Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 338 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODBijzonderhedenEcho's
Nina_9029:heart:2e-UD 4 mei
MienMandolien26:heart:1e-UD 26 mei?7-11 (termijn)
Veikie30:heart:1eUD 17 juni27-12 15 weken echo
PepperyPie30:heart:1eUD 17 juni
Cranberryjuice23:heart:2&3tweeling!-
libe35:heart:1eangststoornis-
pennenbak3051e24 novAbortus gehad-
swimkim3231e17 dec--
vrouw van fietsslot3741e18 decdonor-
Lostit3081e23 dec--
eilean2731e29 dec?angststoornis-
Es13902951e28 dec?--

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie ( UD 6 mei)
viva010102019 ( UD eind mei?)
zwangerviva wijzigde dit bericht op 04-12-2019 21:41
37.33% gewijzigd
libe schreef:
02-12-2019 19:05
Nog even een vraagje: kun je na 5.5 weken nog wel innestelingskramp voelen? Want dat zou toch al na 1 week na bevruchting gebeurd moeten zijn?
Na het innestelen groeit het en zet het uit dus zou daar door kunnen komen.
Geen idee of het goed is Pepperypie, ik zie liever helemaal geen bloed. Maar ik zat te denken dat het misschien wel van de echo komt. Ik had gister en eergister trouwens ook al wat beige afscheiding, en het was steeds niet heel veel. Zolang het geen helderrood bloed is hoef ik me misschien geen zorgen te maken.

Ah Cranberry, het zou natuurlijk kunnen komen doordat mijn baarmoeder al wat aan het oprekken is, ik hoop het! Voel jij je trouwens nog misselijk?
Alles komt en alles gaat.
Dat snap ik, maar bruin bloed is dus geen nieuwe bloeding geweest. En na die bloeding heb je de echo gehad en zat alles nog goed. Dus probeer niet te veel te doemdenken en sterkte met wachten tot 17 dec!
Klopt Pepperypie, het zet ook niet door gelukkig. Ik ga er maar vanuit dat het erbij hoort.
Bij jou nog alles goed?
Yes hier is zelfs overgeven bijgekomen . Ik slaap ook 12 uur per dag. En als ik geen dutje doe dan val ik random in slaap dus dat werkt ook niet. Ik heb wel sinds m’n geboorte bloedarmoede ( thalassemie ) dus dit zou de oorzaak kunnen zijn.

En ik ben spontaan vegetariër geworden. Ik eet echt heel specifiek rest komt er niet in. Vlees vind ik zo stinken.

Water of 1 glas cola light per dag.
Rijstwafels met jam, taart manderijnen en s’avonds soep of noodles.

Nu begrijp ik waarom ik maar 3 kilo aankwam vorige zwangerschap toen leefde ik op rijstwafels en water. . Kind was gelukkig toen wel 3.5 kilo. Maar nu ik er 2 krijg vind ik het toch wel risky pffff

Ik ben bijna 9 weken en vraag me af hoe ik dit vol hou haha. Morgenochtend hebben we hier de echo, afspraak was verschoven. Weer spannend
@libe wat spannend dat wachten! Ik heb ook tot circa 10 weken die krampen gehad laag in mijn buik. Soms zo erg dat ik niet recht kon staan, bijvoorbeeld als ik moest niezen! Inmiddels draag ik dit baby’tje alweer bijna 19 weken dus het kan zeker de groei van je baarmoeder betekenen!

@cranberry wat vervelend dat je je zo voelt.. hopelijk kun je voldoende rust nemen en heb je hulp dichtbij die het een en ander van je kunnen overnemen!

Willen de zwangere dames allemaal weten wat het geslacht gaat worden?
Wij hebben volgende week alweer de 20 weken echo, ook weer erg spannend!!
@nina ja ik zou wel graag willen weten wat het word hoor.

Hier net geweest... ene kindje is 8.3 dagen. Ander 7.6 dagen. Kleine was daltijd al kleiner dus daar maak ik me geen zorgen om. Ze liggen beide ook heel ver van elkaar dat was wel grappig om te zien. Na het kijken van de ene moeten we weer fe andere kant op. Het is dus geen een eige tweeling

Helaas is de placenta van het 8.3 kindje niet helemaal aangekleefd aan het kindje .. ze vertelde het heel luchtig en dat het een veel voorkomend probleem was bij tweeling zwangerschappen.. oké. Er zit dus een ruimte van 1 cm. Maar ik verlies geen bloed en dit kindje groeit juist het hardst... ik heb nu een week bedrust gekregen en 2 keer per dag progesteron in brengen .. en na 10 dagen weer terug komen pfff. Hoop dat alles goed komt .. verder was alles perfect.. hartjes klopte net zo snel. Was echt heel mooi om te horen.
Hey Nina, ik wil ook heel graag weten wat het gaat worden, ik snap niet hoe sommigen het geduld kunnen opbrengen om het al die tijd niet te willen weten. Mijn borsten doen sinds een paar dagen vreselijk veel pijn, dus ik denk dat er wel iets in gang wordt gezet. Gisteravond en vannacht was ik ook een beetje misselijk.

Cranberry, wat vervelend dat je je nog zo ziek voelt. Wel goed dat je er achter bent gekomen dat het helpt om vegetarisch te eten. Misschien is het ook een waarschuwingssignaal van je lichaam, omdat in vlees bacterien kunnen zitten. Kun je nog wel boodschappen doen of doet je vriend dat nu?
Wat fijn dat de echo er goed uit zag, heel bijzonder om ze zo naast elkaar te kunnen zien! Waarom moet je nu hormoon inspuiten en bedrust houden? Ik vraag me trouwens af of het erg is van die placenta, omdat de voeding via de navelstreng gaat. Nou, in elk geval sterkte!
@ ja, mijn vriend doet de boodschappen gelukkig hehe. De gyn zei ik mag alleen can de bank naar het bed en van het bed naar de bank. De progesteron helpt bij het versterken van de organen en extra hcg waardoor de placenta dus beter groeit. Het zou dan vanzelf moeten ‘ Helen’

Heb net op internet gekeken naar soortgelijke verhalen en dat had ik niet moeten doen. Vrouwen die bloedingen krijgen en het in ergste geval het kindje verliezen pfffffff. Nog een weekje afwachten en hopen dat alles goed is. Wel fijn dat het nu al zo vroeg is ‘ opgespoord ‘ zegmaar zodat we er nu al wat aan kunnen doen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Placental_abruption

‘ For small abruption bed rest may be recommended while for more significant abruptions or those that occur near term, delivery may be recommended.[1][4] If everything is stable vaginal delivery may be tried, otherwise cesarean section is recommended.[1] In those less than 36 weeks pregnant, corticosteroids may be given to speed development of the baby's lungs.[1] Treatment may require blood transfusion or emergency hysterectomy.[2]‘

En ik ben pas 8 weken :cry: hopelijk volgende week beter nieuws <3
Hey Cranberry, ik snap dat je ervan schrikt. jouw zwangerschap is alleen nog zo pril, dat het misschien nog wel kan herstellen als je de voorschriften van de gyn opvolgt. Gelukkig groeit het vruchtje op dit moment nog goed. Ik hoop ook heel erg dat het er volgende week beter uit ziet. Fijn dat je vriend je zo goed helpt, lijkt me lastig hoor, rust houden als er al een kleine rond loopt in huis. Sterkte! :hug:
Dankjewel <3 @libe. Hoe gaat het met jou?
Voel me ontzettend snel uitgeput en heb een beetje een raar gevoel in mijn maag, op het randje van misselijkheid, maar ik kan nog wel gewoon eten. Geen ernstige krampen meer gehad gelukkig. Ben wel super benieuwd wat er nu op de echo te zien is, maar helaas moet ik nog wachten tot de 17de.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven