Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:45
99.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg best bizar toch eigenlijk.. Dat het door jezelf komt dat je nu aan de schildkliermedicatie zit! Vind het wel echt heel goed van je, dat je het uitgezocht hebt. En helemaal top dat het ook zo'n goed resultaat geeft. Piek op dag 16 klinkt ook hoopvol. Het zou toch fantastisch zijn, als.... En anders heb je de afspraken en plannen al in het vooruitzicht. Geeft dat een beetje rust?
loozey wijzigde dit bericht op 07-06-2020 21:47
33.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:heart:
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 04-05-2020 13:51
99.61% gewijzigd
Hey meiden,

Hierbij even een berichtje van mij. Ik lees af en toe nog wel mee maar kan niet alles bijhouden. Ik ben ook niet echt meer actief op het forum.
Ik had zo gehoopt dat er weer wat zwangeren bij waren gekomen :-(

Hier gaat alles goed. Alweer 13 weken maar nog steeds onwerkelijk. Ik probeer alles los te laten en nu te gaan genieten. Inmiddels is het ook voor iedereen bekend. Hele leuke reacties!

Ik duim voor jullie :redrose:
Skittle, leuk weer eens van je te horen! Fijn dat alles goed gaat en dat jullie zulke leuke reacties hebben gekregen. Willen jullie het geslacht weten straks?

Koffieleutje, succes weer op wachtbankje. Ik kom gezellig naast je zitten, had gisteren een knaller op de ovutest, vandaag nam hij alweer iets af. Ik test trouwens altijd maar één keer per dag en heb nog geen piek gemist. Ik gebruik die van de action, daar staat dat bij een positieve test de eisprong binnen 24-36 uur wordt verwacht.

Loozey, wat mooi dat je het zwanger worden even hebt kunnen loslaten. Bij jullie gaat het OFO traject dus ook beginnen. Het duurde bij ons drie maanden vanaf de verwijzing van de ha tot we terecht konden, wel lang dus. Balen dat je weer een ronde verder bent, ik ga voor je duimen, met z'n drietjes op vakantie.

Vonksie, hoe was de echo en heb je alweer een inseminatie gehad? Mijn duimen draaien weer overuren, voor jou en de anderen nu op het wachtbankje.

Burg, wat bizar dat je je zo anders voelt nu met de schildkliermedicatie. Wel een hele fijne verandering! Je moet inderdaad goed op je strepen staan in het ziekenhuis, nu ben ik niet zo op mijn mondje gevallen dus dat lukt ook wel :proud: Start jullie ziekenhuis eerder met IUI dan twee jaar of mogen jullie om andere redenen eerder beginnen?

Bedankt voor jullie reacties over de HSG! Ik neigde zelf ook naar 'zo snel mogelijk', maar nu al helemaal. Bij mijn eerstvolgende menstruatie ga ik dus bellen. Al zou ik het héél fijn vinden als het daarvoor toch nog spontaan mag lukken dus we doen nog even goed ons best deze dagen B-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Skittle Leuk dat je weer even bent komen buurten en hoe fantastisch dat je alweer 13 (of inmiddels 14) weken bent en het aan iedereen hebt kunnen vertellen!! :flirting: Kom af en toe nog maar eens buurten, want er gaan veel zwangerschappen bij komen.
We zijn gewoon een dieselgroepje dat wat langzamer op gang komt. :heart:

Daneli cyclebuddy!! Ik duim echt voor je meis, dat jullie de gyn lekker kunnen afzeggen!!! En anders heb je alweer een goede volgende stap in het vooruitzicht die weer een beetje hoop kan geven.

Koffieleutjuh Een luikje zou idd heel fijn zijn! Over de ovulatietesten: Als ik 's ochtends test, en ik heb een licht streepje, dan test ik 's avonds ook nog een keer. Heb hem op deze manier nog nooit gemist. Eigenlijk maken we het vanaf dag 8/9 om de dag wel gezellig, zodat we hem ook nooit missen.

Bam fijne vakantie!!


Zitten we nou allemaal, behalve BAM en daneli bijna, op het wachtbankje? :popcorn: :popcorn: :popcorn:
loozey wijzigde dit bericht op 07-06-2020 21:46
14.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffieleutjuh, ik heb ook altijd een keer per dag getest en hem nog niet gemist. (Niet voor zover ik weet natuurlijk.)

Skittle, wat leuk dat iedereen positief is (en terecht trouwens). Geniet ervan. En zoals Loozey al zegt, we zijn gewoon dieseltjes... Dit wordt ons jaar!

Ego: Inderdaad op het wachtbankje, al heb ik geen verwachtingen. Ik heb al 5 dagen griep en daarom vaak mijn temperatuur gemeten. Die was vanmorgen weer netjes op het oude niveau (jeej, take that griep!) maar betekent natuurlijk ook dat de verhoging na de ovulatie ook weer minder is geworden. Dus verwacht na het weekend netjes ongesteld te worden volgens de planning.

Maar ik heb goede hoop voor deze ronde voor ons groepje. Wie o wie gaat ons verblijden met positief nieuws? :heart:
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:45
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg ja idd, best een gedoe. Je moet ook elke dag rond hetzelfde tijdstip meten en er kunnen best wat factoren van invloed zijn op je temperatuur (ziekig, kort geslapen, ed.) Ik heb het vorig jaar 2 mnd gedaan, en vond het stiekem wel heel interessant om te zien hoe die verschillende systemen (hormonen, temperatuur) met elkaar samenwerken :nerd:. Heb jij dat ook?
We gaan lekker saampjes snowboarden volgende week :) :heart:




Ik duim voor jullie, Burg en LMB!
loozey wijzigde dit bericht op 09-02-2020 17:08
27.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
skittle goed weer even van je te horen! 13 weken alweer :flirting: . Geniet ervan!

loozey wat een lekker vooruitzicht om samen te snowboarden. Wat een super vroeg ei trouwens. Kan je echt voelen aan welke kant je ei zit? Voel je dat alleen bij de eisprong of al eerder?

burg wat een gedoe dat temperaturen he. Gebruik je een app hiervoor? Ik gebruikte, toen ik nog temperatuurde, de app fertility friend, vond ik zelf super handig om mooie temperatuur grafiekjes te krijgen. Ik heb 4 maand getemperatuurd zodat ik dat ook kon overhandigen aan de gyneacoloog. Kom ik bij onze eerste afspraak, wil de gyn er niet eens naar kijken, was onzin volgens haar...voelde zo zuur toen. Maar goed, voor mijn gevoel heb ik toen wel echt inzicht in mijn cyclus gekregen.

lmb wat balen dat je de griep hebt gehad :-( . Snap dat je denkt dat deze ronde verloren is, maar je weet maar nooit toch!!!

ego ik zit ook op het wachtbankje. Dinsdagochtend onze derde iui gehad. Dubbele kans deze maand want er waren twee eitjes. Ik voel me goed en ben positief, Ohhh wat wil ik graag dat het deze maand gaat lukken.
vonskie wijzigde dit bericht op 06-02-2020 19:36
Reden: Taalfoutje
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vonskie 2 eitjes! Yeeeeyy dat klinkt hoopvol! :D hopelijk net zoveel geluk als skittle!
Ik voel precies aan welke kant het is, en het is een dag voor de eisprong. Had er laatst wat over gelezen omdat ik me zorgen maakte, en het is dan de groeiende follikel die je voelt xD het wordt mittelschmerz genoemd. :nerd:

X
loozey wijzigde dit bericht op 07-06-2020 21:45
8.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Motivatie om niet te testen heb ik gekregen door deze website: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... .php?dpo=7

Ciaoo
loozey wijzigde dit bericht op 07-06-2020 21:45
43.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Even een ego berichtje. We hebben zojuist slecht nieuws gehad na onze eerste tests. Eigenlijk is de boodschap dat we zonder hulp zelf niet zwanger kunnen worden. We moeten nu eerst 3 maanden wachten op vervolgtests. Ik denk dat het goed voor me is om me even terug te trekken. Een andere focus.

Ik hoop dat jullie snel 6 gooien!
(Is er een mogelijkheid om iemand anders mede-beheerder te maken van dit topic?)

X
Alle reacties Link kopieren
lmb Wat een rot nieuws...hele dikke knuffel voor jou :rose: . Ik snap heel goed dat je even een andere focus wil en je even terugtrekt! Het is niet niks om te horen dat je grote wens waarschijnlijk niet zonder hulp gaat lukken. Maar houd hoop hoor! Ik geloof dat (in bijna) alle gevallen de aanhouder uiteindelijk wint, en voor sommige van ons betekent dat we een hele lange adem moeten hebben in dit proces.

loozey ik zit nog rustig op het wachtbankje, ik voel me nog best wel ontspannen eigenlijk. Ik focos me nu maar keihard op mijn werk om er niet teveel mee bezig te zijn. Maar oh wat snap ik die test drang!!! Ik zit nu op dag dpo 7. Ik ga zondag voor het eerst testen, ga proberen mezelf niet gek te maken met meerdere vroege testen. Vrijdag zit je op dag 10 loozey?
Alle reacties Link kopieren
LMB check je privé bericht :heart:
Alle reacties Link kopieren
:heart:
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 04-05-2020 13:52
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LMB pfff.. Dat is een uitslag waar je niet op zit te wachten, maar waar wat meer dames uit ons groepje nu mee te maken hebben/krijgen. :hug:Ik vind het heel naar voor jullie. Hoop dat je het straks langzamerhand een plekje kunt geven en deze maanden strijdkracht kunt gaan verzamelen voor de MMM. Er is een hele grote kans dat daar een kindje uitrolt. Dikke knuffel en schrijf alleen mee als je er behoefte aan hebt! :hug: Mag ik vragen waarom je zo lang moet wachten?

Vonskie vrijdag op 11dpo/3 dagen voor nod. We kunnen dit!! En als je testdrang hebt, even op m'n linkje klikken.

Koffieleutjuh als ik jouw naam lees, denk ik steeds aan een goed bakkie koffie met een lotus speculoosje en nu heb ik daar zin in, hihi.
Heel herkenbaar, dat gevoel bij te vroeg testen en jezelf dan soort van stom vinden. Maar toch heeft het ook wat positiefs, want we zijn de hoop nog niet verloren :heart: Zaterdag op zondag gaan we trouwens op vakantie. Helaas wss ongi op vakantie dus.. Alhoewel.. Sinds eind vd middag heb ik al steekjes in m'n lies. Heb dat nooit eerder gehad/opgemerkt. Hoop wordt dus weer aangewakkerd.

X
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:46
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burg ahh nein! Is het al doorgebroken nu? Ik ben blij om je positieve berichtje te lezen. Je gaat er goed mee om met je warrior stripes! Respect! Heel veel plezier vrijdag & alvast heel veel succes met je afspraak bij de gyn binnenkort! :heart: hoop dat jullie dan heel snel met iui mogen starten!



X
loozey wijzigde dit bericht op 07-06-2020 21:44
27.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 14:46
99.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:heart:
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 04-05-2020 13:54
99.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, ik heb besloten iig komende ronde over te slaan. Ik denk dat ik het hierbij laat maar ik durf de drempel van echt stoppen nog niet over dus ik kijk even hoe het voelt om deze ronde niet te insemineren.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
burg Wat fijn zeg dat je schildklier medicatie aanslaat en je lf langer is geworden!!! 10/11 dagen is mooi. Alles boven de 10 dagen is goed zegt mijn gyn tenminste. Ik hoop echt dat iui de oplossing voor jullie is. Je klinkt positief in ieder geval!! Hoeveel iui pogingen mag je doen bij jullie in het ziekenhuis? Lekker genieten van het valentijnsdiner vrijdag met wijn :heart:

loozey ah mooi dat uitslag van man goed is! Je kunt op internet trouwens wel mooie overzichtjes vinden wat de normale waardes van de zwemmers is, maar iets zegt me dat je dat allang gevonden hebt ;-). Testdrang nog onder controle??

koffieleutjuh jammer van de negatieve test maar dag 10 is wel vroeg om te testen. Zonder bloed heb je nog steeds een kans!!!

bam hoe was je vakantie? Lastige keus waar je voor staat, kan me voorstellen dat definitief stoppen een hele grote drempel is.

Ego: ik voel me nog prima op het wachtbankje, voel wel weer van alles, krampje hier, rugpijntje daar, constante plopjes in mijn onderbuik...aaahhhrg, de dagen duren te lang tot ik kan testen
Alle reacties Link kopieren
Vonskie hoeveel dpo zit je nu?

Bam, ben benieuwd of je het volhoudt.. Houd je ons op de hoogte? Liefs!!
loozey wijzigde dit bericht op 07-06-2020 21:44
59.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:heart:
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 04-05-2020 13:55
97.45% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven