Zwanger worden +6 maanden eind 2020

16-12-2020 14:06 651 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik merk dat ik wel behoefte heb aan een topic waar we kunnen praten als zwanger worden (of blijven) wat langer duurt.

Ik hoop dat we met een fijn groepje kunnen praten over alles waar we tegenaan lopen.
NaamLeeftijdNODBezig vanafBijzonderheden
_Mathilde_35?mei 2020Miskraam in december 2020
PassingThrough37/38?april 2020
Sophie-326/31?maart 20202 MA's
DeeDee8634/38?mei 2020
Friction-9030/32?maart 2020
MindyLahiri34/32?maart 2020
miv28?juni 2020
swimkim34/31?oktober 2019MA in juli 2020
Bloem_Joppie35?ronde 12
gioia8234/38?december 2019Prolactinoom
Sweetsunny35?
Flowerlilly30/33?juli 2020Lange cycli
Banaantje_8832/34?juni 20202 miskramen
Worteltaart39/39?juli 20202 miskramen
Andijviestamppot40/38?januari 20203 miskramen
Zwanger :cheer2:
NaamUDHartjeTermijn20 wekenDatum echo
Tortie09/2020 :heart: :D
Peer_9209/2020 :heart: :D
crewgirl10/2020 :heart:
-April-10/2020 :heart:
Mms2510/2020 :heart: 12/3
Mette0710/2020 :heart: 18/3
Danya12311/2020 :heart:
peer_92 wijzigde dit bericht op 03-04-2021 15:42
84.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Peer nee ik ben niet van plan om naar de huisarts te gaan, als het niet zo is dan is het niet zo…. had ik maar eerder moeten beginnen ;-)

squirrel lastig dat je cyclus zo kort is, wel goed dat je het dan met die ovulatie testen doet dan weet je iig wat. Was je cyclus met je eerste kindje ook zo kort?

Friction ja dat klopt idd :-)

Sophie, dat lijkt me helemaal moeilijk als je al aan hartslag gezien hebt, bij mij was het nog voor die tijd.

April, klopt idd dat wij in het april uitgerekend topic zaten.... ging bij mij toen al snel mis. Hopelijk zitten we snel in een nieuw uitgerekend topic.

Deedee, ik heb geen ervaring met ovulatietesten, mijn cyclus is heel regelmatig en ik voel mijn eisprong meestal. Ik wil er ook niet al te veel mee bezig zijn, dan wordt het helemaal zo’n dingetje.

Peer, balen zeg! Ik snap dat je er verdrietig om bent, hoe langer het duurt hoe irritanter het wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de reacties op de ovulatietesten! grappig dat de testers hier allemaal sensitest gebruiken. Ik twijfel nog om ze te bestellen om de redenen die hier ook zijn genoemd. ik ben er nu al veel mee bezig en ben er dan alleen nog maar méér mee bezig...

Grote knuffel aan iedereen die het nodig heeft vandaag :hug:
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen peer het is ook zo moeilijk hè! Hopelijk ben je snel weer in de modus van de dag.

Echt lastig miv die zwangerschapsaankondigingen. Ik vind dat ook moeilijk om te horen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow wat zijn we al met veel dames! Aan de ene kant fijn, maar ook vervelend dat zoveel dames in hetzelfde schuitje zitten.

Ik heb inmiddels heel veel ovulatietesten geprobeerd, ik heb een tijdje terug mijn verloskundige gesproken over het uitblijven van mijn menstruatie en zij heeft mij toen een hele zak met ovulatietesten gegeven van een patiënte die ze niet meer nodig had. Allerlei verschillende, die van 2bsure vind ik het prettigst. Ze lijken op die van sensitest maar ik vind die van sensitest net iets fragieler, dat plasticje zit een beetje los of zo. Voelt minder betrouwbaar.

Zwangerschapsaankondigingen vind ik ook een beetje slikken iedere keer. Ik ben blij voor hen maar vind het ook confronterend. Aan de andere kant was gisteren een vriendin op bezoek met haar 2 zoontjes en die hebben echt continu ruzie. Zij was stikjaloers op mijn dochter (die ook net in een hele lieve bui was) en dacht weer "had ik het maar bij eentje gelaten". Dus dat helpt ook wel. Maar ik hoop toch dat het ons snel gegund is!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig he meiden, die zwangerschapsaankondigingen. Sinds we echt aan het proberen zijn vind ik het ook moeilijker. Pas geleden vertelde een van m’n beste vriendinnetjes dat ze zwanger was, en hoe leuk ik het ook voor haar vind, ik had het zó niet verwacht dat ik er echt een beetje van slag door was. Ze waren kennelijk meteen in de eerste ‘we zien wel hoe het loopt’-ronde zwanger geraakt. Intens fijn voor hen, frustrerend voor mij. Ik hoop nog steeds dat we samen zwanger kunnen zijn, maar hoe langer het duurt hoe minder vertrouwen ik daarin heb.

Voor de testtwijfelaars: ik heb de afgelopen maanden de sticks van Thelano gebruikt en was erg tevreden. Ze zijn klein en iebelig, maar makkelijk in een boekje te plakken en daardoor kon ik makkelijk terugvinden hoe de testen op- en afliepen. Deze maand nog steeds geen test gedaan, vandaag dag 15 van m’n cyclus en meestal op dag 18 m’n eisprong. Vind het spannend om geen testen te doen maar tegelijk ook echt heel relaxt deze maand.

Peer, knuffel voor jou. Je lichaam heeft je toch een beetje gefopt en ik kan me voorstellen dat je daardoor toch wat hoop had, zelfs al wilde je daar niet aan toegeven.

Mijn NOD in de tabel mag trouwens naar 7 januari!
Alle reacties Link kopieren Quote
gioia82 schreef:
21-12-2020 15:41
Ik heb inmiddels heel veel ovulatietesten geprobeerd, ik heb een tijdje terug mijn verloskundige gesproken over het uitblijven van mijn menstruatie en zij heeft mij toen een hele zak met ovulatietesten gegeven van een patiënte die ze niet meer nodig had. Allerlei verschillende, die van 2bsure vind ik het prettigst. Ze lijken op die van sensitest maar ik vind die van sensitest net iets fragieler, dat plasticje zit een beetje los of zo. Voelt minder betrouwbaar.

Die van 2bsure gebruik ik ook, vind ze heel fijn! Als ik twee keer per dag test (ochtend en avond) dan mis ik mijn ovulatie nooit!

gioia82 schreef:
21-12-2020 15:41
Zwangerschapsaankondigingen vind ik ook een beetje slikken iedere keer. Ik ben blij voor hen maar vind het ook confronterend. Aan de andere kant was gisteren een vriendin op bezoek met haar 2 zoontjes en die hebben echt continu ruzie. Zij was stikjaloers op mijn dochter (die ook net in een hele lieve bui was) en dacht weer "had ik het maar bij eentje gelaten". Dus dat helpt ook wel. Maar ik hoop toch dat het ons snel gegund is!

Grappig dat je dit noemt. Ik twijfel de laatste tijd steeds meer wat betreft het aantal kinderen dat ik zou willen (als het ons gegund is). Ik heb altijd gezegd 2 kinderen (sowieso niet meer dan 2, veel te druk), maar nu om me heen iedereen kinderen heeft en als ik hoor hoe druk ze het hebben, en omdat ik weet hoeveel rust en me-time ikzelf nodig heb, wil ik het misschien ook wel bij 1 houden. Mijn vriend is sowieso voor 1, maar als ik het hele zwanger zijn en kind hebben nu helemaal geweldig vind (en er niet te moe van wordt :bonk: ), dan vindt hij 2 ook wel prima. Ik heb nu zoiets van, laten we eerst maar eens met 1 beginnen, dan kijken we dan wel verder ;) .
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag meiden, ook ik schrijf graag mee. Werd op dit topic gewezen door April. Vandaag te horen gekregen dat het hartje van ons 3e 'kindje' (hoe zeg je dat?) gestopt is met kloppen. Het was niet groter dan 6+2 en ik had toch echt 9 weken moeten zijn.
Heb er toen 7 rondes over gedaan vanaf mei/juni en ben van mijn 1e pas na ruim 2 jaar zwanger geworden en van mijn 2e na ruim 1 jaar pas. Niet echt soepel dus, al kan het wel is gebleken. Ben inmiddels wel ruim 35. Ik ga de komende tijd bijlezen en als mijn lichaam weer op orde is echt meeschrijven.
Door een slechte echo waren we mentaal al voorbereid, maar ben wel bang dat het weer heel erg lang gaat duren. Of wellicht niet meer gaat gebeuren, al heb ik nog wel veel hoop.

Fijne feestdagen in ieder geval en als het even confronterend is; heel normaal en dan een dikke knuffel. Hopelijk tot snel :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Friction-90 schreef:
19-12-2020 19:43
Welkom :bye:
Wij hebben zaadonderzoek laten doen na de 6de ronde, maar dat deed de huisarts alleen omdat mijn vriend vroeger een teelbaltorsie had gehad (en daarvoor ook geopereerd is). Dit kan invloed hebben op de vruchtbaarheid, maar gelukkig was alles goed!
Als hij dit niet had gehad dan werd het onderzoek pas na een jaar gedaan.
Dank voor je reactie! Super toevallig, mijn vriend heeft dat ook gehad! Ik had het al eens gegooglet en er zou geen negatieve invloed op vruchtbaarheid moeten zijn (aldus wat folders/flyers van ziekenhuizen). Maar misschien is dat 'zou' voldoende aanleiding om toch eerder te testen.

Peer vet balen! Dikke knuffel :hug:

DeeDee ik gebruik de ovulatietesten van de Action. Hoopte de laatste keer er veel te veel gekocht te hebben met drie pakjes (van vijf), maar voor het bijvullen van mijn voorraad moet ik toch gaan hopen dat de winkels na de 19e weer open gaan (of andere kopen natuurlijk). Ik vind het wel fijn om te zien dat ik echt een ovulatie heb (of in elk geval LH-piek). En om te weten wanneer ik kan testen. De laatste paar keer zorgde de ovulatietest ervoor dat ik mijn NOD twee dagen eerder verwachtte, maar inmiddels lijkt dat mijn nieuwe standaard te zijn (26 dagen, ovulatie op dag 12, positieve test op dag 11).

Mathilde heel veel sterkte! Het voelt heel raar om 'welkom' te schrijven, omdat je natuurlijk veel liever niet in dit topic mee zou schijven. Hopelijk kan je er wel steun uit halen de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
MindyLahiri schreef:
21-12-2020 16:41
Lastig he meiden, die zwangerschapsaankondigingen. Sinds we echt aan het proberen zijn vind ik het ook moeilijker. Pas geleden vertelde een van m’n beste vriendinnetjes dat ze zwanger was, en hoe leuk ik het ook voor haar vind, ik had het zó niet verwacht dat ik er echt een beetje van slag door was. Ze waren kennelijk meteen in de eerste ‘we zien wel hoe het loopt’-ronde zwanger geraakt. Intens fijn voor hen, frustrerend voor mij. Ik hoop nog steeds dat we samen zwanger kunnen zijn, maar hoe langer het duurt hoe minder vertrouwen ik daarin heb.
aaaah knuffel Mindy, ik kan het me zo voorstellen
Die zwangerschapsaankondigingen zijn altijd zo onverwacht omdat iedereen het stilhoudt vanaf wanneer ze gaan proberen
Alle reacties Link kopieren Quote
_Mathilde_ schreef:
21-12-2020 17:28
Dag meiden, ook ik schrijf graag mee. Werd op dit topic gewezen door April. Vandaag te horen gekregen dat het hartje van ons 3e 'kindje' (hoe zeg je dat?) gestopt is met kloppen. Het was niet groter dan 6+2 en ik had toch echt 9 weken moeten zijn.
Heb er toen 7 rondes over gedaan vanaf mei/juni en ben van mijn 1e pas na ruim 2 jaar zwanger geworden en van mijn 2e na ruim 1 jaar pas. Niet echt soepel dus, al kan het wel is gebleken. Ben inmiddels wel ruim 35. Ik ga de komende tijd bijlezen en als mijn lichaam weer op orde is echt meeschrijven.
Door een slechte echo waren we mentaal al voorbereid, maar ben wel bang dat het weer heel erg lang gaat duren. Of wellicht niet meer gaat gebeuren, al heb ik nog wel veel hoop.

Fijne feestdagen in ieder geval en als het even confronterend is; heel normaal en dan een dikke knuffel. Hopelijk tot snel :)
jaaaa je bent er! :hug: :hug: :hug: voor je miskraam
Het is ook allemaal niet niks
Alle reacties Link kopieren Quote
crewgirl schreef:
21-12-2020 18:10
Dank voor je reactie! Super toevallig, mijn vriend heeft dat ook gehad! Ik had het al eens gegooglet en er zou geen negatieve invloed op vruchtbaarheid moeten zijn (aldus wat folders/flyers van ziekenhuizen). Maar misschien is dat 'zou' voldoende aanleiding om toch eerder te testen.
Ja in principe zou het niet uit mogen maken als de operatie op tijd was en het zaakje niet te lang 'afgekneld' was geweest.
Ik heb vandaag (tsja niks beters te doen met alles dicht) alle resultaten van het onderzoek eens uitgebreid bekeken, maar echt alle waardes waren bij mijn vriend echt fors bovengemiddeld (qua totaal aantal, aantal bewegende, weinig immobiele etc.). Dus dat geeft toch wel een opgelucht gevoel. Maargoed, aan de andere kant ook wel weer een teken dat 'het probleem' waarschijnlijk dus bij mij ligt :-?
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahhh Mathilde wat naar :hug: Sterkte de komende tijd!

Het kan ook "gewoon" pech zijn he Friction, hopelijk is er helemaal geen probleem bij jou en loopt het gewoon iedere keer net mis. Zo irritant die onzekerheid!
En over 1 of 2 kinderen: mijn vriend wilde er ook graag maar 1 (het liefst zelfs 0 maar dat was voor mij geen optie), maar een paar maanden na de geboorte van mijn dochter had hij het al over een tweede haha. Dus je weet het nooit!
Die vriendin van mij wilde juist 3 kinderen, maar nu ze 2 van zulke drukke kinderen heeft die continu ruzie maken durft ze niet meer voor een 3e te gaan. Het is zo jammer want apart van elkaar zijn zulke lieve jongens, maar ze halen echt het slechtste in elkaar naar boven.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel voor jullie lieve woorden! Ik had ook liever in het uitgerekend 2e helft juli topic geschreven, maar ik was de enige met deze pech echt. Gelukkig voor hen, eenzaam voor mij.

Wát een verhalen lees ik hier! Zelfs een vroeggeboorte, wat afschuwelijk.

Ik gebruik ook ovulatietesten, iemand zei hier daardoor minder gestresst te zijn: heel herkenbaar. En ik wist daardoor precies wanneer ik ongesteld kon worden en dus kon testen. Ik test ook vroeg, dan kwam de ongesteldheid als een minder harde klap.
Ik gebruik ook ovutesten van Telano, die werken super bij mij en zijn niet duur. Die gevoelige zwangerschapstesten raad ik uit eigen ervaring niet aan, gebruik dan echt Kruidvat 2v5 of die van de Action! Die van Telano zijn namelijk echt niet gevoelig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal!

Wat veel meeschrijvers Gezellig club, alhoewel ik liever had gehad dat jullie natuurlijk allemaal vrolijk en wel zwanger waren! Hopelijk brengt 2021 meer geluk voor ons!

Peer, wat balen dat je ongesteld bent geworden, knuffel voor jou!

Mathilde, wat verdrietig van je miskraam! Sterkte!

Hier gebruik ik geen ovulatietesten. Ik voel mijn eisprong eigenlijk altijd. Maar misschien wil ik het wel eens proberen, kijken of wat ik voel en denk dat mijn eisprong is, ook daadwerkelijk mijn eisprong is. Zie hier al veel goede tips voor merken voorbij komen, dank!

Hier ga ik mijn NOD waarschijnlijk niet eens halen van 25 december. Gisteren begon ik namelijk met licht bloedverlies. Ik had nog een beetje hoop op innesteling, maar het is al best veel vandaag. Ik gok dus dat ik morgen echt ongesteld ga worden. Balen hoor! En een hele korte cyclus dus dit keer. Bah!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mette, wat rot. Mijn menstruatie begon de laatste keer ook met bruinverlies op 8 DPO en ik hoopte zo dat het een innestelingsbloeding was, maar het bleef gewoon doorgaan tot het doorbrak op dag 11. Zo zuur als je lijf je ineens fopt!

Hier heb ik net m’n verzekering gebeld om te zien hoe het zit met aanvullende verzekeringen voor een eventuele zwangerschap. Ik had gehoopt dat ik nog pakketten kon toevoegen wanneer het zover is, maar ik moet voor 1 januari al regelen hoe ik aanvullend verzekerd wil zijn in 2021. Oftewel: elke maand extra betalen terwijl ik niet eens weet of en wanneer het gaat lukken. Vind ik zo suf! Maar ik kan nu bijna niet anders dan extra verzekeren, anders jinx ik het door te denken dat ik het toch niet nodig heb volgend jaar 😁 Hoe hebben jullie dat geregeld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mette, wat balen! Zeker als je eerst een sprankje hoop krijgt dat het een innestelingsbloeding is. Naast het beetje hoop, komt het ook nog extra onverwacht. Ik merk tenminste dat ik me inmiddels mentaal meer voorbereid op teleurstelling, waar ik in eerdere maanden vooral hoop en spanning voelde. Dat is er nog wel, maar toch anders. Ik kan me voorstellen dat met wat jij hebt meegemaakt, dat nog lastiger is. :hug:

MindyLahiri ik ga vol goede moed mijn verzekering aanpassen. Ga voor minimaal eigen risico (had ik altijd op max staan). En een aanvullende verzekering alsof ik volgend jaar ga bevallen. En als ik niet zwanger wordt, gebruik ik misschien de reisvaccinatie nog, of ga ik een EHBO-cursus volgen (dat zit ook in het aanvullende pakket dat ik wil kiezen). En dat eigen risico zal in dat geval wel op gaan aan onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de knuffels allen!

Heel veel sterkte komende tijd Mathilde. Wat een verdriet dat het vruchtje gestopt is met groeien. Zorg goed voor jezelf en geef het de tijd, het is niet niks :hug:

Mette balen dat je menstruatie lijkt door te breken :( hopen dat 2021 ons jaar wordt!

Ik reageer later weer uitgebreider. Ik wil het even proberen wat meer los te laten. Zoals
afgelopen ronde ging, was niet leuk.

Ik lees nog wel mee en leef met jullie mee :heart:
Balen dat jullie menstruatie door heeft gezet, Peer en Mette. Mijn nod ligt ergens begin 2021, dus ik sluit me aan bij 'nieuw jaar, nieuwe kansen' ;)

:hug: Mathilde. Verdrietig nieuws.
Alle reacties Link kopieren Quote
Peer, goed om lief voor jezelf te zijn en even afstand te nemen. Ongesteld worden is zo verdrietig en teleurstellend, zeker als je goede hoop had. Ik hoop je gauw weer de energie en het plezier vindt om met frisse moed verder te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
MindyLahiri schreef:
22-12-2020 13:57
Mette, wat rot. Mijn menstruatie begon de laatste keer ook met bruinverlies op 8 DPO en ik hoopte zo dat het een innestelingsbloeding was, maar het bleef gewoon doorgaan tot het doorbrak op dag 11. Zo zuur als je lijf je ineens fopt!

Hier heb ik net m’n verzekering gebeld om te zien hoe het zit met aanvullende verzekeringen voor een eventuele zwangerschap. Ik had gehoopt dat ik nog pakketten kon toevoegen wanneer het zover is, maar ik moet voor 1 januari al regelen hoe ik aanvullend verzekerd wil zijn in 2021. Oftewel: elke maand extra betalen terwijl ik niet eens weet of en wanneer het gaat lukken. Vind ik zo suf! Maar ik kan nu bijna niet anders dan extra verzekeren, anders jinx ik het door te denken dat ik het toch niet nodig heb volgend jaar 😁 Hoe hebben jullie dat geregeld?
Haha ik had exact hetzelfde dilemma maar ik heb er gewoon voor gekozen om toch alleen de basisverzekering te nemen.

Om verschillende redenen. Ten eerste een keiharde rekensom: als ik nog in 2021 beval moet ik binnen 4 maanden zwanger zijn. Dat is rap om vanuit te gaan.
Dan een heel suffe gedachte dat ik denk dat ik druk en stress ga krijgen om binnen 4 maanden zwanger te zijn omdat ik dan die aanvullende verzekering heb. Straks moet je hem dan weer afsluiten voor 2022

Uiteindelijk nog wat verder gerekend en besloten dat ik t ook gewoon zelf kan betalen. Ik berekende dat een eigen bijdrage voor een ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie en enkele tientallen uren kraamzorg qua kosten niet heel veel meer is dan je voor die extra verzekering betaalt

Mijn moeder kwam met de gouden tip: spaar dat extra bedrag van die aanvullende verzekering zelf en dan kun je zien of je het nodig hebt. En dan hou je het lekker zelf in de hand

peertje ach meid, je gaat echt dezelfde weg als ik hé? Het is moeilijk hoor, ik herken zoveel van wat je zegt. Ik vond de eerste 2 rondes na mijn miskraam zo pijnlijk. De teleurstelling dat t niet meteen weer lukte bracht me mentaal echt van mijn stuk.
Dit gaat nu beter. Ik hoop voor jou ook
Wat een verdrietige verhalen... Een stilgeboorte en MA’s na een goede eerste echo... Heftig hoor.

Ik sluit me aan bij het clubje sensitest gebruikers haha! Het feit dat ik precies weet hoeveel dpo ik ben vind ik een nadeel, ben er daardoor meer mee bezig. Maar aan de andere kant heb ik een cyclus tussen de 25 en 33 dagen en voel ik m’n eisprong niet, en gedurende langere tijd om de dag seks gaat hem niet worden voor ons. Dus uiteindelijk ben ik toch blij met de ovulatie testen en blijf ik ze gebruiken.
Ondanks dat ik ze al lang gebruik, vind ik ze aflezen soms toch nog lastig. Het wisselt namelijk per cyclus hoe positief ze zijn voor de piek: soms blijkt bijna even donker of even donker de piek, maar soms wordt ie daarna toch nog donkerder en schuift de piek dus op. Dit was trouwens deze cyclus het geval, dus m’n NOD is nu 2-1.

Ik herken trouwens ook het geworstel over de beslissing van een 2e. Mijn eerste is een super enthousiast, lief, ondernemend mannetje maar ook heel pittig. Dus soms twijfel ik enorm of het wel verstandig is. Terwijl tegelijkertijd de wens heel groot is. Ingewikkeld om dat naast elkaar te laten bestaan! Heb bij de 1e ook een nare tijd gehad vanwege een ppd, dat speelt ook een beetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames zou ik me ook aan mogen sluiten bij dit topic? Wij proberen voor een eerste kindje sinds juni. Ik ben 27 en mijn vriend 31.

Ik zelf heb een redelijk korte cyclus van 26 dagen die wel heel regelmatig is, eigenlijk meteen al na het stoppen van de pil. Dus inderdaad wat vele hierboven al zeiden, een regelmatige cyclus wil niks zeggen. Voor mij persoonlijk wel fijn dat ie niet al te lang is vanwege mevrouw ongeduld in mij 😜

Helaas in november een spontane vroege miskraam gehad na 6 weken met langdurig bloedverlies. Gelukkig nu weer helemaal schoon na controle bij de gynaecoloog (dachten aan een buiten baarmoederlijke zwangerschap). Ze zagen ook dat de cyclus op gang was. Helaas verwacht ik morgen mijn menstruatie (voel helemaal niks en heb last van spotting wat altijd een voorbode is) dus ik sluit me aan bij een nieuw jaar nieuwe kansen!
Alleen herken ik me helemaal in jou verhaal peertje. Ik merk dat ik stiekem toch echt wel meer teleurgesteld ben. Hopelijk wordt dit met de tijd minder zoals je zegt april. Het voelt alsof je hoop gegroeid en wens gegroeid zijn. Helaas heb je er zo weinig invloed op of over te zeggen :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Mms, wat verdrietig dat jullie een miskraam hebben gehad. Stom dat je morgen verwacht ongesteld te worden, hopelijk is het hierna gauw weer raak en blijft de kleine plakken!

Thanks April en Crewgirl, grappig dat jullie allebei anders over die verzekeringen denken en daarbij precies mijn twee gedachtegangen vertegenwoordigen 😁 Ik denk dat ik nog even ga rekenen, ik heb sowieso al een minimaal eigen risico en een kleine aanvullende verzekering, dus het zou geloof 18 euro per maand schelen met wat ik nu betaal. Maar is toch weer 18 euro die ik weggooi als ik niet binnen drie maanden zwanger raak inderdaad. Zo raar om je al te moeten verdiepen in de kosten van kraamzorg en bevallingen terwijl ik tot nu toe eigenlijk ben blijven hangen bij ‘eerst maar eens zwanger worden, dan zien we de rest daarna wel’.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik heb wel mijn eigen risico op minimaal. Dat heb ik altijd al vanwege andere zaken
Dus dat weegt wel mee in mijn overweging
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Mette! Hoe gaat het nu met je? Hetzelfde voor jou Squirrel. Op naar 2021...!

Lieve Peer, ik kan me dit zo goed voorstellen. Neem lekker je tijd! En bedankt voor je lieve woorden richting mij. X

Voor wat betreft de zorgverzekering sluit ik me aan bij April: ik en mijn man hebben laatst zitten rekenen en vergelijken, ook toen ik dacht nog zwanger te zijn. Uiteindelijk betaal je vaak voor de aanvullende premie net zoveel of zelfs meer dan je vergoed krijgt, kan krijgen of wellicht helemaal niet krijgt. Dan kan je inderdaad beter dat geld opzij zetten voor als het zich daadwerkelijk voor doet. Voor mij was dat tandarts, fysio en (wellicht) eigen bijdrage kraamzorg. Heb inderdaad wel mijn eigen risico op minimaal, die is tot op heden vrijwel altijd opgegaan namelijk en ik weet niet hoe het gaat lopen met de miskraam.
Uiteindelijk geldt uiteraard dat je lekker moet doen waar je je goed bij voelt!

Welkom Mms! Wat verdrietig, jij ook al een miskraam! Ik ben ook erg bang voor de teleurstelling straks :(.

Hier heb ik zo nu en dan lichte menstruatiepijn, maar de miskraam komt maar niet op gang. Het is nu 7 dagen geleden sinds het hartje van ons frummeltje gestopt is. Maandag heb ik overleg met de verloskundige, maar ik hoop dat medicatie niet nodig zal zijn. Ook omdat ik door corona niet weet wanneer ik naar het ziekenhuis kan/mag.
De teleurstellingen die jullie ervaren na de mislukte rondes na de miskraam vind ik nog niet herkenbaar, maar ik vrees ze wel. Ook al duurt het zwanger worden bij mij altijd langer, omdat je weet dat het kan voel ik toch volop hoop. 'Gelukkig' ben ik in dit clubje niet de enige, dus het is fijn om het met jullie te kunnen delen. Hopelijk scheelt dat al... :(

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven