Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohneee swimkim wat ontzettend verdrietig 😟.... Heel veel sterkte... 🥀
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje Swimkim wat ontzettend verdrietig. Kan je het al een beetje een plekje geven?
Heel veel sterkte!! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel allemaal :hug:

Het ene uur jank ik als een klein kind. Het andere uur zit ik om vanalles te lachen.

Vanmorgen de pillen ingebracht. Kwam snel op gang, flink buikkrampen en dacht dat ik rond 1 uur het vruchtje verloor. Zat op de wc, kon het dus niet meer zien. Bloedverlies werd alleen maar meer. Ziekenhuis gebeld, maar ik moest het nog even een uur of 3 aankijken.
Tegen die tijd begon ik me steeds slechter te voelen. Weer gebeld, kon meteen komen.
Hb was prima in orde, bloeddruk ook, verhoging, geen koorts.
Hebben ze inwendig gekeken en het vruchtje was inderdaad al weg. Alleen nog wat stolsels in de baarmoeder die eruit moeten. Bloedverlies is nu gelukkig al een stukje minder.
Toen ik me mocht aankleden ging het bijna fout. Volgens vriend trok ik in één keer wit weg. Voelde me zo vreselijk slecht. Kon nog net bij de wasbak komen om over te geven. Dacht dat ik gestrekt over de vloer ging.

Nu weer thuis en nog steeds wat slapjes. Niet meer duizelig en trillerig.
Sorry voor het verhaal, maar moet ff van me afschrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje @swimkim dat klinkt echt heel heftig.. heb wel eens van vriendinnen gehoord dat die pillen enorme misselijkheid kunnen geven.. dat in combinatie met flink bloedverlies en het hele gebeuren erom heen qua spanning lijkt me zeer ingrijpend 🤭.. heel veel sterkte, hopelijk voel je je snel iets beter en kun je dit langzaam een plekje gaan geven... 😘
Alle reacties Link kopieren Quote
Bah, dat klinkt heel naar Swimkim 😔 Heel veel sterkte!
Hier gaat het nog zijn gangetje. Bij de verloskundige was alles goed, meneer had zelfs een groeispurtje gemaakt en trappelt dag en nacht door. Hij geeft mijn man soms een trap tegen zijn kaak als hij het waagt om zijn hoofd tegen mijn buik te leggen. Vandaag 37 weken, ik mag thuis bevallen vanaf nu. Ben heel benieuwd wanneer het begint en hoe het zal gaan. Voor iedereen die bevallen is, hoe zijn jullie nachten? Houden jullie het nog een beetje vol? Fijn weekend alvast allemaal!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
@libe, wat fijn voor jullie dat alles goed gaat! Spannend nog een paar weekjes! Wil je graag thuis bevallen?
Bij ons gaan de nachten heel goed, ik voed Morris vaak om 21u voor de laatste keer en dan slaapt ie tot 7... echt een droombaby...!!! We mogen in onze handjes klappen met zo’n slaapkoppie, dat besef ik me enorm! Deze week waren de avonden wel wat onrustig, maar volgens dat oei ik groei boek zat hij ook in zo’n welbekend sprongetje. Vandaag was hij weer heerlijk relaxt en zichzelf dus we hebben die fase er weer op zitten denk ik dan maar 😉!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah nee Swimkim wat naar. Sterkte! Hopelijk ben je inmiddels lichamelijk weer opgeknapt.

@libe fijn die 37 weken gehaald!

Qua nachten slaapt ze nu meestal 2 sessies, soms 5u/2u, soms 4u/3u en soms 2x 3,5. We hebben het idee dat ze eerder wakker wordt als ze moet poepen, dat kost haar zo veel moeite, best zielig. (en gek want die poep is super zacht)
Overdag slaapt ze minder en minder lang, dan kan ik echt het gevoel hebben dat we er continu mee bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ PepperyPie
Herkenbaar van de poep. Hier is het ook zacht/dunner maar ze zit echt gekke gezichten te trekken en te persen. Ze poept niet stiekem, je ziet het gebeuren. :rofl:

De nachten zijn een beetje wisselend maar niets te klagen. Ze slaapt nu zo'n beetje 6 uurtjes achter elkaar. En soms zelfs van 23 tot 7.
Sinds een week slaapt ze in haar eigen kamertje en dat gaat eigenlijk heel goed. Ik had er wel moeite mee eerst maar ze doet het super en we zijn niet ver weg. Heb het idee dat ze daardoor ook beter slaapt. Het is fijn om een babyfoon met camera te hebben zodat ik af en toe kan spieken zonder meteen naast het bedje te staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat jullie nachten mee vallen! Wij hebben ook een eigen kamertje ingericht voor ons zoontje. Even kijken hoe dat gaat... er staat een bed dus ik kan evt bij hem gaan liggen en anders kan zijn bedje nog bij ons op de slaapkamer staan.

Hier begint het nu echt spannend te worden. Vandaag 39 weken. Nog steeds veel last van harde buiken en ook sinds een paar weken vrij pijnlijke krampen in mijn bovenbenen die komen en gaan. Zelf denk ik dat het voorweeën zijn, verloskundige denkt dat er misschien bloedvaten worden afgekneld. Ook heb ik 's nachts vaak pijn in mijn benen. Als ik me omdraai gaat het weer even. Gister voor het slapen gaan ineens weer die rare beenkramp. Ik schoot in de stress, was bang dat het ging gebeuren. Moest ook meteen naar het toilet door de kramp. Na een onrustige nacht (paar keer wakker geschrokken) toch weer niets.... Overdag gaat het gelukkig nog redelijk. Het mannetje is nog steeds zeer beweeglijk en heeft vaak de hik. Iets te gulzig met vruchtwater. Maar dan zal hij het wel naar zijn zin hebben denk ik. 🙂
Oja, ik ben wel echt van plan om thuis te bevallen want ik gruwel van medisch ingrijpen en witte doktersjassen.😳 Maar als dat om de een of andere reden niet mogelijk is ga ik uiteraard naar het ziekenhuis.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend hoor Libe ik moest nog aan je denken vandaag! Maar nog niks volgens de update.

Ik ben ook thuis bevallen ondanks dat ik van te voren had gezegd dat ECHT niet te willen. Ik vond het toch wel fijn om thuis te zijn en wilde niet meer de auto in door die helse weeën.
Tijdens de bevalling heb ik me ook niet onveilig gevoeld thuis (vooraf was ik daar bang voor) wat er na de bevalling gebeurde was verschrikkelijk maar dat was dikke pech en ik was dus echt zo.in het ziekenhuis!!
Heeeel veel succes alvast en je kan het! :yes: :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel! 😘 ik ben ook wel bang voor complicaties, maar gelukkig wonen we maar 10 min van het ziekenhuis af mocht het nodig zijn. Fijn dat jij je thuisbevalling verder positief hebt ervaren!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi lieve meiden,

Het is weer wat stiller hier. Alles goed met iedereen? Gaat het goed met alle verse mama's en geboren kindjes?
Wat een spannende tijden Libe, is het nog rustig daarbinnen?
Swimkim, hoe gaat het met jou?

Hier alles goed, alweer 23 weken zwanger, kleine man groeit lekker en is goed actief. Wat is het toch bijzonder, zo'n levend en groeiend wezentje veilig in mijn buik.
Nog 2,5 maand tot mijn verlof eind oktober, gaat ook mega snel!

Hoop weer wat van jullie te horen! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hè, net een heel verhaal getypt is alleen ineens weg pff haha.

Maar wat leuk om van je te horen es en wat fijn dat alles goed gaat. De tijd gaat snel hè! Met mij gaat ook alles goed. 35 weken alweer. Nog een weekje werken en dan verlof, heerlijk! Ik krijg een keizersnede, dus waarschijnlijk zijn we over een week of 4 al papa en mama. Zo spannend.

Libe ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat, moest van de week nog aan je denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat alles goed gaat Es! Schiet ook lekker op zeg. Voel je hem ook zoveel bewegen?

Eilean, weet je al wanneer de keizersnede gepland staat? Spannend hoor! Fijn dat je bijna met verlof kan.

Ik ben vandaag uitgerekend. Sommige vrouwen willen dan maar 1 ding en dat is bevallen. Omdat ik zo erg op zie tegen de bevalling, hoop ik elke dag dat het niet begint. Ook al wil ik mijn kleintje wel graag zien en moet ik er ook niet aan denken om met 42 weken ingeleid te moeten worden. Verloskundige stelde deze week al voor om me volgende week te strippen. Geen haar op mijn hoofd! Ik wacht wel rustig af tot die kleine eruit durft te komen. Het geschop in mijn buik is extreem en ik heb er een paar slechte nachten van gehad deze week. Mijn buik is constant een skippybal en af en toe voel ik nog steeds vreemde pijnlijke krampen in mijn bovenbenen. Ik doe niet veel meer vanwege de druk die ik voel bij het lopen, daarom zou het toch wel goed zijn als het de komende dagen gaat gebeuren. Het schijnt dat er veel baby's geboren worden met volle maan, dus wie weet komende maandag....
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaa de tijd vliegt! Nog zo'n 16 weken te gaan... bizar!!
Jaa kleine smurf is lekker druk maar zeker niet vervelend. Ik vind het wel een soort van "gezellig" ofzo. Hihi
Dinsdag hebben we een 3D echo, ik ben onwijs benieuwd hoe ons ventje eruit ziet en of hij zich laat zien.

Voor jou gaat het ook snel zeg Eilean, kijk je ernaar uit? Of toch meer spannend?

Ooh Libe, ik hoop voor je dat het snel op gang komt en het gaat zoals je hoopt. Probeer het op je af te laten komen, je kan het!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Es1390, wat fijn dat je zo geniet van de zwangerschap en het getrappel in je buik. Veel plezier met de echo. Die 16 weken gaan echt heel snel!
Voor mij was het steeds weken tellen en nu ineens zijn ze voorbij. Dat is toch wel een heel raar idee. Ik merk dat ik me nog steeds onrustig voel bij het idee dat het elk moment kan beginnen en durf ook niet ver meer van huis.
Maar stel dat hij toch nog even blijft zitten.... de verloskundige zei dat ik volgende week al naar het ziekenhuis moet voor controles. En ik kan nergens terugvinden of dit wordt vergoed door de zorgverzekering. Alles wat onder de verloskundigezorg valt wordt in principe vergoed, maar dit ook? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil eigenlijk niet naar het ziekenhuis, tenzij ik bijna aan de 42 weken zit. Tot 42 weken is er namelijk nog helemaal niks aan de hand en ben je nog gewoon op tijd.

Swimkim, hoe gaat het nu met jou?
en Fietsslot, hoe gaat het met jullie?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
De afspraak in het ziekenhuis is gelukkig verzet naar volgende week maandag, dan krijg ik een CTG onderzoek en een vervolg gesprek over inleiden. Gelukkig mag mijn man dan mee. Hopelijk hoeft het niet zover te komen. Ik heb het nog even nagevraagd bij de verloskundige, maar volgens haar worden ook de ziekenhuiscontroles vergoed. Het lijkt erop dat ik ga bevallen tijdens de hittegolf, dus ik heb vandaag maar een ventilator besteld...
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
@libe klopt, alles wat rondom zwangerschap en bevallen in het ziekenhuis plaats vindt valt ook onder je basis verzekering en komt niet ten koste van je eigen risico. Ik heb met Morris 9 dagen in het zkh gelegen en er is geen euro afgeschreven van mijn eigen risico 🙂! Sommige extra bloed onderzoeken worden wel van je eigen risico afgeschreven maar dat zijn geen grote bedragen. Wat spannend nu je uitgerekende datum al voorbij is.. ik hoop dat je toch een beetje rust kunt vinden en alles over je heen laat komen. Bevallen is zo magisch en dat kun jij ook!!

@es1390 hoe was de 3D echo? Ook voor jou vliegt de tijd!

@eilean spannend zeg! Bijzonder om de datum al te weten! Waarom krijg je een geplande keizersnede als ik mag vragen 🙂?

Mijn verlof is al bijna voorbij.. nog 2 weken vakantie en dan moet ik weer gaan werken na ruim 5 mnden afwezigheid..! Ik heb er heel veel zin in om weer te gaan werken maar vind het ook heel dubbel.. heb het zo fijn gehad met de jongens! Volgende week gaat Morris voor het eerst oefenen op het kdv, super spannend vind ik dat! Hij is alweer bijna 4 maanden, wat gaat het toch snel! Het is een heerlijk mannetje die groeit als kool! Al bijna 7 kilo en slaapt kei goed.. kan hem gelukkig nog volledig borstvoeding geven en dat hoop ik ook nog een hele tijd te mogen doen!

Zet m op dames, hou vol met jullie dikke buikjes in de aankomende hittegolf! Lekker op zn tijd in n koel badje 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje Nina wat gaat de tijd snel. Heerlijk om te horen dat je zo geniet van je verlof en de kleine man het zo lekker doet!

De 3D echo was matig, meneer had er geen zin in, druk wapperen met zijn handjes en in zijn gezicht met zijn handjes waardoor we niet zulke mooie beelden hebben. Maar we mogen over een paar weken terugkomen als hij iets meer chubby is! Dus hopelijk dan wat beter zicht hihi.

Heel veel succes deze week Libe!!
En ook alle andere zwangere dames, succes met het warme weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 5 augustus om 23:00 bevallen. Vond het erg heftig. Wilde thuis bevallen maar het duurde te lang en toen moest ik alsnog naar het ziekenhuis met persweeën, daar kreeg ik weeënopwekkers en een knip en nu heb ik heel veel pijn, maar gelukkig is hij er! Hij heet Ivan. 🙂
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Libe jaaaa eindelijk! Van harte gefeliciteerd :flirting:

Klinkt inderdaad niet als een hele fijne bevalling( oké wat is nu een fijne bevalling, volgens mij bestaat die niet)
Ik hoop dat je je snel beter voelt maar wat fijn dat het achter de rug is he! :yes:
Van harte gefeliciteerd met Ivan, Libe! Ik hoop dat je snel herstelt en dat je heerlijk kunt genieten. Je hebt dit maar mooi gedaan! 💪🏽

En Swimkim, hoe gaat het met jou? Begint het een plaatsje te krijgen of is alles bar en boos? Ben je lichamelijk alweer oké of is dat ook nog van de wap?
Wat lijkt met me moeilijk voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd libe!!! Hopelijk voel je je snel beter. Gaat alles goed met de baby?

@libe, es en nina: De keizersnede staat voor over 3 weken gepland. Ik kijk er enorm naar uit, maar vind het ook enorm spannend. Ben best wel zenuwachtig. 😬 Ik krijg een keizersnede ivm letsel dat ik vroeger heb opgelopen aan het gebied rondom mijn bekken / stuit. Is medisch gezien verantwoorder.

Hoe gaat het met de andere dames en baby’s?

Even een vraag voor de moeders en zwangeren; hoe zijn jullie omgegaan met kraambezoek in deze gekke periode / wat zijn jullie van plan? Ik twijfel enorm. Ik ben van plan om het kraambezoek, op opa’s en oma’s en oom en tante na, op de lange baan te schuiven. Ik weet alleen niet goed of ik wil dat de baby vastgehouden wordt door de opa’s en oma’s (ooms en tantes willen we niet). We hebben al wel mondkapjes en desinfectiegel in huis gehaald, maar ik merk dat ik toch wat huiverig ben. Ook omdat ik weet dat onze directe familie zich wat minder goed aan de maatregelen houdt dan dat wij dat doen. Daar komt bij dat er nog zo weinig bekend is over de (lange termijn) effecten van corona op pasgeboren kindjes. Lastig...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Libe!! Mooie naam ook!
Nu lekker aan het bijkomen?
Goed gedaan hoor!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa!! Gefeliciteerd libe, fijn voor je dat het er op zit en jullie zoontje er is!! Ik had bij de eerste ook n knip, ik kan je zeggen dat het echt heel snel hersteld. Ik ging regelmatig in een badedas badje, heel fijn! Lekker gaan genieten van jullie zoontje nu!

@eilean wij hebben ik t begin alleen ouders en broers/zussen binnen gelaten. Eerste week ook niemand vast laten houden maar dat kon ik op den duur niet meer. Dus toen besloten om opa’s oma’s en zussen broers wel vast te laten houden, eerst handen wassen en alleen als ze echt fit waren anders niet binnen komen. De weken daarna was t erg mooi weer dus hebben we wel kraamvisite ontvangen buiten maar niemand heeft verder de kleine vast gehad. Nu moet hij volgende week naar het kdv dus wordt alles wel wat anders, ik merk dat ik zelf ook wat soepeler word omdat hij wat groter en minder kwetsbaar is voor mijn gevoel. Maar wat dat Corona betreft moet je vooral doen wat goed voelt!! Als jij geen bezoek binnen wil of je kindje door n ander niet wilt laten vasthouden is dat ook goed! Spannend je geplande keizersnede 😊!

@swimkim ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat.. Hopelijk krijgt het een beetje een plekje

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven