Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Hee meiden,

Wat is er weer veel gebeurd!

Ik leef met je mee hoor loozey. Snap heel goed dat het zwaar is.. ben even kwijt waar jullie nu staan, zijn jullie al in het ziekenhuis geweest? Ik hoop dat je de sollicitatie alsnog verstuurt (als je de baan tenminste echt wil), het zou je zomaar een boost kunnen geven.

Wat een gedoe burg met die schildklier medicatie. Ik heb er 0 verstand van, maar verwachten ze dat ze dit onder controle kunnen krijgen? Ze kunnen tegenwoordig zoveel... en zouden jullie dan op de natuurlijke manier een eerlijke kans hebben?

Goed om te lezen dat je positief bent Daneli. Weet je ondertussen al meer?

Lekker dat je hebt kunnen ontspannen Vonskie. Het klinkt verstandig om even een pauze in te lassen. Je schrijft dat het stressvol was. Ik kan me er van alles bij voorstellen, maar ben wel benieuwd naar je ervaringen. Heb je bv last gehad vd hormonen? Praktisch gezien met werk lijken de ziekenhuisbezoeken me ook gecompliceerd.. en dan de wachtweken die misschien extra spannend zijn? Misschien kun je me er wat meer over vertellen (of in een pb als je dat liever hebt?). Ik hoop dat jullie heel snel zwanger zijn!

Sandra ben benieuwd naar de holistisch therapeut! En wasbeerhond fijn dat het goed gaat. Welkom bonaire en koffieleutje. Ik weet niet of je cyclus volgens de medische richtlijnen als onregelmatig wordt gezien bonaire. Je zou naar de ha kunnen, maar kan me voorstellen dat het wat vroeg is.

Met mij gaat het elke keer een beetje beter, maar merk dat ik toch wel ondersteboven ben van alles. Veel tijd nu om na te denken en loop een beetje vast. Ik ben de afgelopen maanden zo gefocust geweest op resultaat en alle onderzoeken, het voelt alsof ik mezelf een beetje ben verloren. Soms denk ik: waarom wilde ik ook alweer een kind? Kan dat gevoel niet meer zo goed terughalen. Vind het best moeilijk om dit op te schrijven, voelt een beetje als lot tarten.. Het nu ziek thuis zitten zal ook niet helpen. Hopelijk sta ik snel weer met beide beentjes op de grond..
Alle reacties Link kopieren
Welkom bonaire!

spruit fijn dat die operatie nu achter de rug is, is ook niet niks hoor. Hopelijk voel je je snel weer wat beter :rose: :rose: . Je mag, maar anderen uiteraard ook, trouwens alles aan me vragen over IUI! Ik vond vooral de eerste keer iui erg stressvol. Maar vooral omdat alles nieuw voor me was. Ik zag erg op tegen het hormonen spuiten en de eventuele bijwerkingen. Daarom heb ik mijn vriend meegenomen naar de prikinstructie in het ziekenhuis. Ik heb tot nu toe mezelf dus ook nog nooit geprikt, dat doet hij. Op deze manier is hij er ook echt bij betrokken en voelt het als een gezamenlijk ding. Ik spuit zelf fostimon, maar ik weet dat dit kan verschillen per ziekenhuis. Ja ik ervaar wel bijwerkingen, ik heb wat meer hoofdpijn, vermoeid en labieler. Maar allemaal prima te doen! Praktisch gezien vallen de ziekenhuis bezoeken mij erg mee, ik kan vaak om 08.30 uur voorafgaand aan mijn werk terecht voor een echo in ons ziekenhuis. Of anders probeer ik een echo aan het einde van de dag te plannen. Mijn collega's weten waar ik mee bezig ben en leven erg met me mee. En in overleg met HR hoef ik hier niet eens vrije uren voor op te nemen. Ik besef dat ik het echt getroffen heb met de betrokkenheid van mijn werk. De wachtweken vind ik nu wel heftiger, ik ben vaak erg emotioneel/labiel/piekerig rond de fase dat ik kan gaan testen. Zelf zie ik iui als een "light" versie als je het vergelijkt met ivf bijvoorbeeld. Het is ook niet pijnlijk, misschien moet je het meer zien als een beetje hulp en een extra kans.

Ik dacht trouwens vanmiddag nog; wil ik dit allemaal wel? Ik mis soms mijn oude onbezorgde leven. Maar als ik dan denk aan een eventueel eigen kindje dan wil ik weer tot de max gaan. Ik ben echt super ontspannen deze maand en ik hoop dat ik dat bij ronde 3 kan vasthouden!

Hele lap tekst zo, hopelijk heb je er wat aan!

O ja, hebben jullie wel eens een ovulatiebloeding gehad? Ik had een kleine bloeding na mijn eisprong, zo raar.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 21:29
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:heart:
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 04-05-2020 13:47
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 21:30
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oja voor de meiden die zich ook voorbereiden op het traject/er al in zitten. Ik had hier wel wat aan;

https://www.bedrock.nl/niet-meteen-zwanger/
Alle reacties Link kopieren
Hier start ronde 12. Donor komt vandaag en morgen, eisprong wsl vr/za maar dan lukt het niet. Ik vind het prima, ik ga ook niet ovu testen deze ronde. Ik heb wel erg getwijfeld weer en besloten mijn gedachten iig even te verzetten door wat kilo's af te gaan vallen. Wellicht komt het door mijn overgewicht dat het zwanger raken/blijven niet lukt, niet geschoten is altijd mis en die kilo's moeten er toch een keer af :) Wel fijn om even ergens anders mee bezig te zijn dus ik ga ook proberen hier even niet mee te lezen maar juist meer op de lijf & lijn topics :biggrin: Tot over 2 weken :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Koffieleutjuh en Bonaire, welkom! Koffieleutjuh, ik had je al even toegevoegd aan de tabel. Als je wilt dat ik m update, laat maar weten. :) En Bonaire, zal ik jou ook toevoegen?

Lief dat je eraan denkt, Burg! Gisteren ongesteld geworden, maar verwachtte er ook niet veel van deze maand. Dinsdag gaan we naar de kliniek voor intake. Laat maar komen! Wanneer horen jullie de laatste uitslagen? Al enig idee of jullie dan gelijk kunnen beginnen met het traject?

Vonskie. Ik snap dat je dat voelt hoor. Het relaxt-spannende van wanneer je net ervoor gaat, is er nu wel af natuurlijk. Het kost ook veel energie en soms is het niet gemakkelijk. Fijn dat je je wel ontspannen voelt deze maand. :hug: En een ovulatiebloeding ken ik niet, eigenlijk. Maar dat is vast mogelijk, want komen toch dingen in beweging tijdens je ovulatie.

Spruit, hoe voel je je nu? Dat gevoel van 'Waarom wil ik ook alweer een kind?' dat heb ik ook weleens. Het lijkt alsof je er zoveel voor moet laten, en het is ook best zwaar om elke maand weer teleurgesteld te zijn natuurlijk. Het is veel gemakkelijker als je even kunt doen alsof het er niet is, maar dat is toch best moeilijk.

Ego: Ben deze week bij de fysio geweest omdat ik al 5 weken buikpijn had. Leek op blaasontsteking, ook last van mijn rug enzo. Begon allemaal toen ik vorige ronde over tijd was... Dus was gewoon heel vreemd. Uiteindelijk blijkt dat ik overbelaste bekken heb. Waarschijnlijk omdat ik een keer een vreemde beweging heb gemaakt. Enige dat ik me kan herinneren is dat ik een keer na de seks last van mn bekken had. Heb dus gewoon een seks-blessure... Je moet er wat voor over hebben. :hihi: :hihi:

Hoe is het met de meiden op de wachtbank? :heart:
Alle reacties Link kopieren
:heart:
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 04-05-2020 13:49
98.56% gewijzigd
LMB, balen dat je ongesteld bent geworden. Heel veel succes dinsdag met de intake. Fijn idee dat er dan toch een soort actie is, toch?
Moest lachen om je seksblessure, al zal je behoorlijk last ervan hebben. Sterkte ermee! Ik had al een paar keer iets doorgegeven voor de tabel, maar volgens mij heb je het over het hoofd gezien (geeft niet hoor). Voor nu: ronde 17, NOD 17 feb, bijzonderheden: eerste onderzoeken lopen.

BAM, je zit weer op het wachtbankje dus. spannend hoor. Ik vind het wel een gek idee dat je al twee keer gezond zwanger bent geweest en nu zo lang moet wachten. Wat zit het lichaam toch raar in elkaar. Heel veel succes met afvallen!

Burg, ook jij weer een ronde verder, balen zeg. Wat vind je ervan dat ze jullie ICSI aanbevelen? Lijkt me best heftig omdat dat meestal als laatst gedaan wordt, toch? Aan de andere kant heb je dan misschien wel gelijk de juiste troef in handen. Weet je al iets meer over het verloop van jullie traject? Sterkte met je schildklier, lastig dat het afstemmen nog niet zo soepel gaat.

Vonksie, je klinkt positief over je IUI ervaring, ook mooi dat het praktisch te doen is. Dapper dat je vriend het prikken op zich neemt. Nu hopen dat alles leidt tot het gewenst resultaat. Een ovulatiebloeding heb ik nog nooit gehad.

Spruit, fijn dat je operatie gelukt is en heel veel succes met herstellen. Herkenbaar wat je schrijft. Als je langer bezig bent met zwanger worden kom je gevoelens tegen die je nooit had gehad als je snel zwanger was geworden, denk ik. Mocht ik ooit een kindje krijgen dan geloof ik dat ik deze periode nooit zal vergeten, emotioneel gezien vind ik het echt niet makkelijk. Knuffel voor jou.

Bonaire, welkom hier. Lijkt me heerlijk om op zo'n warm eiland te wonen. Mijn cyclus wisselt ook wel, maar is iets regelmatiger dan die van jou. Lastig hè, je weet soms niet goed waar je aan toe bent.

Loozey, hoe gaan de laatste dagen op het wachtbankje?

Koffieleutjuh, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je menstruatie was dan helaas niet het leukste cadeau. Ik ga voor je duimen in ronde 10.

Wasbeerhond, wat een fijne update!

@hier, deze maand is mijn cyclus gevolgd met echo's en bloedprikken op bepaalde momenten. Eind van de maand gaan we alles met de gyn bespreken. Ben heel benieuwd. Ondertussen ben ik helaas ook gewoon ongesteld geworden. Volgende maand zijn we 1,5 jaar bezig verdorie. Ik heb het idee dat de kans dat het spontaan gaat lukken, steeds kleiner wordt. Ik denk erover om te gaan starten met DIM supplementen, heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
daneli schreef:
19-01-2020 09:24

BAM, je zit weer op het wachtbankje dus. spannend hoor. Ik vind het wel een gek idee dat je al twee keer gezond zwanger bent geweest en nu zo lang moet wachten. Wat zit het lichaam toch raar in elkaar. Heel veel succes met afvallen!

Dank je wel! Ja mijn eitjes zijn gewoon niet zo vitaal denk ik. Moet ook eerlijk bekennen dat ik niet echt super gezond eet ofzo en in mn leven al vaak veel ben aangekomen en afgevallen, dat zal ook allemaal niet meewerken. Ik ben ook al 35 inmiddels dan gaat de kwaliteit meestal toch al achteruit. We gaan het meemaken.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Dus... ik kan jullie geen 2 weken missen :rofl: zaterdagavond was mijn eisprong en ik heb zaterdagmiddag toch nog kunnen insemineren. Aan de timing zou het niet moeten liggen :yes:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:50
99.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw burg Wat een plottwist!!!! Super fijn dat de uitslagen zo verbeterd zijn :hyper: . Icsi is wel even andere koek, dus begrijpelijk dat je blij bent met iui. Uitslagen kunnen behoorlijk wisselen blijkt wel. Eerste uitslagen bij ons waren ook best wel laag, maar keer daarna was het aantal zwemmers verdriedubbeld! En over de hsg, laat je niet gek maken wat je op internet leest. Ok het is niet een super fijn onderzoek maar mij viel het achteraf echt wel mee. Vooral rustig blijven, goed blijven ademen en dan is het zo klaar!!

lmb ik heb stiekem ook best om jouw sex blessure gelachen, hilarisch.

daneli ik ken DIM niet. Misschien eind van de maand toch eerst eens met de gyn bespreken voordat je er aan begint?

Hier na 3 zwangerschapstesten gister weer van het wachtbankje gevallen, vrijdag weer beginnen met echo en spuiten voor iui 3. Zie er een beetje tegen op om weer te beginnen door onze relaxte maand, maar goed, ik ga proberen mijn relaxte flow een beetje vast te houden zover dat kan....
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:50
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:51
99.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:heart:
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 04-05-2020 13:50
99.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Daneli en Koffieleutjuh, ik heb de tabel aangepast. Als ik nog meer aanpassingen over het hoofd heb gezien, laat maar weten. :)

Daneli, raar is dat he zo'n besef dat je al 1,5 jaar bezig bent met hopen. Ik denk dat het ook een soort van zelfbescherming is, dat je op een gegeven moment niet meer hoopt - kan het ook niet tegenvallen. Hopelijk geeft de gyn weer hoop. Hebben jullie deze week een afspraak?

BAM, hoe is het bij jou op het wachtbankje?

Burg, wat fijn dat jullie mogen starten met IUI! Heb je er vertrouwen in?

Koffieleutjuh, heb je je ovulatie gevonden?

Update: Wij hebben vorige week inderdaad onze intake gehad. Beetje gek was het wel. Het wordt nu ook heel serieus natuurlijk. Geeft wel hoop, maar ook weer niet. Inwendige echo gehad (lag na 2 minuten al op de tafel... :hyper: ) en daar was de arts positief over. Dus nu wat testen en over een aantal weken worden we gebeld met de uitslagen. Nu weer even van me af zetten.

:hug: !
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog rustig, bedankt voor het duimen. 9DPO vandaag, gister omo wit, vandaag niet getest, morgen heel vroeg werken dus woensdag weer eens kijken. Ben erg rustig, ik denk niet dat ik zwanger ben en dat vind ik eigenlijk wel prima. We gaan maandag voor 11 dagen naar Egypte, ik denk dat ik vooral bezig zou zijn met of het nu wel goed zou blijven gaan. En een drankje op zijn tijd is ook wel lekker op vakantie :sun:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
11 dpo omo wit en de eerste roze vegen gespot. Ben er wel oké mee :)

Hoe gaat het verder met jullie?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Oooo jammer Bam...

Elke keer als ik zie dat er een nieuw bericht is, hoop ik dat het goed nieuws is!

Ik blijf hopen dat 2020 voor iedereen HET jaar wordt!
BAM, hè nee, wat rot. Je klinkt zelf nuchter gelukkig. Ga je nog een ronde door of weet je dat nog niet? Fijne vakantie alvast!

LMB, best spannend zo'n intake, nu weer een nieuw soort wachtstand. Misschien wel fijn dat er nu 'iets' gebeurt. Wanneer worden jullie weer verwacht?

Koffieleutje, ik voel mijn eisprong eigenlijk niet/nauwelijks. Veel succes weer op het wachtbankje!

Burg, wat een fijne update over je schildklier! Mooi dat de medicijnen nu goed aanslaan. Inderdaad je lichaam helemaal in orde krijgen dat het een goed huisje voor een zwangerschap wordt. Ook heel fijn dat het toch IUI gaat worden.

Vonksie, jeetje wat balen dat de tweede IUI is mislukt. Wees maar lief voor jezelf, hopelijk straks weer met goede moed door naar ronde 3.

Wij zijn deze week bij de gyn geweest. Alle uitslagen waren goed. Dat is wel fijn, maar ja, wat nu? Ons ziekenhuis wil niet gaan behandelen voor we twee jaar bezig zijn. De kansen zouden nu niet groter zijn dan met zelf proberen. Ze zei dat je je pogingen dan eigenlijk al verspilt. Ik kan me daar op zich wel in vinden. Er is wel aangeboden om een HSG met olie te doen, dit verhoogt een aantal maanden onze kans. Nu is de keuze om:
A. De HSG nu te doen.
B. De HSG over een half jaar te doen, voordat we met IUI beginnen, zodat we dan de kansen nog wat extra verhogen.
C. Een middenweg, dus bijv. van de zomer, zodat we zowel bij zelf proberen als bij IUI nog wat verhoogde kans hebben.

Ik vind het een lastige beslissing. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me ook een lastige keuze idd Daneli. Ik zou denk ik toch neigen naar zo snel mogelijk.

Ik ben best nuchter ja, de wens is er zeker maar heb me er wel bij neer gelegd dat het misschien niet meer gaat gebeuren. Echt stoppen kan ik ook niet, ik vind die keuze zo moeilijk, te definitief, dus ik zie wel waar het schip strandt en of het me nog gegeven is :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
bam Wat jammer een omo test :-| ! Geniet lekker van je vakantie in Egypte. Heerlijk in deze periode naar de zon :sun:

danelj ik zou persoonlijk wel nu voor de hsg gaan. Een hsg is vooral om te kijken of je eileiders goed doorgankelijk zijn. Mochten je eileiders niet goed doorgankelijk zijn dan is de kans op een natuurlijke zwangerschap klein(er). Ik zou dit soort informatie nu al willen weten. En je verhoogt nu natuurlijk direct de kans als de eileiders goed zijn doorgespoeld. Maar doe vooral wat voor jou/jullie goed voelt! Wel fijn trouwens dat de uitslagen verder allemaal goed waren. Meeste ziekenhuizen doen inderdaad binnen 2 jaar niets. Bij ons was ook niks gevonden maar wij konden al na een jaar aan iui beginnen door mijn leeftijd.

lmb spannende tijden ook voor jullie. Heb je het een beetje van je af kunnen zetten?

We kunnen hier wel weer wat positiefs nieuws gebruiken vinden jullie ook niet?? Hopelijk gaat ons lijstje met zwangeren snel wat langer worden!!

Ego: morgen weer een echo op dag 10, ik heb het idee dat er een vroeg ei aan komt :sherlock: . Ben benieuwd. Het spuiten van hormonen en het weer bewust bezig zijn met alles valt me toch mentaal wat zwaarder deze maand. 3 x iui is hopelijk scheepsrecht!
Alle reacties Link kopieren
Hee lieve meiden,

Ik had even niks van me laten horen. Druk met werk / vakantie én het lukte me zelfs een aantal dagen om totaal niet met zwanger worden bezig te zijn. Gisteren ben ik weer naar de HA geweest en deze keer heb ik een verwijzing gekregen naar de fertiliteitspoli. De intake duurt alleen wel nog zo'n 2 maanden. Is dit bij jullie ziekenhuizen ook zo lang? Ik heb het gevoel dat jullie een stuk sneller terecht konden..

Na een stuk of 7 (beetje wanhopig he, maar het geeft me echt rust om te testen) witte testen, vorige week toch weer van het wachtbankje gekieperd. NOD op 17 feb, ronde 22

LMB ah, jij hebt de intake net gehad! Hoe was het? Duurde het lang? Ik heb trouwens ook even smakelijk moeten lachen om je seksblessure :HA:

Burg dank voor je link. Lief van je! Wat spannend (en fijn?) dat jullie met IUI mogen beginnen. Weet je al meer wanneer de eerste poging zal plaatsvinden?

Vonskie ontzettend jammer dat de tweede poging niet gelukt is.. dan gaan we maar voor driemaal scheepsrecht! Na hoeveel pogingen gaan jullie over tot plan B?

Daneli Is het heel duur om het twee keer te laten doen? Dus bijv. nu en als het niet gelukt is, dan in september nogmaals, als jullie 2 jr bezig zijn en met IUI gaan beginnen. Volgens mij klopt het wel wat je schreef over die gevoelens die je gaat ontwikkelen als je hele hoofd en lichaam erom schreeuwen om zwanger te worden, maar het niet lukt. Ze zijn heel heftig, en ik merk ook dat de paar mensen in mijn omgeving die weten over mijn kinderwens, het wel oprecht willen probéren te begrijpen, maar het niet echt kúnnen begrijpen.

Koffie ik heb ongeveer 2 dagen voor de ovulatie buikpijn en kort voor de ovulatie echt steken, waardoor ik gewoon dubbel klap :O

Bam Jammer dat het geen 6-8-10-12 is geworden. Lukt het allemaal met afvallen?

Preggie lief dat je nog steeds mee leest. Hopelijk komt er snel weer wat positiefs langs in deze groep <3

Moos ik weet dat je hier meeleest en vind het lastig om in de andere groepen in te breken. Ik leef heel erg in gedachten met jullie mee en ik blijf stiekem toch nog wat hoop houden. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven