goed is maar een zwangerschap uitblijft. Ook al wat langer bezig :( ik hoop dat het snel raak is en dat je tot die tijd oké mee om kan gaan met de teleurstellingen. Bij mij wordt het ook wel moeilijk om mee om te gaan. Verschilt zelfs van dag tot dag hoe ik met dit hele proces om ga.

Andijviestamppot dikke knuffel voor jou :hug: we schrijven natuurlijk ook mee in het april topic maar dat is stil gevallen. Ik hoop voor je dat je binnenkort blijvend zwanger bent. Ben je van plan binnenkort naar de huisarts te stappen of heb je dat al gedaan?

Ik merk sowieso niet zoveel van m'n eisprong. De ovulatietesten zijn duidelijk en ik merk het een beetje aan m'n libido. Na m'n miskraam had ik opeens heel veel vruchtbaar slijm rond m'n eisprong maar meestal valt dat ook niet op.

miv hopelijk zie je het resultaat binnenkort op een test :heart: begrijpelijk dat je het snel hebt gedaan na een paar zwangerschapsaankondigingen. Dat is ook heel pijnlijk omdat het je met de neus op de feiten drukt.

Herkenbaar van de partner. M'n vriend heeft momenteel een (speciaal)bier advent kalender. Helemaal in z'n noppen :P had gevraagd of hij misschien in het nieuwe jaar wat minder wilde drinken. Alsof ik hem iets heel onredelijks vroeg, terwijl ik nu nauwelijks meer iets drink en tijdens een zwangerschap nog veel meer zal moeten "opgeven".
Ik schrijf ook graag mee! Ook al is het nog maar ronde 7, merk ook ik dat het in 'mijn' topic wat stiller geworden is, omdat nu eenmaal veel mensen zwanger zijn geworden.

Ik zal me ook even voorstellen. Kijk maar of het nog kan in de tabel, hoeft niet. Wij zijn 34 en hebben al een kindje van bijna 3. Geen bijzonderheden verder behalve dat mijn cyclus vaak erg kort is. Lijkt leuk (want weer snel een nieuwe poging), maar het is wel verwarrend. Rondom wanneer een innesteling zou moeten zijn, ben ik alweer ongesteld. Ik twijfel een beetje of ik naar een huisarts zou moeten gaan, maar vind dat ook wel weer gezeur gezien we nog maar net een half jaar achter de rug hebben.

Nu 2 rondes met ovulatietesten achter de rug en dat geeft wel wat rust moet ik zeggen :)

Wat een heftige verhalen hier al, zeg :hug: Oh en zo herkenbaar van de partners. Ik vraag zulke dingen überhaupt niet, want ik weet al wat de reactie gaat zijn, hehe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Andijviestamppot! Had jij niet ook meegeschreven in het topic waar ik en gioia inzaten? Wat naar van de miskraam, hopelijk gaat het bij een van de volgende cyclussen wel goed!

Ook welkom voor Bloem en Squirrel!

@Squirrel, een korte cyclus hoeft niet erg te zijn volgens mij, zolang je luteale fase maar wel rond de 12-14 dagen zit. Als die korter is betekent dat vaak een progesteron tekort (waardoor innesteling ook moeilijker gaat). Maar gezien het pas ronde 7 is zou ik het nog even aanijken.

Miv accupunctuur lijkt me ook heel fijn. Is ook wel iets wat ik nog wel eens zou willen proberen. De temperatuur metingen doe ik nu ook niet meer, ik heb voldoende 'data' verzameld om zeker te weten dat dat wel goed zit. Nu is het alleen maar frustrerend als de temperatuur aan het eind van de maand weer naar beneden gaat. Dus dat doe ik nu niet meer idd. Was meer om te bekijken of alles goed zat dus (hoogte van temperatuur, lengte van luteale fase, etc.).
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom ook 'verhuizen' uit een ander topic. Vandaag ongesteld geworden en we gaan daarmee de zesde ronde in. Lees veel herkenning in dit topic: niets hebben aan een regelmatige cyclus en zoals Andijviestammpot treffend schreef: wachten is kut en iedereen is ineens zwanger.

In mei is mijn spiraaltje verwijderd. Na wat gepruts van de huisarts omdat de touwtjes verdwenen waren bij de gyneacoloog, die wel even benoemde dat de eileiders er goed uit zagen. Dat vind ik wel fijn om te weten. Maarja, net als die regelmatige cyclus... heb ik daar tot nu toe niets aan. Ik gebruik wel ovulatietesten, vind het fijn om te weten wanneer ik kan testen of ongesteldheid kan verwachten. Tot nu toe steeds precies 14 dagen na eisprong. Mijn cyclus is de laatste keren vrij kort, 26 dagen, daarvoor een paar keer 28 dagen.
Ik heb dus gelukkig geen miskraam om andere vervelende dingen meegemaakt, knuffel voor degenen die dat wel mee hebben moeten maken :hug: .

Van mijn vriendinnen van 'vroeger' is inmiddels de meerderheid op dit moment zwanger, in de appgroep met studievriendinnen buitelen de zwangerschapsaankondigingen ook over elkaar heen. In de familie valt het voorlopig wel mee verwacht ik, en op mijn werk ben ik van mijn meest directe team de enige vrouw van vruchtbare leeftijd. Dus daar is het op dat vlak rustig.

Even vergeten (en te lui om terug te lezen, sorry) wie het zei, maar is het mogelijk om man/vriend al eerder dan een jaar te laten testen? Vind dat ook wel een interessante optie.

Zal de volgende keer wat meer op anderen reageren, maar dacht eerst maar even 'hoi' te komen zeggen.

Voor de tabel: we zijn 31/32, bezig vanaf juli, NOD 14 januari.
Alle reacties Link kopieren Quote
crewgirl schreef:
19-12-2020 18:10



Even vergeten (en te lui om terug te lezen, sorry) wie het zei, maar is het mogelijk om man/vriend al eerder dan een jaar te laten testen? Vind dat ook wel een interessante optie.

Zal de volgende keer wat meer op anderen reageren, maar dacht eerst maar even 'hoi' te komen zeggen.
Welkom :bye:
Wij hebben zaadonderzoek laten doen na de 6de ronde, maar dat deed de huisarts alleen omdat mijn vriend vroeger een teelbaltorsie had gehad (en daarvoor ook geopereerd is). Dit kan invloed hebben op de vruchtbaarheid, maar gelukkig was alles goed!
Als hij dit niet had gehad dan werd het onderzoek pas na een jaar gedaan.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Squirrel. Vervelend dat het ook bij jou langer duurt. Hoe was je cyclus voor je eerste kindje? Hoe lang is je luteale fase? Volgens mij kan het de kansen wel verkleinen maar in mijn oude topic, was iemand die redelijk snel zwanger is geraakt met een luteale fase van 8 dagen, het kan dus zeker wel.

Ik heb je toegevoegd in de tabel. Als je het toch niet prettig vindt, haal ik je er weer uit!

crewgirl welkom, hoewel ik je liever niet hier had gezien :hug: echt heel confronterend, al die aankondigingen.

Hier gister een zwangerschapstest gedaan, wit. Nu ben ik teleurgesteld én heb ik nog hoop. Vorige keer op 13 dpo een mega vage streepje, dus ik weet dat het nog kan.

Ik ga niet meer testen voor m'n NOD :P
peer_92 wijzigde dit bericht op 20-12-2020 07:16
Reden: Toevoeging
6.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom alle nieuwe meiden! Wat jammer dat we allemaal in ditzelfde bootje zitten, maar ik vind de herkenning wel heel fijn om te lezen.

Wat hinderlijk dat sommige partners zo moeilijk doen met wat dingen laten staan. Mijn vriend drinkt amper meer alcohol, uit solidariteit met mij want ik drink sinds mei niets meer. We kwamen ergens een artikel tegen over de invloed van alcohol en caffeine op de vruchtbaarheid en daarin stond de prachtzin ‘zwanger worden doe je samen’. Daar hebben we hard om gegrinnikt en we halen het nog regelmatig aan als ‘haha, wat een vreselijke zin’, maar er is wel iets bij vriend blijven hangen waardoor hij echt oplet met wat hij eet en drinkt. Kennelijk mag dus ik in m’n handen knijpen met hem (al hoopt hij geloof ik wel dat het snel raak is zodat hij niet hoeft na te denken waar ik in m’n cyclus zit voor hij een wijntje kan drinken, haha).

Peer, wat stom van die witte test, maar het kan inderdaad nog! Hoeveel DPO ben je nu? En hoe voelt je buik?

Herken trouwens veel in de hoop dat een (vrij) regelmatige cyclus en ovulatietesten snel resultaat zouden opleveren. Ik had stiekem ook verwacht dat het meteen de eerste ronde raak zou zijn, en vind het nog steeds irritant dat we de maanden erna op precies de juiste dagen hebben gesekst en het tot niets heeft geleid. Daarom doe ik deze maand zonder ovulatietesten, ik ben bang dat ik me anders toch weer verplicht voel om bepaalde dagen te ‘moeten’ terwijl het tot nu toe geen enkel resultaat heeft opgeleverd.

En lastig Squirrel, mijn luteale fase schommelt tussen de 10 en 12 dagen en soms maak ik me daar ook zorgen om, maar er zijn ook genoeg vrouwen die wel zwanger worden met een korte luteale fase. Weet je of je ook een kortere fase voor je zwanger werd van je eerste kindje?

En miv (en eventueel anderen die aan acupunctuur doen), hoe bevalt het? Die naaldjes geven me altijd een beetje een iebelig gevoel 🙃 Wanneer besloot je dat eens te proberen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Na even wikken en wegen (wil ik er zoveel mee bezig zijn?) toch besloten dat ik ook graag mee wil schrijven. Vooral ook de herkenning (wat hebben er al veel een hoop meegemaakt!) en het van me af kunnen schrijven heeft me over de streep getrokken.

Wij zijn in maart dit jaar begonnen voor ons eerste kindje. Ook hier is zwanger worden niet het probleem, zwanger blijven wel. In juli kwamen we achter de eerste missed abortion en eind oktober helaas de tweede. Beide keren rond de 10 weken en na een eerste goede echo met hartslag. Ik heb een chromosonale afwijking en grote kans dat de miskramen hiermee te maken hebben. Ik zit nu nog in de naweeën van de tweede miskraam, maar hopelijk kunnen we het weer snel gaan proberen.

Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven!

Voor de tabel: 26/31 jaar, NOD ?, maart 2020, 2 MA’s
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom alle nieuwe meiden
Sophie-3 en andijviestamppot, jullie ken ik nog van verschillende topics

Wat balen dat het nog niet is gelukt
Sophie-3, overweeg jij weleens “hulp” om een genetisch normaal embryo terug te plaatsen?

Andijvie, wij zaten toen samen in het uitgerekend in april topic. Pijnlijk om elkaar weer hier te treffen.
Anyway laten we vertrouwen hebben dat het ons op een dag gegund is
Alle reacties Link kopieren Quote
Liever had ik jullie hier allemaal niet gezien natuurlijk maar wat fijn, zoveel nieuwe schrijvers!!
Reageer morgen wel uitgebreider maar fijn om mezelf gerust te stellen dat ik niet de enige bij wie er na ruim een half jaar nog helemaal noppes is gebeurd.
Maar mijn volgende ronde is in aantocht dus ik ga maar weer eens kijken wanneer we weer strategisch moeten seksen.

Ik vind tot nu toe ovulatietesten enorme ondingen. Welke gebruiken jullie?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
DeeDee86 schreef:
20-12-2020 17:29
Liever had ik jullie hier allemaal niet gezien natuurlijk maar wat fijn, zoveel nieuwe schrijvers!!
Reageer morgen wel uitgebreider maar fijn om mezelf gerust te stellen dat ik niet de enige bij wie er na ruim een half jaar nog helemaal noppes is gebeurd.
Maar mijn volgende ronde is in aantocht dus ik ga maar weer eens kijken wanneer we weer strategisch moeten seksen.

Ik vind tot nu toe ovulatietesten enorme ondingen. Welke gebruiken jullie?
Ik gebruik sensitest pro en na een paar onzekere rondes heb ik wel door wat bij mij positief of negatief is. Dat maakt het gebruik makkelijker. In het begin wist ik ook niet zeker hoe ik ze moest interpreteren

En bij mij worden ze ook gewoon positief zonder allerlei “leefregels” zoals niet drinken of op een vast tijdstip testen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je vriend z'n gewoontes ook heeft aangepast Mindy! Ik heb het er vandaag nog even over gehad en hij vindt het lastig. To be continued...

Welkom Sophie! Volgens mij hebben wij in hetzelfde uitgerekend topic geschreven. Wat ontzettend verdrietig dat je twee keer na een goede echo, toch een miskraam hebt gehad :hug: ik kan me voorstellen dat een derde zwangerschap ontzettend spannend zal worden.

DeeDee ik gebruik de normale testen van sensitest. Bij mij is m'n piek normaal niet te missen. Ik vind het niet plassen ontzettend vervelend. De piek nog nooit gemist en duurt wel even volgens mij. Ik test 's middags en anders 's avonds, wanneer ik tijd heb.

Ik ben er deze ronde weer veel te veel mee bezig geweest en vond het een beetje vervelend dat ik precies wist hoeveel dpo ik was. Dus ik heb weer het goede voornemen om ze volgende ronde te laten liggen :P

Hier 12 dpo en spotting. Voor m'n miskraam nog nooit last van gehad. Vorige ronde wel één keer en vandaag bijna de hele dag. Buik rommelt terwijl ik normaal nooit iets van m'n menstruatie merk. Gekke ronde maar ik weet bijna zeker dat deze ronde is afgeschreven.

Laat het maar komen en volgende ronde hopelijk meer geluk. 2021 alweer...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een grote groep meeschrijvers zijn er al met ieder haar eigen verhaal en onzekerheden. Ik had niet verwacht zoveel onzekerheden en verdriet te krijgen door dit proces. Bij zoveel vrouwen gaat het relatief makkelijk. En tegelijk zijn er velen die nog veel langer bezig zijn en die nog veel meer bagage bij zich dragen.

Ik hoop dat we allemaal (snel) zwanger raken en blijven :heart:
Bedankt voor het warme welkom en ook weer welkom aan de nieuwe schrijvers :)

@Peertje en Mindy: mijn luteale fase is denk ik zo rond 10 dagen. Weet het nog niet heel precies en mijn cycli zijn onregelmatig alhoewel vrijwel altijd ergens tussen 21 en 26 dagen. Mijn ovulatie lijkt tot nu toe wel redelijk goed op tijd zo tussen 12 en 14 dagen, dus ja, reken maar uit. Hopen maar op een cyclus van 26 dagen de komende tijd ;)

@DeeDee: ik gebruik ook de normale van sensitest en werkt prima voor mij. Maakt ook niet zoveel uit qua tijdstip van de dag, maar ik probeer wel een beetje op drinken te letten.

Wat heftig, Sophie, al 2 misser abortions :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Squirrel volgens mij zou je dan een luteale fase hebben tussen de 9 en 12 dagen hebben (ervan uitgaande dat de korte cycli ook degenen zijn met de vroege eisprong :P ). Niet heel lang maar volgens mij zou het er prima mee moeten kunnen lukken.

Hier is het doorgebroken. Wel echt verdrietig om :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Mindy Ik was na de 6e ronde acupunctuur beginnen opzoeken, met het idee na de 7e ronde eens te proberen. Uiteindelijk ben ik toch al tijdens de 7e ronde langs gegaan omdat ik het heel moeilijk had met een eindeloze reeks zwangerschapsaankondigingen...

Dikke knuffel Peer!

Deedee Ik heb ook de gewone testen van sensitest, willekeurig op internet gekocht, maar die lijken goed te werken, dus heb ik nog niets anders geprobeerd...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven