Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Ja, ben ook benieuwd theemonster!

Update van onze kant: ik ben 10 weken zwanger van nummer 2. Ik vind het lastig om hier te delen aangezien deze tweede zwangerschap nogal een verrassing was en we daar enorm van bij moesten komen (in ons geval schrik). En daar (met die gevoelens) heb ik erg mee geworsteld aangezien er zoveel mensen zijn die heel graag zwanger willen worden en het niet lukt of moeizaam gaat. Met dat het kindje groeit, groeit ook ons gevoel van blijdschap & we hopen begin februari een gezin van 4 te vormen.
@Yogayup Waaaaaaah wat een fantastisch nieuws!! :flirting:
O en wat kan ik mij de schrik goed voorstellen zeg... Die gevoelens mogen er ook zijn meis :hug:
Wat fijn dat het goed gaat en jullie langzaam meer gaan genieten! Heb je deze keer geen last gehad van bloedverlies?
@Yogayup ooooooh wat een nieuws!!!!! Dit is toch geweldig ;)
Alle kindjes zijn een goed huis gegund, en alle ouders zijn gezonde kindjes gegund. Dat het bij jou onverwachts zo makkelijk ging, wil niet zeggen dat je dit niet verdient :redrose:

En wat een lieve berichtjes allemaal :heart:
Het gaat op zich erg goed met me, maar heb wel vreselijk in zak en as gezeten dit weekend.

Het hele verhaal is als volgt (en mogelijk een beetje TMI :facepalm: )
Woensdag had ik in de ochtend een drupje bloedverlies, en ging er dus vanuit dat ik ongesteld was geworden. Meteen gebeld en een echo gepland voor vrijdag, want dat moet op dag 3 om te kijken of je kan starten met een nieuwe ronde injecties. De menstruatie zette alleen niet door, en bleek dus de innesteling te zijn. Daarom had ik vrijdag maar een test gedaan, i.v.m. de echo die ochtend. Die is uiteindelijk verzet naar 29 juli.

Zaterdagavond had ik plots duidelijk oud bloed in m'n broekje zitten, dus daar ben ik heel erg van geschrokken. Het was veel meer dan die innestelingsbloeding woensdag. Dit heeft het hele weekend aangehouden, en is nu gelukkig bijna over. Bovendien werden de testen maar niet donkerder, waar ik me ook weer druk om ging maken. Volgens mij worden die cheapo sensitesten gewoon niet donker ofzo. Vandaag voor de vorm een kruidvat 2x5 gehaald, en zelfs 's middags kwam daar een flinke streep tevoorschijn. Al met al dus allemaal weer opgelost, maar wat kan ik mezelf een partij gek maken zeg :bonk:

Wat betreft het grote nieuws - ik heb m'n ouders per ongeluk de stuipen op het lijf gejaagd :facepalm: :facepalm: We hadden een mooie zonnebloem gehaald, en daar een fotootje van de digitale test aan gehangen. De emoties zaten bij mij zo hoog dat, toen mijn moeder opkeek en riep "echt? echt waar?" ik hysterisch begon te janken... en zij dus dachten dat het slecht nieuws was. Toen kwam ook het hele verhaal van de afgelopen drie jaar eruit, waar ze echt niets van wisten. Strakke actie dus. Maar ze vinden het geweldig :)
Mijn schoonouders ook door het dolle heen. Dit wordt hun eerste kleinkindje, dus extra speciaal. M'n schoonpa kreeg er de slappe lach van, omdat hij gewoon niet wist hoe hij zijn vreugde moest uitten.

Verder voel ik me eigenlijk best OK. Ik heb nogal een knoop in m'n maag en nauwelijks eetlust. Af en toe een vlaag weëigheid in m'n maag. Ik merk dat in mijn onderbuik van alles aan de gang is met steekjes en trekken, en ik knap bijna uit m'n BH :biggrin: Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende tijd.

En PS - ik sta dus straks 12,5 week zwanger voor het altaar :hyper: Wat een grap...
Ik ben hier heeeeeel lang niet geweest maar ik ben 36w zwanger van mijn dochter 🥰, zoon is 17 maanden.
Hoop dat het iedereen goed gaat!
En theemonster wat een topnieuws!
Oeh, dat was wel heel spannend theemonster! Ik kan mij het bloedverlies (en stolsels) bij de eerste nog goed voor de geest halen en de stress die daarbij kwam kijken. Gelukkig knalt de test als een malle! En wat een fijne reacties. Zal wel fijn zijn dat al die spanning van 3 jaren er nu een uit mag komen.

En nog snel trouwen ook! Wat leuk! Heb je een mooie jurk waar je nieuwe boobies in passen. Alvast een hele fijne dag!

Gefeliciteerd Roffa! Jij bent echt al bijna uitgerekend. Gaat alles goed? Je eerste is een jongetje toch?

(Aanvulling) Oh ja; deze keer geen bloedverlies op een mini druppel na. Vorige keer heb ik waarschijnlijk een tweede kindje verloren.
yogayup wijzigde dit bericht op 14-07-2020 21:08
11.26% gewijzigd
Oh ja zeg, Yogayup en Roffa! Beiden een tweede kindje op komst, wat bijzonder. Gefeliciteerd!
En Yogayup, snap dat het je overvalt wanneer je er niet bewust voor gaat. Mooi dat je gevoel met het kindje mee groeit!

Update vanuit hier: zoon is een gezond en blij ventje van 1,5 jaar. Kletst de oren van mn hoofd, heerlijk! Afgelopen jaren waren beladen, omdat mn man ziek werd tijdens de zwangerschap en niet meer herstelt tot oud niveau. Zijn belastbaarheid is flink minder en uitbreiding van ons gezin is dus niet meer aan de orde. Dat doet pijn, voor mij is het afscheid nemen van die wens gelijk op gegaan met de babytijd van onze zoon. Nu wel enigzins vrede mee, maar ook een leeg gevoel en verdriet met vlagen.

Koers ligt nu op genieten van wat ik wél heb :heart:

Succes met de laatste loodjes Roffa!
Hips, hopsakee en pierlala.
Wat heerlijk dat veel nog steeds af en toe langskomen in dit topic :heart:

@Roffa van harte proficiat! Je bent er al bijna.
@Merlot wat een bitterzoet berichtje. Heel fijn om te horen dat je mannetje het zo goed doet. Ik hoop dat je je verdriet mettertijd een goede plek kunt geven.
Hoe is het met je theemonster? Heb je al (bijna) een eerste echo? En hoe voel je je?

En Merl0t wat een fijne update van je kleine, maar ook wel dubbel door jouw man. Hopelijk vindt het allemaal (nog meer) z’n plekje in de tijd.
Jongens wat heerlijk om te lezen!!! Theemonster echt onwijs gefeliciteerd!!! Ik opende perongeluk uitgerekend tweede helft maart topic en zat je naam dus kwam gelijk hier even kijken.

En yoga en Roffa najaaaaaa gewoon tweede kindje , wat onwijs leuk zeg. En yoga daar mag je best eveb van schrikken toch, niks raars aan!

Fijn om te lezen hoe t verder gaat met iedereen. Mijn mannetje is drie weken terug alweer 1 geworden, bizar gewoon!
@Roffa Wow gefeliciteerd!! Heb je deze keer geen miskraam gehad? Ik herinner mij jou verhaal nog zo goed... Op de fiets naar de verloskundige en het verdriet daarna... Misschien is het mij juist zo bijgebleven omdat ons kort daarna hetzelfde lot trof. Hoop dat het nu gewoon in één keer goed is gegaan! Een goede bevalling en fijne kraamtijd gewenst :heart:

@Merlot Wat lijkt me dat dubbel zeg... Kan me voorstellen dat je inderdaad afscheid moet nemen van een wens. Hoop dat de gezondheid van je man nu stabiel blijft en jullie met elkaar kunnen genieten :heart:

@Eneriirene Gefeliciteerd!! 1 jaar alweer :cheer2:

@Theemonster ben ook zo benieuwd hoe het nu met jou gaat :D
Dag dames!
Irene gefeliciteerd met de verjaardag van je mannetje!!! Mooie mijlpaal :)

Het goede nieuws hier, is dat we gisteren een prachtig kloppend hartje gezien hebben bij 6+3. Er is alleen wel een drama aan vooraf gegaan...

Ik heb al sinds dag 1 bruinverlies gehad. Dat heeft echt drie weken aangehouden, maar kon volgens de artsen geen kwaad. Afgelopen vrijdagavond zat ik echter op het toilet, en de kraan ging vol open. Echt een heftige bloeding, rood/roestig bloed, dat er echt uitliep.
Hysterisch de verloskundige gebeld, en die gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk een miskraam was, en dat ik me daar beter op kon voorbereiden. Ze vond het te vroeg voor een echo.
Zo plot als dat het begon, stopte het ook na een half uur. Super raar, want ik was al helemaal voorbereid met kraamverband in de aanslag.
De volgende ochtend dan maar de HAP gebeld, en daar kon ik direct terecht. Super aardig iedereen daar. Doorgestuurd naar spoed Gyn/Obs om BBZ uit te sluiten. Ons kleintje toen dus wel gezien, maar niet echt een hartslag.. Mogelijk beginnende miskraam, mogelijk te vroeg. Ook zat er een flink stolsel met nog vloeibaar bloed. Ook hier weer het advies gekregen om niet te veel te hopen, want o.b.v. mijn verhaal zag het er niet goed uit.

Vier heeeeeele lange dagen verder was het gisterochtend eindelijk zo ver. Om 8 uur nog HCG laten prikken, en dat bleek verdubbeld sinds zaterdag. Op de echo was meteen een hartje te zien. Ben zelden zo opgelucht geweest.

Dus alles is goed, en alles is OK. Maar man man man wat een achtbaan aan emoties zeg...

Verder heb ik een echte afkeer van eten. Niets lijkt me lekker. Mijn boobs zitten in de weg. Maagzuur tot en met. En doodop de hele dag. Maar het interesseert me allemaal niks want onze kleine jellybean zit er nog en doet het goed :heart: :heart:
Jeetje, wat een heftig verhaal theemonster. Ik kan mij zo voorstellen hoe naar die dagen zijn geweest.

En zoooo fijn dat er een hartje te zien is! Gefeliciteerd daarmee. Ik duim en hoop zo ontzettend dat je verdere schrik bespaard blijft en dat deze eerste weken maar snel mogen gaan met een prachtig klein monstertje in jullie armen over een aantal maanden.
@Theemonster Jeetje wat een schrik zeg! Wat fijn dat jullie nu een kloppend hartje hebben gezien :heart: Zag alles er verder gewoon goed uit? Geen bloed meer te zien?
Hopelijk kun je voor de rest genieten van een prachtige en onbezorgde zwangerschap!
Wanneer heb je weer een echo?
Jaaa alles zag er goed uit.. zelfs het bloedverlies stopte een paar dagen.. tot vrijdag, toch het weer flink terug was. Wederom van die roze wolk gedonderd.
Ik vond het zelf niet eens hard nodig, maar de verloskundige stond erop dat ik zaterdag even langs kwam voor een extra echo. "Dan ga je zorgeloos het weekend in". Ik ben nu al fan van ze. Niks aan het handje ook, het zag er allemaal nog prima uit en het is gewoon oud bloed.

Dinsdag officiële intake verloskundige, en woensdag de 8w echo (al ben ik dan 7,5 blijkt nu).

Overigens twee kilo afgevallen en blijft dalen... Als ik al zin heb in iets, dan in kleine hoeveelheden... Zou dit een probleem zijn denken jullie?
@Theemonster Wat fijn!! Zo'n verloskundige is goud waard!
Over dat afvallen zou ik me geen zorgen maken. Je kleintje pakt echt wel wat hij of zij nodig heeft. Er zijn heel veel vrouwen die te misselijk zijn om te eten of alleen nog maar patat lusten. Komt allemaal goed! Eet gewoon waar je trek in hebt in de hoeveelheid die voor jou goed voelt. Luister naar je lijf. Die vertelt je wat je nodig hebt voor je kleintje :heart:
Wat een fijne verloskundige praktijk. Dan voel je je echt serieus genomen.

Bij de eerste zwangerschap ben ik denk ik een paar kilo (stuk of 5 wel) afgevallen in de eerste periode. Ik was echt hondsberoerd tot een week of 16 en heb geleefd op appelmoes, wortels, gele kiwi en kauwgom. Die kleine zorgt echt wel voor zichzelf hoor! Hoewel ik je zorg wel begrijp. Die eetlust komt vanzelf wel weer bij jou.
@stippeltje zwanger voor het altaar, zo leuk! Zie je vast niks van met 12,5 week :)
Ik ga stuk hier in de hitte, 39+4 kom maar door met die verse baby! Gelukkig dit keer geen miskraam maar weer vlot zwanger en op insomnia na een compleet ongecompliceerde zwangerschap. Wordt vast een horrorbevalling 🥴😂
@Roffa hoe is het nu? Heb je je tweede kindje al in je armen gesloten?

Hier gaat alles eigenlijk heel goed :) Geen bloedverlies meer. Vandaag 11 weken ver, en woensdag de termijnecho gehad. Ik wist niet wat ik zag! Een echt mini-mensje met armpjes en beentjes dat daar aan het stuiteren was van binnen! Vriendlief was apetrots en voor mij begint het nu ook meer "echt" te voelen. We vertellen het nu ook in onze omgeving en de reacties zijn geweldig. Dinsdag laat ik bloed prikken voor de NIPT.

Ik ben wel nog steeds goed misselijk, en probeer het weg te snacken. Over twee weken ben ik 13 weken en dan hoop ik dat het minder is. Want dan is eindelijk onze trouwdag na het al een keer verzet te hebben door corona :yes:
@Theemonster wat een heerlijk nieuws!! Begint je buik al een beetje te groeien? Pas je je jurk nog wel? En willen jullie over een paar weken weten wat het wordt?

@Roffa ik ben ook benieuwd of jouw kleintje er inmiddels is!

@Yogayup hoe gaat het met jouw zwangerschap?

Gisteren zijn we op kraambezoek geweest. Zoooo lief zo'n piepklein baby'tje... Kan me al niet meer voorstellen dat onze dochter ook zo klein was. Al is dat pas acht maanden geleden. Wat gaat dat snel!
Wouw meiden wat leuk weer wat van jullie te lezen.

Ohhh Theemonster het is je zo ontzettend gegund. Van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws. Zenuwslopende periode, maar hoop dat je nu lekker mag genieten.

YogaYup jij ook van harte gefeliciteerd uiteraard. Ik snap dat het even schrikken was zo onverwachts, maar ik hoop dat de schrik inmiddels plaats heb mogen maken voor alleen maar blijdschap.

Roffa, wat leuk weer wat van jou te lezen. En wouw inmiddels al een tweede... Gefeliciteerd!!

Stippeltje, hoe is het met jou lieverd? Helemaal gewend aan jullie nieuwe gezinnetje? Reageren de kindjes van je inmiddels man ook goed op de kleine stip?

Kleine meid is inmiddels alweer bijna 21 maanden. Tijd vliegt voorbij. Alles gaat zoals het zou moeten zijn. Het is een heerlijk, vrolijk en ondeugend meisje.

Genieten meiden en nogmaals super leuk wat van jullie te kunnen lezen.
Wat een heerlijke echo moet dat zijn geweest theemonster. Echt al een baby’tje, zo mooi! En hoe gaat het met jullie bruiloftsplannen? Over een week is het zo ver toch? Alvast een enorm fijne dag toegewenst!

Wat leuk om af en toe updates te krijgen! Dat we dan een tijd geleden allemaal met hetzelfde doel aansloten bij dit topic en hoe het iedereen dan vergaat (met alle hoogte- en dieptepunten).

Hier gaat alles goed, op nog steeds misselijkheid en vermoeidheid na. Bij de vorige zwangerschap ging het ook pas echt goed na de 20 weken.

Inmiddels ruim 17 weken zwanger en ondanks dat de placenta voor ligt voel ik heel af en toe de kleine man bewegen. Niet vaak hoor, maar soms denk ik: ja, dat kan alleen de baby zijn. Onze zoon van 19 maanden geeft ook superlief spontaan kusjes op mijn buik en zegt dan met een heel blij hoofd: baby! Heel cute.
@theemonster hoe was je trouwdag?
@yoga lief is dat hè. Mijn zoontje zegt baby kusje en dan geeft hij haar heel lief een kusje en dan wijst hij haar neus aan ;)
Ze is op 19/8 gelanceerd, 4 minuten persen. Gisteren was ze alweer 4 weken!
Zo na heel lang afwezig (was zelfs m'n wachtwoord kwijt) kom ik hier ook weer eens om t hoekje kijken.
Theemonster wat een mega rollercoaster, maar wat enorm fijn dat er nu een garnaaltje in jouw buik spartelt! Hopelijk kan je nu gaan genieten en hebben jullie een prachtige dag gehad.

Merlot wat heftig van je man en daarmee jouw/jullie wens, hoe gaat je man er verder mee om?
Roffa nog gefeliciteerd met je dochter en yoga gefeliciteerd met je zwangerschap.

Leuk dat alle kindjes t zo goed doen!
Hier dus ook een eigenwijze kabouter van 21 maanden. Moet zeggen dat ik t wel een leuke fase vindt ondanks de driftbuien, hij begrijpt zoveel en kan al zoveel echt bijzonder!
Verder druk met van alles, we hebben een nieuwbouwhuis gekocht wat in t voorjaar af zal zijn en zijn nu dus bezig met de verkoop van ons huidige huis en... ik ben ook nog zwanger! Enigszins onverwacht maar uiteraard wel heel welkom, nu 6 weken en nog nergens last van wat t ook wel moeilijk maakt om t echt te geloven. Ben heel benieuwd hoe onze kleine man straks op z'n broertje of zusje gaat reageren.
Wow wat een mooie updates. Ben echt al zoooo lang niet meer op viva geweest. Onze 2e dametje is nu dus al weer bijna 2 jaar en 5 maanden.
Zo bizar hoe snel dat dan allemaal gaat.
Gefeliciteerd voor de (nieuwe) kersverse mama's!!
En een fijne tijd voor degenen die zwanger zijn. :-D
Gefeliciteerd Roos!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven